FeaturesIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

Με αφορμή το πρόσφατο αφιέρωμά μας στο Mitsubishi Evolution (δες εδώ) και ψάχνοντας στο αρχείο μας γι’ αυτό, «πέσαμε» επάνω σ’ ένα Evo που διαφέρει αρκετά από τα 10 που γνωρίσαμε στο παρελθόν και μάλλον ήταν πιο μπροστά από την εποχή του (δημιουργήθηκε το 1995), μιας και τα ηλεκτρικά έγιναν πλέον της μόδας…

Ο λόγος για το Lancer Evolution MIEV που «γεννήθηκε» σχεδόν 20 χρόνια πριν και αποτελούσε μια πρόταση της Mitsubishi για τα ηλεκτρικά οχήματα της επόμενης γενιάς, χρησιμοποιώντας την περιβαλλοντική τεχνολογία της Mitsubishi, την MIEV (Mitsubishi In-wheel-motor Electric Vihicle, δηλαδή έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό!

Το Lancer Evolution MIEV υποσχόταν τότε μάλιστα μία εντελώς νέα εμπειρία οδηγικής απόλαυσης, συνδυάζοντας την περιβαλλοντική τεχνολογία και ευαισθησία με τα σπορ χαρακτηριστικά της Mitsubishi Motors. Εν έτει 2005 έτσι;

Το Lancer Evolution MIEV στηριζόταν στο Lancer Evolution IX και εκμεταλλευόταν τα πλεονεκτήματα που πρόσφερε τότε η ηλεκτροκίνηση. Για παράδειγμα, δεν είχαμε έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, αλλά τέσσερις -εξωτερικού ρότορα- που κινούσαν τον εκάστοτε τροχό και χωρίς να απαιτούν μειωτήρα ταχύτητας, τα πολύ ικανά αυτά μοτέρ άμεσης κίνησης «έμπαιναν» σε τροχούς 20 ιντσών.

Κάθε ένας από αυτούς τους ηλεκτροκινητήρες, ήταν ικανός να παράγει ισχύ 50 kW και συνολική ροπή 518 Nm. Έτσι, με ένα μοτέρ σε κάθε τροχό, η συνολική απόδοση ισχύος έφτανε στα 200 kW (ή 270 ίππους) και μάλιστα επειδή μπορούσε να προσφέρει ακριβή ρύθμιση της ισχύος σε κάθε τροχό, επέτρεπε τη δημιουργία ενός συστήματος δυναμικού ελέγχου του οχήματος, που θα μπορούσε να ονομαστεί Super All Wheel Control (S-AWC).

Για την ιστορία, οι κινητήρες στους τροχούς και το σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου, που βρισκόταν κάτω από το δάπεδο για τη μείωση του κέντρου βάρους, επιτάχυναν το Lancer Evolution MIEV από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 180 χλμ./ώρα!

Επιδόσεις που σίγουρα θα ζήλευαν ακόμα και κάποια από τα σημερινά ηλεκτρικά μοντέλα…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!