Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Subaru Impreza 1.6i…

Η Subaru φαίνεται να αναζητά συνεχώς την ταυτότητά της μέσα από διάφορες ενέργειες και δημιουργίες τα τελευταία χρόνια, αλλά αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι μπορεί να κατασκευάσει αξιόπιστα αυτοκίνητα, ασφαλή αυτοκίνητα και προσιτά τετρακίνητα.

Η εταιρεία φαίνεται ότι επιθυμεί να γίνει γνωστή κυρίως ως μια φίρμα SUV, αποφεύγοντας το θόρυβο που γίνεται γύρω από το όνομά της για το αγωνιστικό παρελθόν.

Και σε κανένα άλλο μοντέλο δεν είναι αυτό πιο εμφανές από το Impreza, ένα αυτοκίνητο που άλλοτε οδηγούσαν θρύλοι όπως οι Colin McRae και Richard Burns στο δρόμο προς τη νίκη και τη δόξα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα: Subaru World Rally Team

Είναι αλήθεια πως όταν σκεφτόμαστε “Impreza” έρχονται στο μυαλό μπλε αυτοκίνητα με χρυσές ζάντες, μεγάλες αεροτομές και κίτρινα διακριτικά να βγαίνουν με «τα τέσσερα» από τις στροφές και να κάνουν άλματα στον πάγο. Δυστυχώς αυτά αποτελούν παρελθόν. Η Subaru προσπαθεί εδώ και καιρό να διαφοροποιήσει το Impreza από το μοντέλο που κατέκτησε το αγωνιστικό στερέωμα του WRC, με πρώτο βήμα το διαχωρισμό του WRX STI από το απλό χάτσμπακ το 2014, γεγονός που άφησε το προηγούμενο Impreza να μάχεται τον ανταγωνισμό με ουδέτερη σχεδίαση και βαρετούς κινητήρες.

Στη νέα πέμπτη γενιά του Impreza ωστόσο τα πράγματα βελτιώθηκαν, αλλά η απόσταση από την αγωνιστική κληρονομιά της εταιρείας συνεχίζει να υπάρχει (και να αυξάνεται). Το νέο μικρομεσαίο χάτσμπακ κυκλοφορεί με μοναδικό του πλεονέκτημα την τετρακίνηση, στοιχείο που στην κατηγορία αυτή μπορεί να βρει κανείς μόνο σε μοντέλα επιδόσεων (Volkswagen Golf R), ή σε premium γερμανικά αυτοκίνητα (Audi A3 quattro, BMW Σειρά 1 xDrive, Mercedes A-class 4Matic).

Το Impreza κοστίζει σαφώς λιγότερο από τα μοντέλα αυτά, ενώ από πλευράς εξοπλισμού, το νέο Impreza είναι αρκετά πλήρες σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Επίσης, διαθέσιμες είναι οι εφαρμογές διασύνδεσης κινητών Apple CarPlay και Android Auto οι οποίες ενσωματώνονται στην οθόνη αφής των επτά ιντσών του συστήματος infotainment Starlink.

Όλα τα διαθέσιμα Impreza χρησιμοποιούν το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης της εταιρείας, καθώς και το κιβώτιο ταχυτήτων συνεχούς λειτουργίας (CVT) Lineartronic, ενώ διατίθενται στην Ελλάδα αποκλειστικά με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων με την ισχύ των 114 ίππων και τη ροπή των 150 Nm.

Ο κινητήρας αυτός -να θυμίσουμε- είναι επίπεδης διάταξης “boxer” και λειτουργεί χωρίς τη χρήση τούρμπο. Δυστυχώς είναι και το κύριο σημείο όπου «πονάει» το Impreza, καθώς δεν έχει τη σπιρτάδα ή τη δύναμη που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο στην κατηγορία αυτή, ενώ και το Lineartronic κιβώτιο ταχυτήτων δεν βοηθά ιδιαίτερα.

Να σημειώσουμε εδώ ότι το Lineartronic είναι ένα από τα καλύτερα κιβώτια συνεχούς μετάδοσης CVT στην αγορά όσο αφορά στο θέμα της αξιοπιστίας, ωστόσο στην περίπτωση του Impreza, ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ίσως να έκανε πολύ καλύτερη δουλειά…

Και είναι κρίμα το νέο Impreza να χάνει τόσο στον τομέα του κινητήρα και των επιδόσεων γιατί σε άλλα σημεία είναι παράδειγμα προς μίμηση, αφού η ποιότητα του εσωτερικού του είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με κομψές επιφάνειες, πρακτικούς χώρους και σημαντικά πιο άνετη καμπίνα για τους επιβάτες.

Επιπρόσθετα, η πλατφόρμα Global Platform της Subaru, πάνω στην οποία κατασκευάζεται το Impreza, αλλά μελλοντικά και όλα τα μοντέλα της εταιρείας, είναι ένα μηχανολογικό «διαμάντι» που προσφέρει στο ιαπωνικό χάτσμπακ εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά, άνεση στον ανοιχτό δρόμο και εξαιρετική κατευθυντικότητα χωρίς περιττές κλίσεις ή φαινόμενα υποστροφής, ενώ την ίδια στιγμή πολύ καλή είναι η πρόσφυση και η πληροφόρηση που έρχεται από το τιμόνι, τα φρένα και την ανάρτηση…

Δηλαδή, όλα τα στοιχεία είναι παρόντα και… φωνάζουν για έναν καλύτερο και πιο δυνατό κινητήρα, όπως αυτοί του παρελθόντος…

Ωστόσο, η Subaru θέλοντας να χαμηλώσει το οικολογικό αποτύπωμα της κατασκευής, που δυστυχώς προστάζεται από την εποχή, διαθέτει στην αγορά το Impreza με αυτόν τον αρκετά «πράσινο» -αλλά αδύναμο- κινητήρα και μπορεί να περηφανεύεται για την ασφάλεια που προσφέρει και την αντοχή των κατασκευών της, στοιχεία που είναι ικανά για να προσελκύσουν τον αγοραστή που επιθυμεί να έχει στην κατοχή του ένα ιδιαίτερο χάτσμπακ.

ΥΠΕΡ: Τετρακίνηση, Ασφάλεια, Ποιότητα, Οδηγική συμπεριφορά, Ιδιαιτερότητα κατασκευής

ΚΑΤΑ: Κινητήρας, Επιδόσεις, Αυτόματο κιβώτιο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                        1.6

Καύσιμο                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                              1.600

Κύλινδροι                                    4 σε επίπεδη διάταξη

Βαλβίδες                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     114/6200

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        150/3600

Θέση                                                 Εμπρός, διαμήκης

Τροφοδοσία                        Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Εκκεντροφόροι                                        2x2EEK

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                          78,8 x 82,0

Σχέση συμπίεσης                                       11,0:1

Κιλά/ίππο                                                      11,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                            Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                      Διπλά ψαλίδια

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                               Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                   Αεριζόμενοι δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                            Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                  Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          4460x1775x1480

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2670

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                         1540

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                             1545

Βάρος(κιλά)                                                   1358

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           385

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                               12,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                       180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                           6,5

Μέση τιμή δοκιμής                                        7,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                  8,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                 7,3

Αυτονομία(χλμ.)                                            602

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                        50

Εκπομπή CO2                                                            140

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                        25.950

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!