In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αλέξης Σκουβάκλης

ΑΛΕΞΗΣ ΣΚΟΥΒΑΚΛΗΣ

 

Ένας ακόμη λάτρης του αυτοκινήτου, της ταχύτητας και ειδικότερα των αγώνων αυτοκινήτου, είναι ο Αλέξης Σκουβάκλης.

Με καταγωγή από Θεσσαλονίκη και μέλος του Α.Ο.Θ. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πολυτεχνείο της Θεσσαλονίκης και από πολύ μικρή ηλικία άρχισε την εμπλοκή του με τους αγώνες αυτοκινήτου

O πρώτος αγώνας για τον Αλέξη Σκουβάκλη είναι τον Ιούνιο του 1965, το 3ο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά. Συνοδηγός του θα είναι ο Γιάννης Ζατάγιας και αυτοκίνητο ένα Ford Cortina, ενώ είναι 18 χρονών και έχει δίπλωμα από την Κύπρο (στην Κύπρο έβγαζαν δίπλωμα από τα 18).

Ο αγώνας ήταν μεικτός, άσφαλτο και χώμα. Τερμάτισε 10ο γενικής κατάταξης, 2ος στην κλάση του και 1ος νέος οδηγός!

Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς και συγκεκριμένα στις 11 Αυγούστου, θα πάρει μέρος στον 1ο αγώνα δεξιοτεχνίας που διοργάνωσε η ΕΛΠΑ στην Θεσσαλονίκη. Ο αγώνας έγινε στην Λεωφόρο Κέννεντυ, παραλιακή λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, στην αρχή της νέας παραλίας, μπροστά στο τότε «στέκι» των οδηγών, στο ζαχαροπλαστείο ΤΟΤΤΗ του οποίου προσφορά ήταν και τα έπαθλα του αγώνα.

Μπροστά σε περίπου 2.000 θεατές, με το Ford Cortina τερμάτισε στην 13η θέση γενικής του αγώνα, ενώ στο τέλος της χρονιάς θα πάρει μέρος και σ’ έναν ακόμη αγώνα, στο 11ο Φθινοπωρινό Ράλλυ…

20 – 21/11/1965 | 11ο Φθινοπωρινό Ράλλυ

Με το γνωστό Ford Cortina και συνοδηγό τον Θανάση Παπαγεωργίου με το ψευδώνυμο «Ανταίος» θα συμμετάσχει στο Φθινοπωρινό Ράλλυ. Ο αγώνας είχε εκκίνηση από την Θεσσαλονίκη (μπροστά από τον σταθμό του ΟΣΕ) και κατέβαινε μέχρι τον Βόλο, όπου είχε δεξιοτεχνία στην παραλία της πόλης και ανέβαινε επάνω στην Πίνδο. Ήταν πολύ κακοτράχαλες οι Ειδικές Διαδρομές στην Πίνδο, με πολλά νεροφαγώματα και φυτεμένες πέτρες, με αποτέλεσμα σε μια από αυτές, στον δασικό δρόμο Πέτρου Κόντου, ενώ έχει ήδη προσπεράσει τα δυο μπροστινά του αυτοκίνητα, στο τέλος να εγκαταλείψει από λάστιχα.

H επόμενη χρονιά θα συνεχίσει να τρέχει με το Ford Cortina και τo 1966 ξεκινάει με μια δεξιοτεχνία…

Στις 5 Μαρτίου στην πλατεία Αριστοτέλους, η ΕΛΠΑ Β. Ελλάδος (Μητροπόλεως 45) σε συνεργασία με τον ΜΟΒΕ (Καρόλου Ντίλ 8) θα διοργανώσει τον πρώτο αγώνα της χρονιάς, μια δεξιοτεχνία αυτοκινήτων αλλά και μοτοποδηλάτων. Έτσι για την ιστορία να γράψουμε ότι το ποσό της συμμετοχής για τους οδηγούς αυτοκινήτου ήταν 100 δραχμές και για τους αναβάτες των μοτοποδηλάτων 30 δραχμές. Ο Αλέξης θα πάρει μέρος και θα τερματίσει στην 14η θέση.

Στις 18 – 19 Ιουνίου θα συμμετάσχει στο 4ο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά με συνοδηγό τον Ανδρέα Μωραΐτη. Πρώτη φορά πρωταθληματικός αγώνας για τον Αλέξη, με 870 χλμ., όπου θα τερματίσει στην 9η θέση γενικής κατάταξης και 2ος Group ΙΙ/2, ενώ θα αποσπάσει συγχαρητήρια απ’ όλους γιατί με πιο αργό αυτοκίνητο επιβλήθηκε σε πιο δυνατούς συνδυασμούς.

Στις 10 – 11 Σεπτεμβρίου της ίδιας χρονιάς (1966) θα πάρει μέρος στο 1ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. με συνοδηγό τον ‘’Pelor’’ ή Θανάση Παπαγεωργίου κατά κόσμον…

Τον αγώνα διοργάνωσε -όπως άλλωστε και όλους τους αγώνες της εποχής- το παράρτημα Β. Ελλάδος της ΕΛΠΑ. Ανάμεσα στις Ειδικές Διαδρομές του αγώνα ήταν και η Ανάβαση Νάουσας, όπως και η Ανάβαση Χορτιάτη. Και στο τέλος υπήρχε μια δεξιοτεχνία μπροστά στο Καυτατζόγλειο στάδιο…

Πολύ καλή εμφάνιση με τερματισμό στην 6η θέση γενικής κατάταξης και στην 2η θέση κλάσης, που ήταν πραγματικός άθλος αν σκεφτεί κανείς ότι έτρεχε με μια απλή Cortina 1200 κ.εκ., ενώ για την ιστορία αξίζει να σημειώσουμε ότι στον αγώνα συμμετείχε και ο Άλκης Στέας, ο παρουσιαστής του διαγωνισμού τραγουδιού Θεσσαλονίκης, με ένα Sunbeam Rapier, που με συνοδηγό τον Μ. Πετρίδη τερμάτισαν στην 10η θέση γενικής και στην 3η θέση της κλάσης τους.

Παράλληλα, το 1966 συμμετείχε και σ’ έναν διεθνή αγώνα, στο Β’ Βαλκανικό Ράλλυ:

18/11/1966 | Β’ Βαλκανικό Ράλλυ

Ένας αγώνας διεθνής με συμμετοχές απ’ όλες τις χώρες των Βαλκανίων (Βουλγαρία, Γιουγκοσλαβία, Τουρκία). Σ’ αυτόν τον αγώνα, συνοδηγός του θα είναι ο Λεωνίδας Λούλης. Το μήκος του αγώνα ήταν περίπου 2.000 χλμ., δηλαδή 32 ώρες συνεχούς οδήγησης!

Υπήρχαν δυο σημεία εκκίνησης: Από Θεσσαλονίκη και από Αθήνα. Τα 22 πληρώματα που θα ξεκινούσαν από Θεσσαλονίκη θα περνούσαν από Βέροια και θα κατέληγαν Σάββατο πρωί στον Βόλο. Και αντίστοιχα από την Αθήνα μέσω Λαμίας θα πήγαιναν και οι υπόλοιποι 28 στον Βόλο. Στον Βόλο έγινε ένας αγώνας δεξιοτεχνίας και το απόγευμα του Σαββάτου ξεκίνησε ένα σκέλος με δυο Ειδικές Διαδρομές στο Πήλιο. Την Τσαγκαράδα και την Πορταριά. Μετά από εκεί η διαδρομή ήταν Φάρσαλα, Καρδίτσα, Ελασσόνα, Μέτσοβο, Άρτα και Αγρίνιο, ενώ περνούσαν την λίμνη του Αμβρακικού με φέρυ μποτ και μέσω Καρπενησίου έφθαναν στην Λαμία, όπου υπήρχε χώρος και χρόνος για service.

Μετά ακολουθούσαν οι Ειδικές Διαδρομές, Μπράλος και Άμφισσα και μέσω Λειβαδιάς, Θήβας, έφταναν στην Ριτσώνα, όπου γινόταν Ειδική Διαδρομή η γνωστή Ανάβαση Ριτσώνας και τερματισμός, επιτέλους, στην Αθήνα Κυριακή βράδυ στο Παναθηναϊκό στάδιο με μια ακόμη δεξιοτεχνία να κλείνει τον αγώνα!

Μια πολύ δύσκολη διαδρομή, που ο οδηγός πρέπει να προσέχει συνέχεια τον δρόμο, αλλά και ο συνοδηγός να μην χαλαρώσει. Τερματισμός και σ’ αυτόν τον αγώνα για τον Αλέξη στην 11η θέση γενικής και 5η κλάσης ΙΙ/2, αποσπώντας τα συγχαρητήρια και τον θαυμασμό όλων των άλλων οδηγών.

Το 1967 αγοράζει ένα Renault 8 Gordini 1300 καινούργιο. Εκείνη την χρονιά θα πάρει μέρος και σε αγώνες ταχύτητος.

Τον Απρίλιο με ένα Ford Cortina ενός φίλου του στον αγώνα ταχύτητος που διοργάνωσε η ΕΛΠΑ στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Σέδες, λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη. Όπου θα εγκαταλείψει από σπασμένο παρμπρίζ.

Και τον Οκτώβριο με το Renault 8 Gordini, στο Τατόι. Το Σάββατο στα χρονομετρημένα έκανε 11ο χρόνο με 2’.54’’.4, αλλά την Κυριακή στον αγώνα, θα εγκαταλείψει από φρένα. Στον συγκεκριμένο αγώνα σαν μηχανικό είχε τον Τάκη Ζαφέρογλου (παλιός αγωνιζόμενος και πολύ καλός μηχανικός) ή αλλιώς «Άκης ο Τούρκος», όπως τον ήξεραν την εποχή εκείνη.

Την επόμενη χρονιά, το 1968, με το Renault 8 Gordini, θα συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες, με συνοδηγό τον Νίκο Καλόμοιρο, με καλύτερες επιδόσεις τις εξής δύο:

10/3/1968 | A’ Ράλλυ Χαλκιδικής

Ο αγώνας είχε διαδρομή 360 χλμ. από τα οποία μόνο τα 40 χλμ. ήταν σε χωμάτινη διαδρομή. Η εκκίνηση έλαβε χώρα μπροστά από το πρατήριο ΚΑΛΤΕΞ στην διασταύρωση Β. Όλγας και Αιγαίου, ενώ ο τερματισμός έγινε το μεσημέρι της Κυριακής μπροστά στα εντευκτήρια του συλλόγου «Ανατόλια» στην Θεμιστοκλή Σοφούλη.

Το παράβολο συμμετοχής ήταν 200 δραχμές και η ασφάλεια του αυτοκινήτου υποχρεωτική. Στο αυτοκίνητο μπορούσαν να επιβαίνουν από 2 έως 3 άτομα και για τον Αλέξη ήταν άλλη μια πολύ καλή εμφάνιση. Στην 1η Ειδική Διαδρομή (Ανάβαση Πολυγύρου) γράφει τον 1ο χρόνο, όπως και στην 2η Ειδική Παλαιόκαστρο. Στην 3η ειδική Αρναία (η ειδική του Χολομώντα) κάνει 2ο χρόνο, ενώ στον αγώνα ταχύτητας στο Χουμνικό γράφει πάλι 2ο χρόνο γενικής. Αλλά δυστυχώς μια λάθος ανάγνωση χρόνου του στέρησε την 1η θέση του αγώνα και τερμάτισε τελικά 3ος γενικής και 1ος κλάσης ΙΙ/7.

23/6/1968 | 6ο Ράλλυ Σκρα Κιλκίς Λαχανά

Ένας αγώνας που καθιερώθηκε να γίνεται (από το 1963) προς τιμήν των πεσόντων στις ομώνυμες μάχες και γίνεται μέσα στα πλαίσια των εορταστικών εκδηλώσεων. Αγώνας του Πρωταθλήματος Ελλάδος, με διοργανωτές το παράρτημα Β. Ελλάδος της ΕΛΠΑ και του Α.Τ.Ο. (Αυτοκινητιστικός Τουριστικός Όμιλος) Κιλκίς. Ένας δύσκολος μεικτός αγώνας ασφάλτου – χώματος, με 650 χλμ.!

Η εκκίνηση των 22 συμμετεχόντων έγινε στη 1 τα χαράματα από την Χαριλάου στην Θεσσαλονίκη και ο τερματισμός για τα 8 μόλις πληρώματα που άντεξαν, πασπαλισμένα με τόση σκόνη ώστε να θυμίζουν αρνητικό φιλμ, την ίδια μέρα το μεσημέρι στο Κιλκίς.

Εκεί στον δημοτικό κήπο ο πρόεδρος του Α.Τ.Ο. κυρ. Μοσκώφ, παρέθεσε γεύμα στους αγωνιζόμενους παρουσία των αρχών του τόπου. Το απόγευμα στο στάδιο του Κιλκίς έγινε ο αγώνας δεξιοτεχνίας αυτοκινήτων (νικητής ο Σταυριανίδης), αλλά και μοτοσυκλετών (νικητής ο Χρήστος Αραμπατζής), που έκλεισε και επίσημα τον αγώνα. Άλλη μια πολύ καλή εμφάνιση για τον Αλέξη με τερματισμό στην 5ηθέση γενικής κατάταξης και στην 1η θέση κλάσης ΙΙ/7.

Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε και κάποια δήλωση του Μητροπολίτου Πολυάνης και Κιλκισίου κυρ. Χαρίτωνος που έγινε έκει: «Πολλοί είναι εναντίον των αγώνων του αυτοκινήτου. Τους θεωρούν τεντιμποϊσμό. Κάνουν λάθος. Είναι άθλημα και μάλιστα ευγενές»…

Τα σχόλια περιττεύουν…

Στο τέλος της χρονιάς πουλάει το Renault 8 Gordini στον Χρήστο Γέσιο και αγοράζει από την αντιπροσωπεία Σίνης ένα Opel Kadett 1900 Rallye. Έτσι το 1969 τον βρίσκει με νέο αυτοκίνητο και νέο συνοδηγό τον Γιώργο Βασιλειάδη…

20/4/1969 | Α’ Ράλλυ Κνωσός

Ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτου που γίνεται στο νησί της Κρήτης. Το Ράλλυ Κνωσός. Οργανωτής η Α.Λ.Α. (Αυτοκινητιστική Λέσχη Αθηνών με Πρόεδρο τον Ίκαρο Κανελλόπουλο). Ο αγώνας χαρακτηρίστηκε από τα πολλά ατυχήματα -ευτυχώς χωρίς σοβαρές συνέπειες- και από τις πολλές ενστάσεις μετά το τέλος του.

Η ατμοπλοΐα Ευθυμιάδη μετέφερε αυτοκίνητα και αγωνιζόμενους δωρεάν, η Αθηναϊκή ασφαλιστική ασφάλισε τα αυτοκίνητα δωρεάν και το ξενοδοχείο Αστόρια φιλοξένησε τα πληρώματα. Βλέπουμε λοιπόν ότι από τον πρώτο ακόμη αγώνα στην Κρήτη υπήρχαν παροχές για τα πληρώματα. Η εκκίνηση δόθηκε 5 χλμ. έξω από την πόλη του Ηρακλείου από τον Αντιπρόεδρο κυβερνήσεως Στυλιανό Παττακό.

Άλλη μια καλή εμφάνιση με τερματισμό στην 4η θέση γενικής, ενώ στην επιστροφή στον Πειραιά, ο Αλέξης μένει στην Αθήνα γιατί την Δευτέρα το πρωί παρουσιάστηκε για να κάνει την θητεία του στο Ναυτικό. Λόγω της θητείας του δεν έχει τον απαιτούμενο χρόνο και έτσι θα κάνει μόνο έναν ακόμη αγώνα εκείνη την χρονιά.

30/11/1969 | Α’ Auto Cross

O Α.Ο.Θ. το 1969 διοργάνωσε τον πρώτο αγώνα auto cross στην Ελλάδα, στην περιοχή του Λαγκαδά. Είναι μια αποκλειστικότητα του Α.Ο.Θ. που πήρε τα χωράφια γύρω από τον Λαγκαδά και τα έκανε πίστα αγώνων και αυτή ήταν η δεύτερη εμφάνιση για τον Αλέξη με το Opel Kadett 1900 Rallye, με το οποίο τερμάτισε στην 10η θέση γενικής.

25/10/1970 | Ε’ Ράλλυ Αττικοβοιωτίας

Αγώνας 655 χιλιομέτρων με βροχή! Συμμετέχει με το Opel Kadett 1900 Rallye και συνοδηγό τον Κώστα Καββαθά (εκδότης του περιοδικού 4 Τροχοί) χρησιμοποιώντας και οι δυο ψευδώνυμα: ‘’TOZI – ΠΗΛΕΥΣ’’.

Στην πρώτη ειδική διαδρομή, Ανάβυσσος – 7.5 χλμ. ο Αλέξης έκανε 3ο χρόνο, μόλις πέντε δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή «Σιρόκο» (4’.57’’ – 5’.02’’) αποδεικνύοντας την αξία του.

Στην δεύτερη ειδική όμως, την «Διόνυσος» των 9.00 χλμ. κάθισε στο τιμόνι ο συνοδηγός, ο οποίος προτίμησε τα δένδρα από την άσφαλτο, αφού ανέβασε το αυτοκίνητο επάνω σε ένα από αυτά τα πεύκα που βρίσκονταν εκεί.

Εκτός απο τους αγώνες Ράλλυ συμμετείχε και σε αγώνες αναβάσεων. Πρώτη ανάβαση έκανε τον Οκτώβριο του 1965, την ανάβαση Χορτιάτη, με BMW 700 S. Η ανάβαση ξεκινούσε 1 – 2 χιλιόμετρα μετά το Πανόραμα και τερμάτιζε 3.5 χλμ μετά, με τον Αλέξη να τερματίζει 30ος γενικής και 2ος κλάσης Α/4.

Την επόμενη χρονιά 1966 έκανε δυο αναβάσεις, αυτή της Νάουσας και πάλι του Χορτιάτη:

17/4/1966 | Ανάβαση Νάουσας

Το 1966 είχε 26 συμμετοχές η Ανάβαση Νάουσας των 6 χλμ. Μια από αυτές ήταν και του Αλέξη Σκουβάκλη με το Ford Cortina. Θα τερματίσει 12ος γενικής με χρόνο 3’.59’’.1 και 1ος κλάσης Α/7 1.151 – 1.300 κ.εκ..

Η ανάβαση της Νάουσας έγινε μόνο μια φορά για τους εξής δυο λόγους:

Πρώτος λόγος (που ήταν σύμφωνοι και όλοι οι αγωνιζόμενοι) είναι ότι η διαδρομή δεν ήταν ανάβαση με την αγωνιστική σημασία της λέξης. Ήταν 6 χλμ. ανηφορική ευθεία με ελάχιστες στροφές. Πράγμα που σημαίνει ότι ευνοούσε μόνο τα πολύ δυνατά αυτοκίνητα.

Δεύτερος λόγος είναι ότι ενώ το αγωνιστικό τμήμα Β. Ελλάδος της ΕΛΠΑ, έκανε ότι μπορούσε για να γίνει ένας επιτυχημένος αγώνας, οι αρχές της Ναούσης, πλην της χωροφυλακής, έδειξαν πλήρη αδιαφορία. Ούτε κατά την διάρκεια του αγώνα, αλλά ούτε και στην απονομή επάθλων παρουσιάστηκε έστω και τυπικά ένας επίσημος. Έτσι λοιπόν δεν ξαναέγινε ούτε σαν Ανάβαση, αλλά ούτε και σαν ειδική διαδρομή κάποιου άλλου αγώνα…

2/10/1966 | Ανάβαση Χορτιάτη

Δεύτερη φορά συμμετέχει στην ανάβαση Χορτιάτη, αυτή την φορά με Triumph Italia 2000 Vignale. Το αυτοκίνητο ήταν ενός πολύ καλού του φίλου, του Χρήστου Ράπτη. Ένα πολύ γρήγορο και δυνατό αυτοκίνητο αλλά συγχρόνως και δυσκολοοδήγητο. Θα τρέξει όμως εκτός συναγωνισμού γιατί το αυτοκίνητο δεν έχει ομολογκασιόν (τα απαραίτητα έγραφα για να έχει δικαίωμα συμμετοχής σε αγώνες).

Έκανε χρόνο 2’.48’’.6 που θα ήταν στην 10η θέση γενικής αν συμμετείχε κανονικά. Πριν όμως από τα αυτοκίνητα έτρεξαν και μοτοποδήλατα, 17 σε αριθμό. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι στην κατηγορία 50 κ.εκ. κέρδισε ο Δανδίκας με Florett και στην κατηγορία των 100 κ.εκ. ο Μερεμετσάκης με Zundapp.

7/4/1968 | Ανάβαση Πάρνηθας

Επόμενη ανάβαση που συμμετείχε ήταν το 1968 στην Ανάβαση Πάρνηθας με το Renault 8 Gordini. Μια διαδρομή 10 περίπου χλμ. από 20ο μέχρι το 30ο χλμ. του δρόμου Μενιδίου – Πάρνηθας. Η τελετή απονομής επάθλων έγινε σε εξοχικό κέντρο στην Αγία Τριάδα. Τερμάτισε στην 13η θέση γενικής και στην 3η θέση κλάσης ΙΙ/7.

24/10/1971 | Ανάβαση Χορτιάτη

Η τελευταία ανάβαση που θα πάρει μέρος ο Αλέξης ήταν η ανάβαση Χορτιάτη το 1971. Ήταν η πρώτη ανάβαση που διοργάνωσε ο Α.Ο.Θ. και πριν ξεκινήσει ο αγώνας την Κυριακή το πρωί, με πρωτοβουλία του Α.Ο.Θ. (μπράβο στους ανθρώπους της οργάνωσης) τα αυτοκίνητα ανέβηκαν μέχρι ένα σημείο της διαδρομής και έγινε κατάθεση στεφάνου εκ μέρους των αγωνιζομένων προς τιμήν του άτυχου Γιάννη Μειμαρίδη (Μαύρος) που έχασε την ζωή του στο σιρκουί στην Ρόδο στις αρχές του μήνα. Για την ιστορία, ο 26χρονος Γιάννης προσέκρουσε επάνω στα τείχη της Ρόδου με πολύ μεγάλη ταχύτητα και ενώ δεν φαινόταν να έχει υποστεί μεγάλες σωματικές βλάβες, κατά την νοσηλεία του στο νοσοκομείο τα ξημερώματα υπέκυψε στα τραύματα του από βλάβη του εγκεφάλου.

Στα του αγώνα τώρα, ο Αλέξης έτρεξε με δανεικό αυτοκίνητο, το Opel Kadett του κουμπάρου του Σωτήρη Ζαφρανά (παλιός και αυτός αγωνιζόμενος με την δική του ιστορία στον χώρο), κάνει χρόνο 2’.10’’.06 στα 3.700 μέτρα της διαδρομής και παίρνει την 3η θέση γενικής, με μόλις τρία δέκατα διαφορά από τον Αλέξανδρο Ζαφρανά (αδελφός του Σωτήρη) 2’.10’’.09, που μένει τέταρτος οδηγώντας και αυτός Opel Kadett 1900 Rallye.

Ο Αλέξης όμως έκατσε και στο δεξί κάθισμα, σε αυτό του συνοδηγού…

9 – 10 /9/1967 | Β’ Ράλλυ Δ.Ε.Θ.

Συμμετέχει συνοδηγός του Λάκη Φωτιάδη στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. του 1967 σε μια Alfa Romeo Julia 1600 Ti. Θα εγκαταλείψουν όμως από πρόβλημα στο διαφορικό της Ιταλίδας.

1968 | 14ο Φθινοπωρινό Ράλλυ

Και μια ακόμη φορά που θα κάτσει στο κάθισμα του συνοδηγού θα είναι το 1968, στο Φθινοπωρινό Ράλλυ, συνοδηγός του Σταύρου Γεωργιάδη («Βόρειος») στην Lancia Fulvia HF.

Η Ανάβαση Χορτιάτη του 1971 έμελλε να είναι και ο τελευταίος αγώνας για τον Αλέξη Σκουβάκλη. Ήταν ένα άκρως επιτυχημένο ταξίδι επτά ετών με αρκετούς αγώνες και επιτυχίες για τον «κύριο Κορτίνα», όπως τον έλεγαν οι φίλοι του.

Βέβαια σε αγωνιστικό κάθισμα έκατσε και άλλη μια φορά, σε αγώνα ταχύτητος στην πίστα των Σερρών. Αγώνα που οργάνωσε η Seat με την υποστήριξη του Α.Ο.Θ. Πιο συγκεκριμένα, στις 1/7/2001 στον αγώνα των Βετεράνων με τα Seat Leon, που έτρεχαν εκείνη την χρονιά στο ενιαίο, τερματίζοντας στην 10η θέση.

Μια άκρως «διασκεδαστική» στιγμή του αγωνιστικού του ταξιδιού είναι η εξής:

Στο 1ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1966 η απλή διαδρομή από το Κιλκίς μέχρι την Ροδόπολη ήταν πολύ δύσκολη, με την σκόνη να είναι ανυπόφορη και το σκοτάδι να δυσκολεύει τα πληρώματα να βρουν τον δρόμο. Ο Σκουβάκλης χάνει τον δρόμο και μπαίνει μέσα σε ένα στρατόπεδο, γλυτώνοντας ευτυχώς τον πυροβολισμό από τον σκοπό της πύλης…

Ο Αλέξης Σκουβάκλης ήταν ιδρυτικό μέλος του Α.Ο.Θ. και διετέλεσε πολλά χρόνια γενικός γραμματέας του συλόγου. Ήταν μάλιστα αυτός που σχεδίασε το σήμα του Α.Ο.Θ.

Πέραν όμως από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο Αλέξης έχει ασχοληθεί και με άλλα αθλήματα με μεγάλη επιτυχία. Πρώτα – πρώτα να πούμε ότι έχει πτυχίο πιλότου ελαφρών αεροσκαφών και ήταν αντιπρόεδρος της αερολέσχης κάποια περίοδο, ενώ από το 1958 έως και το 1990 ασχολήθηκε με ιστιοπλοϊκούς αγώνες, διετέλεσε διοικητικός σύμβουλος στην ΕΙΟ (Ελληνική Ιστιοπλοϊκή Ομοσπονδία) και παράδιδε μαθήματα στον ΙΟΘ (Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Θεσσαλονίκης). Μάλιστα, τον Αύγουστο του 1964 στους αγώνες ιστιοπλοΐας «Κονιόρδεια» τερμάτισε στην 3η θέση.

Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την πρακτική σκοποβολή. Είναι μέλος της Ελληνικής Σκοπευτικής Ομοσπονδίας και συμμετέχει και σε αγώνες. Το 2011 μάλιστα σε αγώνα του παγκοσμίου επιπέδου στην Ρόδο, στην κατηγορία Super Senior, +65 χρονών, πήρε την 9η θέση, ενώ επαγγελματικά απο το 1971 διατηρούσε αρχιτεκτονικό γραφείο.

Αλέξης Σκουβάκλης, ένας άνθρωπος με ταλέντο και έντονη προσωπικότητα…

*Δείτε όλα τα Αγωνιστικά Πορτρέτα που κάναμε μέχρι σήμερα κάνοντας κλικ εδώ.

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!