In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Θεολόγος Κοψαχείλης

ΘΕΟΛΟΓOΣ ΚΟΨΑΧΕΙΛΗΣ

Ο Θεολόγoς Κοψαχείλης, μεγαλωμένος στη Θεσσαλονίκη στην περιοχή της Τούμπας από πολύ μικρός μπήκε στο χώρο του αυτοκινήτου.

Βοηθός μηχανικού στο συνεργείο του Λαμπρή στην πλατεία Ναβαρίνου στην αρχή, όπου επισκεύαζαν μόνο μοτοσυκλέτες NSU. Μετά στην Β. Όλγας, πίσω από το ξενοδοχείο Queen Olga, όπου έκαναν και αυτοκίνητα και τελευταία, αφεντικό πια σε δικό του μαγαζί στην περιοχή της Χαριλάου.

Μέλος του Α.Ο.Θ. και Θεσσαλονικιός, ξεκινάει να συμμετέχει σε αγώνες αυτοκινήτου το 1970. Πρώτος του αγώνας το Ράλλυ Θερμαϊκού με συνοδηγό τον Δημήτρη Πασπάτη με ένα NSU 1000.

Με το NSU θα τρέξει τα επόμενα εννιά χρόνια, απλώς το 1971 το αναβαθμίζει σε 1200 ΤΤ.

Συνοδηγοί του την περίοδο αυτή είναι εκτός του Δημήτρη Πασπάτη (1970 και από 1974 έως 1978), ο Γιάννης Ψηφίδης (1970 – 1972), Ηλίας Κιριμλίδης (1971 έως και 1973) και ο Γαγανέλης (Ράλλυ Δ.Ε.Θ. 1972).

Συμμετέχει σε όλους τους αγώνες της Β. Ελλάδος και στο Ράλλυ Φθιώτιδας στη Λαμία (τρεις φορές 1970-1972-1975) που ήταν και το αγαπημένο του.

Επίσης σε αγώνες δεξιοτεχνίας, από το 1970 έως και το 1973 και σε auto cross. Μάλιστα, το 1970, στο πρώτο auto cross στον Λαγκαδά (λίγο έξω από την Θεσσαλονίκη) αγώνας που μετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα auto cross, τερμάτισε στην 10η θέση.

Ένας άλλος αγώνας που είναι βαθιά χαραγμένος στην μνήμη του είναι το Σκρα-Κιλκίς-Λαχανά του 1972. Αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, 1.200 χλμ. μήκος, με συνοδηγό τον Γιάννη Ψηφίδη, όπου τερμάτισε 2ος γενικής κατάταξης, πίσω από τον ’’Siroco’’ που ήταν ο νικητής, με την απονομή επάθλων να κάνει ο τότε Υπουργός Αθλητισμού κος. Ασλανίδης.

Άλλα καλά αποτελέσματα με το NSU, η κατάκτηση του Πρωταθλήματος δεξιοτεχνιών το 1973, η 1η θέση γενικής στο auto cross στο γήπεδο του Ηρακλή το 1978, η 2η θέση γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. το 1971, η 3η θέση γενικής κατάταξης στο Ράλλυ Θερμαϊκού το 1973 και οι δυο πρώτες θέσεις κλάσης 2/4 στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1970 και στο Ράλλυ Φθιώτιδος το 1972.

Στο δεύτερο μισό του 1978 αφήνει το NSU, και ετοιμάζει ένα VW Golf GTi, με το οποίο θα συνεχίσει τα υπόλοιπα χρόνια. Δυο συνοδηγοί μοιράστηκαν το κάθισμα του συνοδηγού στο Golf. Ο Ψωμάς Κωνσταντίνος (μέχρι τα μέσα του 1986) και ο Βασιλόπουλος Αθανάσιος (από τα μέσα του 1986 έως τέλος).

Συμμετείχε σε όλους τους αγώνες της Β. Ελλάδος και σε δύο Ράλλυ Χαλκιδικής, το 1978 και το 1986. Καλύτερο αποτέλεσμα το 1986, 18ος γενικής κατάταξης και 3ος κλάσης Α/9.

Το 1986 πήρε μέρος και στον αγώνα ταχύτητας στον Βόλο. Στην πίστα που είχε στηθεί μέσα στην βιομηχανική περιοχή του Βόλου. Ο αγώνας μετρούσε στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και συμμετείχαν όλα τα καλά ονόματα από την Αθήνα. Πραγματοποίησε μια πολύ καλή εμφάνιση, χάνοντας την 5η θέση στον τελευταίο γύρο από ατροφία βενζίνης, τερματίζοντας τελικά 6ος.

Πήρε μέρος και σε τρεις αναβάσεις, όλες στο Ζαγκλιβέρι, το 1985-1986-1987.

Τελευταίος του αγώνας, μετά από 19 χρόνια συνεχούς εμπλοκής, ο αγώνας ταχύτητας που διοργάνωσε ο Α.Ο.Θ. στις 15 Οκτωβρίου 1989, στην πίστα του Αιγινίου, στο αυτοκινητοδρόμιο Ε.Π.Α.Μ.Α (Ελληνική Πίστα Αγώνων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού), όπου και τελειώνει και το αγωνιστικό ταξίδι του Θεολόγη Κοψαχείλη.

Καλύτερα αποτελέσματα με το Golf, οι δυο 3ες θέσεις κλάσης Α/8 στο Ράλλυ Θερμαϊκού του 1985 και στο Χαλκιδικής του 1986.

Εκτός από το κάθισμα του οδηγού κάθισε και σε αυτό του συνοδηγού. Το 1977 με οδηγό, έναν πολύ καλό του φίλο τον Νίκο Γιαννούδη, με Opel Ascona 1.9, συμμετείχε στο 2ο Ράλλυ Χαλκιδικής και στο 11ο Ράλλυ Δ.Ε.Θ. της χρονιάς εκείνης. Τερμάτισαν και στους δυο αγώνες. Στο Χαλκιδικής 10οι γενικής κατάταξης και 4οι κλάσης 4/2, ενώ στο Δ.Ε.Θ. 9οι γενικής και 3οι κλάσης 2/5.

Σαν καλύτερη στιγμή στην καριέρα του θυμάται την πρώτη θέση γενικής στο auto cross, στο γήπεδο του Ηρακλή το 1978 με το NSU. Ενώ αντίστοιχα σαν την πιο άτυχη, η εγκατάλειψη στα πρώτα χιλιόμετρα της πρώτης ειδικής διαδρομής, Κέδρινος Λόφος, στο Ράλλυ Θερμαϊκού το 1986 με το VW Golf GTi.

Θεολόγoς Κοψαχείλης, ο κύριος NSU όπως τον έλεγαν οι συναθλητές και φίλοι του, άφησε και αυτός το στίγμα του στους αγώνες αυτοκινήτου, ακράδαντα πεπεισμένος ότι «το αυτοκίνητο οδηγείται με το γκάζι, καθόλου φρένο, στρίβεις με την καρότσα»… όπως μας δήλωσε στη συνάντηση που είχαμε μαζί του.

Από τους συνοδηγούς του (χωρίς να θέλει να μειώσει κανέναν) τον είχε κάνει εντύπωση ο Γιάννης Ψηφίδης. Συγκεκριμένα μας δήλωσε: «Με την συνοδήγηση το είχε, δεν φοβόταν καθόλου, ήταν άπταιστος στο διάβασμα και σε έδινε θάρρος».

Κυρίαρχος στην εποχή του και όπως έλεγαν οι άνθρωποι των αγώνων τότε: «Υπήρχε η παρέα με τα NSU που κυριαρχούσε τότε ο βιρτουόζος και μετρ της πίσω κίνησης, αλλά και ο καλύτερος στα χώματα Θεολόγος Κοψαχείλης».

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

R.I.P: Kenjiro Shinozuka [20/11/1948 - 18/03/2024]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!