On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: VW Golf 1.5 eTSI MHEV 130 PS DSG

8.2

Must

Αναμφίβολα το όνομα Golf είναι must τόσο στη μικρομεσαία κατηγορία, όσο και σε ολόκληρη την αυτοκίνηση. Είναι μια συνεχόμενη ιστορία επιτυχίας που εκτείνεται σε πέντε δεκαετίες και οκτώ γενιές, ενώ για πολλούς είναι το σημείο αναφοράς της κατηγορίας.

Μάλιστα, με την πάροδο των πέντε αυτών δεκαετιών έχει καταφέρει να προσεγγίσει τόσο πλούσιους που δε θέλουν να προκαλούν, όσο και εκείνους των χαμηλότερων εισοδημάτων, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που σίγουρα σκέφτηκαν να αγοράσουν ένα Golf σε κάποια χρονική περίοδο της ζωής τους ή αυτοί που έχουν κάποιο κοντινό πρόσωπό τους που το έχει…

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το Golf είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της Volkswagen σε επίπεδο πωλήσεων και παρά το γεγονός ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία «ποντάρει» τελευταία περισσότερο στην ηλεκτρική ID γκάμα της, αυτό υπάρχει στην αγορά με την όγδοη γενιά του, η οποία χαρακτηρίζεται πιο δυναμική σε επίπεδο εμφάνισης από τις προηγούμενες επτά -βαρετές- γενιές, με αποτέλεσμα ακόμα και σήμερα να δείχνει φρέσκο και μοντέρνο μέσα από μια κομψή προσέγγιση.

Και λέμε ακόμα και σήμερα γιατί το Golf όγδοης γενιάς ήρθε στην αγορά πριν από μερικά χρόνια και πιο συγκεκριμένα το 2020. Τότε, το οδηγήσαμε στην έκδοση eTSI των 150 ίππων (δες εδώ), αλλά θέλοντας να ξανα-οδηγήσουμε ένα Golf, βάλαμε στο χέρι αυτή τη φορά τη μικρότερη, επίσης ήπια υβριδική, έκδοση eTSI, αυτή με τους 130 ίππους, που αποτελεί και την πιο οικονομική υβριδική έκδοση (από 32.800 ευρώ) του μοντέλου σήμερα…

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, ούτε αυτή η eTSI εκδοχή διαφοροποιείται σχεδιαστικά από τη μεγαλύτερη -και ομώνυμη- που γνωρίσαμε το 2020, καθώς και εδώ υπάρχει το αντίστοιχο λογότυπο στο δεξί άκρο της πέμπτης θύρας, όπως επίσης και η αναγραφή της έκδοσης εξοπλισμού στα εμπρός φτερά.

 

Από εκεί και έπειτα, η συνολική εμφάνιση δείχνει ακόμη «φρέσκια» και δυναμική παρά την πάροδο σχεδόν τριών ετών από την κυκλοφορία του μοντέλου, με τις εντυπώσεις να κλέβει κυρίως η εμπρός όψη, με τα φώτα LED, που μπορούν μάλιστα να αναδειχθούν ακόμη περισσότερο με μία φωτεινή γραμμή που τα ενώνει και αποτελεί μέρος του επιπλέον εξοπλισμού.

Αντίστοιχα με την εξωτερική εμφάνιση, έτσι και η εικόνα του εσωτερικού δεν παρουσιάζει τροποποιήσεις σε σχέση με τη μεγαλύτερη έκδοση που οδηγήσαμε παλαιότερα, με αποτέλεσμα να έχουμε και εδώ μια μινιμαλιστική προσέγγιση, με την οθόνη του infotainment (8,25 ή 10 ιντσών αναλόγως έκδοσης) και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων να βρίσκονται στο επίκεντρο σε μια αρκετά αριστοκρατική καμπίνα.

Πέρα από τις δύο οθόνες, εντύπωση προκαλούν και τα διάφορα κουμπιά αφής για λειτουργίες όπως ο έλεγχος του κλιματισμού, ο έλεγχος των φώτων του αυτοκινήτου, η αυξομείωση της έντασης του ήχου, κ.α., που στην πράξη όμως αποδεικνύονται αρκετά δύσκολα στη χρήση, ειδικά εν κινήσει και τη νύκτα, αφού δε φωτίζονται. Ίσως είμαστε λίγο ντεμοντέ, αλλά θα θέλαμε μερικούς ακόμα φυσικούς διακόπτες και χειριστήρια για αυτές τις ρυθμίσεις, με σκοπό να γίνεται ακόμη πιο εύκολη η καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο.

 

Βέβαια, το Golf είναι ιδανικό για να νιώσετε άνετα. Τα μπροστινά καθίσματα είναι πολύ υποστηρικτικά και πλήρως ρυθμιζόμενα (ηλεκτρικά στην έκδοση Style της δοκιμής), ενώ το τιμόνι ρυθμίζεται τόσο σε ύψος, όσο και βάθος, με αποτέλεσμα να είναι εύκολο να βρει κανείς την ιδανική για αυτόν θέση οδήγησης.

Με τη σειρά τους, οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους, με αποτέλεσμα δυο κανονικού αναστήματος ενήλικες να κάθονται άνετα πίσω, τη στιγμή που ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 380 και 1.237 λίτρων, ανάλογα με τη διάταξη της πίσω σειράς καθισμάτων.

Βενζίνη, πετρέλαιο, φυσικό αέριο και υβριδισμός, για μια πλήρη γκάμα…

Το Golf πωλείται στην Ελλάδα με διάφορα κινητήρια σύνολα (δες εδώ), που περιλαμβάνουν τόσο κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου, όσο και φυσικού αερίου ή υβριδικούς, με σκοπό την κάλυψη κάθε πιθανού αγοραστή.

Άλλωστε αυτός είναι και ένας από τους λόγους επιτυχίας του μοντέλου, που όπως φαίνεται δεν αλλάζει ούτε και σήμερα, που οι περισσότεροι κατασκευαστές συρρικνώνουν την γκάμα τους.

Έτσι, για όσους επιθυμούν το Golf με κινητήρα βενζίνης οι Γερμανοί έχουν τρεις επιλογές (1.0 eTSI 100 PS, 1.5 eTSI 130 PS, 1.5 eTSI 150 PS) για τις «απλές» εκδόσεις και άλλες τρεις για τις σκληροπυρηνικές GTI (2.0 TSI 245 PS), GTI Clubsport (2.0 TSI 300 PS) και R (2.0 TSI 320 PS), ενώ υπάρχει και μία φυσικού αερίου (1.5 TGI 130 PS).

Όσοι τώρα παραμένουν πιστοί της πετρελαιοκίνησης, το Golf διατίθεται με δύο δίλιτρους κινητήρες πετρελαίου, που στις «απλές» εκδόσεις TDI αποδίδει 150 ίππους και στην πιο «ειδική» GTD 245 ίππους, ενώ από άποψη «ορθόδοξων» υβριδικών υπάρχουν δύο, η «απλή» eHybrid με τους 204 ίππους και η GTE με τους 245 ίππους.

Και λέμε «ορθόδοξα» γιατί κατά τα άλλα και οι τρεις βενζινοκινητήρες που προαναφέραμε (1.0 eTSI 100 PS, 1.5 eTSI 130 PS, 1.5 eTSI 150 PS) δέχονται τη βοήθεια της υβριδικής τεχνολογίας, αλλά της ήπιας (48V), αρκεί να συνδυάζονται με το επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της εταιρείας (DSG), όπως και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Σε αυτό, ο βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων λειτουργεί στον κύκλο Miller και διαθέτει τεχνολογία ACT, που απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους όταν επικρατούν συνθήκες χαμηλού φορτίου. Στην πράξη, γίνεται ανεπαίσθητα η διαδικασία αυτή, αφού δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα πότε πηγαίνεις με δύο ή με τέσσερις κυλίνδρους και για να καταλάβεις πρέπει να έχεις το νου σου στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Αντίστοιχα μικρή διαφορά έχει και η χαμηλότερη (κατά 20 ίππους) ισχύ σε καθημερινές μετακινήσεις σε σχέση με το 1.5 eTSI των 150 ίππων, γεγονός που το αντιλαμβάνεσαι μόνο σε συνθήκες υψηλής πίεσης και σε επίπεδο επιδόσεων (9,4 το 0-100 χλμ./ώρα εδώ, 8,5 δευτερόλεπτα σε αυτό με τους 150 ίππους).

Αυτό γίνεται γιατί παρά το γεγονός ότι έχει λίγο λιγότερη ροπή (200 Nm αντί 250), η καμπύλη της είναι πιο επίπεδη, με αποτέλεσμα να παρέχει παρόμοια απόκριση όταν επιταχύνει σχεδόν σε ολόκληρη τη μεσαία περιοχή του στροφόμετρου. Έτσι, δεν είναι απαραίτητο να κάνετε πολλές αλλαγές σχέσεων για να κερδίσετε ταχύτητα σταδιακά, ενώ με την ορθή χρήση του αναδεικνύεται και εξαιρετικά οικονομικός.

Αναφορικά με την κατανάλωση που καταγράψαμε, αυτή, κατά την περίοδο της δοκιμής, κυμάνθηκε από 5,1 έως 7,7 λίτρα/100χλμ., διαμορφώνοντας μια μέση τιμή της τάξεως των 6,3 λίτρων/100 χλμ., νούμερο που δεν απέχει και πολύ από τα 5,8 λίτρα/100χλμ. που ανακοινώνει η εταιρεία.

Ανεπηρέαστο!

Οι τιμές των νέων αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία δύο χρόνια και το Golf δείχνει να μην έχει μείνει ανεπηρέαστο από την αύξηση αυτή. Έτσι, αν πριν από τρία χρόνια (όταν και παρουσιάστηκε η όγδοη γενιά) μπορούσε κάποιος να αποκτήσει ένα Golf με 21.800 ευρώ (τόσο κόστιζε το 1.5 TSI ACT 130 PS), τώρα πρέπει να δαπανήσει 28.900 ευρώ για να αποκτήσει το πιο προσιτό Golf της γκάμας σήμερα. Και αν τώρα αυτός θέλει να εφοδιάζεται και με αυτόματο κιβώτιο, άρα και με μικρο-υβριδική τεχνολογία, τότε πρέπει να δαπανήσει 32.800 ευρώ, όσα δηλαδή κόστιζε ένα Golf GTI πέμπτης γενιάς!

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς η αγορά έχει τελείως αλλάξει, ωστόσο ευτυχώς δεν άλλαξαν τα καλά χαρακτηριστικά του Golf, που παραμένουν ανέπαφα. Αισθάνεται στιβαρό και κατασκευασμένο για να διαρκεί, είναι αρκετά ευρύχωρο και πρακτικό, είναι καλά εξοπλισμένο ακόμα και από τη βασική έκδοση, είναι άνετο και εκλεπτυσμένο και παρόλα αυτά καλό στην οδήγηση, ακόμα και με τη μικρότερη eTSI έκδοση των 130 ίππων…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.5 eTSI
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
130/5000-6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
200/1400-4000
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, υβριδικό σύστημα 48V
Εκκεντροφόροι 2EEK
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
74,5 85,9
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 11,5
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
17×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin Primacy 4
Διάσταση ελαστικών
225/45 R17
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4284x1789x1456
Μεταξόνιο(χλστ.) 2619
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1533
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1504
Βάρος(κιλά)
1498
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
380-1237
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 9,4
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 213
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 5,8
Μέση τιμή δοκιμής 6,3
Μέγιστη τιμή δοκιμής 7,7
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 5,1
Αυτονομία(χλμ.) 716
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 50
Εκπομπή CO2 128
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 28.900
Αυτοκίνητου δοκιμής 32.800

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.2
To Golf όγδοης γενιάς παραμένει και σήμερα, έπειτα από τρία χρόνια στην κυκλοφορία, το must τόσο της κατηγορίας, όσο και της αγοράς. Στην έκδοση eTSI με τους 130 ίππους δεν δείχνει να υστερεί στην πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων, τη στιγμή που είναι αρκετά στιβαρό σε οδηγική συμπεριφορά και οικονομικό σε χρήση, αλλά όχι σε κτήση, αφού με τα 32.800 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή του απέχει μόλις 500 ευρώ από την δυνατότερη έκδοση των 150 ίππων.
8.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

8.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

7.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Εσωτερικό
  • +Χώροι
  • +Κινητήρας
  • +Κιβώτιο
  • +Κατανάλωση

Κατά

  • -Πάνελ αφής
  • -Τιμή
Related posts
First ImpressionsOn The RoadPresentations

Seres 5: Ένα νέο ηλεκτρικό SUV από την Κίνα στην Ελλάδα..

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!