MotorsportWRC

WRC: 2ος Γύρος – Ράλλυ Σουηδίας [09 – 12 Φεβρουαρίου 2023]

Απίθανος ο Ott Tanak, παίρνει τη νίκη στη Σουηδία…

Δεύτερος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο αγώνας στην Σουηδία. Ο μοναδικός αγώνας σε καθαρά χιονισμένη επιφάνεια. Είχε 18 Ειδικές Διαδρομές με έδρα το Umea. Χαρακτηριστικό του αγώνα είναι ότι οι διοργανωτές πρέπει να πάρουν άδεια από τους ιδιοκτήτες γης και ζώων για να αφήσουν να γίνει ο αγώνας. Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό είναι η πολύ μεγάλη μέση ωριαία ταχύτητα που αναπτύσσουν τα αυτοκίνητα…

Φέτος το ρεκόρ πήγε στον Thierry Neuville, αφού στην πρώτη ειδική του τρίτου σκέλους έγραψε 141 χλμ./ώρα μέση ωριαία ταχύτητα και ο Kalle Rovanpera 140,5 χλμ./ώρα!

Νικητής ο Ott Tanak με το Ford Puma Rally 1. Ήταν ένας Tanak από τα παλιά. Γρήγορος και αποτελεσματικός από την αρχή και αν και κέρδισε μόνο μια Ειδική Διαδρομή, πήρε τη νίκη, επιβεβαιώνοντας τον Sebastian Loeb που την περσυνή χρονιά, όταν κέρδισε το Μόντε Κάρλο,  δήλωσε ότι το Puma μπορεί να πάρει πολλές νίκες.

Ο Εσθονός ήταν οδηγός στην M-Sport την περίοδο 2011 – 2017, υπέγραψε ξανά με την ομάδα του Malcolm Wilson, αφού πρώτα πέρασε από την Toyota και την Hyundai και κατάφερε στον δεύτερο αγώνα να φέρει τη νίκη (δεύτερη μετά τη νίκη στο περσυνό Μόντε Κάρλο).

Από εκεί και πέρα για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου είχαμε μια ανακατωσούρα!

Οι άνθρωποι στην Hyundai δεν λένε να βάλουν μυαλό. Ο Craig Breen με το Hyundai i20 Rally 1, ήταν ο μόνος οδηγός που από την αρχή μπόρεσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Ott Tanak, κρατώντας σταθερά την δεύτερη θέση του αγώνα. Πριν την τελευταία ειδική διαδρομή, η ομάδα της Hyundai έδωσε εντολή στον Craig Breen να κάνει εσκεμμένα 1 λεπτό καθυστέρηση στην είσοδο για την ανασυγκρότηση, παίρνοντας 10 δευτερόλεπτα ποινή. Έτσι, θα έπεφτε στην τρίτη θέση, αφήνοντας τον Thierry Neuville να ανέβει αυτός στην δεύτερη θέση. Τον Thierry Neuville που βρέθηκε στην τρίτη θέση λόγω προβλημάτων των υπολοίπων οδηγών!

Έτσι και έγινε, αλλάξαν θέσεις οι οδηγοί της Hyundai, αλλά στην τελευταία ειδική την Wolf Power Stage, ο Craig Breen κέρδισε τον Thierry Neuville κατά 11.03 δευτερόλεπτα και ξαναπήρε την δεύτερη θέση ξανά για 1.3 δευτερόλεπτο, ανατρέποντας τα σχέδια της ομάδας.

To ίδιο σκηνικό έγινε και πέρσι στο Ράλλυ Ακρόπολις, όταν έδωσαν εντολή στον Ott Tanak, οδηγός πέρσι της Hyundai, την στιγμή που ήταν στην πρώτη θέση του αγώνα, να κάνει πίσω και να περάσει μπροστά ο Thierry Neuville. Τότε ο Tanak υπάκουσε αλλά ήταν και ο βασικός λόγος που αποφάσισε να φύγει από την ομάδα Hyundai.

Οι οδηγοί της Toyota, οι Kalle Rovanpera και Elfyn Evans, αντιμετώπισαν προβλήματα στησίματος των Yaris Rally 1 για τον συγκεκριμένο αγώνα, με τον Evans μάλιστα να μην αισθάνεται άνετα μέσα στο αυτοκίνητο, τερματίζοντας τελικά στην 4η και 5η θέση της γενικής αντίστοιχα.

Να σημειώσουμε εδώ ότι 22 χρόνια πριν ο πατέρας του Kalle Rovanpera, ο Harri Rovanpera, έπαιρνε τη νίκη στον συγκεκριμένο αγώνα…

Στην 6η θέση τερμάτισε ο Pierre Louis Loubet με το δεύτερο Ford Puma Rally 1, κάνοντας μάλιστα την τελευταία ειδική διαδρομή μόνο με το υβριδικό σύστημα.

Εάν ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης, είναι ο πρώτος και μοναδικός, μέχρι τώρα, που έχει αγοράσει ένα αυτοκίνητο κατηγορίας Rally 1 (το Ford Puma), ο Lorenzo Bertelli είναι ο πρώτος ιδιώτης που έτρεξε με το Toyota Yaris Rally 1 (νοικιασμένο), τερματίζοντας στην 14η θέση της γενικής κατάταξης.

WRC 2

Στην κατηγορία WRC 2 νικητές ήταν οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson με το Skoda Fabia RS Rally 2. Το πλήρωμα είχε πάρει μέρος και στον πρώτο αγώνα της χρονιάς το Ράλλυ Μόντε Κάρλο (δες εδώ), αλλά χωρίς βαθμολογία, μόνο για να εξοικειωθεί με το νέο αυτοκίνητο.

Και τώρα στο Ράλλυ Σουηδίας πήρε άνετα τη νίκη αφού από την αρχή ήταν μπροστά και δεν μπόρεσε κανένας να τους απειλήσει.

Δεύτεροι τερμάτισαν οι Christian Veiby – Torstein Eriksen με το προηγούμενης τεχνολογίας VW Polo GTI R5, ενώ τo βάθρο συμπλήρωσαν οι Πρωταθλητές του 2021 FIA Junior WRC, Sami Pajari – Enni Malkonen με Skoda Fabia RS Rally 2 της Toksport.

Οι περσινοί Πρωταθλητές της κατηγορίας Emil Lindholm – Reeta Hämäläinen με Skoda Fabia RS Rally2 της Toksport είχαν μια μικροέξοδο στο δεύτερο σκέλος, που τους στοίχισε αρκετά σε χρόνο τερματίζοντας στην 8η θέση της κατηγορίας, ενώ οι Teemu Suninen – Mikko Markkula με Hyundai i20 N Rally 2, επίσημη συμμετοχή της Hyundai Motorsport, αντιμετώπισαν πολλά μηχανικά προβλήματα, αλλά και ένα χρηματικό πρόστιμο, επειδή σε χώρο ανεφοδιασμού ο συνοδηγός μιλούσε στο κινητό τηλέφωνο (200 ευρώ), τερματίζοντας τελικά στην 7η θέση.

Επόμενος γύρος του Πρωταθλήματος, το χωμάτινο Ράλλυ στο Μεξικό στις 16 – 19 Μαρτίου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ott Tanak – Martin Jarveoja                        Ford Puma Rally 1
  2. Craig Breen – James Fulton                       Hyundai i20 Rally 1
  3. Thierry Neuville – Martin Wydaeghe        Hyundai i20 Rally 1
  4. Kalle Rovanpera – Jonas Halttunen           Toyota Yaris Rally 1
  5. Elfyn Evans – Martin Scott                        Toyota Yaris Rally 1
  6. Louis Loubet – Nicolas Gilsoul                   Ford Puma Rally 1
  7. Esapekka Lappi – Janne Ferme                   Hyundai i20 Rally 1
  8. Oliver Solberg – Elliott Edmondson        Skoda Fabia RS Rally 2
  9. Christian Veiby – Torstein Eriksen               VW Polo GTI R5
  10. Sami Pajari – Enni Malkonen                   Skoda Fabia RS Rally 2

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
MotorsportRace News

Ο Ιορδάνης Σερδερίδης στο Ράλλυ Σαφάρι...

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

MotorsportOther RacesRace News

Εντυπωσιακή «εκκίνηση» για το Rotax MAX Challenge…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!