MotorsportWRC

WRC: 6ος Γύρος – Ράλλυ Σαρδηνίας [05 – 08 Ιουνίου 2025]

Toyota και Ogier δείχνουν τον δρόμο φέτος…

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ συνεχίζεται με ακόμη έναν χωμάτινο αγώνα, στην Ιταλία, με το Ράλλυ Σαρδηνίας. Ένας αγώνας με τρία σκέλη και 16 Ειδικές Διαδρομές. Το κέντρο του αγώνα όπως κάθε χρόνο η πόλη της Olbia, στο βόρειο άκρο του νησιού, όπου και υπήρχαν τα πάντα: η εκκίνηση και ο τερματισμός του αγώνα, το service park, η Ειδική Διαδρομή για το shakedown και η τελετή απονομής των επάθλων.

Οι συμμετοχές έφθασαν το νούμερο 67, με τη «μεγάλη κατηγορία» να έχει 12 συμμετοχές και την WRC 2 τις περισσότερες, 42 σε αριθμό!

Ένας «δραματικός αγώνας» στο νησί της Σαρδηνίας, που τα χαρακτηριστικά του ήταν η πολύ μεγάλη διαφήμιση που έγινε από την οργάνωση (μέχρι και σε λεωφορεία είχαν αφίσες του αγώνα), ενώ το βάθρο ήταν ακριβώς ίδιο με τον προηγούμενο αγώνα, δηλαδή οι πρωταγωνιστές ήταν οι Sebastien Ogier και Ott Tanak, ακριβώς όπως και πέρυσι! Αλλά αντίστροφα…

Δώδεκα μήνες πριν, όπου μετά από ένα κλατάρισμα πάλι στην τελευταία ειδική κόστισε τη νίκη στον Ogier από τον Tänak, με διαφορά μόλις 0,2 δευτερολέπτων (το πιο κοντινό τερματισμό στην ιστορία του WRC) ο Ogier βρέθηκε και πάλι στο επίκεντρο του δράματος στην τελευταία ειδική στο νησί της Σαρδηνίας!

Στο «σήμερα» όμως, η Toyota Gazoo Racing είναι η απόλυτη κυρίαρχη ομάδα για το 2025, αφού έχει κερδίσει και τους έξι αγώνες που έχουν γίνει μέχρι τώρα!

Από την άλλη οι Sebastien Ogier – Vincent Landais πέτυχαν την τρίτη τους νίκη και ας έχουν περιορισμένο πρόγραμμα, ενώ η τρίτη νίκη του Ogier για την σεζόν του 2025, δεύτερη στη σειρά και 5η στον αγώνα της Σαρδηνίας (έχει πλέον το ρεκόρ με πέντε νίκες έναντι του Sebastien Loeb που έχει τέσσερις) ήρθε μετά από έναν συναρπαστικό «τελικό» στο νησί της Μεσογείου, όπου ένα λάθος στην Wolf Power Stage της Κυριακής παραλίγο να δώσει τη νίκη στον Ott Tänak της Hyundai…

Πιο συγκεκριμένα, μια μικροέξοδος σε μια κλειστή δεξιά στροφή που ανάγκασε τον Ogier να σταματήσει και να βάλει όπισθεν, είδε το προβάδισμα του να μειώνεται από 17,1 δευτερόλεπτα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα στο τερματισμό, δηλώνοντας στο τέλος του αγώνα τα εξής: «Είμαι πολύ χαρούμενος που εξασφάλισα αυτή τη νίκη. Ήταν μια σκληρή μάχη μέχρι το τέλος με τον Ott Tanak. Στην Power Stage δεν πίεζα για την πλήρη κατάκτηση των βαθμών»…

Ο θρίαμβος του Ogier τον φέρνει σταθερά στη διεκδίκηση του τίτλου, παρά το γεγονός ότι έχει συμμετάσχει σε μόνο τέσσερις από τους έξι αγώνες μέχρι στιγμής φέτος, με αποτέλεσμα να βρίσκεται τώρα πίσω από τον teammate του Elfyn Evans, με μόλις 17 βαθμούς ενόψει του «δικού» μας Ακρόπολις στα μέσα της σεζόν (26 – 29 Ιουνίου).

Ο επικεφαλής της ομάδας, Jari-Matti Latvala, επαίνεσε την συνέπεια και την προσαρμοστικότητα των οδηγών του, λέγοντας χαμογελώντας τα εξής: «Υπήρχε πολύ δράμα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και για κάποιο λόγο πρέπει πάντα να υπάρχει δράμα στην Power Stage στη Σαρδηνία» και συμπληρώνοντας: «Ευτυχώς όμως, ο Seb τα κατάφερε μετά από μια εξαιρετική εμφάνιση από την αρχή. Δεν ήταν ο ευκολότερος αγώνας για μας αλλά παρόλα αυτά καταφέραμε να πάρουμε την έκτη νίκη μας σε έξι γύρους, κάτι που είναι πραγματικά απίστευτο, ενώ και τα πέντε αυτοκίνητά μας τερμάτισαν στους βαθμούς χωρίς εγκαταλείψεις και συνολικά ήταν ένα θετικό Σαββατοκύριακο για το πρωτάθλημα».

Οι μόνοι τώρα που μπόρεσαν να κινηθούν στους ρυθμούς των πρώτων ήταν οι Ott Tanak – Martin Jarveoja με το Hyundai i20 Rally 1. Κέρδισαν έξι Ειδικές Διαδρομές και πήραν τη δεύτερη θέση, 7.9 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ogier.

Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen με Toyota Yaris Rally 1, κάνοντας έναν ήσυχο αγώνα αφού δεν απειλήθηκαν από κανένα αλλά ούτε και απείλησαν.

Πίσω τους τερμάτισαν άλλα τέσσερα Toyota Yaris! Στην 4η θέση οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans – Scott Martin με Toyota Yaris Rally 1, έχοντας μια καθυστέρηση από αλλαγή τροχού λόγω κλαταρίσματος στο δεύτερο σκέλος.

Πέμπτοι οι Takamoto Katsuta – Aaron Johnston έχοντας και ένα τουμπάρισμα, ευτυχώς «ελαφρύ», στην 5η Ειδική του αγώνα, ενώ στην 6η θέση τερμάτισαν οι  Oliver Solberg – Elliott Endmondson με Toyota Yaris Rally 2, κάνοντας έναν πολύ καλό αγώνα. Δυστυχώς όμως δεν μέτρησαν τον αγώνα στους 7 που έχουν δικαίωμα και δεν πήραν τους βαθμούς.

Και στην 7η θέση ήταν οι Sami Pajari – Marko Salminen με το πέμπτο Toyota Yaris Rally 1, που έπαθαν ζημιά στον πίσω άξονα μετά από ένα τετακέ στην πρώτη Ειδική της Κυριακής και έπεσαν από την πέμπτη στην έβδομη θέση.

Πέρα από την δεύτερη θέση του Ott Tanak ο αγώνας δεν πήγε καλά για την Hyundai…

Οι Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe στην 5η Ειδική Διαδρομή μετά από άλμα έχασαν τον ένα τροχό και εγκατέλειψαν. Συνέχισαν με Rally 2 και τερμάτισαν στην 19η θέση γενικής.

Και οι Adrien Fourmaux – Alexandre Coria με το τρίτο i20 Rally 1, συνεχίζοντας την αρνητική παράδοση στο Ράλλυ Σαρδηνίας (από το 2019 έως και το 2024, μετράνε έξι χρόνια με προβλήματα και εγκαταλείψεις) ταλαιπωρήθηκαν από κλαταρίσματα και εξόδους με τελικό αποτέλεσμα την 20η θέση γενικής κατάταξης.

Σε δράμα όμως εξελίχθηκε ο αγώνας και για την M-Sport Ford. Το πρωί της Παρασκευής σημαδεύτηκε από έναν απροσδόκητο τριπλό αποκλεισμό των αυτοκινήτων της M-Sport (!), αφού οι Munster, McErlean και Sesks εγκατέλειψαν όλοι στην SS2 – Telti Calangianus των 18.43 χλμ. Οι Gregoire Munster – Louis Luka έπαθαν ζημιά στην πίσω ανάρτηση, προσπάθησαν βγήκαν από την ειδική αλλά εγκατέλειψαν αμέσως μετά, μιας και δεν μπορούσαν μόνοι τους να επισκευάσουν την ζημιά. Συνέχισαν την επόμενη μέρα και τελικά τερμάτισαν στην 32η θέση γενικής.

Οι Λετονοί Martin Sesks – Renars Francis στα 3.9 χλμ. της ειδικής βγήκαν από τον δρόμο με 5η ταχύτητα και 175 χλμ. καταστρέφοντας το Puma Rally 1. Ευτυχώς το πλήρωμα είναι εκτός κινδύνου. Ήταν μάλιστα τόση μεγάλη η ζημιά του αυτοκινήτου που οι μηχανικοί της M-Sport Ford άρχισαν τις επισκευές εκεί στην Σαρδηνία για να προλάβουν να είναι έτοιμο για το Ράλλυ Ακρόπολις σε δυο βδομάδες.

Οι Josh Mc Erlean – Eoin Treacy με το τρίτο Puma Rally 1, στο 9.8 χλμ. αντιμετώπισαν και αυτοί πρόβλημα με την πίσω ανάρτηση χάνοντας και ένα τροχό. Συνέχισαν και αυτοί την επόμενη μέρα και τερμάτισαν στην 34η θέση.

Στον αγώνα συμμετείχε και ο συμπατριώτης μας Ιορδάνης Σερδερίδης, όπως πάντα με συνοδηγό τον Frederic Miclotte και το δικό του Ford Puma Rally 1. Ήταν η 4η επίσημη συμμετοχή της M-Sport Ford και μετά από έναν ήσυχο αγώνα (με ένα τουμπάρισμα στην 5η ειδική στην ίδια στροφή με τον Takamoto Katsuta) τερμάτισαν στην 25η θέση γενικής.

WRC 2

Δράμα και στην κατηγορία WRC 2. Τα δυο πρώτα πληρώματα που τερμάτισαν στις δυο πρώτες θέσεις, οι Oliver Solberg – Elliott Edmondson με Toyota Yaris Rally 2 και οι Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov με Skoda Fabia RS Rally 2, δεν είχαν δηλώσει τον αγώνα για βαθμούς, ενώ οι Emil Lindholm – Reeta Hamalainen με Skoda Fabia RS Rally 2 ήταν στην πρώτη θέση από την αρχή μέχρι την 14η ειδική, όπου βγήκαν από τον δρόμο επάνω σε κάτι πέτρες μην μπορώντας να συνεχίσουν, χάνοντας μια σίγουρη νίκη.

Έτσι οι Roberto Dapra – Luca Guglielmetti με Skoda Fabia RS Rally 2, εξασφάλισαν την πρώτη τους νίκη στην κατηγορία με αυτό τον δραματικό τρόπο. Οι νεαροί  της ACI Team Italia ξεκίνησαν το τελευταίο σκέλος πέμπτοι στην κατηγορία και φαινόταν απρόσμενη μια θέση στο βάθρο, πόσο μάλλον η νίκη. Αλλά μια αλυσίδα ατυχιών από τους πρωτοπόρους ανέτρεψε την κατάταξη, ανοίγοντας την πόρτα για έναν απίθανο θρίαμβο.

Κέρδισαν επίσης και την κατηγορία WRC 2 Challenger για οδηγούς κάτω των 25 ετών, δηλώνοντας στο τέλος τους αγώνα τα εξής: «Είμαι πραγματικά περήφανος για τον εαυτό μου και για όλη την ομάδα μου που κερδίσαμε το πρώτο μας ράλλυ εδώ είναι καταπληκτικό», συμπληρώνοντας: «Όταν τα πράγματα πάνε καλά και έχεις καλούς ανθρώπους γύρω σου, αν το αποτέλεσμα πρέπει να έρθει, θα έρθει από μόνο του. Αυτό συνέβη εδώ».

Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak με Toyota Yaris Rally 2, ενώ οι Martin Prokop – Michal Ernst με Skoda Fabia RS Rally 2, ολοκλήρωσαν το βάθρο, 5,1 δευτερόλεπτα πίσω!

WRC 3

Οι τοπικοί Matteo Fontana – Alessandro Arnaboldi με Ford Fiesta Rally 3 ήταν οι νικητές της κατηγορίας. Οδήγησαν ήρεμα αποφεύγοντας τις κακοτοπιές στις δύσκολες ειδικές της Σαρδηνίας και πέτυχαν την πρώτη τους νίκη σε αγώνα του WRC, παρά το δράμα που λίγο έλειψε να τους στοιχίσει τα πάντα.

Πιο συγκεκριμένα, το πλήρωμα της HMI Motorsport έχασε πάνω από δύο λεπτά στην SS14 (η ίδια ειδική που έχασαν τη νίκη οι Φινλανδοί στην προηγούμενη κατηγορία) αφού υποψιάστηκε ότι είχε κλαταρισμένο ελαστικό. Σταμάτησαν για να ελέγξουν τα ελαστικά, αλλά μη βρίσκοντας τίποτα λάθος, έκαναν  περαιτέρω ελέγχους στο αυτοκίνητο πριν επιστρέψουν στην ειδική, κάτι που τους κόστισε πολύτιμο χρόνο και έθεσε υπό αμφισβήτηση τη νίκη. Ευτυχώς όμως για αυτούς το πλήρωμα από την Νότια Αμερική Nataniel Bruun – Pablo Olmos (με Ford Fiesta Rally 3 και αυτοί) που ακολουθούσε ήταν αρκετά μακριά σε χρόνο και τερμάτισε στην δεύτερη θέση, ενώ ένα ακόμη πλήρωμα από την Νότιο Αμερική, οι Andre Martinez – Matias Aranguren τερμάτισαν στην τρίτη θέση με ίδιο αυτοκίνητο.

Επόμενος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, ο «δικός μας», το Ράλλυ Ακρόπολις στις 26 – 29 Ιουνίου, με έδρα την πόλη της Λαμίας…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Jaanus Ree Photography, Toyota Gazoo Racing

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Sebastien Ogier – Vincent Landais                      Toyota Yaris Rally 1
  2. Ott Tanak – Martin Jarveoja                                Hyundai i20 Rally 1
  3. Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen                    Toyota Yaris Rally 1
  4. Elfyn Evans – Scott Martin                                 Toyota Yaris Rally 1
  5. Takamoto Katsuta – Aaron Johnston                   Toyota Yaris Rally 1
  6. Oliver Solberg – Elliott Edmondson                   Toyota Yaris Rally 2
  7. Sami Pajari Mark Salminen                                Toyota Yaris Rally 1
  8. Nikolay Gryazin – Konstantin Alexandrov      Skoda Fabia RS Rally 2
  9. Roberto Dampa – Luca Guglielmetti               Skoda Fabia RS Rally 2
  10. Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak     Toyota Yaris Rally 2
Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.