In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Πασχάλης Κεχαγιάς

ΠΑΣΧΑΛΗΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ

Για το σημερινό πορτρέτο πήγαμε στον γειτονικό νομό της Χαλκιδικής και συγκεκριμένα στη πόλη της Αρναίας, για να βρεθούμε με έναν ακόμη αγωνιζόμενο της παλιάς φρουράς των αγώνων

Πασχάλης Κεχαγιάς, με καταγωγή από το Στρατώνι, μόνιμος κάτοικος Αρναίας εδώ και πολλά χρόνια. Από πολύ μικρός (14 ετών) ασχολείται με τα αυτοκίνητα, μιας και η οικογενειακή επιχείρηση του πατέρα του ήταν πρατήριο υγρών καυσίμων – πλυντήριο αυτοκινήτων και βουλκανιζατέρ, ενώ από τα 15 του χρόνια, ασχολείται με το ποδόσφαιρο. Παίζει μπάλα στον Απόλλων Αρναίας για αρκετά χρόνια ξεκινώντας από την ερασιτεχνική κατηγορία και φθάνοντας μέχρι την Γ’ Εθνική.

Από το 1968 ασχολείται και με την ποδηλασία. Έχει τρέξει σε πολλούς αγώνες, κερδίζοντας πολλές πρωτιές, με ιδιαίτερη σημασία οι νίκες στα Σωκράτεια που γινόταν στην Αρναία και στα Αριστοτέλεια που γινόταν στην Ιερισσό.

Η Αρναία ήταν «πόλη κλειδί» στα Ράλλυ Χαλκιδικής, οπότε ήταν πολύ εύκολο για τον Πασχάλη να του μπει το «μικρόβιο» και να θέλει να συμμετάσχει σε κάποιο αγώνα και μάλιστα όχι σε οποιονδήποτε αγώνα, αλλά σε ένα Ράλλυ Χαλκιδικής.

Πρότυπα του οι Γιώργος Μοσχούς, «Ιαβέρης», «Λεωνίδας», «Στρατισίνο», κ.α. Οδηγοί δηλαδή που όταν συμμετείχαν στο Ράλλυ Χαλκιδικής, έκαναν service, στην Αρναία και πολλές φορές εκεί στον χώρο του μαγαζιού του πατέρα του, όπου και δούλευε.

Και η στιγμή που περίμενε ήρθε…

Το αγωνιστικό ταξίδι του Πασχάλη Κεχαγιά ξεκινάει το 1978 με το 12ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με συνοδηγό τον αδελφό του Βασίλη και αυτοκίνητο ένα τελείως νορμάλ Datsun 1800 Violet.

Μετά από 750 χιλιόμετρα χωμάτινο αγώνα, όλο νύχτα (το ‘χουμε ξαναγράψει και θα το ξαναγράψουμε πολλές φορές ακόμη, ότι τότε ήταν οι πραγματικοί αγώνες) τερμάτισαν στην 20η θέση της γενικής κατάταξης και στην 2η θέση κλάσης 1/5.

Την επόμενη χρονιά, το 1979, αγοράζει ένα ΤΑΧΙ Datsun 140 Y. Το μετατρέπει σε αγωνιστικό και θα τρέξει όλη την χρονιά πάλι με τον αδελφό του Βασίλη σε όλο το Κύπελλο Β. Ελλάδος.

Από το 1980 έως και το 1982, θα συμμετάσχει πάλι με το Datsun 140 Υ, αλλά με συνοδηγό τον Δημήτρη Κουμποτή, ο οποίος για να τρέξει έπρεπε να πάρει υπογραφή από τον πατέρα του (κανονισμός που ίσχυε τα χρόνια εκείνα), ενώ μόνο το Σκρα Κιλκίς Λαχανά θα τρέξει με τον Νίκο Μπούφτα, με τα εξής αποτελέσματα:

1980 | 11ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 5ος κλάσης 1/5, 14ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 3ος κλάσης 1/5, Σκρα Κιλκίς Λαχανά: 1ος κλάσης 4 Group 1

Το 1983 την θέση του Datsun 140 Y παίρνει ένα Datsun Sunny. Συνοδηγός του θα είναι ο Κώστας Γραμμένος, όπως και στον πρώτο αγώνα του 1984 (Ράλλυ Μακεδονίας). Την υπόλοιπη χρονιά δίπλα του θα κάτσει ο Θεόδωρος Ρίμπας:

1984 | 5ο Ράλλυ Μακεδονίας: 9ος γενικής 3ος κλάσης Α8, 18ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 4ος κλάσης 2/16

Το 1985 και για τέσσερα χρόνια (έως και το 1988), συνοδηγός του ξαναγυρίζει ο αδελφός του Βασίλης. Τα δυο πρώτα χρόνια θα τρέξουν με Datsun – Nissan LB 120 (το γνωστό φορτηγάκι) και τα δυο επόμενα με Nissan Micra K10.

Μόνο στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1988, θα τρέξει με ένα Nissan Cherry 110 hp, που ήταν το προσωπικό του αυτοκίνητο που μετέτρεψε σε αγωνιστικό. Μια απόλυτη επιτυχημένη περίοδος με τις επιτυχίες να αρχίζουν να έρχονται…

Το 1986 κέρδισε μάλιστα και έναν τίτλο: Πρωταθλητής Β. Ελλάδος 1300 και γίνεται Εθνικός οδηγός Β’, με τα καλύτερα αποτελέσματα της περιόδου αυτής να έχουν ως εξής:

1985 | 6ο Ράλλυ Μακεδονίας: 7ος γενικής και 1ος κλάσης Β/10, 19ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 2ος κλάσης Β/10

1986 | 7ο Ράλλυ Μακεδονίας: 7ος γενικής και 2ος κλάσης Β/10, 15ο Ράλλυ Θερμαικού: 1ος κλάσης Β/10, 20ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 1ος κλάσης Β/10

1987 | 21ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 1ος κλάσης Α/5

1988 | 22ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 2ος κλάσης Α/7

Το 1989 θα τρέξει μόνο έναν αγώνα, το 10ο Ράλλυ Μακεδονίας με τον Δημήτρη Κάργα συνοδηγό με το φορτηγάκι Nissan LB 120. Από εκεί και έπειτα θα αρχίσει μια συνεργασία με τον αείμνηστο, Νίκο Αρβανίτη στη θέση του συνοδηγού που θα κρατήσει εννιά χρόνια, μέχρι και το 1997.

Θα συμμετέχουν άλλοτε με το φορτηγάκι και άλλοτε με το Nissan Micra K10, έως και το 1994.

Το 1995 ο Πασχάλης θα αγοράσει από τον Γιώργο Στόικο το Peugeot 205 Rallye και με αυτό έρχεται ακόμη μία περίοδος με καλές εμφανίσεις και αποτελέσματα:

1989 | 23ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 2ος κλάσης Ε/14, 10ο Ράλλυ Μακεδονίας: 2ος κλάσης Ε/14

1990 | 11ο Ράλλυ Μακεδονίας: 2ος κλάσης Ε/18, 19ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 3ος κλάσης Ε/18, 24ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 1ος κλάσης Α/6

1991 | 12ο Ράλλυ Μακεδονίας: 6ος κλάσης Α/6

1992 | 13ο Ράλλυ Μακεδονίας: 1ος κλάσης Ε/11, 25ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 7ος κλάσης Α/7

1993 | 22ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 1ος κλάσης Ε/9, 26ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 1ος κλάσης Ε/9

1995 | Σκρα Κιλκίς Λαχανά: 1ος κλάσης Α/5

1996 | 25ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 6ος κλάσης Α/5

1997 | 31ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 4ος κλάσης Α/5

Τα επόμενα δυο χρόνια (1998 – 1999), θα συνεχίσει να τρέχει με το Peugeot 205 Rallye, αλλά στο κάθισμα του συνοδηγού θα είναι ο Άγγελος Λαλιότης, σημειώνοντας τα εξής αποτελέσματα:

1998 | 40ο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά: 3ος κλάσης Α/5

1999 | 33ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 6ος κλάσης Α/5 και 2ος κλάσης 1400

Στο τέλος του 1999 το αυτοκίνητο πουλήθηκε. Μέχρι σήμερα έχει αλλάξει πολλά χέρια και τώρα βρίσκεται παροπλισμένο σε ένα συνεργείο στη Σκύδρα.

Και επειδή δεν υπήρχε περίπτωση ο Πασχάλης να κάτσει έξω από τους αγώνες, αγοράζει ένα Nissan Micra K 11 1.300 κ.εκ.. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν του Σωτήρη Σκαλτσά από την Αθήνα.

Το 2000 συμμετέχει στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, με το νέο του απόκτημα και συνοδηγό τον Αστέριο Νίκου:

2000 | Ράλλυ Άνοιξης: 16ος κλάσης Α/5, 11ο Ράλλυ Ολύμπιον: 9ος κλάσης Α/5, 29ο Ράλλυ Θερμαϊκού: 10ος κλάσης Α/5, 34ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.: 8ος κλάσης Α/5

Την επόμενη χρονιά 2001 θα συνεχίσει με το Nissan Micra Κ11, με συνοδηγό τον ανιψιό του Δημήτρη Κεχαγιά, στο Κύπελλο Β. Ελλάδος. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε στον Δημήτρη Κουμποτή και ο Πασχάλης έχει μια περίοδο αδράνειας, για να ξανά εμφανιστεί μετά από 10 χρόνια στο 44ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 2011, με ένα Toyota Starlet EP 91 και συνοδηγό τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου, τον κ. Χάρη Καραβασιλικό.

Θα κάνουν έναν πολύ καλό αγώνα και θα τερματίσουν στην 2η θέση κλάσης Α/5 και έτσι τελειώνει το αγωνιστικό ταξίδι του Πασχάλη Κεχαγιά, όπως ακριβώς άρχισε πριν 25 χρόνια, δηλαδή με το Ράλλυ Δ.Ε.Θ….

Ράλλυ Ακρόπολις | 8 – 11 Ιουνίου 2000 | 47ο Ράλλυ Ακρόπολις

Συμμετείχε σε ένα Ράλλυ Ακρόπολις το 2000, με το Nissan Micra K11 και συνοδηγό τον Αστέριο Νίκου. Τερμάτισε 22ος Έλληνας και 11ος κλάσης Α/5.

ΔΙΕΘΝΕΣ ΡΑΛΛΥ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ

  • 4 – 6 Σεπτεμβρίου 1979 | 4ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Το όνειρο που είχε μικρός γίνεται πραγματικότητα και συμμετέχει στο πρώτο του Ράλλυ Χαλκιδικής, με τον αδελφό του Βασίλη συνοδηγό με το Datsun 140 Y. Δυστυχώς όμως θα εγκαταλείψει…

  • 2 – 4 Σεπτεμβρίου 1980 | 5ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Την επόμενη χρονιά επιστρέφει με το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με τον Δημήτρη Κουμποτή συνοδηγό. Ένας χωμάτινος αγώνας με 20 ειδικές διαδρομές. Δυστυχώς πάλι θα εγκαταλείψει, στην 18η ειδική «Γαλάτιστα 2» των 18.33 χλμ., την στιγμή που ήταν στην 4η θέση κλάσης 1/4.

  • 1 – 3 Σεπτεμβρίου 1981 | 6ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Η μοναδική φορά που θα κάτσει στο κάθισμα του συνοδηγού θα είναι στο Ράλλυ Χαλκιδικής του 1981. Οδηγός ο Σάββας Παπαντωνίου και αυτοκίνητο μια BMW 2002. Εγκατέλειψαν στην 6η ειδική Ορμύλια…

  • 23 – 25 Αυγούστου 1983 | 8ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Στην τρίτη του συμμετοχή στον αγώνα, σαν οδηγός με συνοδηγό τον Κώστα Γραμμένο, πάλι με το Datsun, θα δει σημαία τερματισμού: 22ος Έλληνας και 3ος κλάσης Α/8.

  • 20 – 22 Αυγούστου 1984 | 9ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Την επόμενη χρονιά θα συμμετάσχει με το φορτηγάκι Datsun LB 120, με συνοδηγό τον Θόδωρο Ρίμπα. Εγκατέλειψαν στην 4η ειδική διαδρομή «Αρναία 1» των 30 χλμ.

  • 26 – 29 Αυγούστου 1985 | 10ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Άλλη μια συμμετοχή με το φορτηγάκι το 1985 με συνοδηγό τον Κώστα Γραμμένο πάλι. Τερμάτισαν 19οι Έλληνες και 2οι κλάσης Β/11.

  • 26 – 28 Αυγούστου 1986 | 11ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Τελευταία συμμετοχή με το φορτηγάκι, συνοδηγός ο αδελφός του Βασίλης. Εγκατάλειψη στην 7ηειδική «Μεταμόρφωση 1» των 14.47 χλμ. Άτυχη στιγμή γιατί ήταν στην 1η θέση κλάσης Β/11.

  • 25 – 26 Αυγούστου 1987 | 12ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Πρώτη συμμετοχή με το Nissan Micra K10, συνοδηγός πάλι ο αδελφός του Βασίλης. Πολύ καλή εμφάνιση: 15ος  Έλληνας και 1ος κλάσης Α/5.

  • 29/8 – 1/9 1988 | 13ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Εγκατάλειψη στην 7η ειδική «Πανόραμα 1» των 11.67 χλμ.

  • 27 – 30 Αυγούστου 1990 | 15ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Με συνοδηγό τον Νίκο Αβρανίτη και το Micra K10: 1ος κλάσης Α/5

  • 27 – 29 Αυγούστου 1991 | 16ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Άλλη μια πολύ καλή εμφάνιση, πάλι με Νίκο Αρβανίτη και Micra K10: 1ος κλάσης Α/5.

  • 22 – 24 Αυγούστου 1992 | 17ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Από τις ελάχιστες φορές που ο αγώνας έπαιρνε εκκίνηση από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Συμμετέχει με ένα Peugeot 205 Gti, που ήταν ενός φίλου του γιατρού. Το αγόρασε και το μετέτρεψε σε αγωνιστικό και έτρεξε με τον Νίκο Αρβανίτη για ακόμη μια φορά στο κάθισμα του συνοδηγού: 5ος κλάσης Α/7

  • 26 – 27 Αυγούστου 1995 | 20ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Με Peugeot πάλι -αλλά 205 Rallye 1.3 αυτή την φορά- και τον Αρβανίτη συνοδηγό. Εγκατάλειψη στην 5η ειδική «Ν. Τένεδος 1» των 17.29 χλμ.

  • 31/8 – 1/9 1996 | 21ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Τελευταία εμφάνιση με το Peugeot 205 Rallye, αλλά και με τον Νίκο Αρβανίτη συνοδηγό, όπου τερμάτισαν 5οι Β. Ελλάδος και 18οι κλάσης Α/5.

  • 2 – 3 Σεπτεμβρίου 2000 | 25ο Ράλλυ Χαλκιδικής

Τελευταία συμμετοχή σε Ράλλυ Χαλκιδικής, με συνοδηγό τον Αστέριο Νίκου και αυτοκίνητο το Nissan Micra K11: 11ος κλάσης Α/5.

Συνολικά, 25 χρόνια εμπλοκής, 100 αγώνες, ένα Ράλλυ Ακρόπολις, 15 Ράλλυ Χαλκιδικής, 15 διαφορετικά αυτοκίνητα (12 Datsun – Nissan, δύο Peugeot και ένα Toyota), ένας τίτλος Β. Ελλάδος και πολλές άλλες διακρίσεις είναι το παλμαρέ του κυρίου Πασχάλη.

Οι καλές στιγμές που θέλει να θυμάται είναι πολλές, αλλά ξεχωρίζει την κατάκτηση του τίτλου το 1986, τον τερματισμό στο Ράλλυ Ακρόπολις το 2000, το 22ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1988 για τον χρόνο που «έγραψε» στην ειδική του Χολομώντα των 20 χλμ. με το Nissan Cherry (14’.42’’ – 14ος χρόνος γενικής και 2ος κλάσης Α/7 στα 63 αυτοκίνητα που συμμετείχαν) και τις πρώτες θέσεις κλάσης 1300 που κέρδιζε με το φορτηγάκι Datsun – Nissan LB 120.

Και αντίστοιχα οι άτυχες στιγμές είναι οι εγκαταλείψεις και μάλιστα μια περισσότερο από τις άλλες. Το 2001 στο 30ο Ράλλυ Θερμαϊκού, με το Nissan Micra K11 που εγκατέλειψε στην 2η ειδική διαδρομή του αγώνα («Αγία Παρασκευή 1» – 20.57 χλμ.) από ημιαξόνιο.

Επαγγελματικά ασχολείται με την οικογενειακή επιχείρηση που προαναφέραμε στην αρχή του άρθρου, ενώ για την ιστορία να σημειώσουμε ότι η οικογένεια Κεχαγιά είναι οι πιο παλιοί αντιπρόσωποι αυτοκινήτων Datsun – Nissan, από το 1966!

Πλέον διατηρεί και ασφαλιστικό γραφείο με τον υιό του Δημήτρη, στις δυο μεγάλες πόλεις του νομού, την Αρναία και τον Πολύγυρο.

Επίσης συνεχίζει και ασχολείται με το ποδήλατο, κάνοντας μια φορά την εβδομάδα 20 χιλιόμετρα απόσταση!

Κλείνοντας αξίζει να αναφέρουμε ότι στο τέλος της συνάντησης μας είπε τα εξής: «Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την πολύτιμη βοήθεια που με πρόσφεραν όλοι οι συνοδηγοί που είχα (13 σε αριθμό),  αλλά και τα συνεργεία για την υποστήριξη τους. Ήταν όλοι άψογοι. Θα ήθελα να τρέξω ακόμη και σήμερα με ένα δυνατό αγωνιστικό αυτοκίνητο». Γιατί όταν αγαπάς ένα πράγμα δεν το αφήνεις ποτέ…

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!