On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Renault Clio με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου…

8.0

Ένας καθημερινός σύντροφος και όχι μόνο…

Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η ηλεκτροκίνηση είναι το θέμα που αποσπά όλο και περισσότερο τα φώτα της δημοσιότητας. Ωστόσο, είναι πολλοί εκείνοι που μένουν πιστοί στους θερμικούς κινητήρες, ενώ υπάρχουν και κάποιοι που εφαρμόζουν τις κατάλληλες «πατέντες» ώστε να τους κάνουν ακόμα πιο ελκυστικούς.

Ο λόγος για το Renault Clio με τον κινητήρα διπλού καυσίμου – βενζίνης και υγραερίου. Για το αυτοκίνητο δεν υπάρχει λόγος να πούμε κάτι παραπάνω από το όνομά του, καθώς αποτελεί ένα από τα «δυνατότερα χαρτιά» των Γάλλων και σαφώς μια από τις ισχυρότερες παρουσίες στην κατηγορία του.

Στην έκδοση με τον κινητήρα διπλού καυσίμου δε, πέρα από το στυλ, την πρακτικότητα και την εργονομία του, το Renault Clio αντιπαρατάσσει στον ανταγωνισμό και την οικονομία καυσίμου που -σε συνδυασμό με την αυξημένη αυτονομία (λόγω μεγαλύτερης συνδυασμένης χωρητικότητας σε καύσιμα)- το καθιστά μια άκρως ελκυστική επιλογή, ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα.

Δεν το μπερδεύεις με άλλο…

Το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG, όπως είναι η πλήρης ονομασία του μοντέλου με το διπλό καύσιμο και τον χιλιάρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης, σχεδιαστικά δε θέλει συστάσεις και διακρίνεται για τη φρέσκια και νεανική εμφάνιση που ξεχωρίζει.

Το μοντέρνο design του, με γραμμές που ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις, δίνει στο αυτοκίνητο ένα αισθητικό πλεονέκτημα, ωστόσο δεν πρόκειται κανείς να μην μπορέσει να το αναγνωρίσει.

Μόλις ανοίξετε τις πόρτες…

…του Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG, θα σας καλωσορίσει ένας καλαίσθητος, μοντέρνος και πάνω από όλα γνώριμος εσωτερικός χώρος. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας και η εργονομία προσεγμένη ώστε να δημιουργούν ένα άνετο περιβάλλον για τους επιβάτες.

Παράλληλα, ο ευρύχωρος χώρος αποσκευών προσφέρει επαρκή αποθηκευτικό χώρο για τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης, ενώ η πληθώρα θηκών για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό αυξάνουν την πρακτικότητα του μοντέλου.

Η ουσία είναι κάτω από το καπό…

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του Renault Clio με το διπλό καύσιμο είναι ο κινητήρας του. Το μοντέλο εφοδιάζεται με έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, συνδυασμένο με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και με δυνατότητα παράλληλης χρήσης υγραερίου LPG.

Αποδίδει 100 ίππους ισχύος στις 5.000 σ.α.λ. (91 ίππους με χρήση βενζίνης), και 170 Nm στις 3.500 σ.α.λ. (160 Nm με χρήση βενζίνης), ενώ ταυτόχρονα επιδεικνύει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου.

Χάρη στις δύο δεξαμενές καυσίμου, βενζίνης με χωρητικότητα 39 λίτρων και υγραερίου με χωρητικότητα 32 λίτρων, το Clio καταφέρνει να διανύσει αθροιστικά πάνω από 1.000 χλμ. σύμφωνα με τη Renault, με τις ανακοινωθείσες τιμές για την κατανάλωση σε μεικτό κύκλο να είναι 5,4 – 6,0 λίτρα/100 χλμ. για τη βενζίνη και 6,9 – 7,8 λίτρα/100 χλμ. για το υγραέριο.

Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση καυσίμων κυμαίνεται περίπου στα 7 λίτρα/100 χλμ. για τη βενζίνη και 8 λίτρα/100 χλμ. για το υγραέριο, τιμές που δεν επιβεβαιώνουν εκείνες του κατασκευαστή, αλλά κρατούν το κόστος χαμηλά και την αυτονομία ψηλά, αφού μπορεί να προσεγγίσει –ή και να ξεπεράσει- τα 1.000 χλμ. αθροιστικά αν ο οδηγός επιδείξει αυτοσυγκράτηση στη χρήση του γκαζιού!

Στο δρόμο…

…ο οδηγός δε θα καταλάβει καμία διαφορά μεταξύ της χρήσης βενζίνης και υγραερίου, ενώ δεν θα αντιληφθεί και τη μετάβαση της λειτουργίας από το ένα καύσιμο στο άλλο.

Ακόμα και με υγραέριο, ο τρικύλινδρος χιλιάρης κινητήρας καταφέρνει να κινεί με άνεση τα λίγο πάνω από 1.200 κιλά του αυτοκινήτου, επιταχύνοντας «με ψυχή» από χαμηλά και παραμένοντας δυνατός -τηρουμένων των αναλογιών- ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες.

Στο δια ταύτα…

Αναμφισβήτητα, το Renault Clio είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της Β κατηγορίας και στην έκδοση διπλού καυσίμου δείχνει να είναι και ο ιδανικός σύμμαχος για να καταπολεμήσει κανείς την ακρίβεια των καυσίμων που επικρατεί στις μέρες μας, αφού είναι οικονομικό -με την τιμή του υγραερίου να βρίσκεται πάντα αρκετά χαμηλότερα της βενζίνης- και την συνδυαστική αυτονομία να ξεπερνάει ακόμα και τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της κατηγορίας, ενώ είναι άρτια εξοπλισμένο και διατίθεται σε μια εξαιρετικά δελεαστική τιμή αυτή την περίοδο, καθώς η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει δώρο το Τέλος Ταξινόμησης, με αποτέλεσμα το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG να κοστίζει μόλις 18.790 ευρώ και να μας θυμίζει τις τιμές των σουπερμίνι παλαιότερων ετών…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.0Τ
Καύσιμο
Βενζίνη + Υγραέριο
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 999
Κύλινδροι
3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
91/5000 (Βενζίνη) – 100/5000 (LPG)
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
160/3750 (Βενζίνη) – 170/3500 (LPG)
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Έμμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι
2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
72,2 x 81,3
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο
13,4 (Βενζίνη) / 12,2 (LPG)
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 258x22 χλστ.
Πίσω
Ταμπούρα 8 ιντσών
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,7
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,4
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Μηχανικό 6 σχέσεων
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
16x6,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Continental EcoContact 6
Διάσταση ελαστικών
195/55 R16
Ρεζέρβα
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4050x1798x1440
Μεταξόνιο(χλστ.)
2583
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)
1509
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)
1494
Βάρος(κιλά)
1216
Χώρος αποσκευών(λίτρα)
317
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 12,5
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 188
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή
5,4 – 6,0 (Βενζίνη) / 6,9 – 7,8 (LPG)
Μέση τιμή δοκιμής
7,2 (Βενζίνη) / 8,1 (LPG)
Αυτονομία(χλμ.) 981
Ρεζερβουάρ(λίτρα)
39 (Βενζίνη) / 32 (LPG)
Εκπομπή CO2
121-136 (Βενζίνη) / 107-121 (LPG)
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης
18.790

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.0
Το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG τραβά την προσοχή με τον συνδυασμό ενός ευέλικτου καθημερινού μοντέλου και της οικονομίας καυσίμου. Αν είστε στην αναζήτηση ενός πρακτικού και οικονομικού αυτοκινήτου για την καθημερινή σας μετακίνηση, το Renault Clio 1.0 TCe 100 LPG μπορεί άνετα να μπει στη λίστα των επιλογών.
7.0

Εξωτερικό

8.0

Εσωτερικό - Χώροι

9.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

7.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

9.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Λειτουργία κινητήρα
  • +Αυτονομία
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Άνεση ανάρτησης
  • +Εξοπλισμός
  • +Κόστος χρήσης
  • +Τιμή

Κατά

  • -Οθόνη infotainment
  • -Δείκτης LPG
  • -Χώρος πίσω επιβατών
  • -Υψηλό κατώφλι φόρτωσης
  • -Ταμπούρα πίσω
Related posts
7.3
HotOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

First ImpressionsHotOn The RoadPresentations

Το νέο Nissan Qashqai στην Ελλάδα! | Οι πρώτες εντυπώσεις…

8.7
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 HP

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!