In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Γιάννης Ασλανίδης

ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΛΑΝΙΔΗΣ

Επισκεφτήκαμε το κοντινό Κιλκίς για να βρούμε και να μιλήσουμε με τον τοπικό «ήρωα» των αγώνων αυτοκινήτου, τον Γιάννη Ασλανίδη.

Με καταγωγή από το Κιλκίς, αλλά και μόνιμος κάτοικος της πόλης, με πολύ μεγάλη αγάπη για τους αγώνες αυτοκινήτου από μικρό παιδί και ιδιαίτερα για την εταιρία της Toyota. Αυτή η μεγάλη αγάπη ήταν που τον «έσπρωξε» και πέρασε από την θέση του θεατή σε αυτή του οδηγού αγωνιστικού αυτοκινήτου, παρόλο που η επαγγελματική του δραστηριότητα ήταν διαφορετική. Διατηρούσε ξυλουργείο με τον αδελφό του (Αφοί Ασλανίδη) στην κεντρική πλατεία του Κιλκίς.

Βέβαια έπαιξε ρόλο και το είδωλο που είχε τότε που ξεκίνησε, έναν άλλο μεγάλο οδηγό από το Κιλκίς, τον Βασίλη Τσομπανόπουλο.

Η πρώτη επαφή με τους αγώνες έγινε το 1978 και ο πρώτος αγώνας που συμμετείχε ήταν το Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά. Συνοδηγός του θα είναι ο Γιάννης Τσολάκης, που θα κάτσει δίπλα του και τα επόμενα δυο χρόνια το 1979 και 1980. Το αυτοκίνητο που οδηγούσε δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο παρά μια Toyota Corolla KE 30

Καλύτερα αποτελέσματα που πέτυχαν με τον Γιάννη Τσολάκη, ήταν η 2η θέση κλάσης 1/4 στο Ράλλυ Μακεδονίας, αλλά και στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1980.

Επίσης συμμετέχει και σε αγώνες δεξιοτεχνίας σε όλη την Β. Ελλάδα. Ταυτόχρονα το 1979 ο Γιάννης Ασλανίδης είναι ο «κύριος υπαίτιος» για τη δημιουργία της ΛΑΚ (Λέσχη Αυτοκινήτου Κιλκίς). Έκανε πολύ καλή δουλειά, αφιέρωσε πολύ χρόνο και προσωπική εργασία για να φθάσει μια μέρα να γίνουν τα εγκαίνια της ΛΑΚ. Να σημειώσουμε ότι την ημέρα των εγκαινίων της λέσχης, παραβρέθηκαν όλες οι αρχές του τόπου. Ο Νομάρχης Κιλκίς κύριος Ασημάκος, ο Δήμαρχος Κιλκίς κύριος Αγγελίδης ο Στρατηγός της Μεραρχίας Κιλκίς, ο Αστυνομικός διευθυντής και πολλοί άλλοι, και όλα αυτά εν έτη 1979…

Τα επόμενα χρόνια, από το 1981 έως και το 1985 την θέση του συνοδηγού παίρνει ο Βασίλης Λιότσος. Αυτοκίνητο βέβαια παραμένει το ίδιο η Toyota Corolla KE 30. Συνεχίζει να συμμετέχει σε αγώνες δεξιοτεχνίας ανά την Β. Ελλάδα αλλά και σε αγώνες auto cross….

Τα καλύτερα αποτελέσματα με τον Βασίλη Λιότσο ήταν:

1980: Ράλλυ Ιπποκράτης – 5ος Γενικής Κατάταξης και 1ος Group 1

1981: Ράλλυ Κένταυρος – 1ος κλάσης 1/4 και Ράλλυ Δ.Ε.Θ. – 2ος κλάσης 1/3.

Το 1986 θα είναι συνοδηγός του ο Βασίλης Σιώπης. Είναι η τελευταία χρονιά που συμμετέχει σε αγώνες αυτοκινήτου ο Γιάννης Ασλανίδης, με τελευταίο αγώνα το Ράλλυ Δ.Ε.Θ. που τερμάτισε μάλιστα στην 1η θέση κλάσης Ε/13.

Στην 9χρονη καριέρα του συμμετείχε και σε δυο Ράλλυ Χαλκιδικής. Το 1980 με τον Γιάννη Τσολάκη και το 1981 με τον Βασίλη Λιότσο. Δυστυχώς και στα δύο εγκατέλειψε. Ο αγώνας όμως του 1981 του έμεινε χαραγμένος στο μυαλό για τον λόγο του ότι η εγκατάλειψη ήρθε μετά από ένα τουμπάρισμα -στην ειδική διαδρομή Σήμαντρα- με πολλά χιλιόμετρα. Ευτυχώς δεν έπαθαν κάτι σοβαρό και από εκεί κι έπειτα το ρητό του είναι «πάνω από όλα η υγεία». Για να φανταστείτε πόσο μεγάλη ήταν η αγάπη τους (Ασλανίδης – Λιότσος) για τους αγώνες μας είπε τα εξής: «Το αυτοκίνητο είχε πάθει μεγάλη ζημιά από το τουμπάρισμα στο Ράλλυ Χαλκιδικής, επειδή όμως σε δυο βδομάδες μετά θα γινόταν το Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά, ο Βασίλης Λιότσος που ήταν λαμαρινάς αυτοκινήτων (επάγγελμα που κάνει ακόμη και σήμερα με μεγάλη επιτυχία) κατάφερε και το ετοίμασε για να συμμετάσχουν στον αγώνα μέσα σε μια βδομάδα»!

Ο Γιάννης Ασλανίδης όμως συμμετείχε και μια φορά σε αγώνα από το κάθισμα του συνοδηγού. Το 2014 στο Ράλλυ Σπριντ Βετεράνων του Α.Ο.Θ. Ήταν λοιπόν συνοδηγός του Σωτήρη Βάτσου σε ένα Peugeot 205 GTi, τερματίζοντας στην 9η θέση της Γενικής Κατάταξης.

O Γιάννης Ασλανίδης, αποτελεί ένα ιδιαίτερο πρόσωπο για την πόλη του Κιλκίς, ο bon viveur του Κιλκίς, που σφράγισε με την παρουσία του την ζωή της πόλης τα τελευταία 50 χρόνια και μαζί άφησε και το δικό του πετραδάκι στον χώρο των αγώνων αυτοκινήτου.

Διακρίθηκε και στον επαγγελματικό τομέα και στην κοινωνική ζωή του Κιλκίς, αλλά και στην πολιτική. Κατάφερνε και συνδύαζε την δουλεία του με τους αγώνες, δουλεύοντας μέχρι αργά το βράδυ για να μπορέσει να συμμετέχει σε αγώνες και να κάνει αυτό που αγαπούσε πολύ…

Φιλότιμος, εργατικός, φίλος της καλής ζωής, αλλά και κάποιες στιγμές ευέξαπτος και εκκεντρικός. Μεγάλος του «έρωτας» η εταιρία της Toyota, γι’ αυτό και δεν έτρεξε με άλλο αυτοκίνητο παρά μόνο με Corolla.

Με το μεγαλύτερο λάθος της ζωής του να είναι ότι κάποια στιγμή ασχολήθηκε με την πολιτική, όπως μας εκμυστηρεύτηκε. Ο άνθρωπος για τον οποίο γράφτηκε βιβλίο (!), με τίτλο «Η ζωή μου όλη» το 2018, εκδόσεις Χρήστου Γκόλιαρη.

«Πάνω από όλα η υγεία!»

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportΧρήστος Κίτσος

F1 - Miami GP: Ο πιο σύγχρονος αγώνας στην Αμερική…

In Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!