On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το υβριδικό και πανίσχυρο Peugeot 3008 Hybrid4

8.8

Με το 10 το καλό για επίλογο…

Η αντίστροφη μέτρηση για την αποκάλυψη του νέου Peugeot 3008 έχει ήδη ξεκινήσει και εμείς για να αποχαιρετήσουμε τη δεύτερη γενιά, «βάζουμε στο χέρι» την καλύτερη και ισχυρότερη έκδοση, αυτή με τους 300!

Το 3008 αναμφίβολα είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα τόσο της Peugeot, όσο και γενικότερα της κατηγορίας, αφού στα 15 χρόνια της σταδιοδρομίας του στην Ευρώπη έχει πουλήσει περισσότερα από 1,6 εκατ. αυτοκίνητα μέσα από δυο γενιές και δυο ενδιάμεσα facelift. Το τελευταίο μάλιστα έγινε το 2022, κατά το οποίο η εμπρός όψη άλλαξε, με αποτέλεσμα να θυμίζει περισσότερο τα υπόλοιπα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας και ειδικότερα το 508.

Πέρα όμως από την εξωτερική εμφάνιση, το ενδιάμεσο facelift του 2022 έδωσε στο 3008 και ακόμα καλύτερο εξοπλισμό, τη στιγμή που αυξήθηκε και η τεχνολογία στο εσωτερικό, ενώ παρέμειναν οι αρκετές επιλογές για τα συστήματα κίνησης (βενζίνη, πετρέλαιο και Plug-in υβριδικό), με αποτέλεσμα το 3008 να είναι ιδανικό για να καλύψει κάθε επιλογή του εκάστοτε αγοραστή.

Όσο για το ισχυρότερο -και το κορυφαίο- της γκάμας τώρα, το Hybrid4 με τους 300 ίππους που δοκιμάζουμε δεν διαφοροποιείται εξωτερικά σε σχέση με τα «απλά» 3008 και έτσι τα μόνα σημεία που το κάνουν να ξεχωρίσει είναι τα ομώνυμα λογότυπα στα φτερά και το αντίστοιχο σήμα στην δεξιά άκρη της πέμπτης θύρας.

 

Στο εσωτερικό, η καμπίνα, όπως και στα υπόλοιπα 3008 της γκάμας, κυριαρχείται από ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotaiment, με την κεντρική βέβαια των 10 ιντσών να έχει και επιπλέον απεικονίσεις για την υβριδική λειτουργία.

Από εκεί και πέρα, όπως σε κάθε πρόσφατο Peugeot, έτσι και στο ανανεωμένο 3008 υπάρχει το γνωστό πλέον i-Cockpit με το μικρό τιμόνι που απαιτεί εξοικείωση από τον οδηγό για να καταφέρει να βλέπει τον πίνακα οργάνων, όπως εξοικείωση απαιτεί και η λειτουργία του κλιματισμού που είναι ενσωματωμένη μέσα στην οθόνη του infotainment.

Σε αυτήν, επίσης περιλαμβάνονται στάνταρ τόσο τα Apple CarPlay και Android Auto, όσο και μια κάμερα 360 μοιρών για τη διαδικασία της στάθμευσης, πράγμα χρήσιμο στις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλεως.

Από άποψη χώρων τώρα, η Plug-in υβριδική έκδοση του 3008 δεν δείχνει να επηρεάζεται στο χώρο των επιβατών από την ύπαρξη των ηλεκτροκινητήρων και της μπαταρίας, με αποτέλεσμα να φιλοξενούνται άνετα τέσσερις ή και πέντε επιβάτες (με κάποιες υποχωρήσεις από τον μεσαίο πίσω) για τις εκάστοτε μετακινήσεις τους.

Αυτό βέβαια που επηρεάζεται από την ύπαρξη της μπαταρίας είναι ο χώρος αποσκευών, αφού η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το δάπεδό του, με αποτέλεσμα η χωρητικότητα των 520 λίτρων που υπάρχει στα θερμικά 3008, να περιορίζεται εδώ σε 395 λίτρα με την πίσω σειρά σε όρθια θέση και σε 1.357 λίτρα (από 1.482 λίτρα) με την αναδίπλωση αυτής, ενώ μικρότερο κατά 10 λίτρα είναι και το ρεζερβουάρ καυσίμου (43 λίτρα).

Η κορυφή…

Στην γκάμα του 3008 -όπως προαναφέραμε- υπάρχουν τόσο επιλογές βενζίνης και πετρελαίου, όσο και Plug-in υβριδικά. Ξεπερνώντας τα θερμικά που έχουμε δει παλαιότερα και εστιάζοντας στα Plug-in υβριδικά, αυτά είναι τρία, με το πρώτο να αποδίδει 180 ίππους, το δεύτερο 225 και το τρίτο 300 ίππους, που αποτελεί και την κορυφή στην γκάμα του γαλλικού SUV.

Το Hybrid4 λοιπόν -όπως είναι η επίσημη ονομασία της έκδοσης- χρησιμοποιεί ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 200 ίππους και δύο ηλεκτροκινητήρες (110 και 113 ίππων), με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να είναι 300 ίπποι (η ροπή αγγίζει τα 52 κιλά!) και η μετάδοση της κίνησης να γίνεται και στους τέσσερις τροχούς.

Αυτό κάνει το γαλλικό SUV να επιταχύνει σύμφωνα με την Peugeot στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ σύμφωνα με το δικό μας RaceBox το 0-100 χλμ./ώρα έγινε σε 0,1 νωρίτερα (5,8 δευτερόλεπτα), όταν για το 0-60 χλμ./ώρα σταμάτησε στο εντυπωσιακό 2,5” και για το 0-120 χλμ./ώρα σε 8,2 δευτερόλεπτα!

Νούμερα άκρως εντυπωσιακά αν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο 3008 ζυγίζει σχεδόν μισό τόνο παραπάνω (1.833 κιλά «στεγνό») από το βενζινοκίνητο με τους 130 ίππους, ενώ σε αίσθηση σε κάθε απότομο ξεκίνημα τα λάστιχα σου «γκρινιάζουν» για την ταλαιπωρία που τα βάζεις να υποστούν και εσύ νομίζεις ότι θα «ξηλώσεις» την άσφαλτο…

Ταυτόχρονα, το συγκεκριμένο 3008 είναι και το οικολογικότερο-οικονομικότερο της γκάμας, αφού εκπέμπει μόλις 28 γρ. CO2/χλμ. και καταναλώνει σύμφωνα με το γαλλικό εργοστάσιο μόλις 1,2 λίτρα/100χλμ. Βέβαια αυτό το νούμερο αναλογεί σε περιπτώσεις που το μεγαλύτερο μέρος της χρήσης γίνεται εντός πόλεως και με την μπαταρία φορτισμένη πλήρως, ώστε να υπάρχει και μεγάλη κάλυψη με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια.

Στην πραγματικότητα μια κατανάλωση μεταξύ 5,5 – 6,0 λίτρων/100χλμ. σε μεικτή χρήση είναι άκρως ρεαλιστική (5,8 λίτρα/100χλμ. είχαμε εμείς κατά τη διάρκεια της δοκιμής), γεγονός εντυπωσιακό αν αναλογιστεί κανείς τον όγκο, το βάρος και φυσικά την ισχύ. Βέβαια, για να παραμείνει σε χαμηλά επίπεδα η κατανάλωση ο οδηγός πρέπει να φροντίζει για τη φόρτιση της μπαταρίας, τόσο από εξωτερική παροχή, όσο και κατά την κίνηση με οικονομία και ανάκτηση, καθώς από τη στιγμή που αδειάσει τελείως η μπαταρία η κατανάλωση μπορεί να προσεγγίσει ακόμα και τα 10 λίτρα/100χλμ.

Το παραπάνω σε συνδυασμό με το περιορισμένο ρεζερβουάρ των 43 λίτρων κάνει το Peugeot 3008 Hybrid4 να μην καταφέρνει να διανύσει εύκολα περισσότερα από 350-400 χιλιόμετρα, τη στιγμή που με γεμάτη μπαταρία και ορθή χρήση μπορεί να διανύσει ακόμα και 550 χιλιόμετρα, ενώ για όσους αναζητούν τις αμιγώς ηλεκτρικές μετακινήσεις, το γαλλικό SUV μπορεί να διανύσει μεταξύ 40 – 50 χλμ.

Στο δρόμο με τους 300…

Όλα τα 3008 της δεύτερης γενιάς ήταν αυτοκίνητα που προσέφεραν μια πολύ πιο premium κίνηση απ’ ότι θα περίμενε κανείς και στην περίπτωση του Hybrid4 αυτό δεν αλλάζει, αφού η Peugeot έχει αντισταθεί στο να είναι υπερβολικά σπορ, χωρίς βέβαια να είναι πλαδαρό στις στροφές.

Στην πραγματικότητα, το ελαφρύ τιμόνι και ο αξιοπρεπής έλεγχος του αμαξώματος διασφαλίζουν ότι το 3008 είναι ευκίνητο εν κινήσει, με αποτέλεσμα το αυξημένο βάρος να κάνει την εμφάνιση του μόνο σε απότομα φρεναρίσματα και πολύ κλειστά κομμάτια του εθνικού δικτύου.

Εκεί, η αυξημένη ισχύς κάνει την κάθε επιτάχυνση απόλαυση, όπως και ο παρεχόμενος ήχος στην καμπίνα, που σε προκαλεί για να κινείσαι συνεχώς με αυξημένο ρυθμό και να προσπερνάς όποιον βρεθεί στο διάβα σου, με αποτέλεσμα αυτός να αναρωτιέται, αναφωνώντας: «Τί 3008 είναι αυτό;»…

Στην πόλη τώρα, το ελαφρύ τιμόνι και το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων κάνουν το 3008 Hybrid4 ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει με περίσσια άνεση ακόμα και σε ταχύτητες που κρίνονται παράνομες από τον ελληνικό Κ.Ο.Κ.

Για όλα τα βαλάντια…

Η γκάμα του 3008 περιλαμβάνει επιλογές για όλα τα βαλάντια τόσο σε επίπεδο κινητήρων και κιβωτίων, όσο και κυρίως κόστους. Έτσι, για όσους αναζητούν κάτι προσιτό χρειάζεται να δαπανήσουν σχεδόν 30.000 ευρώ (33.300 για την ακρίβεια) για την απόκτηση ενός βενζινοκίνητου με 130 ίππους και 36.900 ευρώ για ένα πετρελαιοκίνητο, επίσης με 130 ίππους.

Όσοι τώρα επιθυμούν να βάλουν στη ζωή τους την ηλεκτροκίνηση έστω και μερικώς μέσω ενός PHEV, υπάρχουν τρεις διαθέσιμες επιλογές, με την μικρότερη να αποδίδει 180 ίππους, τη δεύτερη 225 και την τρίτη -και μεγαλύτερη- 300 ίππους στους τέσσερις τροχούς, που είναι και η μοναδική τετρακίνητη έκδοση του 3008.

Το κόστος τώρα για την απόκτηση ενός Plug-in υβριδικού 3008 διαμορφώνεται σε 44.900 ευρώ για το 180άρι, σε 47.500 ευρώ για αυτό με τους 225 ίππους και σε 53.500 ευρώ για το 300άρι, όπως στην περίπτωση της δοκιμής.

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς τα Plug-in υβριδικά 3008 είναι ιδιαίτερα ακριβά σαν κόστος αγοράς, αλλά είναι ταυτόχρονα και τα οικονομικότερα σε κόστος χρήσης, ενώ σε περίπτωση που η επαγγελματική σας ιδιότητα σας επιτρέπει την απόκτηση τους ως αυτοκίνητα εταιρικής χρήσης, τότε σίγουρα θα πρέπει να τα συμπεριλάβετε στη λίστα σας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
1.6 PHEV
Καύσιμο Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
200/6000
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) 300/3000
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
77,0 x 85,8
Σχέση συμπίεσης
10,2:1
Κιλά/ίππο 6,1
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Θέση
Εμπρός + Πίσω
Μεγ. Ισχύς (ίπποι)
110 (εμπρός) + 113 (πίσω)
Μεγ. Ροπή (Nm)
300 (εμπρός) + 166 (πίσω)
Συνδ. Ισχύς (ίπποι)
300
Συνδ. Ροπή(Nm)
520
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Χωρητικότητα (kWh)
13,2
Τάση (V)
400
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Δίσκοι
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού
2,9
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,7
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο 8 σχέσεων με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα (eEAT8)
Σχέση μετάδοσης 1η 5.070
Σχέση μετάδοσης 2η 2.971
Σχέση μετάδοσης 3η 1.950
Σχέση μετάδοσης 4η 1.469
Σχέση μετάδοσης 5η 1.230
Σχέση μετάδοσης 6η 1.000
Σχέση μετάδοσης 7η 0.808
Σχέση μετάδοσης 8η 0.672
όπισθεν 4.015
Τελική σχέση μετάδοσης 3.870
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
18x7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Michelin e·Primacy
Διάσταση ελαστικών
225/55 R18
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4447x1841x1620
Μεταξόνιο(χλστ.)
2675
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1587
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1579
Βάρος(κιλά) 1833
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 395 – 1357
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 2,5
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 5,8
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,2
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 240
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 1,2
Μέση τιμή δοκιμής 5,8
Μέγιστη τιμή δοκιμής 10,3
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 4,6
Αυτονομία(χλμ.) 540
Ηλεκ. Αυτονομία (χλμ.)
44
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 43
Εκπομπή CO2
27 – 28
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 44.900
Αυτοκίνητου δοκιμής 54.300

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.8
Το 3008 Hybrid4 είναι σαν ελβετικός σουγιάς. Δείχνει «μαζεμένο και ακίνδυνο» αλλά μπορεί να εκτελέσει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του. Ταυτόχρονα, είναι άνετο, εκλεπτυσμένο και ευκολοδήγητο, με αποτέλεσμα να μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα οδηγών και ιδιοκτητών. Αν μάλιστα αυτοί μπορούν να το δουν και από την «εταιρική σκοπιά», τότε μάλλον μιλάμε για την ιδανική επιλογή. Αν πάλι όχι, τότε θα πρέπει να δαπανήσουν το ουκ ευκαταφρόνητο ποσό των σχεδόν 55.000 ευρώ που απαιτούνται για την απόκτησή του και φυσικά να μπορούν να φορτίζουν την μπαταρία του, ώστε να επωφελούνται τις αρετές της ηλεκτροκίνησης και να τους συμφέρει.
8.0

Εξωτερικό

9.0

Εσωτερικό - Χώροι

10.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

10.0

Επιδόσεις

8.0

Οδική Συμπεριφορά

8.0

Σχέση Ποιότητας – Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Διακριτικότητα έκδοσης
  • +Τεχνολογία εσωτερικού
  • +Στήριξη καθισμάτων
  • +Σύστημα κίνησης
  • +Κατανάλωση - Ρύποι
  • +Επιδόσεις
  • +Ήχος

Κατά

  • -Τιμή
  • -Εργονομία infotaiment
  • -Μικρό τιμόνι
  • -Βάρος
  • -Χώρος αποσκευών
  • -Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
  • -Κατανάλωση με άδεια μπαταρία
Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!