Test Drives & Rides

Δοκιμή: Skoda Scala 1.6 TDI 116PS DSG

Κι άλλος παίκτης…

…στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων από τη Skoda με το όνομα Scala, που ήρθε για να ανταγωνιστεί στα ίσια τα Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i30, Kia Ceed, Mazda 3, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Seat Leon, Toyota Corolla και γιατί όχι και το αδελφό μοντέλο του γκρουπ, το Volkswagen Golf.

Στον πυρήνα της κατηγορίας

Εκεί τοποθετείται το νέο μοντέλο των «Τσέχων» από όπου αντίστοιχη παρουσία στην συγκεκριμένη κατηγορία έχουμε να δούμε από το μακρινό πλέον Felicia.

Στο σήμερα, το νέο Scala προσφέρεται μόνο σε πεντάθυρο αμάξωμα και είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας C, με το μήκος του να αγγίζει τα 4,36 μ., το πλάτος τα 1,79 μ. και το ύψος τα 1,47 μ., ενώ το μεταξόνιο του είναι και αυτό γενναιόδωρο στα 2,65 μ., πράγμα που μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο για τους επιβάτες (ιδιαίτερα τους πίσω) και σε έναν χώρο αποσκευών 467 λίτρων.

Είναι Skoda και το… γράφει!

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Skoda, το Scala βρίσκεται στην κατηγορία C «όχι πλέον μόνο σαν μία value for money πρόταση αλλά και ως ένα αυτοκίνητο αξιώσεων που κοιτάει στα μάτια τον ανταγωνισμό και μπορεί να τον ξεπεράσει».

Με βάση αυτό το νέο… δόγμα και την ακόμη πιο αναβαθμισμένη εικόνα του, ίσως να μην είναι σύμπτωση ότι η εταιρία διάλεξε αυτό το μοντέλο για να αρχίσει, πλέον, να εμφανίζει ολογράφως το όνομά της πάνω στο αμάξωμα και ειδικότερα στη μέση της πέμπτης θύρας, αντί του κυκλικού σήματος που συνηθίσαμε να βλέπομε στα μοντέλα του παρελθόντος.

Εμφανισιακά, το νέο χάτσμπακ της Skoda έχει έναν ιδιαίτερα κομψό σχεδιασμό με «σοβαρή» γραμμή αλλά όχι βαριά ή μεγαλίστικη. Οι γραμμές είναι λιτές και όλα είναι συνδυασμένα αρμονικά και ελκυστικά στο μάτι ακολουθώντας τη γενική γραμμή όλων των αυτοκινήτων του γκρουπ που θέλει ήρεμα σχέδια και τον όποιο δυναμισμό να έρχεται από επιμέρους στοιχεία όπως π.χ. στο Scala, από το καπό που έχει μια έντονη κλίση προς τα εμπρός.

Με άρωμα Ελλάδας!

Ο λόγος για τον σχεδιασμό του εσωτερικού, που δείχνει σαφώς μια πιο αναβαθμισμένη εικόνα σε σχέση με τα παλαιότερα μοντέλα της μάρκας και έχει γίνει από τον «δικό μας», Σαλονικιό, Δημήτρη Δαρκούδη, που είναι και ο επικεφαλής στον τομέα αυτόν της Skoda.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη, στο εσωτερικό, το ταμπλό χαρακτηρίζεται από ένα νέο σχεδιαστικό μοτίβο σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, όπου τον τόνο δίνει μια λεπτή, απαλά χρωμιωμένη φάσα από άκρη σε άκρη σε σχήμα κυματισμού ή ανοιχτής φτερούγας πουλιού.

Βέβαια, παρούσα είναι και όλη η σύγχρονη τεχνολογία, που γίνεται διαθέσιμη μέσα από την οθόνη αφής των 8 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας (προαιρετικά διατίθεται και οθόνη 9,2 ιντσών), η οποία δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό.

Από άποψη ποιότητας, το υλικό της επένδυσης στο ταμπλό και στις πόρτες είναι μαλακό πλαστικό, ενώ τα καθίσματα είναι και αυτά προσεγμένα, με την πίσω σειρά να διαιρείται σε ποσοστό 60/40 για την μεταφορά μεγάλων αντικειμένων, δημιουργώντας έτσι έναν χώρο αποσκευών χωρητικότητας έως 1.410 λίτρων.

Στην ελληνική πραγματικότητα…

Ο λόγος για τους κινητήρες με τους οποίους διατίθεται το νέο μοντέλο της Skoda στην αγορά και ταιριάζουν άριστα με το ισχύον ελληνικό φορολογικό σύστημα. Οι κινητήρες είναι γνωστοί από το γκρουπ και για τις επιλογές βενζίνης έχουμε τον 1.0 TSI με 95 ή 116 ίππους και τον 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους, ενώ από πλευράς πετρελαίου έχουμε μία και μοναδική επιλογή, αυτή με τον 1.6 TDI και τους 116 ίππους, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Ο κινητήρας πετρελαίου συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG) επτά σχέσεων και ο συνδυασμός αυτός καταφέρνει να κάνει το Scala να επιταχύνει μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 10,1 δευτερόλεπτα, την στιγμή που η τελική ταχύτητα είναι 200 χλμ./ώρα.

Όσον αφορά στην κατανάλωση του συγκεκριμένου συνόλου, αυτή σε μεικτή χρήση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ. και σε ανοιχτό δρόμο με σταθερή ταχύτητα εντός ορίων κατάφερε να πέσει και μέχρι τα 4,1 λίτρα/100 χλμ., ενώ όταν αποφασίσαμε να πιέσουμε λίγο παραπάνω τότε καταφέραμε να δούμε και νούμερα λίγο μεγαλύτερα από 7 λίτρα/100 χλμ.

Στον δρόμο…

… το αυτοκίνητο είναι ιδιαίτερα φιλικό, ήσυχο από αεροδυναμικούς θορύβους και με καλή ποιότητα κύλισης, ενώ ο πετρελαιοκινητήρας -με το αυτόματο κιβώτιο που του πάει γάντι- και την υψηλή ροπή (250 Nm) εξασφαλίζει δυνατές ρεπρίζ και απολαυστικές προσπεράσεις. Μάλιστα, το κιβώτιο αναδεικνύει ιδανικά τον κινητήρα και σε χαμηλές στροφές (κάτω των 1.800 σ.α.λ.) καθώς δεν τον αφήνει να «κρεμάσει», τη στιγμή που εντός πόλεως δείχνει ο ιδανικός σύμμαχος για να πραγματοποιείς ευχάριστα τις καθημερινές μετακινήσεις.

Στο ταξίδι, οι τελευταίες δύο «απλωμένες» σχέσεις καταφέρνουν να ξεκουράζουν τον κινητήρα και μαζί να κατεβάζουν και την κατανάλωση καυσίμου, που σε ανοιχτό δρόμο δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5 λίτρα/100 χλμ., με αποτέλεσμα τα 50 λίτρα του ρεζερβουάρ να σου φτάνουν για να διανύσεις απόσταση σχεδόν 1.000 χιλιομέτρων!

Από τη μεσαία έκδοση και τα 21.890 ευρώ!

Οι τιμές του Scala είναι πολύ ενδιαφέρουσες σε σχέση με τον εξοπλισμό, αν και μας κάνουν μια… «τρίπλα»!

Πιο συγκεκριμένα, οι 14.900 ευρώ που απαιτούνται για τη βασική έκδοση του μοντέλου με τον 1000άρη κινητήρα των 95 ίππων είναι από τις πιο δελεαστικές στην κατηγορία C, αλλά η πετρελαιοκίνητη έκδοση -που αρχίζει υποχρεωτικά από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DSG- ξεκινάει από 21.890 ευρώ. Τιμή που αν αναλογιστεί κανείς τον αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα της έκδοσης, δικαιολογείται πλήρως…

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα κύλισης, Συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου, Εξοπλισμός, Ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, Χώροι

ΚΑΤΑ: Αίσθηση τιμονιού, Μόνο θύρες USB-C, Σχεδίαση πίσω μέρους

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                1.6 TDI

Καύσιμο                                            Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                          1.598

Κύλινδροι                                          4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                   16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)           116/3250-4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)              250/1500-3250

Θέση                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                  Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                     2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                      79,5 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                  16,2:1

Κιλά/ίππο                                                10,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                   Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                         Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                       Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                               Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                    2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                 10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                      Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                      Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                               17×6,5J

Υλικό                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                Bridgestone Turanza T005

Διάσταση ελαστικών                       205/50 R17

Ρεζέρβα                                        Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)    4362x1793x1471

Μεταξόνιο(χλστ.)                                   2649

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                   1531

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                       1516

Βάρος(κιλά)                                            1264

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                    467

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                        10,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                    4,1

Μέση τιμή δοκιμής                                5,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                           7,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                         4,1

Αυτονομία(χλμ.)                                   904

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                               50

Εκπομπή CO2                                        108

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                               21.890

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!