FeaturesIn Pen & Ink

Αφιέρωμα: Renault Sport

H Renault Sport ανακοίνωσε στις αρχές του έτους ότι ολοκληρώνει τον κύκλο της μετά από 20 συναπτά χρόνια, με τελευταία δημιουργία της το νέο Mégane R.S. Ultime (δες εδώ), αφού πλέον για τις σπορ κατασκευές των Γάλλων θα υπάρχει η Alpine.

Αυτό πέρα από το γεγονός ότι μας λύπησε ιδιαίτερα, μας έδωσε και το έναυσμα για το παρών αφιέρωμα, ώστε να θυμηθούμε κάποιες από τις πιο ξεχωριστές και οδηγοκεντρικές δημιουργίες της Renault Sport…

Η αρχή λοιπόν, έγινε με ένα εντελώς αντισυμβατικό Spider, το οποίο ενσάρκωσε την τόλμη της μηχανολογίας και της σχεδιαστικής έμπνευσης,  που ήταν και το όραμά της όταν το πρώτο μοντέλο πέρασε από τα χέρια των ειδικών της.

Ο λόγος για το Renault Sport Spider με την κωδική ονομασία W94, το οποίο ήταν εμπνευσμένο από την επιτυχία του Clio Williams και προκάλεσε αίσθηση όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης το 1995.

To Renault Sport Spider συνδύαζε ένα αλουμινένιο πλαίσιο με έναν κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, πίσω από την πλάτη του οδηγού, ενώ η συναρμολόγησή του γινόταν στο εργοστάσιο της Alpine στη Διέπη της Νορμανδίας, από το 1995 έως το 1999, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική δημιουργία της Renault Sport.

Η φιλοσοφία που γέννησε το Spider, εφαρμόστηκε στη συνέχεια με την ίδια ασυμβίβαστη προσήλωση, στις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, στα μοντέλα παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, το 2000, τη σκυτάλη πήρε το Clio 2 στην έκδοση R.S. με επιδόσεις που ξεπερνούσαν εκείνες του Clio Williams, παρά την κάπως συγκρατημένη του εμφάνιση.

Τα Clio 3 και Clio 4 δέχτηκαν και αυτά τις περιποιήσεις της Renault Sport, αλλά η έκδοση που άφησε ανεξίτηλο το σημάδι της, ήταν το εντυπωσιακό Clio V6 -που επίσης κυκλοφόρησε το 2000- του οποίου ο κινητήρας με τους 230 ίππους, η κίνηση στο πίσω μέρος και τα «πρησμένα» φτερά, προκαλούσαν από μόνα τους ταχυπαλμία!

Έκτοτε αυτό το Clio έχει γίνει ένα πολυπόθητο συλλεκτικό αντικείμενο, που αλλάζει χέρια για τιμές που ξεπερνούν τις 100.000€!

Στη συνέχεια, η Renault Sport έστρεψε την προσοχή της στο Mégane, δείχνοντας το ίδιο πάθος για επιδόσεις, ενώ ο Laurent Hurgon (επίσημος δοκιμαστής και οδηγός εξέλιξης της Renault Sport / Alpine Cars) ήταν μέρος της ομάδας που είχε επιφορτιστεί με την εξέλιξη των διαδοχικών εκδόσεων του μοντέλου.

Ο ίδιος ο Laurent μάλιστα λέει: «Η Renault Sport διέθετε ήδη μεγάλη εμπειρία από τους αγώνες αυτοκινήτων και εμείς μεταφέραμε στα μοντέλα δρόμου την εμπειρία μας από τις πίστες και τα ράλι σε όλο τον κόσμο. Ένα παράδειγμα ήταν τα υδραυλικά bump stops που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στο Clio R.S».

Παράλληλα, μιλάει για μία ακόμη τεχνολογία αιχμής που έκανε τη διαφορά, την τετραδιεύθυνση: «Η πρώτη φορά που τη δοκίμασα, ήταν μια εντελώς καινούργια εμπειρία. Ήταν κάτι το επαναστατικό!»

Αυτή η τεχνολογία υιοθετήθηκε από όλα τα Mégane R.S. 4ης γενιάς.

Πριν, όμως, εμφανίστηκε το ριζοσπαστικό R26R, που βασιζόταν στο Megane 2ης γενιάς, το οποίο σηματοδότησε για τη Renault Sport την έναρξη μιας νέας εποχής, αφού στην ουσία οι Γάλλοι κατάφεραν να μετατρέψουν το Mégane R.S. σε αυτοκίνητο ικανό να σταθεί σε αγώνες. Έτσι, αφαιρέθηκε η πίσω σειρά καθισμάτων, αντικαταστάθηκαν τα παράθυρα με πλεξιγκλάς και τοποθετήθηκε πολλαπλή εξαγωγής από τιτάνιο και καπό από ανθρακονήματα, κ.α.

Η ώρα των ρεκόρ…

Μέρος της εξέλιξης του διάσημου πυραύλου τσέπης, πραγματοποιήθηκε στο περίφημο Nordschleife των 73 στροφών, στην πίστα του Nürburgring της Γερμανίας.

Το πρώτο σημειώθηκε από τον Vincent Bayle το 2008, στο τιμόνι ενός R26R.

Στη συνέχεια, τη σκυτάλη των ρεκόρ πήρε ο Laurent Hurgon, σημειώνοντας άλλα τρία: το 2011 με το Mégane Trophy 3ης γενιάς, το 2014 με το Mégane Trophy-R 3ης γενιάς και το 2019 με το Mégane Trophy-R 4ης γενιάς.

Ακολούθησαν πολλά ακόμα ρεκόρ, σε διάφορες πίστες όπως το Spa και η Suzuka.

Από Renault Sport σε Alpine…

Την 1η Μαίου του 2021, η Renault Sport Cars μετονομάστηκε σε Alpine Cars, πράγμα που σημαίνει ότι το Mégane R.S. Ultime είναι το κύκνειο άσμα του τμήματος R.S.

Το μοντέλο λοιπόν που παρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2023, περικλείει όλο το φάσμα τεχνογνωσίας της Renault Sport, συμπεριλαμβανομένου του εξελιγμένου μπροστινού άξονα με ανεξάρτητους βραχίονες, του χαμηλωμένου πλαισίου Cup, των υδραυλικών bump stops και του συστήματος τετραδιεύθυνσης 4CONTROL, ενώ διατίθεται σε μια συλλεκτική έκδοση 1.976 αριθμημένων μονάδων (που παραπέμπει στο έτος ίδρυσης της Renault Sport), όλα τους υπογεγραμμένα από τον Laurent Hurgon.

Έτσι, το Mégane R.S. Ultime κλείνει μια σελίδα ένδοξης ιστορίας, ανοίγει όμως μία καινούργια, γιατί η τεχνογνωσία της Renault Sport δεν θα χαθεί, καθώς τώρα θα ενσωματώνεται στα επερχόμενα μοντέλα της γκάμας Alpine…

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

R.I.P: Kenjiro Shinozuka [20/11/1948 - 18/03/2024]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!