In Pen & InkManuscriptsMotorsportRace NewsWRCΑντώνης Κόλλιας

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022: Ακρόπολις χωρίς… Ακρόπολη!


Μοιράσου το....

Χωρίς την λάμψη της Ακρόπολης θα ξεκινήσει το φετινό  ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις! Αντί για τον Ιερό Βράχο που του χάρισε το μοναδικό όνομα, ο 10ος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, θα ξεκινήσει μέσα από το ΟΑΚΑ, την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου. Ως αντάλλαγμα, οι οργανωτές θα προσφέρουν, αμέσως μετά την εκκίνηση, τη θεαματική υπερειδική μέσα στο εντυπωσιακό στάδιο, όπως είχε γίνει το 2005 και 2006. Φιλοδοξούν δε να αποτελέσει το κορυφαίο γεγονός του ελληνικού αθλητισμού και -συνολικά- του WRC για το 2022!

Για τον λόγο αυτό και η εκδήλωση της παρουσίασης του αγώνα έγινε μέσα στο ίδιο το ΟΑΚΑ παρουσία των μελών της οργάνωσης,  των χορηγών και των υποστηρικτών του αγώνα. Οι οποίοι, πέραν του υφυπουργού Αθλητισμού και προέδρου της Οργανωτικής Επιτροπής Λευτέρη Αυγενάκη ήταν περισσότεροι από κάθε άλλη φορά με πρώτον και καλύτερο τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα!

Την πλειάδα των κυβερνητικών στελεχών συμπλήρωνε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Χρήστος Δήμας καθώς και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης και η Γενική Γραματέας Περιβάλλοντος κ. Σδούκου.

Από πλευράς Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρόντες ήταν, μεταξύ άλλων, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδος Φάνης Σπανός, ο δήμαρχος Λαμιέων  Ευθύμιος  Καραΐσκος, ο δήμαρχος Καρπενησίου και πρόεδρος ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας Νίκος Σουλιώτης και άλλοι.

Αυτές ακριβώς οι παρουσίες έκαναν ακόμη πιο αισθητή την απουσία του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη παρά το ότι τα τελευταία χρόνια είχε συμβάλει πολλαπλά στην επιτυχία του «Ακρόπολις».  Κάτι ακόμη που προκάλεσε εντύπωση ήταν ο περίεργος όσο και εμφαντικός υπαινιγμός του κ. Αυγενάκη «για εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης οι οποίοι  δεν εκπλήρωσαν  τις υποχρεώσεις τους» χωρίς, πάντως, να κατονομάσει κανέναν.

Στην εναρκτήρια ομιλία του ο κ. Αυγενάκης έδωσε το στίγμα του Ράλλυ Ακρόπολις:

«Σε έναν χρόνο από σήμερα το EKO Ράλλυ Ακρόπολις συμπληρώνει 70 χρόνια παρουσίας στους διεθνείς αγώνες Ράλλυ. Τιμώντας την ιστορία μας, φιλοδοξούμε να διοργανώσουμε ένα αθλητικό υπερθέαμα για όλους τους Έλληνες».

Και ολίγον… εκλογολογία!

Παράλληλα, ο υφυπουργός Αθλητισμού, έδωσε κι ένα ελαφρό άρωμα… εκλογών,  καθώς είχε την ευκαιρία να κάνει έναν επιγραμματικό απολογισμό του έργου του υπουργείου του αλλά και του γενικότερου κυβερνητικού έργου στον χώρο του αθλητισμού.

Στον ίδιο διακριτικό προεκλογικό τόνο περιστράφηκαν και όλες οι ομιλίες των παρόντων υπουργών και υφυπουργών. Πάντως, με το Ακρόπολις να τερματίζεται στις 11 Σεπτεμβρίου, έστω κι αν πάμε σε πρόωρες εκλογές, η λογική λέει πως αυτές δεν πρόκειται να γίνουν πριν τις… 25 Σεπτεμβρίου!

Στην ομιλία του, ο κ. Αυγενάκης, χαρακτήρισε το Ράλλυ Ακρόπολις, λόγω και του «μεγέθους» του, ως ένα άριστο παράδειγμα συνεργασίας κρατικού με ιδιωτικό τομέα (ΣΔΙΤ). Είναι, όπως τόνισε «από τις φορές που ο ιδιωτικός τομέας θέλει να συνεργάζεται με το κράτος. Είναι η φιλοσοφία που πρεσβεύει ο Κυριάκος Μητσοτάκης, όπου ο ιδιωτικός τομέας επενδύει τα χρήματά του, αισθάνεται ασφάλεια, είναι βέβαιος για την επένδυσή του και συνεργάζεται με το Κράτος αποτελεσματικά και όλο αυτό -εν τέλει- είναι προς όφελος της ίδιας της κοινωνίας». Πρόσθεσε δε για το θέμα αυτό ο κ. Αυγενάκης ότι «η συμμετοχή ελληνικών και διεθνών εταιρειών, που επέλεξαν να προβληθούν μέσα από τον αγώνα και να ταυτιστούν με μια σπουδαία, παγκόσμια αθλητική διοργάνωση, προξένησε ενθουσιασμό σε φίλους των αγώνων εντός και εκτός Ελλάδος».

Το Λουτράκι «εφαγε»  την Ακρόπολη;

Το φετινό Ράλλυ Ακρόπολις έχει 16 ειδικές διαδρομές, 308 χλμ. συνολικά και το κέντρο του, γραμματεία κλπ.,  θα βρίσκονται στο χώρο της έκθεσης Λαμίας.

Μετά την εκκίνηση μέσα στο ΟΑΚΑ, την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου, από την ειδική ράμπα, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν λίγα μέτρα πιο πέρα στην αφετηρία της πολυαναμενόμενης υπερειδικής του 1,98 χλμ. Η υπερειδική, όπως και το 2005, θα είναι πάνω σε έναν ειδικό ασφαλτοτάπητα και τα αυτοκίνητα θα ξεκινούν δύο-δύο, για ακόμη περισσότερο θέαμα. Τα εισιτήρια  ξεκίνησαν ήδη να πωλούνται από την πλατφόρμα viva.gr, με τιμή εκκίνησης τα 10 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 200. Πάντως,  περί τις 40.000 εισιτηρίων, έχουν μέση τιμή 18,5 ευρώ, αναλόγως των θέσεων της κερκίδας που θα επιλέξει ο θεατής.

Μετά το τέλος της υπερειδικής, τα πληρώματα θα κατευθυνθούν στο καζίνο του Λουτρακίου για τη διανυκτέρευσή τους.

Σ’ αυτήν ακριβώς την επιλογή της παράκαμψης προς Λουτράκι, φαίνεται ότι μάλλον πρέπει να αναζητηθεί η αιτία που χάθηκε η Ακρόπολη ως αφετηρία. Αν και επίσημα δεν έγινε καμία απολύτως αναφορά σ’ αυτό, δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ότι ένας συνδυασμός χρόνου μετάβασης από Ακρόπολη προς ΟΑΚΑ, ωραρίων ειδικών διαδρομών, κόστους του χώρου γύρω από την Ακρόπολη, κόπωση πληρωμάτων ακόμη και η πιθανή διάσπαση των θεατών της υπερειδικής,  συνετέλεσαν ώστε να αποκλειστεί η Ακρόπολη ως σημείο αφετηρίας του αγώνα!

Την επομένη το πρωί, την Παρασκευή, στο δρόμο προς Λαμία, τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές από την ειδική του Λουτρακίου και από το Χαρβάτι. Υπάρχει, επίσης, η καινούργια ειδική «Δάφνη», που χρησιμοποιεί κομμάτια από την παλιά ακροπολική διαδρομή του Οσίου Μελετίου και η «Λιβαδειά» (πρώην Ευαγγελίστρια) στη νότια περιοχή του νομού Βοιωτίας. Σημειώστε πως η τελευταία ειδική της ημέρας, οι Βωξίτες, είναι νυχτερινή και θα γίνει με το φώς των προβολέων των αυτοκινήτων.

Το Σάββατο είναι η μεγαλύτερη σε αγωνιστική απόσταση και περιλαμβάνει δύο περάσματα από τρεις ειδικές, μεταξύ των οποίων και τις περσινές διαδρομές «Πύργος» και «Ταρζάν», ενώ ανάμεσά τους έχει προστεθεί η ειδική διαδρομή «Περιβόλι» (που έχει να χρησιμοποιηθεί από το 2005), ολοκληρώνοντας ένα γύρο στα βουνά της δυτικής Φθιώτιδας.

Η τελευταία ημέρα του αγώνα, η Κυριακή, περιλαμβάνει τρεις ειδικές «Ελάτεια – Ρεγγίνι» και «Ελευθεροχώρι» (γίνεται δύο φορές). Στο τέλος του δεύτερου περάσματος, έξω από το μοναστήρι της Αγίας Τριάδος στη Μενδενίτσα, θα βρίσκεται το βάθρο των νικητών στις τρεις παγκόσμιες κατηγορίες και στη συνέχεια τα αυτοκίνητα θα επιστρέψουν στη Λαμία για τον επίσημο τερματισμό του αγώνα.

Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα
Πέμπτη/Παρασκευή 8/9 Σεπτεμβρίου

SSS1

 

 

Ολυμπιακό Στάδιο     1,98

1,98
SS2 Λουτράκι 1 17,40
SS3 Χαρβάτι 14,25
SS4 Λουτράκι 2 17,40
SS5 Δάφνη 18,08
SS6 Ευαγγελίστρια 21,21
SS7 Βωξίτες 22,97

Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου

Ειδική Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα
SS8 Πύργος 1 33,20
SS9 Περιβόλι 1 18,20
SS10 Ταρζάν 1 23,37
SS11 Πύργος 2 33,20
SS12 Περιβόλι 2 18,20
SS13 Ταρζάν 2 23,37

Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου

Ειδική Όνομα Ειδικής Χιλιόμετρα
SS14 Ελάτεια-Ρεγγίνι 11,36
SS15 Ελευθεροχώρι 1 16,86
SS17 Ελευθεροχώρι 2

(Power Stage)

16,86

 


Μοιράσου το....
Related posts
MotorsportRace News

Ελλ. Αγώνες: Restart στα μέσα…

MotorsportRace NewsWRC

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Με 70 συμμετοχές και πολλούς Έλληνες με υπερόπλα στα χέρια τους!

MotorsportWRC

WRC: 8ος Γύρος - Ράλλυ Φινλανδίας [04 - 07 Αυγούστου 2022]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!