In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Πρόσωπα: Γιάννης Κέπετζης

Ιωάννης Κέπετζης

Κάτοικος Αθηνών. Στην ίδια πολυκατοικία έμενε και ο Δημήτρης Γεωργίτσης. Μια άλλη μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Ελλάδος, που είχε το ψευδώνυμο «Θωρ» όταν έτρεχε σε αγώνες και ήταν ο άνθρωπος που έδωσε το έναυσμα στον Γιάννη για να ασχοληθεί με τους αγώνες αυτοκινήτου…

Το 1968, 21 χρονών έρχεται Θεσσαλονίκη και βγάζει αμέσως πτυχίο κριτή. Τον Μάρτιο του 1969 είναι βοηθός κριτή στο 1ο Ράλλυ Θερμαϊκού. Άνθρωπος οργανωτικός, έμπειρος, προσιτός, πάντα χαμογελαστός και ευδιάθετος. Πάντα με το χαμόγελο στο στόμα και πάντα πρόθυμος να βοηθήσει – λύσει οτιδήποτε πρόβλημα…

Και το αγωνιστικό ταξίδι του Γιάννη Κέπετζη ξεκινάει με τον πρώτο αγώνα της μεγάλης καριέρας του, το 1971 με το Ράλλυ Καβάλας, με οδηγό τον Χρήστο Ανδρεάδη και αυτοκίνητο ένα Mitsubishi Colt Galant.

Με τον Ανδρεάδη έτρεξε από το 1971 μέχρι και τα μέσα του 1973. Καλύτερη επίδοση η 4η θέση στο Ράλλυ ΔΕΘ το 1971. Τον καιρό εκείνο αν και έκανε την στρατιωτική του θητεία συνέχισε να τρέχει σε αγώνες αυτοκινήτου.

Προς τα τέλη του 1973, άρχισε μια συνεργασία με τον Γιώργο Σωτηριάδη. Μια μεγάλη και γεμάτη επιτυχίες συνεργασία που κράτησε 10 χρόνια. Πρώτος αγώνας με το Ford Escort Mexico του Γιώργου το 7ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης, δυστυχώς με εγκατάλειψη. To 1974 το Escort αναβαθμίστηκε σε RS 2000, το πρώτο στην Ελλάδα και βάφτηκε κίτρινο. Να σημειώσουμε εδώ κάτι ιδιόμορφο. Στους πρώτους αγώνες με το RS 2000, είχαν συνεχόμενες εγκαταλείψεις, πέντε στον αριθμό! Το αυτοκίνητο είχε περιμετρικά του αμαξώματος μια κόκκινη γραμμή. Μόλις έβγαλαν αυτή την κόκκινη γραμμή, όλα γύρισαν ανάποδα. Άρχισαν οι τερματισμοί και οι διακρίσεις! Έκαναν πολλούς αγώνες με κυριότερες επιτυχίες τέσσερις συνεχόμενες φορές μάλιστα, νικητές του Ράλλυ Θερμαϊκού (1975, 1976, 1977 και 1978) και δυο φορές 2οι γενικής κατάταξης στο Ράλλυ ΔΕΘ 1975 και 1977. Επίσης το 1975 έτρεξαν και σε ένα αγώνα στην Βουλγαρία, το Zlatni Piassatzi, τερματίζοντας 1οι Έλληνες και 3οι κλάσης 2/2000.

Το 1977 μάλιστα έτρεξαν στο Ηπειρωτικό Ράλλυ με ένα Audi 80 GT και τερμάτισαν 4οι γενικής. Το αυτοκίνητο ήταν του Χρήστου Ανδρεάδη που είχε φύγει από την ζωή τότε και επέμενε η γυναίκα του να το τρέξουν. Τελευταίος αγώνας με τον Γιώργο Σωτηριάδη ήταν το Ράλλυ Κένταυρος στο Βόλο το 1983, όπου τερμάτισαν 12οι γενικής και 7οι κλάσης 2. Από το 1978 συγχρόνως με τον Σωτηριάδη, άρχισε να τρέχει και με τον Γεμενή Αναστάσιο με Datsun στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, στο Ράλλυ Ακρόπολις και στο Ράλλυ Κύπρου…

Ράλλυ Ακρόπολις

Το Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο στην καριέρα του κυρίου Κέπετζη. Έτρεξε με τρεις διαφορετικούς οδηγούς και μια φορά κάθισε και ο ίδιος πίσω από το τιμόνι.

Το πρώτο Ράλλυ Ακρόπολις ήταν το 1975 με τον Αποστολίδη, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο ‘’Iker‘’ με ένα Lada VAZ 2103 και το δεύτερο (το 1977) με τον Κώστα Χαμπή με Alfa Romeo Alfasud Ti. Κανονικά είχε δηλωθεί συνοδηγός ο Απόστολος Χατζηχρήστου, αλλά έπαθε πνευμονία λίγες μέρες πριν την εκκίνηση και τον αντικατέστησε ο Γιάννης Κέπετζης. Από το 1978 έως και το 1998 τρέχει συνοδηγός με τον Τάσο Γεμενή, όπου μετρούν 16 Ράλλυ Ακρόπολις, σε διάρκεια 20 ετών και μάλιστα 14 συνεχόμενα 1980 – 1993. Στην αρχή με το αθάνατο Datsun 160 j στην συνέχεια με Toyota Corolla TE 71 και Subaru Leone 4wd και τέλος με Mazda 323 GTX.

Συνολικά έχει τρέξει 18 Ράλλυ Ακρόπολις συνοδηγός και ένα οδηγός το 1997 με συνοδηγό τον Ηλία Κούγια με ένα Mazda 323 GTX. Καλύτερη επίδοση η 9η θέση γενικής κατάταξης το 1982 με το Datsun160 j.

Επίσης, έχει δυο πρώτες θέσεις στην κλάση 2 μεταξύ 1978 και 1982 με Datsun 160 j και μια δεύτερη το 1986 με Toyota Corolla.

Επίσης έχει συμμετάσχει σε τρία Ιστορικά Ράλλυ Ακρόπολις, το 2002, το 2007 και το 2009, πάλι με τον Τάσο Γεμενή με Toyota Celica TA 22 τα δυο πρώτα και με Toyota Corolla KE 30 το τρίτο που τερμάτισαν 14οι γενικής και 3οι κλάσης C2.

Ράλλυ Κύπρου

Ένας άλλος αγώνας σταθμός στην καριέρα του ήταν το Ράλλυ Κύπρου.  Στο νησί της Αφροδίτης έχει συμμετάσχει 13 φορές, από το 1982 έως και το 1999, πάντα με οδηγό τον Τάσο Γεμενή. Καλύτερες επιδόσεις, ήταν η νίκη στην κατηγορία Ν/4 το 1987 με το Subaru Leone RX Turbo, οι δυο 8ες θέσεις γενικής κατάταξης το 1982 και το 1984 με Datsun 160 j και η νίκη με Toyota Corolla 16v στο Gp 2 το 1982, όπως και η 1η θέση στην Α/6 το 1984.

Έτρεξε επίσης και σε Ιστορικό Ράλλυ Κύπρου το 2007, με Toyota Celica TA 22, που ήταν και η τελευταία επίσκεψη στο νησί.

Το 1984 είναι Κυπελλούχος Β. Ελλάδος με οδηγό τον Δημήτρη Μανωλόπουλο με το Renault 5 Alpine. Από το 1985 έως και το 1987 τρέχει συνοδηγός του Κώστα Δαμίγου, με το Renault 5 Turbo (του Μανιατόπουλου) στην αρχή, με καλύτερο αποτέλεσμα μια 2η θέση γενικής στο Ράλλυ Θερμαϊκού το 1984 και μια 1η θέση κατηγορίας Β/12 και έπειτα με την Opel Manta 400 (του Λεωνίδα Κύρκου) που στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1987 τερμάτισε 3ος γενικής και 2ος κλάσης Ε/16.

Τελευταίος αγώνας με τον Κώστα Δαμίγο και την Opel Manta 400, ήταν το 2014 ο αγώνας των βετεράνων που οργάνωσε ο Α.Ο.Θ. στην Θεσσαλονίκη.

Το 1989 κάνουν την υπέρβαση με τον Τάσο Γεμενή και συμμετέχουν σε ένα αγώνα WRC στην Ευρώπη. Στο χωμάτινο αγώνα, Rallye de Portugal – Vinho do porto με το Subaru Leone 4wd. Τερμάτισαν 26οι γενικής κατάταξης και 16οι κλάσης Ν/4.

Το 1994 τρέχει στο Σκρά Κιλκίς Λαχανά, με τον Χρήστο Νιζάμη με ένα Skoda Favorit 136 L και τερματίζουν 7οι γενικής και 1οι κλάσης Α/5. To 1995 τρέχει με τον Γιώργο Φορίδη με Renault 5 GT Turbo στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ., όπου τερματίζουν 21οι γενικής και 5οι κλάσης Α/8.

Τελευταία συνεργασία έγινε το 1997, όταν κάθισε στο δεξί κάθισμα του Nissan Micra K11, του “ΑΡΜΑ” Νίκου Χριστοδουλόπουλου για το Πρωτάθλημα Ελλάδος. Ήταν στο πλαίσιο του Micra Challenge, η όπως το έλεγε ο κύριος Γιάννης «πίκρα χάλανς» επειδή εύκολα παρουσίαζαν ζημιές.

Όπως είπαμε και στην αρχή, όλο αυτό το διάστημα, συνέχισε να τρέχει και με τον Τάσο Γεμενή, έως το 2019 (80 αγώνες με τον Γεμενή) που έκανε μαζί του, τον τελευταίο αγώνα της καριέρας του, το Φθινοπωρινό Ράλλυ, με ένα Ιστορικό Toyota Corolla KE 30.

Και κάπου εδώ το αγωνιστικό ταξίδι του Γιάννη Κέπετζη φθάνει στο τέλος του. Σε αυτό το ταξίδι των 48 ολόκληρων ετών (1971 – 2019), μετράει 10 οδηγούς και έναν συνοδηγό, 18 διαφορετικά αυτοκίνητα και περισσότερους από 150 αγώνες, που δείχνουν την πολύ μεγάλη εμπειρία – αγάπη γι’ αυτό που έκανε…

Πέρα από την αγωνιστική δραστηριότητα, ασχολήθηκε πολύ και με τα οργανωτικά. Από το 1989 έως και το 2004, στο αγωνιστικό τμήμα της ΕΛΠΑ Β. Ελλάδος και μετά ως αλυτάρχης στο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις από το 2010 – 2013 και το 2022. Δυο χρόνια κατά τη διάρκεια του Ράλλυ Ακρόπολις πετούσε με το ιατρικό ελικόπτερο και από το 2002 έως το 2013 με το ελικόπτερο ασφαλείας της οργάνωσης.

Γιάννης Κέπετζης, ένας άνθρωπος που η οργάνωση είναι μέσα στο αίμα του, ένας άνθρωπος που είναι εκεί όταν τον ζητήσει οποιοσδήποτε για βοήθεια – ενημέρωση και πάντα με το χαμόγελο, με καλές σχέσεις με όλους τους αγωνιζόμενους. Μπορεί να μην συμμετέχει πια ενεργά ως αγωνιζόμενος, αλλά πιστέψτε μας η δουλειά που κάνει για να τρέχουν – τρέχουμε όλοι εμείς είναι πολύ μεγάλη για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας…

Related posts
Auto NewsFeaturesIn Pen & InkNews

WCOTY 2024: Οι νικητές...

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!