Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Φεβρουάριος 2022 | Φεβρουάριος 2021 | Μεταβολή 2022/2021 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.504 | 6.689 | +27,1% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
798 | 714 | +11,8% |
Καινούργια λεωφορεία | 13 | 14 | -7,1% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2022 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2021 | Μεταβολή
2022/2021 |
|
Καινούργια επιβατικά | 14.026 | 14.455 | -3,0% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.334 | 1.453 | -8,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 15 | 40 | -62,5% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2022 | Φεβρουάριος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος -Φεβρουάριος 2022 | Ιανουάριος –Φεβρουάριος 2021 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 8,6% | 7,0% | +1,6 | 7,4% | 6,8% | +0,6 |
A-SUV | 0,9% | 0,9% | -0,1 | 0,8% | 1,1% | -0,3 |
A TOTAL | 9,5% | 8,0% | +1,5 | 8,2% | 7,9% | +0,3 |
B | 22,9% | 29,7% | -6,8 | 22,5% | 31,2% | -8,7 |
B-SUV | 29,3% | 21,8% | +7,5 | 29,8% | 20,2% | +9,6 |
B TOTAL | 52,2% | 51,6% | +0,6 | 52,3% | 51,4% | +0,9 |
C | 9,6% | 13,0% | -3,4 | 9,3% | 13,1% | -3,7 |
C-SUV | 22,5% | 21,8% | +0,7 | 23,9% | 21,9% | +2,0 |
C TOTAL | 32,2% | 34,8% | -2,7 | 33,3% | 35,0% | -1,7 |
D | 1,3% | 1,4% | -0,1 | 1,1% | 1,7% | -0,5 |
D-SUV | 3,4% | 2,5% | +0,9 | 3,4% | 2,4% | +1,0 |
D TOTAL | 4,7% | 3,9% | +0,7 | 4,5% | 4,1% | +0,5 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,2 | 0,4% | 0,6% | -0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,7% | -0,2 | 0,6% | 0,7% | -0,1 |
F-G | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G TOTAL | 0,2% | 0,2% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
SPORTS | 0,1% | 0,0% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
MPV | 0,1% | 0,2% | -0,1 | 0,1% | 0,2% | -0,1 |
MPV-M/COMBI | 0,5% | 0,5% | +0,0 | 0,6% | 0,6% | +0,0 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίωνSUV | 56,6% | 47,9% | +8,8 | 58,5% | 46,2% | +12,3) |
Φεβρουάριος 2022 | Φεβρουάριος 2021 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2022 |
Ιανουάριος –
Φεβρουάριος 2021 |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘21* |
Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘20* |
Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | |
Βενζίνη | 44,1% | 49,1% | -4,9 | 44,8% | 48,6% | -3,8 | 40,2% | 47,8% | -7,6 |
Πετρέλαιο | 16,3% | 21,6% | -5,2 | 15,6% | 21,6% | -6,0 | 19,7% | 28,1% | -8,4 |
Υβριδικά (HEV) | 29,0% | 22,1% | +6,9 | 27,7% | 22,1% | +5,6 | 19,7% | 12,0% | +7,7 |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 7,3% | 4,9% | +2,4 | 7,0% | 5,0% | +2,0 | 18,1% | 10,6% | +7,5 |
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 1,0% | 1,3% | -0,4 | 1,0% | 1,5% | -0,5 | 2,3% | 1,6% | +0,8 |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
2,3% | 1,1% | +1,2 | 3,9% | 1,1% | +2,7 |
*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιανουάριο ως εξής:
Ιανουάριος 2022 | Ιανουάριος 2021 | Μεταβολή | |
ΕΕ | 682.596 | 726.411 | -6,0% |
ΕΕ 14 | 598.625 | 645.974 | -7,3% |
ΕΕ + EFTA | 707.336 | 752.421 | -6,0% |
Ελλάδα | 5.522 | 7.766 | -28,9% |