Δέκα με τόνο για τον Ott Tanak!
Στο Ράλλυ Φινλανδίας, ή το ράλλυ των 1000 λιμνών, όπως ήταν παλαιοτέρα το όνομα του, ο πιο γρήγορος γύρος του Πρωταθλήματος (165 χλμ./ώρα μέση ωριαία ταχύτητα), νικητής ήταν ο Ott Tanak με Toyota Yaris WRC.
Μετά από την ατυχή κατάληξη του προηγούμενου αγώνα στην Σαρδηνία (ήταν πρώτος και στην τελευταία ειδική μετά από πρόβλημα στο υδραυλικό τιμόνι έπεσε στην 5η θέση) ήρθε η νίκη, 4η φετινή και 10η στο WRC.
Οδήγησε πολύ γρήγορα, δεν μπόρεσε να τον απειλήσει κανένας άλλος και έφυγε από την Φινλανδία με το μέγιστο των βαθμών (30), αφού κέρδισε και την powerstage, παίρνοντας ακόμη 5 βαθμούς.
Μισό λεπτό περίπου πίσω του, στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Esapekka Lappi με Citroen C3 WRC, κάνοντας τον καλύτερο αγώνα μέχρι τώρα στην Citroen.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η ομάδα της Citroen έφερε στον αγώνα την τελευταία εξέλιξη το μπροστινού συστήματος του C3 WRC. Ο Esapekka Lappi όμως αρνήθηκε να το χρησιμοποιήσει στο δικό του αυτοκίνητο, λέγοντας -κάνοντας παράπονα- στον υπεύθυνο της ομάδας Pierre Budar, ότι προσπαθούν να φέρουν το αυτοκίνητο όσο μπορούν στα μέτρα του Sebastian Ogier, κάτι που δεν το εγκρίνει. Και τους απέδειξε ότι μπορεί να είναι πιο γρήγορος με την 2η θέση και τις δύο ειδικές που κέρδισε.
Τρίτος τερμάτισε ο Jari–Matti Latvala με το δεύτερο Toyota Yaris WRC. Πολύ καλή οδήγηση και από τον Latvala που μας θύμισε τον παλιό καλό Φινλανδό, ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά μετά την περσινή νίκη στην Αυστραλία, δίνοντας πολύτιμους βαθμούς στην Toyota για το κυνήγι του τίτλου των κατασκευαστών.
Στην 4η θέση τερμάτισε το πρώτο Hyundai i20 WRC με τον Andreas Mikkelsen στο τιμόνι. Δεν μπόρεσε να πλησιάσει τον ρυθμό των πρώτων, αλλά είχε μάχη με τον Sebastian Ogier σε όλη την διάρκεια του αγώνα.
Τελικά ο Ogier τερμάτισε πέμπτος, μην μπορώντας να βρει ρυθμό ποτέ, αλλά ούτε να αξιοποιήσει το νέο πακέτο αναβάθμισης του μπροστινού συστήματος.
Στην 6η θέση τερμάτισε ο Thierry Neuville με Hyundai i20 WRC, κάνοντας ένα εντελώς αδιάφορο αγώνα, ενώ έβδομος τερμάτισε ο Craig Breen με το τρίτο i20 WRC. Πολύ καλός ο Breen απέδειξε ότι δίκαια τον έδωσε την ευκαιρία ο Andrea Adamo (υπεύθυνος της Hyundai Motorsport), να ξανά οδηγήσει στο WRC, δίνοντας μάλιστα την θέση του στον Neuville, πριν την τελευταία ειδική, για ευνόητους λόγους.
WRC2 Pro
Στην κατηγορία με τις εργοστασιακές συμμετοχές, WRC2 Pro, νικητές για τέταρτη φορά φέτος ήταν οι Kalle Rovanpera– Jonne Halttunen με Skoda Fabia R5. Κέρδισαν όλες τις ειδικές και πήραν τη νίκη και την 9η θέση στην γενική κατάταξη.
Δεύτεροι τερμάτισαν οι Eric Camilli– Benjamin Veillas με την νέα έκδοση του Ford Fiesta R5. Αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα νεότητας εξού και η διαφορά από τους πρώτους των 4 λεπτών και 47 δευτερολέπτων.
WRC2
Στην κατηγορία με τους ιδιώτες, πρώτοι είδαν την καρό σημαία οι Nikolay Gryazin– Yaroslav Fedorov με Skoda Fabia R5.
Δεκατέσσερα δευτερόλεπτα πίσω τους τερμάτισαν οι τοπικοί Jari Huttunen– Louis Lukka με Hyundai i20 R5, ενώ το βάθρο συμπλήρωσαν οι Johan Kristofferson– Stig Skjaermoen με VW Polo R5.
Επόμενος αγώνας του θεσμού στις 22 – 25 Αυγούστου, το ασφάλτινο ράλλυ Γερμανίας.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
- Tanak – Jarveoja Toyota Yaris WRC
- Lappi – Ferm Citroen C3 WRC
- Latvala – Anttila Toyota Yaris WRC
- Mikkelsen – Jaeger Hyundai i20 WRC
- Ogier – Ingrassia Citroen C3 WRC
- Neuville – Gilsoul Hyundai i20 WRC
- Breen – Nagle Hyundai i20 WRC
- Suninen – Lehtinen Ford Fiesta RS WRC
- Rovanpera – Halttunen Skoda Fabia R5 WRC2 Pro
- Gryazin – Fedorov Skoda Fabia R5 WRC2
Περισσότερες φωτογραφίες: