Test Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Grandland X 1.2 Turbo Auto

Ξεχωρίζει με τον τρόπο του…

Το Grandland X είναι η τελευταία προσθήκη της Opel στην κατηγορία των SUV, μια κατηγορία που συνεχώς βομβαρδίζεται με νέα μοντέλα και όπου πλέον έχει γίνει ιδιαίτερα δύσκολο να ξεχωρίσεις κάποια κατασκευή, ειδικά αν μιλάμε για το ίδιο επίπεδο τιμής και χαρακτηριστικών. Όπως και με το Grandland X, που έρχεται σαν συνέχεια του «αδερφού» Peugeot 3008, από το οποίο και κληρονομεί πληθώρα χαρακτηριστικών. Έχει όμως τη δύναμη να ξεχωρίσει;

Θα είναι σαν το Peugeot 3008, αλλά δεν θα είναι…

Μηχανικά, το Grandland X και το Peugeot 3008 μοιράζονται πολλά μέρη. Εάν ωστόσο δεν είστε οπαδός των γαλλικών αυτοκινήτων, μη φοβάστε. Εμφανισιακά, τα δύο «αδέρφια» δε μοιάζουν, καθώς η Opel επέλεξε -πολύ σωστά- να διαφοροποιήσει το μοντέλο της και να του δώσει τη δική της εταιρική ταυτότητα.

Έτσι, στο εμπρός μέρος ξεχωρίζουμε τα χαρακτηριστικά φώτα και τα «φτερά» εκατέρωθεν του σήματος της Opel, πίσω συναντούμε μια επίσης χαρακτηριστική εικόνα, με ένα έντονο νεύρο να διατρέχει την πέμπτη θύρα, ενώ στο σύνολό του το Grandland X ξεχωρίζει για το μυώδες παρουσιαστικό και το επιβλητικό του αποτύπωμα στο δρόμο.

Ουδέτερο αλλά ποιοτικό εσωτερικό…

Θα θέλαμε το εσωτερικό του Grandland X να εντυπωσιάζει όσο και εκείνο του Peugeot 3008 αλλά δεν είναι έτσι. Παρόλα αυτά, ο διάκοσμος είναι επενδυμένος με ποιοτικά υλικά, έχει καλό φινίρισμα και είναι ευχάριστος στην αφή.

Η διάταξη της εμπρός σειράς καθισμάτων είναι ιδιαίτερα εργονομική, ενώ και στο πίσω μέρος, υπάρχει αρκετός χώρος ακόμα και για τρεις επιβάτες.

Ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, με τα 514 λίτρα χωρητικότητάς του να κυμαίνονται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Ικανότατος κινητήρας για το μέγεθός του…

Το Grandland X μοιράζεται και τον κινητήρα του με το Peugeot 3008. Στην περίπτωση της δοκιμής μας πρόκειται για τον τρικύλινδρο 1.200άρη της PSA, με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση, με απόδοση 130 ίππων ισχύος και 230 Nm ροπής.

Αυτό που με βεβαιότητα μπορούμε να πούμε για αυτόν τον κινητήρα είναι ότι μπορεί να φαίνεται μικρός, αλλά σίγουρα μπορεί να σας εκπλήξει, με δύναμη στα χαμηλά και ικανοποιητική απόδοση στον ανοιχτό δρόμο, ενώ στον τομέα της οικονομία καυσίμου, κινείται σε λογικά -κάπως αυξημένα- επίπεδα για ένα αυτοκίνητο αυτού του βάρους και του μεγέθους, με  νούμερα για μέση κατανάλωση περί τα 8,8 λίτρα/100 χλμ.

Κινείται καλύτερα απ’ ότι περιμένεις…

Με το πάτημα του γκαζιού, το Grandland X δίνει μια ευχάριστη αίσθηση τραβήγματος και φαντάζει να έχει μεγαλύτερο κινητήρα, ενώ το αυτόματο κιβώτιο κάνει ομαλές αλλαγές και διευκολύνει τα πράγματα.

Μπορεί άνετα να ταξιδέψει σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και το κάνει με εκλεπτυσμένο τρόπο. Όταν αρχίζουν οι στροφές, το Grandland X αρχίζει να δείχνει μια μικρή αστάθεια που, ναι μεν είναι περιορισμένη, αλλά γίνεται αντιληπτή και οφείλεται κυρίως στη ρύθμιση της ανάρτησης.

Το πιο ολοκληρωμένο SUV της Opel…

Ενώ το Grandland X δεν έχει -δικαίως- βλέψεις για την κορυφή της κατηγορίας του, είναι το πιο ολοκληρωμένο SUV που έχει παράγει μέχρι σήμερα η Opel. Είναι ένα αυτοκίνητο που θα αγοράσει κανείς γα τις καθημερινές μετακινήσεις της οικογένειάς του, τις εκδρομές του Σαββατοκύριακου και γιατί όχι και τις μικρές offroad εξορμήσεις του.

Εν κατακλείδι, αυτό που αγοράζουν τα 21.950 ευρώ της βασικής έκδοσης είναι ένα πρακτικό SUV που προσφέρει μια αξιοπρεπή αίσθηση στο δρόμο, ευρύχωρο εσωτερικό και μια πληθώρα χαρακτηριστικών ασφαλείας και τεχνολογίας.

ΥΠΕΡ: Ευρύχωρο εσωτερικό, Άνεση στην κίνηση

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση, Κατανάλωση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            1.2T

Καύσιμο                                                        Bενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                   1.199

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                        130/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           230/1750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                          Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                 Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                               Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                             Δίσκοι

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                             Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                             225/55 R18

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         4477x1856x1609

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2675

Βάρος(κιλά)                                                   1370

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                           514

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                              10,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      188

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                          4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                      8,8

Αυτονομία(χλμ.)                                         602

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                      53

Εκπομπή CO2                                              120

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                      21.950

Αυτοκινήτου δοκιμής                              26.000

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!