Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Seat Ibiza 1.6 TDI 95 PS

Υπάρχει ελπίδα στα μικρά diesel;

Το Seat Ibiza δε χρειάζεται συστάσεις, καθώς αποτελεί ένα από τα bestsellers της μικρής κατηγορίας, χάρη στον ευχάριστο χαρακτήρα του, το ευρύχωρο εσωτερικό και το χαμηλό κόστος χρήσης. Ωστόσο, η Seat χρειάστηκε αρκετό καιρό για να προσφέρει τη νέα γενιά του Ibiza με κινητήρα diesel, αν και η καθυστέρηση αυτή δεν επηρέασε και πολύ τις πωλήσεις, λαμβάνοντας υπόψη την ολοένα μειούμενη φήμη που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες σήμερα.

Όχι φυσικά ότι έχει κάτι κακό το πετρέλαιο σαν καύσιμο, απλά η φήμη του φθίνει και η επιλογή ενός τέτοιου αυτοκινήτου τη σήμερον ημέρα και ειδικά σε αυτήν την κατηγορία, αφορά σε ένα πολύ μικρό ποσοστό αγοραστών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Seat Ibiza 1.0 TSI 95HP

Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με το χαμηλό κόστος χρήσης, τη στιβαρότητα του κινητήρα και την περίσσεια δύναμη, ωστόσο το κλίμα που επικρατεί πλέον δεν προδιαθέτει για αύξηση των πωλήσεων.

Σε κάθε περίπτωση όμως, για εκείνους που κάνουν αρκετά χιλιόμετρα σε καθημερινή βάση, η λύση του dieselπαραμένει η καλύτερη και αν το συνδυάσεις με ένα φρέσκο και ελκυστικό supermini όπως το Ibiza, τότε αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο. Στη δική μας περίπτωση τώρα, το Ibiza κινούταν από τον 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα του γκρουπ και πάμε μαζί να δούμε πώς τα καταφέρνει…

Ριζική ανανέωση

Στην πέμπτη του πλέον γενιά, το μικρό μοντέλο των Ισπανών είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένο τεχνολογικά, μηχανικά αλλά και αισθητικά, ξεχωρίζοντας σε μια πολυπληθή αγορά με σκληρό ανταγωνισμό.

Σχεδιαστικά, η καινούρια πλατφόρμα MQB A0 πάνω στην οποία στήθηκε το Ibiza, επέτρεψε αύξηση του μεταξονίου και του πλάτους του αυτοκινήτου, προσφέροντας μεγαλύτερο  μέγεθος, χωρίς όμως να προσθέτει πολύ σε όγκο.

Αισθητικά, το νέο Ibiza έχει πολλές ομοιότητες με το μεγαλύτερο Leon, με κύριο χαρακτηριστικό τα Full LED φώτα εμπρός, τις έντονες γραμμές και το δυναμικό προφίλ.

Ζωντανό και ευρύχωρο

Σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει η αύξηση των διαστάσεων μεταξονίου και πλάτους είναι η μεγαλύτερη άνεση στο εσωτερικό, με τους χώρους να έχουν μεγαλώσει και να προσφέρονται άνετα για τη μεταφορά τεσσάρων ατόμων με αρκετό χώρο για τα κεφάλια και τα πόδια τους.

Μεγάλος και ο χώρος αποσκευών των 355 λίτρων που αποτελεί την κορυφή της κατηγορίας και θυμίζει αντίστοιχους χώρους αποσκευών μεγαλύτερων μοντέλων.

Ακολουθώντας την εξωτερική σχεδίαση, αναβαθμισμένο αισθητικά είναι και το εσωτερικό στο νέο Ibiza, με ζωντανά χρώματα και ποιοτικά επενδυμένες επιφάνειες σε ταμπλό, κεντρική κονσόλα και το εσωτερικό των θυρών.

Το βλέμμα ωστόσο κεντρίζει η νέα οθόνη αφής των οκτώ ιντσών που δεσπόζει στη μέση του ταμπλό και ενσωματώνει τις λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Ειδοποιός διαφορά

Αυτό που κάνει το Ibiza της δοκιμής μας να διαφέρει από πολλά αυτοκίνητα της κατηγορίας του και μας δημιουργεί το ερώτημα του τίτλου: «Υπάρχει ελπίδα στα μικρά diesel;» είναι φυσικά ο κινητήρας του. Ο 1.6 λίτρων TDI έχει απόδοση 95 ίππων ισχύος και 250 Nm ροπής, η οποία κρίνεται υπεραρκετή για το supermini της Seat.

Το τράβηγμα του δυνατού κινητήρα από χαμηλά γίνεται έντονα αισθητό στο πάτημα του γκαζιού, με τη μέγιστη ροπή να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 2.600 σ.α.λ. Ωστόσο, σε πολύ χαμηλές ταχύτητες περιστροφής, κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., όπως αυτές που χρησιμοποιούμε κατά την κίνηση στην πόλη, καθώς και στα ψηλά, ο κινητήρας «κρεμάει» και σταδιακά κουράζει τον οδηγό. Μειονέκτημα που όμως μπορεί κανείς να παραβλέψει, αν συνυπολογίσει τη στιβαρότητα, τη δύναμη και φυσικά την οικονομία καυσίμου που μπορεί να πάρει από αυτόν.

Ευχάριστο κάθε στιγμή

Η φρέσκια διακόσμηση της καμπίνας, σε συνδυασμό με την εξαιρετική θέση οδήγησης και τη διαθέσιμη τεχνολογία, δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο περιβάλλον οδήγησης. Παρ’ ελπίδα, ο θόρυβος από τον κινητήρα είναι διακριτικός και γίνεται αισθητός μόνο στα χαμηλά, ενώ σε υψηλές ταχύτητες εκμηδενίζεται και σε συνδυασμό με τους περιορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους, η ηχητική άνεση της καμπίνας είναι σε υψηλά επίπεδα ακόμα και στα 130 χλμ./ώρα.

Ο κινητήρας ανταποκρίνεται αρκετά άμεσα στις εντολές του οδηγού και συνδυάζεται καλά με το ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Την ίδια στιγμή, το ίδιο ακριβές είναι και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ φρένα και ανάρτηση μεταφέρουν αρκετή πληροφορία στον οδηγό, αναβαθμίζοντας την ασφάλεια.

Επιλογή για λίγους

Το Seat Ibiza επανήλθε δυναμικά στην κατηγορία των supermini και με εφόδια την εμφάνιση, την αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά, την τεχνολογία και τους άφθονους χώρους έχει όλα τα προσόντα για να ξεχωρίσει. Και μπορεί ο κινητήρας diesel να παραμένει βιώσιμη επιλογή για τους λίγους αυτούς που διανύουν πολλά χιλιόμετρα, ωστόσο είναι μια αξιόλογη προσθήκη στη γκάμα των κινητήρων του ισπανικού μικρού, δικαιολογεί τα επιπλέον χρήματα που θα πρέπει κανείς να δαπανήσει για να τον αποκτήσει και αποδεικνύει ότι υπάρχει ακόμα ζωή για να τα μικρά πετρελαιοκίνητα μοντέλα.

ΥΠΕΡ: Κατανάλωση, Δύναμη στις μεσαίες στροφές

ΚΑΤΑ: Απόδοση στα χαμηλά, αυξημένη τιμή κτήσης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                    1.6 TDI

Καύσιμο                                                Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                              1.598

Κύλινδροι                                              4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                95/2750-4600

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                  250/1500-2600

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                         2EEK

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                         79,5 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                      16,2:1

Κιλά/ίππο                                                    13,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                              Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                Αεριζόμενοι δίσκοι 276 x 22 χλστ.

Πίσω                                            Ταμπούρα 228 x 42 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                          Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                         2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                      10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                           Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                   15×5,5J

Υλικό                                                        Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                    Bridgestone Turanza T001

Διάσταση ελαστικών                           185/65 R15

Ρεζέρβα                                            Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)       4059x1780x1444

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2564

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                     1525

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                         1505

Βάρος(κιλά)                                               1256

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                       355

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                           11,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                   182

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                      3,9

Μέση τιμή δοκιμής                                  5,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                             6,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                           4,6

Αυτονομία(χλμ.)                                      789

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  40

Εκπομπή CO2                                          103

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                  12.690

Αυτοκινήτου δοκιμής                          16.200

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!