In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Πέτρος Κώνστας

ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΣ

Ο Πέτρος Κώνστας είχε από μικρό παιδί μια αγάπη για το αγωνιστικό αυτοκίνητο και γενικότερα για τους αγώνες αυτοκινήτου, όπως άλλωστε και όλοι όσοι ασχολήθηκαν με αυτό το άθλημα. Επαγγελματικά δεν είχε καμία σχέση με τον χώρο του αυτοκινήτου (υπάλληλος του ΟΤΕ), αλλά η αγωνιστική του καριέρα είναι μεγάλη και επιτυχημένη.

Και η ιστορία ξεκινάει με το μεγάλο αγωνιστικό ταξίδι του Πέτρου Κώνστα το 1973. Πρώτος αγώνας το Ράλλυ Θερμαϊκού, με οδηγό τον Δημητρίου Απόστολο σε ένα Renault Gordini 1100, όπου τερμάτισαν 13οι γενικής και 3οι κλάσης 1300 Gr 2.

To επόμενο διάστημα των έξι ετών (1978 – 1983) συμμετέχει ως συνοδηγός του Δημήτρη Μακρή με ένα Ford Escort.

Το 1984 και 1985 θα κάτσει σε κάποιους αγώνες στο δεξί κάθισμα του Γιάννη Ζιρζίρη -σε ένα Toyota Starlet 1.3- και σε άλλους στο δεξί κάθισμα του Γιώργου Μπουραντά σε ένα Ford Escort RS 2000.

Ήταν δυο αξιόλογες χρονιές με καλά αποτελέσματα:

Γιάννης Ζιρζίρης: Δυο πρώτες θέσεις κλάσης Α/7 σε Ράλλυ Θερμαϊκού και Ηπειρωτικό, και μια 2ηθέση Α/7 στο Ράλλυ Κένταυρος.

Γιώργος Μπουραντάς: 1η θέση κλάσης Α/9 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., 6η θέση κλάσης Ε/15 στο Ράλλυ Θερμαϊκού.

Ωστόσο το 1984 θα κάνει το Ράλλυ Μακεδονίας με τον Ψαριανό Φώτη με Ford Escort RS 2000 και θα τερματίσουν 2οι κλάσης 2/17.

Τα επόμενα δυο χρόνια (1986 – 1987) θα είναι συνοδηγός του Μάριου Ιωάννου με VW Golf GTi.

To 1988 θα το μοιραστεί με δυο οδηγούς, τον Γιώργο Στόικο με ένα Fiat Ritmo 130 TC και τον Πέτρο Χατζηνικολάου με VW Golf 1800, με τον οποίο μάλιστα θα τερματίσουν στο Ράλλυ Κένταυρος 8οι γενικής και 1οι κλάσης Α/8!

Το 1989 και το 1990 θα συνοδηγήσει με τον Νίκο Κουρόγλου στο Suzuki Swift Gti MKI.

To αυτοκίνητο πρώτα το συντηρούσε ο Αντώνης Στρούλιος και μετά πέρασε στα χέρια του Δημήτρη Αραμπατζή, όπου με το οποίο ακολούθησαν δυο χρονιές με πολύ καλές εμφανίσεις και πολλά καλά αποτελέσματα: 4ος γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Σερρών, 1ος κλάσης Α/6 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και στο Ράλλυ Μακεδονίας και 4ος κλάσης Α/6 στο Ράλλυ Δωδώνης. Και μαζί με αυτά άρχισαν να έρχονται και οι πρώτοι τίτλοι: Κυπελλούχος Β. Ελλάδος 1300 το 1989 και 2ος Β. Ελλάδος 1300 το 1990.                                                                                                                      Την επόμενη χρονιά (το 1991), θα τρέξει και με τον Αντρέα Τσόλακα με την Alfa Romeo 75 (3ος Α/9 στο Ράλλυ Μακεδονίας) και με τον Στέλιο Λιόκο με την Toyota Corolla AE 86 (2ος Α/7 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.).

Το 1992 τρέχει συνοδηγός με τον Κώστα Λάινα με Peugeot 205 rallye. Ένα αυτοκίνητο θρύλος! Η Peugeot κατασκεύασε τέσσερα αγωνιστικά 205 μονόχρωμα (άσπρο, κίτρινο, μπλε και κόκκινο). Τα δυο από αυτά ήρθαν στην Ελλάδα. Ο Κώστας Λάινας ήταν προσωπικός φίλος με τον Jean Todt (διευθυντής της Peugeot Talbot Sport από το 1982 έως 1993) και έτσι αγόρασε το μπλε 205. Το κόκκινο πήγε στην Αθήνα ιδιοκτησία της Peugeot Lion Hellas και το έτρεχε ο Σώτος Κοκκίνης. Με το 205 καλύτερα αποτελέσματα ήταν: 3ος κλάσης Α/6 στο Ράλλυ Θερμαϊκού και 6ος κλάσης Α/6 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

Το 1993 θα κάνει επιλεγμένους αγώνες με τον Ιωάννη Καραγιαννούδη με Toyota Corolla και το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με τον Νίκο Πολιτάνο με το Nissan Sunny GTI-R (το μοναδικό Sunny GTI-R που ήρθε στην Β. Ελλάδα, αρχικά με τον Γιάννη Ψηφίδη).

Και ερχόμαστε στην εποχή που η Toyota αθλοθετεί – χρηματοδοτεί ένα κύπελλο για τους οδηγούς που συμμετέχουν με Starlet, στο Πρωτάθλημα Ελλάδος.

Ο Πέτρος Κώνστας θα συμμετάσχει σε τέσσερα κύπελλα της Toyota και πιο συγκεκριμένα το 1994 με τον Γιώργο Ταχματζίδη (5ος Α/5 στο Ράλλυ Δωδώνης και 3 φορές 6ος Α/5 στα Ράλλυ Χαλκιδικής, Σκρα Κιλκίς Λαχανά και Φθιώτιδος), τις χρονιές 1996 – 1997 με τον Νίκο Συμεωνίδη (8ος Α/5 στο Ράλλυ Ολύμπιον και 11ος Α/5 σε Θερμαϊκού και Ακρόπολις) και το 1998 με τον Μίλτο Καρακασίδη, ενώ για την ιστορία να αναφέρουμε ότι και τα τέσσερα χρόνια σε όλους τους αγώνες υπήρχε χορηγία του Φαίδων Σαρρής.

To 1995 που δεν συμμετείχε στο κύπελλο της Toyota, έτρεξε πάλι με τον Νίκο Πολιτάνο με το Nissan Sunny GTI-R. Όπως και το 1997 εκτός από το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, έτρεξε και στο κύπελλο Β. Ελλάδος με τον Γιώργο Στόικο με ένα Peugeot 309 GTi και καλύτερα αποτελέσματα μια 2η θέση γενικής και 2η κλάσης Α/7 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και μια 1η θέση κλάσης Α/7 στο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά.

To 1999 ξεκινάει μια συνεργασία πέντε ετών με τον Βασίλη Κοτζαβασίλογλου. Στην αρχή (1999) με το Toyota Starlet LP 91, τις χρονιές 2000-2001 με Nissan Micra K11 και τις χρονιές 2002-2003 με Mitsubishi Lancer Evo VI και VII.

Καλύτερα αποτελέσματα:

  • 1999 – Toyota Starlet LP 91: 2ος κλάσης Α/5 Ράλλυ Θερμαϊκού, 6ος κλάσης Α/5 Ράλλυ Ολύμπιον.
  • 2000 – Nissan Micra MK11: 9ος κλάσης Α/5 Ράλλυ Δ.Ε.Θ., 10ος κλάσης Α/5 Ράλλυ Άνοιξης.
  • 2002 / 2003 – Mitsubishi Lancer Evo VI/VII: 14ος Ν/4 Ράλλυ Θερμαϊκού, 12ος Ν/4 Στερεάς Ελλάδος.

Το 2006 θα τρέξει συνοδηγός με τον Αντώνη Γκάνο στο Ράλλυ Λαμίας με ένα Renault Clio Williams και την επόμενη χρονιά -το 2007- θα τρέξει το Κύπελλο Β. Ελλάδος με τον Νίκο Βελέζη με ένα Peugeot 106 S16. Καλύτερα αποτελέσματα η 2η θέση κλάσης Ν/2 στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. και η 3η θέση Α/6 στο Ράλλυ Θερμαϊκού.

Και από το 2009 ξεκινάει μια πολύ καλή συνεργασία με τον Αντώνη Γκάνο, μια συνεργασία που ισχύει ακόμη και σήμερα…

Έχει συμμετάσχει σε έξι Ράλλυ Ακρόπολις, τις χρονιές 1994, 1996, 1997, 1999, 2000 και 2001. Καλύτερα αποτελέσματα: το 1994 όπου τερμάτισε 11ος Έλληνας και 7ος κλάσης Α/5 και το 1999, 23ος Έλληνας και 15ος κλάσης Α/5.

Έχει πάρει μέρος και στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις το 2011, συνοδηγός του Αντώνη Γκάνου με την Mercedes 190 E 2.3 16V. Εκείνη την χρονιά ήταν τριήμερος αγώνας, δυο μέρες άσφαλτος και μια χώμα. Τερμάτισαν 1οι κατηγορίας Α και 2οι κλάσης 4-J1.

Έχει συμμετάσχει σε 14 (!) Ράλλυ Χαλκιδικής, τις χρονιές 1983, 1984, 1987, 1988, 1989, 1990, 1993, 1994, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001 και 2010. Καλύτερα αποτελέσματα ήταν: 3 φορές 3ος κλάσης Α/5 το 1994, το 2000 και το 2001, και μια φορά 7ος κλάσης Α/6 το 1989.

Τελευταίος αγώνας του Πέτρου Κώνστα, ήταν ο αγώνας των βετεράνων που διοργάνωσε ο ΑΟΘ το 2014. Συνοδηγός για άλλη μια φορά του Αντώνη Γκάνου με ένα Peugeot 106, που τερμάτισαν και 4οι γενικής κατάταξης.

Η καλύτερη στιγμή του βέβαια δεν θα μπορούσε να ήταν άλλη από την 2η θέση γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1997, με τον αγαπημένο φίλο του Γιώργο Στόικο.

Ο Πέτρος Κώνστας, ένας αγωνιζόμενος χαμηλών τόνων, πολύ οργανωτικός, με μεγάλη εμπειρία, όσο αφορά το κάθισμα του συνοδηγού και με πολλές γνώσεις, γνωστός ανά το Πανελλήνιο, με πολλές συμμετοχές και αντίστοιχα πολύ καλά αποτελέσματα. Συνοδήγησε σε πολλούς οδηγούς και αυτοκίνητα, από τα οποία αυτά που του έχουν μείνει στο μυαλό είναι το Nissan GTIR και το Mitsubishi Lancer Evo.

Βέβαια, η ιστορία του Πέτρου δεν τελειώνει εδώ, γιατί είναι ακόμη ενεργός και μάχιμος, 40 χρόνια μετά από τον πρώτο του αγώνα! Ο μόνος από τους αγωνιζόμενους που ξεκίνησαν να τρέχουν την δεκαετία του ‘70, που είναι έτοιμος να ξανακάτσει στο κάθισμα του συνοδηγού. Έπεται και συνέχεια λοιπόν…

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!