In Pen & InkOld SchoolOld WayThrowback Reviews

Throwback: Ανοίγουμε τον φάκελο «Πίστα Αιγινίου»…

Με αφορμή το αγωνιστικό πορτρέτο της περασμένης εβδομάδας, του Πέτρου Κράχτη, που μέσω αυτού μάθαμε ότι ακόμα μία πίστα στην Ελλάδα έμεινε στα σχέδια (το «παραλληλοδρόμιο») και δεν προχώρησε σε κατασκευή (δες εδώ), με την πρόφαση την «προστασία του περιβάλλοντος», γυρνάμε τον χρόνο πίσω και θυμόμαστε την πίστα του Αιγινίου, που και αυτή με την συγκεκριμένη δικαιολογία έμεινε να ρημάζει…

Δείτε όμως ακριβώς τι έγινε και τί γράφαμε 22 χρόνια πριν…

ΠΙΣΤΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ;

Υπάρχουν φορές που αναρωτιέμαι, τι φταίει τελικά και δεν μπορεί να προχωρήσει μπροστά αυτός ο τόπος. Γιατί σε κάθε του όμορφη προσπάθεια που ξεκινά με χειροκροτήματα και τυμπανοκρουσίες έρχονται αργότερα οι «τρικλοποδιές» και τα «ριξίματα» μέχρι που το όλο θέμα να μείνει αδρανές και σημείο αναφοράς μόνο για την ιστορία…

Παραδείγματα τελευταία πολλά επί μονίμου βάσεως. Έτσι για την ιστορία να αναφέρουμε τον μολυσμένο κόλπο του Θερμαΐκού με τον περιβόητο αποχετευτικό αγωγό, ή το «μετρό» της Θεσσαλονίκης, «κυκλοφοριακό» και τόσα πολλά άλλα που απλώνονται μεγαλοπρεπέστατα στις μέρες μας.

Βέβαια είναι πολλά εκείνα τα βράδια που προσπαθήσαμε να ταξινομήσουμε τις σκέψεις μας για λύσεις γύρω από αυτό που λέγεται ελληνικό «φαινόμενο». Σαν Έλληνες η λέξη «φαινόμενο» είναι παγκόσμια γνωστή για τις ιδιαιτερότητες κυρίως των ανθρώπων που παρουσιάζει η χώρα μας. Και βέβαια σε όλα αυτά τα βράδια του προβληματισμού και της σκέψης για τα τόσα περίεργα που συμβαίνουν γύρω μας δεν μπορέσαμε να βγάλουμε αποτέλεσμα. Γιατί δεν μπορώ να πιστέψω ότι η Ελλάδα του 1992 είναι η χώρα του «ωχαδελφισμού», ή ότι αντί να πηγαίνει μπροστά για την Ευρωπαϊκή μεγάλη οικογένεια, κινείται εντελώς αντίστροφα.

Αντίθετα σαν Έλλην πολίτης θέλω να πιστεύω ότι οι 300 εθνικοί πατέρες μας που είναι δημοκρατικά εκλεγμένοι από το λαό κινούνται με βάση το γενικό ΕΘΝΙΚΟ συμφέρον και όχι για το… πολιτικό κόστος (λέξεις που τα τελευταία χρόνια φορτίστηκαν εντόνως).

Επειδή λοιπόν η λογική πρυτανεύει (γάρ) και είναι βέβαιο ότι ο στρουθοκαμηλισμός μπορεί να βρίσκει απήχηση τυχόν σε χώρες τύπου Ζουαζηλάνδης νομίζουμε ότι όλα μετρούν πλέον με στοιχεία και ΜΟΝΟΝ με στοιχεία που φέρουν επώνυμες υπογραφές για όλα. Και για να επιβιώσει ο κάθε τόπος, θέλουμε να πιστεύουμε, ότι η λέξη «υπεύθυνος» δεν πρέπει να περιφέρεται εγκυκλοπαιδικά και μόνον σαν λέξη. Ο υπεύθυνος είναι όντως ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ και δεν βρίσκεται εκεί που βρίσκεται μόνον για την καρέκλα του με τις ανάλογες υψηλές αποδοχές.

Σήμερα φέρνουμε στην επικαιρότητα ένα τεράστιο (όπως το έκαναν) θέμα που μετά από δύο χρόνια σπρώχνεται συστηματικά στα χρονοντούλαπα των γεγονότων. Πρόκειται για την πίστα Αιγινίου – Κατερίνης, τη μοναδική πίστα στην Ελλάδα, που παραμένει κλειστή. Είναι βέβαια γνωστό ότι και στις μέρες μας ανάλογος χώρος δεν υπάρχει ανά την Ελλάδα και οι διάφοροι αγώνες που γίνονται στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης, θησαύρισαν την γύρω περιοχή (218! Συμμετοχές μόνο μοτοσυκλέτες είχε ο τελευταίος αγώνας). Η πίστα του Αιγινίου είναι κάποια ιδιωτική πρωτοβουλία και οι ιδιοκτήτες φαίνεται να έχασαν και χάνουν δεκάδες εκατομμυρίων.

Από πλευράς μας, φέρνουμε στο φώς της δημοσιότητας Επίσημα Κρατικά έγγραφα, που αν μη τι άλλο αποδεικνύουν μεγαλοπρεπέστατα το γιατί ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να επενδύει κάποιος ιδιώτης σε αυτήν την χώρα.

Τι φταίει λοιπόν;

Ποιους και γιατί πείραξε, ένα έργο που θα έδινε κάποια ανάσα στα δύσκολα οικονομικά χρόνια της περιοχής, που το κατάλαβαν και οι ίδιοι σε τελευταία ανάλυση;

Μετά από δυο χρόνια πολιτικής… αφασίας θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια πλήρη εικόνα με στοιχεία για να δει κάθε πολίτης τι συνέβη στον χώρο αυτό που με όλα τα γνωστά θέματα των Σκοπίων, θα έπρεπε εδώ και καιρό να λειτουργούσε η Μακεδονική πίστα.

Εδώ θα πρέπει να θυμίσουμε ότι δεν μάθαμε να γενικολογούμε στην επαγγελματική μας δημοσιογραφική ιδιότητα (αυτό γίνεται «γενικά» σε κάθε τηλεοπτικό κανάλι όπου «γενικά» μαζεύονται και «γενικά» μιλούν για οτιδήποτε θέμα προκύψει του Star system).

Τελειώνοντας το πρόλογό μας θα πρέπει να αναφέρουμε από τελευταίες πληροφορίες μας, ότι οι κάτοικοι της περιοχής είναι έτοιμοι να κλείσουν εκεί μπροστά τον δρόμο της ΕΘΝΙΚΗΣ οδού και να ανοίξει η πίστα (εδώ η Λάρισα έκλεισε την εθνική οδό για την… ποδοσφαιρική τους ομάδα).

ΠΙΣΤΑ ΑΙΓΙΝΙΟΥ – ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Το Ιστορικό του όλου πράγματος έχει ως εξής: Οι ιδιοκτήτες της πίστας παίρνοντας άδειες από τις Δημόσιες Υπηρεσίες (από την Διεύθυνση Γεωργίας, Αρχαιολογική Υπηρεσία, Νομαρχία, Δήμο Αιγινίου, κ.α.) άρχισαν να ξοδεύουν τα χρήματά τους πάνω σε μια περιοχή που τα έγγραφά που δημοσιεύουμε δείχνουν με τον καλύτερο τρόπο ποιά ήταν.

Τον Οκτώβριο του 1989 γίνονται τα επίσημα εγκαίνια της πίστας. Στη χώρα υπάρχει πολιτική αστάθεια και επί Οικουμενικής Κυβέρνησης στις 4 Νοεμβρίου βρίσκεται υπουργός ο κ.Λιάσκας και αποδεικνύεται ένας μικρός Πινοσέτ. Τότε, ο οικουμενικός υπουργός έκανε δυο πράγματα: α) λόγω της ιδιότητας αύξησε τις αμοιβές των μηχανικών κατά 400% γιατί ήταν πρόεδρός τους και β) αποφάσισε να κλείσει την πίστα του Αιγινίου επειδή λέει βρέθηκαν καμιά δεκαριά οικολόγοι (αν είναι δυνατόν) που υποστήριξαν ότι θα βλάψει οικολογικά την περιοχή. Ο Θερμαϊκός ήταν, είναι και θα είναι εδώ!

Τον Απρίλιο του 1990 η «Νέα Δημοκρατία» γίνεται κυβέρνηση και αρμόδιος υπουργός ο κ. Μάνος. Ο κ. Μάνος συναντήθηκε περισσότερο από 10 φορές με βουλευτές τότε όπως ο κ. Παπαγεωργόπουλος, ο κ. Κ.Καραμανλής και ο κ. Ψωμιάδης, Σπηλιωτόπουλος, Βελίκης, Σταμάτης, Κάκαλος, Δημάρχους και πολλούς άλλους. Ο κ. Μάνος προσπαθώντας να βρει την χρυσή τομή έλεγε τότε ότι η οριοθέτηση της πίστας θα γίνει σωστά και επίσημα. Όντως η επιτροπή θα πρέπει να δούλεψε σκληρά βγάζοντας κάποια αποτελέσματα. Μαζί με ξένους ειδικούς ορνιθολόγους, περιβαλλοντολόγους και με ειδικό δορυφόρο που νοικιάστηκε για φωτογραφίσεις της περιοχής που οι πληροφορίες μας λένε ότι έδειξε την πίστα να βρίσκεται 3,5 χιλιόμ. έξω από τον υδροβιότοπο.

Οι οικολόγοι είναι η μόδα και το ρεύμα που τραβάει κάθε πολιτευτή σήμερα. Και εδώ ερχόμαστε στο θέμα που λέγεται «πολιτικό κόστος». Προχωρώντας στην Ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι οικολόγοι ξεκίνησαν δικαστική διαμάχη με τους ιδιοκτήτες της πίστας κάνοντας ασφαλιστικά μέτρα σε μία επένδυση που έχοντας τις άδειες ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια στο ξεκίνημά της.

Το ΠΟΛΙΤΙΚΟ κόστος μετρήθηκε ανάποδα. Πουθενά δεν ακούστηκε και δεν γράφτηκε ότι οι οικολόγοι έχασαν αυτό το δικαστήριο! Πουθενά δεν ακούστηκε ότι στην περιοχή που αναφέρουν οι ίδιοι οικολόγοι υπάρχουν 40 χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης γης.

Ο Ειδικός δορυφόρος που δούλεψε τον Νοέμβριο του 1991, σε φωτογραφίες που στοίχισαν 300.000 δρχ. η μία, έφερε αποτελέσματα που δεν είδαν ποτέ το φως της δημοσιότητας (μέσω Γερμανίας και συστήματα που είναι εξειδικευμένα σε οριοθετήσεις κτλ.).

Ο κ. Μάνος όμως έφυγε και ανέλαβε ο κ. Αχιλλέας Καραμανλής μέχρι και τις ημέρες και ώρες που αυτά γράφονται. Εκεί τα πράγματα μπερδεύτηκαν. Ο κύριος Καραμανλής ως γνωστόν κατάγεται από την περιοχή των Σερρών και ο υπογράφων γνωρίζει πολύ καλά ότι στις προεκλογικές του μέρες έταζε κάποιο αυτοκινητοδρόμιο στις Σέρρες.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι οι Οικολόγοι πήγαν να ζητήσουν υπογραφές από τους κατοίκους του Αιγινίου για την κατάργηση της πίστας και τους πήραν με… τις ντομάτες!! Επίσης οι κάτοικοι της περιοχής σε κάποια συνάντηση που είχαν τελευταία με τον σημερινό Υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ τον Καραμανλή το είπαν ξεκάθαρα: «Δεν μπορούμε να ενώσουμε τις Σέρρες με το Αιγίνιο». Μεσολαβούν και άλλοι νομοί ενδιάμεσα και δεν είναι δυνατή η ένωση των δύο νομών».

Το θέμα παίζεται και φανταζόμαστε ότι θα έχουμε εξελίξεις άσχημες για το γενικό σύνολο. Βέβαια θα πρέπει να συμπληρώσουμε ότι από το θέμα, δεν εξαιρείται και ο κ. Κούβελας, που όταν πέρασε και σαν υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ, που είναι και πολιτικός μηχανικός, εξετάζοντας τότε τις άδειες μαζί με δημάρχους και άλλους παράγοντες δήλωσε: «Προχωρήστε χωρίς διαστγμό».

ΤΟΤΕ οι φορείς και οι παράγοντες απήντησαν στον σημερινό Υπουργό κ. Κούβελα «μας δίνετε ζωή». Και ο κ. Κούβελας απάντησε: «μόνον ο Θεός δίνει ζωή». Βέβαια μετά από 20 μέρες έγινε Υπουργός Εσωτερικών επί Ζολώτα και τότε είπε… άλλα. Βέβαια γράφτηκαν και διάφορα περίεργα ότι η πίστα ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη και άλλα σενάρια.

Σε αυτόν τον τόπο όλα μπορεί να συμβούν, εδώ ξημερώνει μία άλλη μέρα και δεν ξέρεις τι σου έρχεται. Πάντως είναι γεγονός το ότι κανείς πολιτικός φορέας έδωσε μία επίσημη απάντηση για το τι συμβαίνει εκεί στο Αιγίνιο. Σαν Έλληνας πολίτης θα ήθελα να ξέρω πως, τι και γιατί είναι λάθος η περιοχή. Όλα τα άλλα συνιστούν «μεσοβέζικες» λύσεις που σίγουρα αποδυναμώνουν την ιδιωτική πρωτοβουλία αλλά, κυρίως, αποδυναμώνουν την αίσθηση του πολίτη, ότι οι τριακόσιοι εκλεκτοί του στην Βουλή, μπορούν και πρέπει να ασχολούνται σοβαρά με τα προβλήματα και να δίνουν λύσεις που να έχουν προσανατολισμό το κοινό καλό, και όχι την ικανοποίηση μερικών. Ειδικά όταν πρόκειται για θέματα Εθνικής σημασίας, όπως χαρακτηρίζουμε εμείς την ΜΟΝΑΔΙΚΗ πίστα της Ελλάδας. Την ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ πίστα Αιγινίου-Κατερίνης._Γιάννης Παμπούκης #Τεύχος Νο.101 | Ιούνιος 1992

*Κάνοντας κλικ σε μία από τις παρακάτω φωτογραφίες, μπορείτε να δείτε σε πλήρη οθόνη και την πρωτότυπη δημοσίευση του άρθρου…

Related posts
HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

WRC | Σύστημα βαθμολόγησης FIA: Τούρι Μπέρι Μαχαλά…

Formula 1In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Νίκος Υφαντίδης

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!