RacesWRC

WRC: 3ος γύρος – Ράλλυ Μεξικό [12 – 15 Μαρτίου 2020]

Ο Sebastian Ogier νικητής στο Μεξικό!

Κεντρική Αμερική, Μεξικό, τρίτος γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ. Δυστυχώς και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός επηρεάστηκε από την πανδημία των τελευταίων ημερών και οι διοργανωτές του αγώνα με την υποστήριξη της FIA, αλλά και των ομάδων αποφάσισαν να συντομεύσουν τον αγώνα και να καταργήσουν το τρίτο σκέλος του, εν όψη των ταχέως μεταβαλλόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών, που συνδέονται με την παγκόσμια εστία του ιού COVID-19 η αλλιώς κοροναϊού. Έτσι λοιπόν μετά το τέλος του τρίτου σκέλους, νικητής του αγώνα είναι ο Sebastian Ogier με Toyota Yaris WRC, που πέτυχε την έκτη του νίκη στο Μεξικό (ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του Sebastian Loeb) και την πρώτη με την Toyota Gazoo Racing.

Όσο αφορά στη πρώτη θέση του Sebastian Ogier, δεν επηρεάστηκε καθόλου από την κατάργηση του τρίτου σκέλους (το τρίτο σκέλος είχε τρεις ειδικές), γιατί ήδη είχε μια διαφορά ασφαλείας από τον δεύτερο οδηγό της τάξης του μισού λεπτού (για την ακρίβεια 27,8 δευτερόλεπτα) και από την αρχή ήταν «σε δικό του αγώνα».

Βέβαια η ακύρωση του τρίτου σκέλους ίσως να επηρέασε τις επόμενες δυο θέσεις του βάθρου, που πήραν οι Ott Tanak με Hyundai i20 WRC και ο Teemu Suninen με Ford Fiesta RS WRC, δεδομένου ότι η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις 10 δευτερόλεπτα.

Παρόλα αυτά ο Suninen είναι απόλυτα ικανοποιημένος με την τρίτη θέση, αν υπολογίσουμε και το ότι το δεύτερο Fiesta RS WRC της ομάδας με τον Esapekka Lappi, εγκατέλειψε όταν πήρε φωτιά στην εβδόμη ειδική διαδρομή.

O νικητής του προηγούμενου αγώνα στην Σουηδία, Elfyn Evans με Toyota Yaris WRC, τερμάτισε στην τέταρτη θέση, μην μπορώντας να βρει ρυθμό, αφού ξεκινούσε πρώτος και καθάριζε τον δρόμο.

Πίσω του τερμάτισε ο Kalle Rovanpera με το τρίτο Toyota Yaris WRC, μαζεύοντας πολύτιμη εμπειρία στην χωμάτινη επιφάνεια…

Ηλεκτρικό πρόβλημα αντιμετώπισε ο Gus Greensmith με το τρίτο Ford Fiesta RS WRC, στην 15η ειδική χάνοντας πολύτιμο χρόνο, τερματίζοντας στην ένατη θέση γενικής, ενώ μηχανικά προβλήματα αντιμετώπισαν και τα δυο άλλα Hyundai i20 WRC, με αποτέλεσμα ο Thierry Neuville να τερματίσει στην 16η θέση και ο Dani Sordo να εγκαταλείψει τον αγώνα.

WRC 2

Νικητές στην κατηγορία με τις εργοστασιακές συμμετοχές ήταν οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές της κατηγορίας το 2017, Pontus Tidemand – Patrick Barth με Skoda Fabia R5, υποστηριζόμενοι από την Toksport WRT. Ήταν η τρίτη φορά που κέρδισαν την κατηγορία στο Μεξικό μετά από τις επιτυχίες του 2017 και 2018.

Οδήγησαν από την αρχή πολύ γρήγορα, κέρδισαν τις 10 πρώτες ειδικές διαδρομές και μετά, απλά οδήγησαν προσεχτικά για να πάρουν τη νίκη που τους ανέβασε στην τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα οδηγών της κατηγορίας.

Το βάθρο συμπλήρωσαν τα δυο πληρώματα της Hyundai Motorsport. Nikolay Gryazin – Yaroslav Fedorov και Ole Christian Veiby – Jonas Andersson που έφεραν τα Hyundai i20 R5 στην δεύτερη και τρίτη θέση της κατηγορίας αντίστοιχα. Δεν μπόρεσαν σε κανένα σημείο του αγώνα να πλησιάσουν το ρυθμό του Tidemand με το Skoda, αντιμετωπίζοντας μάλιστα και κάποια προβλήματα, ο μεν Gryazin με την μετάδοση και ο δε Veiby με τα φρένα.

WRC 3

Στην κατηγορία με τους ιδιώτες τη νίκη πήρε ένα πλήρωμα από την Βολιβία. Οι Marco Bulacia – G. Bernacchini με Citroen C3 R5, πετυχαίνοντας μάλιστα και την πρώτη τους νίκη στο WRC. O μόλις 19 ετών, Bulacia, από την αρχή ξεκίνησε με στόχο την πρώτη θέση, έδειξε ωριμότητα, κέρδισε και τις 6 ειδικές του τρίτου σκέλους και πήρε άξια τη νίκη που την αφιέρωσε στον πατέρα του.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Emilio Fernandez – R. Garcia ενώ τρίτοι ήταν ένα τοπικό πλήρωμα οι Ricardo Trivino – Marti Moreno οδηγώντας αμφότεροι από ένα Skoda Fabia R5.

Η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά. Είχαμε μείωση των χιλιομέτρων στον προηγούμενο αγώνα,στη Σουηδία λόγω έλλειψης χιονιού, όπου έγιναν μόνο 9 ειδικές διαδρομές με συνολικό μήκος μικρότερο και από αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος!

Τώρα στο Μεξικό έχουμε κατάργηση του τρίτου σκέλους, λόγω του ιού. Από ότι ανακοίνωσε η FIA, θα έχουμε αναβολή και του επόμενου αγώνα που ήταν να γίνει στην Αργεντινή, πάλι λόγω της πανδημίας. Και αν υπολογίσουμε και τις αναβολές των τριων πρώτων αγώνων της Formula 1, καταλαβαίνουμε ότι έχουμε μπροστά μας μια πολύ δύσκολη χρονιά. Ας ελπίσουμε στο καλύτερο δυνατό….

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1.  Ogier – Ingrassia                     Toyota Yaris WRC
  2.   Tanak – Jarveoja                    Hyundai i20 WRC
  3.   Suninen – Lehtinen             Ford Fiesta RS WRC
  4.   Evans – Martin                       Toyota Yaris WRC
  5.   Rovanpera – Halttunen        Toyota Yaris WRC
  6.  Tidemand – Barth               Skoda Fabia R5 WRC2
  7.  Gryazin – Fedorov              Hyundai i20 R5 WRC2
  8.  Bulacia – Bernacchini         Citroen C3 R5 WRC3
  9.  Greensmith – Edmondson Ford Fiesta  RS WRC
  10. Veiby – Andersson               Hyundai i20 R5 WRC2

Περισσότερες φωτογραφίες: