Auto NewsNews

Το μεγαλύτερο εξάρτημα από 3D εκτυπωτή βρίσκεται στο Hoonitruck του Ken Block [video]


Μοιράσου το....

Η σχέση του Ken Block με τα pick up μοντέλα της Ford έχει τις ρίζες της από πολύ παλιά, καθώς ο πρωταγωνιστής της σειράς Gymkhana έμαθε να οδηγεί σε ένα από αυτά κάνοντας μάλιστα το πρώτο του burn-out μ’ ένα τέτοιο όχημα.

Σήμερα, πρωταγωνιστής στο τελευταίο του βίντεο είναι ένα ακόμα εμβληματικό pick up μοντέλο της Ford, και συγκεκριμένα ένα F-150 του 1977.

Το όχημα αυτό, το οποίο αποκαλείται με το προσωνύμιο ‘Hoonitruck’, παίρνει κίνηση από τον ίδιο V6 Ecoboost κινητήρα των 3,5 λίτρων με τα δύο turbo που γνωρίσαμε στο εκρηκτικό σπορ κουπέ μοντέλο της Ford, το GT.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: O Ken Block «έφτιαξε» ένα Ford F-150 του 1977 για το Gymkhana 10 [VIDEO]

Με μια ουσιαστική διαφορά, όμως: την απόδοσή του, η οποία ξεπερνά για την περίσταση τους 900 ίππους. Πέραν της ιπποδύναμής του, ο κινητήρας του ‘Hoonitruck’ ξεχωρίζει για ένα ακόμα μοναδικό στον κόσμο χαρακτηριστικό του, το μεγαλύτερο μεταλλικό εξάρτημα από τρισδιάστατο εκτυπωτή που φτιάχτηκε ποτέ στο σύνολο της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το συγκεκριμένο εγχείρημα αποτελεί προϊόν συνεργασίας και προσπαθειών της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι μηχανικοί της Ford Performance στις ΗΠΑ πραγματοποίησαν προσομοιώσεις απόδοσης του κινητήρα και συνεργάστηκαν με μία ομάδα τεχνικών στο τμήμα έρευνας της Ford από την Ευρώπη, οι οποίοι ανέλαβαν τη δομική ανάλυση για τη σχεδίαση του εξαρτήματος.

Σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Προσθετικής Ψηφιακής Κατασκευής (Digital Additive Production) RWTH του Aachen, η ομάδα κατασκεύασε ένα περίπλοκο αυλό εισαγωγής από αλουμίνιο που παρέχει αέρα από τους υπερσυμπιεστές στους κυλίνδρους του κινητήρα.

Η τρισδιάστατη εκτύπωση –ή αλλιώς η προσθετική κατασκευή, όπως αποκαλείται– είναι μία μέθοδος κατασκευής χωρίς εργαλεία που εξασφαλίζει μεγάλη ευελιξία στη σχεδίαση και συνεπάγεται εξοικονόμηση βάρους και βελτιωμένη απόδοση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία χρησιμοποιείται συχνά στην εξέλιξη οχημάτων Ford για τη δοκιμή και βελτιστοποίηση διαφορετικών σχεδίων, αλλά και για την κατασκευή εργαλείων ταχύτερα και με χαμηλότερο κόστος. Για τον αυλό εισαγωγής του “Hoonitruck”, που ζυγίζει περίπου 6 κιλά, η όλη διαδικασία κατασκευής διήρκεσε πέντε ημέρες.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι πρόσφατα η Ford κέρδισε βραβεία από τον Αυτοκινητιστικό Τμήμα της Ένωσης Μηχανικών Πλαστικών για τα εξαρτήματα που έφτιαξε σε 3D εκτυπωτή για το Ford Ranger και τη Mustang.


Μοιράσου το....
Related posts
Auto NewsNews

Πρεμιέρα για την Tonale Plug-in Hybrid Q4

Auto NewsNews

Ειδική έκθεση «The Speed of Light» στο μουσείο της Audi

Auto NewsNews

Το Nissan Z ανάμεσα στους φιναλίστ για το Αυτοκίνητο της Χρονιάς στη Βόρεια Αμερική

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!