Η εξέλιξη του αγωνιστικού Volkswagen ID. R βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Το πρωτότυπο ηλεκτρικό με συνολική ισχύ 680 ίππων στοχεύει να κατακτήσει τον τίτλο του γρηγορότερου ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην πίστα Nürburgring – Nordschleife το καλοκαίρι του 2019 με τον Romain Dumas πίσω από το τιμόνι.
Έτσι, πέρα από εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης, η Volkswagen «στρατολογεί» και τις προηγμένες τεχνολογίες προκειμένου να πετύχει το στόχο της.
Εκτός από δοκιμές στο δρόμο και στο αεροδυναμικό τούνελ, το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας βασίζεται αρκετά στην τεχνολογία της προσομοίωσης κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας. Αυτά τα ψηφιακά εργαλεία, εκτός από το ότι βοηθούν πολύ τους μηχανικούς, εξοικονομούν αρκετό χρόνο και χρήμα κατά την εξέλιξη του πρωτότυπου.
Όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που εισάγουν οι μηχανικοί και ο οδηγός στο ψηφιακό cockpit, χρησιμοποιούνται από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές σε έναν θεωρητικά άπειρο αριθμό εικονικών γύρων της πίστας με σκοπό να εξαχθούν αποτελέσματα και δεδομένα σχετικά με τη δυναμική του αυτοκινήτου στις διάφορες καταστάσεις, όπως η επιτάχυνση ή η αλλαγή του κέντρου βάρους κατά τις αλλαγές διεύθυνσης. Όλα αυτά χρησιμοποιούνται κατάλληλα εκ νέου για περεταίρω υπολογισμούς με σκοπό να επιτευχθούν οι ιδανικές ρυθμίσεις για τον απόλυτο γύρο στην «Πράσινη Κόλαση».
Με χρήση προσομοίωσης επίσης γίνεται και η εξέλιξη στον τομέα της αεροδυναμικής, όπου πληθώρα δεδομένων περνούν μέσα από τεχνολογία Υπολογιστικής Ρευστομηχανικής (CFD– Computational Fluid Dynamics) καθορίζοντας τη ροή του αέρα γύρω από αμάξωμα του αγωνιστικού, καθιστώντας έτσι δυνατό για τους μηχανικούς να το τροποποιήσουν έτσι ώστε να επιτευχθεί η βέλτιστη λύση.
Τέλος, ακόμα και η λειτουργία της μπαταρίας περνά μέσα από διαδικασίες προσομοίωσης και δοκιμών προκειμένου να καταστεί η διαχείριση ενέργειας κατάλληλη ώστε το αυτοκίνητο να έχει τη μέγιστη απόδοση.