Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 D4 AWD

Εικόνες από το μέλλον…

Είτε πρόκειται για την εφεύρεση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων το 1959, είτε για την ευρεία τοποθέτηση αερόσακών στο εσωτερικό και τα σημεία πρόσδεσης Isofix, η ασφάλεια ήταν ανέκαθεν η λέξη που συνδέεται περισσότερο με τη Volvo.

Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία έχει επαναπροσδιορίσει τολμηρά το παρουσιαστικό της και πέρα από συνώνυμη της οδικής ασφάλειας, εμφανίζεται συνεχώς με νέες, μοντέρνες κατασκευές, παράγοντας μερικά από τα πιο εντυπωσιακά και ικανά οχήματα.

Παρ’ όλα αυτά, η αρχή της ασφάλειας παραμένει στον πυρήνα της Volvo. Μόνο που στην περίπτωση του XC40, η ασφάλεια δεν έχει να κάνει μόνο με την οδηγική εμπειρία. Αφορά και στις επιλογές της εταιρείας για τη δημιουργία ενός μεσαίου premium crossover, έτσι ώστε να μη μείνει έξω από την πλέον περιζήτητη κατηγορία στην αγορά σήμερα…

Το XC40 της Volvo, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στην έκδοση D4 με τον πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων «κάθεται» πάνω στη δική του έκδοση της πλατφόρμας CMA και διαθέτει έναν αρκετά εντυπωσιακό σχεδιασμό, ώστε να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Το αποτέλεσμα είναι μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση σε άλλα SUV της κατηγορίας όπως το BMW X1, το Mercedes GLA, το Audi Q2, το Jaguar E-Pace και το νεοφερμένο DS3 Crossback. Επιπλέον, για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο της εικόνα του, το Volvo XC40 εφοδιάζεται με ημιαυτόνομη τεχνολογία οδήγησης και ένα πλαίσιο που αναπτύχθηκε για να χωρά τόσο υβριδικά όσο και πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.

Στην έκδοση της δοκιμής μας διαθέτει επίσης την επιλογή της τετρακίνησης και κάποιες πραγματικά έξυπνες πινελιές στο εσωτερικό. Εν ολίγοις, όλα ακούγονται πολλά υποσχόμενα, αν συμπεριλάβουμε στην εξίσωση και το βραβείο για το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2018, οπότε ας το δοκιμάσουμε για να δούμε…

Σχεδιασμός από… το μέλλον!

Ο προφανής τρόπος για να σχεδιαστεί αυτό το αυτοκίνητο θα ήταν απλώς να συρρικνώσει κανείς τα μεγαλύτερα SUV της Volvo. Αυτή άλλωστε είναι και η συνήθεις πρακτική του ανταγωνισμού. Αλλά ο βρετανός σχεδιαστής του XC40, Ian Kettle, θέλησε αυτό το αυτοκίνητο να είναι διαφορετικό και το αποτέλεσμα προέρχεται από μια ιδέα εμπνευσμένη από τα μικρά ρομπότ που ο Ian είδε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας!

Ξεκινώντας από τη φαρδιά γρίλια εισαγωγής και τα χαρακτηριστικά φώτα εμπρός, συνεχίζοντας με το αυξημένο ύψος και τις ράγες οροφής και καταλήγοντας στα γωνιώδη φωτιστικά σώματα πίσω και το λογότυπο της εταιρείας που καταλαμβάνει το κέντρο της πέμπτης θύρας, ο σχεδιαστής κατάφερε να δώσει μια εικόνα από το μέλλον στο μεσαίο SUV που, ναι μεν δε θα αρέσει σε όλους, αλλά πραγματικά ξεχωρίζει και τραβά το βλέμμα.

Προχωρημένο εσωτερικό…

Στην καμπίνα των επιβατών κυριαρχεί η ψηφιακή τεχνολογία και -φυσικά- ο σουηδικός μινιμαλισμός, ενώ υπάρχουν μέχρι και μέρη της ταπετσαρίας που είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά.

Η εργονομία των εμπρός καθισμάτων είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη με τις διάφορες θήκες να εξυπηρετούν όλες τις ανάγκες των επιβατών, ενώ η μεγάλη οθόνη εννέα ιντσών στο κέντρο της κονσόλας και ο εμφανής περιορισμών των συμβατικών κουμπιών δίνει στο μεσαίο SUV της Volvo μια εικόνα από το μέλλον.

Η χρήση της οθόνης αυτής προσομοιάζει πολύ εκείνη ενός tablet, απλοποιώντας ιδιαίτερα τις διάφορες λειτουργίες και κάνοντας το αυτοκίνητο πιο… φιλικό στους μικρούς ή και μεγάλους λάτρεις της τεχνολογίας. Σε συνδυασμό δε με την 12,3 ιντσών οθόνη που έχει αντικαταστήσει τον πίνακα οργάνων του οδηγού, δίνουν στο εσωτερικό του XC40 μια πολύ μοντέρνα εικόνα από την ψηφιακή εποχή που ακμάζει.

Στο πίσω μέρος, ο χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια είναι γενναιόδωρος, αν και στην πορεία η πλαγιαστή σχεδίαση της τρίτης κολόνας μπορεί να δημιουργήσει ένα αίσθημα κλειστοφοβίας. Πέρα από αυτό όμως, τρεις «κανονικού μεγέθους» ενήλικές θα καθίσουν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ θα βολέψουν και τις αποσκευές τους χωρίς περιορισμούς στον 460 λίτρων χώρο του πορτ-μπαγκάζ, ο οποίος μάλιστα προσφέρει σημεία πρόσδεσης και γαντζάκια για τις σακούλες, έτσι ώστε να είναι πάντα τακτοποιημένος, χωρίς κινδύνους για τις αποσκευές.

Δυνατός κινητήρας αλλά…

Θα έλεγε κανείς ότι ο δίλιτρος κινητήρας diesel των 190 ίππων είναι ιδανική επιλογή για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και μάλιστα, αν αναλογιστεί κανείς τα 1.759 κιλά βάρους της τετρακίνητης έκδοσης, η επιλογή φαίνεται ακόμα πιο λογική.

Και έτσι είναι! Αλλά… η απόκριση του κινητήρα στην εκκίνηση είναι λίγο «μαλθακή» με αποτέλεσμα να χάνεται η τόση δύναμη εκεί που πραγματικά χρειάζεται. Σε συνδυασμό δε με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που εμπλέκεται νωρίς για να εξαλείψει αυτό το φαινόμενο, έχουμε απότομες εκκινήσεις που μπορεί να δυσκολέψουν τον οδηγό μέχρι να το συνηθίσει, ενώ δυσχεραίνουν κάπως την κίνηση στα δύσκολα (πχ. λάσπη, πάγος κλπ.).

Κατά τ’ αλλά ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρα είναι άψογος για τη χρήση του αυτοκινήτου καθώς βοηθά σε άνετα ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο, ενώ έχει την απαραίτητη ισχύ για να «τραβά» ικανοποιητικά σε ανηφορικά στροφιλίκια.

Το ίδιο και το κιβώτιο ταχυτήτων, που κάνει ομαλά τις αλλαγές χωρίς να κουράζει και μόνο στην επιλογή σπορ θα θέλαμε να είναι κατάτι πιο άμεσο.

Τέλος, λόγω μεγέθους και δύναμης, ο κινητήρας απαιτεί και λίγο παραπάνω καύσιμο, περί τα 8,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ. με μέση χρήση, αλλά αυτή είναι μια τιμή αποδεκτή για τις ικανότητες του συνόλου.

Ποιότητα και άνεση

Παρά τις όποιες παρατηρήσεις για τον κινητήρα του, το Volvo XC 40 στην τετρακίνητη D4 εκδοχή του είναι ένα άνετο έως και πολυτελές αυτοκίνητο στο δρόμο. Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι εξαιρετική, ειδικά όσον αφορά τους αεροδυναμικούς θορύβους, ενώ μόνο ο ήχος από τα ελαστικά θα ενοχλήσει κάπως αλλά μόνο σε υψηλές ταχύτητες.

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική για τη φύση του αυτοκινήτου, απορροφώντας κάθε ανωμαλία του δρόμου, αλλά δίνοντας και περιορισμένες κλίσεις στο αμάξωμα, τηρουμένων των αναλογιών, ενώ ακόμα και σε ακραίες συνθήκες αλλαγής κατεύθυνσης, η ανάρτηση δίνει προοδευτική κλίση στο αυτοκίνητο χωρίς να τρομάζει.

Η πληροφόρηση από το τιμόνι είναι συνεχής και πλήρης, ενώ -όπως θα περίμενε κανείς από ένα Volvo– ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και ένα πλήθος από συστήματα υποβοήθησης που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν αυτόματο φρενάρισμα, προσαρμοζόμενο cruise control, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα ειδοποίησης για όχημα στην τυφλή γωνία κ.α.

Έτοιμο για τη μάχη!

Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι μεγάλος και προέρχεται τόσο από κατασκευαστές με μακρά πείρα στο χώρο, όπως το γερμανικό μέτωπο (BMW, Mercedes-Benz, Audi) όσο και από νέες, πολλά υποσχόμενες προσθήκες στην κατηγορία (Jaguar, DS Automobiles). Ωστόσο, το Volvo XC40 δείχνει πλήρες και έτοιμο να αντιμετωπίσει τους αντιπάλους του.

Στην τετρακίνητη έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των δύο λίτρων μάλιστα, συναντήσαμε έναν ικανό, όσο και ισχυρό αντίπαλο για κάθε SUV στην premium μεσαία κατηγορία, με τη σωστή δόση δύναμης, πολυτέλεια που ξεπερνά τις προσδοκίες και ασφάλεια στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Volvo.

ΥΠΕΡ: Άνεση-εργονομία εσωτερικού, Ψηφιακές επιλογές, Σχεδιασμός

ΚΑΤΑ: Απόκριση κινητήρα χαμηλά, Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                   2.0D

Καύσιμο                                                        Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.969

Κύλινδροι                                                      4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            190/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                          400/1750-2500

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                             Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                 82,0 x 93,2

Σχέση συμπίεσης                                             15,8:1

Κιλά/ίππο                                                            9,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                              Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                           Αεριζόμενοι δίσκοι 345 χλστ.

Πίσω                                               Αεριζόμενοι δίσκοι 302 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                        Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                  Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                 2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                               11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                                   Αυτόματο 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                            20×8,5J

Υλικό                                                                 Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                          Pirelli P Zero

Διάσταση ελαστικών                                    245/45 R20

Ρεζέρβα                                                         Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 4425x1863x1652

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2702

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                1601

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                    1626

Βάρος(κιλά)                                                          1759

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                  460

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       7,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                               210

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                  5,0

Μέση τιμή δοκιμής                                               8,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                         12,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                         6,9

Αυτονομία(χλμ.)                                                   612

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                               54

Εκπομπή CO2                                                        133

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                31.935

Αυτοκινήτου δοκιμής                                        62.271

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
9.0
HotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS

9.2
On The RoadTest Drives & Rides

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…

7.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!