Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Mitsubishi ASX 1.6 2WD Black Edition…

Αντέχει ακόμα

Με τόσες πολλές και διαφορετικές κατηγορίες αυτοκινήτων στην αγορά, είναι μάλλον αλαζονικό το να αποκαλείται μια εταιρεία «ειδική» στα SUV. Ωστόσο, αν δούμε προσεκτικά το Mitsubishi ASX σε σύγκριση με το -μεγάλο πλέον- ανταγωνισμό, είναι δύσκολο να διαφωνήσουμε με το γεγονός ότι οι Ιάπωνες πραγματικά ξέρουν τι κάνουν και σ’ αυτό μπορούμε να προσθέσουμε και το ότι κατασκεύασαν το πρώτο τους τετρακίνητο τζιποειδές μοντέλο τους το μακρινό 1937.

Βέβαια το Mitsubishi ASX δεν είναι τόσο παλιό, αν και με τα σημερινά δεδομένα θα μπορούσε να το πει κανείς ξεπερασμένο…

Κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2010 και έκτοτε πέρασε από δύο ανανεώσεις τύπου facelift, μια το 2015 και μια στα τέλη του 2018, αλλά μέσα στα τελευταία χρόνια ο ανταγωνισμός έχει εκτοξευθεί και πλέον το SUV της Mitsubishi έχει βρεθεί αντιμέτωπο με τα Skoda Karoq, Seat Ateca, Nissan Qashqai και κάθε όμοιό τους…

Δοκιμάζοντας την έκδοση με τον 1.6 λίτρων βενζινοκινητήρα και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ας δούμε παρέα «τι πουλιά πιάνει» ακόμα το ιαπωνικό SUV, στο οποίο η Mitsubishi συνεχίζει να ποντάρει κυρίως λόγω της αξιοπιστίας του και των χώρων που μπορεί να προσφέρει.

Σχεδόν 10 χρόνια ζωής

Το Mitsubishi ASX κυκλοφορεί ανάμεσά μας σχεδόν απαράλλακτο για σχεδόν 10 χρόνια. Από το ντεμπούτο του το 2010, υπέστη ένα facelift το 2015, με τις σημαντικότερες ωστόσο αλλαγές να έρχονται στην αναβάθμιση του 2018, όπου ο σχεδιασμός πλησίασε περισσότερο τη νέα ταυτότητα της εταιρείας, με ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, νέα μάσκα και προσθήκη LED φωτιστικών σωμάτων.

Ταυτόχρονα προστέθηκαν στον κατάλογο του εξοπλισμού νέα σετ τροχών και προηγμένα συστήματα τεχνολογίας, ενώ ανανεώθηκε και η χρωματική παλέτα του αυτοκινήτου.

Διαχρονικό και άνετο

Ο λόγος για το εσωτερικό του Mitsubishi ASX το οποίο παρουσιάζεται λιτό και απέριττο με απλά υλικά και σχετικά καλά στην αφή και τη συναρμογή τους.

Το ταμπλό είναι σωστά διαρρυθμισμένο με τους διακόπτες και τα διάφορα κουμπιά να είναι εύκολα προσβάσιμα, ενώ από την άλλη η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας είναι κάπως μικρή και δύσκολη στο χειρισμό της, με τη συνολική εικόνα να δείχνει λίγο ξεπερασμένη.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη, αν και θα μπορούσε να βελτιωθεί όσον αφορά στην πλευρική στήριξη, ενώ βρίσκεται ψηλά και σε συνδυασμό με τις λεπτές εμπρός κολώνες προφέρει ικανοποιητική περιφερειακή ορατότητα.

Στην ίδια φιλοσοφία και οι πλευρικοί καθρέφτες που με το μέγεθός τους επιτρέπουν στον οδηγό να βλέπει τι γίνεται γύρω του, ενώ το μίγμα χαλάει το παράθυρο της πέμπτης θύρας, το οποίο είναι μικρό και δυσκολεύει στους λεπτούς χειρισμούς με τη όπισθεν.

Αν και μικρότερο από άλλα SUV της κατηγορίας, όπως πχ. το Skoda Karoq, το ASX είναι ιδιαίτερα άνετο, αλλά όχι στην κορυφή της κατηγορίας. Αν μάλιστα οι επιβάτες δεν ξεπερνούν το 1.80 σε ύψος τότε θα καθίσουν άνετα τόσο εμπρός όσο και πίσω, με το ατού του αυτοκινήτου να είναι το αυξημένο του φάρδος, παρά ο προσφερόμενος χώρος για το γόνατα.

Στα του κινητήρα

Κάτω από το καπό έχουμε την ουσιαστικότερη αλλαγή που έγινε μαζί με το τελευταίο facelift και είναι ο 1.6 λίτρων αλουμινένιος βενζινοκινητήρας MIVEC, ατμοσφαιρικής πλήρωσης, ο οποίος πληροί τις απαιτήσεις των πλέον πρόσφατων προτύπων για τις εκπομπές καυσαερίων και αποδίδει 117 ίππους ισχύος και 154 Nm ροπής.

Είναι αρκετά δυνατός για το σύνολο που αναλαμβάνει να κινήσει, προσφέροντας ικανοποιητικό τράβηγμα σε εκκινήσεις ή προσπεράσεις, ακόμα και με πλήρες φορτίο, ανεβάζοντας γραμμικά, ενώ ανταποκρίνεται ακόμα και από χαμηλά.

Σε αυτήν την κατεύθυνση βοηθά και το πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με την «κοντή» κλιμάκωση, ενώ την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση καυσίμου κινείται περί τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ., αντίθετα με τις αισιόδοξες ανακοινώσεις της εταιρείας για 5,7 λίτρα/ 100 χλμ.

Στο δρόμο

Λόγω των περιορισμένων διαστάσεων του ASX, τη σχετικά σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά εμπρός, το σύνολο είναι εξαιρετικά ευκίνητο και το τιμόνι «ακούει» σε κάθε εντολή του οδηγού.

Οι κλίσεις είναι περιορισμένες στις στροφές, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες, ενώ το μοναδικό μειονέκτημα έρχεται σε επίπεδο άνεσης πίσω, καθώς η ανάρτηση δείχνει να μεταφέρει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό παραπάνω από όσο πρέπει.

Αντίθετα, η εμπρός ανάρτηση είναι πολύ ανώτερη, με αποτέλεσμα να γίνεται εμφανής η διαφορά.

Εκτός δρόμου, το ASX λειτουργεί ως ένα σύγχρονο συμπαγές SUV, με πλεονέκτημα την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και μπορεί να αντιμετωπίσει με άνεση βατούς χωματόδρομους, αλλά μέχρι εκεί.

Κρατιέται καλά

Το ASX δεν είναι για κανένα λόγο κακό, απλά έχει πλέον ξεπεραστεί από τον κατά πολύ νεότερο ανταγωνισμό της κατηγορίας. Παρόλα αυτά αντέχει ακόμα στο χρόνο και παραμένει σε θέση να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σύνολο σε έναν οικογενειάρχη που ψάχνει το επόμενο SUV του.

Μάλιστα, με τις τιμές να ξεκινούν από τα 17.170 ευρώ, το σύνολο γίνεται ακόμα πιο ελκυστικό και θα πρέπει σίγουρα να μπει στη λίστα επιλογών.

ΥΠΕΡ: Τιμή, Αξιοπιστία, Εσωτερικό, Άνεση

ΚΑΤΑ: Ξεπερασμένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό, Σύστημα πολυμέσων, Πεντατάχυτο κιβώτιο, Αίσθηση τιμονιού, Ηχομόνωση, Επιδόσεις

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                             1.6

Καύσιμο                                                      Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                  1.590

Κύλινδροι                                                  4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                           16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                        117/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           154/4000

Θέση                                                   Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Εκκεντροφόροι                                            2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                              75,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                         11,0:1

Κιλά/ίππο                                                       10,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                               Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                               Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                      Αεριζόμενοι δίσκοι 294 χλστ.

Πίσω                                                      Δίσκοι 302 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                      Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                           3,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                        10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                             Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                             Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                    18×7,5J

Υλικό                                                         Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                         Bridgestone Dueler H/P

Διάσταση ελαστικών                            225/55 R18

Ρεζέρβα                                                 Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         4365x1770x1640

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2670

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                        1525

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                            1530

Βάρος(κιλά)                                                  1260

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                          406

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 5,4

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                              11,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                              16,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      186

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                          5,7

Μέση τιμή δοκιμής                                      7,5

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                 8,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                               6,8

Αυτονομία(χλμ.)                                          734

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                      63

Εκπομπή CO2                                               131

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                       17.170

Αυτοκίνητου δοκιμής                               21.900

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!