FeaturesOld SchoolRacesWRC

Throwback: Όταν κερδήθηκε αγώνας του WRC για 0,2 δέκατα του δευτερολέπτου!

Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς για το WRC, το Ράλλυ Μόντε Κάρλο, είχαμε μια άκρως εντυπωσιακή μάχη για τις τρεις πρώτες του βάθρου καθόλη τη διάρκεια του αγώνα, με τον Thierry Neuville τελικά να γίνεται ο πρώτος νικητής του 2020 (δες εδώ).

Παράλληλα όμως συνέβη και κάτι εντυπωσιακό όσο αφορά στη χρονική διαφορά μεταξύ 2ου και 3ου, καθώς ο Sebastian Ogier τερμάτισε μόλις 1,7 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Elfyn Evans. Αυτό μας κίνησε το ενδιαφέρον να γυρίσουμε το χρόνο πίσω και να θυμηθούμε τη μικρότερη χρονική διαφορά μεταξύ οδηγών, η οποία τότε μάλιστα έκκρινε και τη νίκη…

Στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ λοιπόν, το ρεκόρ μικρότερης διαφοράς έχει σημειωθεί το 2011 στον αγώνα της Ιορδανίας, όπου η διαφορά ανάμεσα στον Sebastian Ogier -που κέρδισε- και στον Jari-Matti Latvala -που τερμάτισε δεύτερος- ήταν 0,2 δέκατα του δευτερολέπτου!

Αν τώρα θέλουμε να δούμε και άλλα τέτοια εντυπωσιακά παραδείγματα, το 2007 στη Νέα Ζηλανδία, ο Marcus Gronholm, που ήταν νικητής, τερμάτισε 0,3 δέκατα του δευτερολέπτου μπροστά από τον δεύτερο Sebastian Loeb.

Και στην τρίτη θέση της κατάταξης των πιο κοντινών χρονικά τερματισμών είναι δυο αγώνες, με τη διαφορά των δυο πρώτων να είναι στα 0,7 δέκατα του δευτερολέπτου!

Αναλυτικότερα, το 2017 στην Αργεντινή ο Thierry Neuville κέρδισε την πρώτη θέση έχοντας δεύτερο τον Elfyn Evans και το 2018 πάλι ο Thierry Neuville κέρδισε τον αγώνα στην Σαρδηνία με τον Sebastian Ogier δεύτερο. Και στις δύο περιπτώσεις η διαφορά πρώτου – δεύτερου ήταν 0,7 δέκατα του δευτερολέπτου!

Υπήρχαν όμως και αγώνες που ο νικητής δεν έβγαινε από το άθροισμα των χρόνων των ειδικών διαδρομών αλλά από τις ποινές στο χρόνο που δεχόταν για καθυστέρηση, λόγω του μεγάλου μήκους των ειδικών. Ο οδηγός τότε έπαιρνε ένα σημείο ποινής για κάθε λεπτό καθυστέρησης. Νικητής ήταν ο οδηγός με το μικρότερο ποσό πόντων ποινής συνολικά. Και αυτοί οι αγώνες δεν ήταν άλλοι από τους δυο αγώνες που γινόταν στην Αφρική, το Ράλλυ Σαφάρι και το Ράλλυ της Ακτής Ελεφαντοστού.

Το 1973 λοιπόν στο Ράλλυ Σαφάρι νικητής ήταν ο Shekhar Mehta με Datsun 240 Z. Τη νίκη την πήρε με σύστημα tiebreaker, αφού ο δεύτερος Harry Kallstrom με Datsun 1800 SSS, είχε τον ίδιο ακριβώς χρόνο, 6 ώρες και 46 λεπτά.

Το ίδιο έγινε και το 1985 στο Ράλλυ της Ακτής Ελεφαντοστού, όπου ο πρώτος Juha Kankkunen πήρε τη νίκη και αυτός με tiebreaker, αφού ο Bjorn Waldegard, ήταν δεύτερος με τον ίδιο χρόνο 4 ώρες και 46 λεπτά. Για την ιστορία και οι δυο τότε οδηγούσαν Toyota Celica Twin cam Turbo…