Test Drives & Rides

Δοκιμή: Mercedes-Benz CLA 180d 7G-DCT

Ντίβα!

Η Mercedes κυκλοφορεί τη νέα CLA, που στη δεύτερη γενιά της μοιάζει περισσότερο με μια μικρογραφία της CLS, παρά με ένα ακόμα νέο μέλος της A-Class οικογένειας, ενώ λόγω της εντυπωσιακής εξωτερικής της εμφάνισης, είναι σε θέση να προσελκύσει τα βλέμματα στο πέρασμά της, όπως άλλωστε θα έκανε μια Ντίβα!

Πάνε κιόλας επτά χρόνια…

…από την πρώτη απόπειρα του γερμανικού εργοστασίου να κατασκευάσει ένα μικρό σεντάν που θα είχε σαφείς επιρροές από κουπέ σχεδιασμό και η πάροδος του χρόνου έδειξε ότι ήταν ένα άκρως επιτυχημένο εγχείρημα, αφού η CLA έγινε ένα από τα δυνατά μικρά μοντέλα της εταιρείας, που αύξησαν τον παγκόσμιο όγκο των πωλήσεών της και την βοήθησαν να μειώσει τη μέση ηλικία των πελατών της.

Τότε, η CLA ήταν μια προέκταση της A-Class ή αν θέλετε μια A-Class με αλλαγμένο το πίσω μέρος. Σήμερα το ρόλο αυτόν στην γκάμα έχει αναλάβει η A-Class Sedan, με τη CLA να εμφανίζεται με ένα αρκετά διαφορετικό παρουσιαστικό και παρά το γεγονός ότι βασίζεται στην πλατφόρμα της μικρότερης αδερφής της, να θυμίζει αρκετά τη μεγαλύτερη, τη CLS.

Σε αυτό συντελούν τόσο οι τέσσερις θύρες χωρίς πλαίσιο, το μακρύ καπό και το κατέβασμα -αλά κουπέ- της οροφής στο πίσω μέρος, όσο και η μεταβολή στις εξωτερικές διαστάσεις, που το αυξημένο μήκος (ξεπερνά κατά 2 χλστ. αυτό της C-Class), το χαμηλότερο ύψος κατά 2 χλστ. και το αυξημένο πλάτος κατά 5 χλστ. σε σχέση με το παρελθόν, της έχουν προσθέσει επιπλέον στοιχεία δυναμισμού, ενώ την έχουν κάνει και πιο πληθωρική.

Πέραν αυτών, τα φωτιστικά σώματα τύπου LED εμπρός-πίσω, η κυψελοειδή μάσκα με τις ασημένιες κορυφές και οι καμπύλες στο πίσω μέρος με τις ιδιαίτερες απολήξεις για την εξάτμιση, την έχουν κάνει εντυπωσιακά όμορφη, σε βαθμό τέτοιο ώστε να «χάνει» στις φωτογραφίες σε σχέση με την πραγματικότητα.

Πολυτέλεια και τεχνολογία σε σπορ περιβάλλον!

Στο εσωτερικό οι άνθρωποι της Mercedes-Benz κατάφεραν να συνδυάσουν την αυξημένη ποιότητα με την υψηλή τεχνολογία σε ένα αρκετά σπορ περιβάλλον.

Η προσφερόμενη πολυτέλεια είναι αντίστοιχη με αυτή που μας έχει συνηθίσει το γερμανικό εργοστάσιο, με την ποιότητα κατασκευής και τα υλικά να είναι σε θέση να ικανοποιήσουν ακόμα και τον πιο απαιτητικό, που ίσως να δυσανασχετήσει για την ομοιότητα που έχει με αυτό της A-Class.

Αντίστοιχα όμοιο στην όψη είναι και το σύστημα πολυμέσων MBUX με τις δύο οθόνες αφής (που μοιάζουν σαν μία ενιαία), αλλά έχει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με αυτά που συναντήσαμε στη μικρότερη A-Class, ενώ είναι αρκετά εύχρηστη, γρήγορη και δέχεται πλέον φωνητικές εντολές.

Εστιάζοντας στην εικόνα, αυτή στο αυτοκίνητο της δοκιμής (AMG Line) διέθετε αρκετά σπορ στοιχεία, όπως μεταλλικές λεπτομέρειες σε τιμόνι και πεντάλ, μεταλλικά paddles για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων και κόκκινες ραφές σε ταμπλό, τιμόνι, ντουλαπάκι μεταξύ οδηγού-συνοδηγού, εσωτερικά θυρών και στα καθίσματα, με τα τελευταία να είναι επενδυμένα με ένα συνδυασμό δέρματος και αλκαντάρα.

Από άποψη χώρων, η μεταβολή των εξωτερικών διαστάσεων έχει αντίκτυπο και μέσα, με τους πίσω επιβάτες να έχουν πλέον λίγο περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια τους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, αρκεί να μην ξεπερνούν το 1,80 σε ύψος, την ώρα που ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 460 λίτρα.

Με τον μικρότερο πετρελαιοκινητήρα

Η Mercedes-Benz διαθέτει στην ελληνική αγορά τη νέα CLA σε 10 διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων που συνδυάζονται είτε με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων (180, 180d και 200), είτε με αυτόματα 7 σχέσεων.

Στη βάση συναντούμε τις 180 και 180d, λίγο πιο πάνω τις 200 και 200d, έπειτα τις 220 και 220d, πριν φτάσουμε στην βενζινοκίνητη 250 που βγαίνει και με τετρακίνηση, ενώ φυσικά δε λείπουν και οι σκληροπυρηνικές εκδόσεις AMG με τις CLA 35, CLA 45 και CLA 45 S.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τη μικρότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση με τα σύμβολα 180d, που εφοδιάζεται με τον 1.500άρη κινητήρα, o οποίος αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Daimler με τη Renault-Nissan και αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με ροπή 260Nm διαθέσιμη από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ για τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς φρόντιζε το αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7άρι κιβώτιο της εταιρείας.

Ο συνδυασμός αυτός, μπορεί να ακούγεται αρχικά μικρός για το μέγεθος του αμαξώματος, ωστόσο έπειτα από οδήγηση αρκετών ωρών δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα στο μέσο οδηγό, καθώς η αυξημένη ροπή που διατίθεται από χαμηλά και η σωστή επιλογή σχέσης από το γρήγορο κιβώτιο σου δίνει την αίσθηση ότι οδηγείς ένα ισχυρότερο μοντέλο, καθώς μπορεί και κάνει την CLA να επιταχύνει γραμμικά ακόμα και μετά το πέρας των επιτρεπτών ορίων ταχύτητας…

Μάλιστα, όλα αυτά γίνονται και αρκετά οικονομικά, καθώς η μέση κατανάλωση που είδαμε καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής ήταν 6,1 λίτρα/100χλμ., την ώρα που έπεσε στα 5,3 λίτρα/100 χλμ. στον αυτοκινητόδρομο και ανέβηκε στα 7,7 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να πιέσουμε λίγο παραπάνω.

Με σαφή προσανατολισμό

Οδηγικά, το νέο τετράθυρο κουπέ των Γερμανών δείχνει το σαφή προσανατολισμό του στη σπορ οδήγηση. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με την πιο ενισχυμένη αντιστρεπτική και την πιο σφικτή ρύθμιση σε σχέση με την A-Class, της επιτρέπει να κινείται ακόμα και σε κλειστά κομμάτια με ελάχιστες κλίσεις, τη στιγμή που το τιμόνι είναι ακριβές και με καλή πληροφόρηση, ενώ τα φρένα ακόμα και μετά από πιεσμένη χρήση δε δείχνουν σημάδια κόπωσης.

Αυτό -εκτός από το ότι σου εμπνέει σιγουριά- σε προκαλεί να κινηθείς ακόμα πιο γρήγορα και να αντιληφθείς ότι τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά ψηλά και όταν ξεπεραστούν η CLA απλά έχει την τάση να υπερστρέφει γλυκά μέχρι να επέμβει το σύστημα ευστάθειας.

Κατεβάζοντας τους ρυθμούς, η CLA παρουσιάζει μια καλή ποιότητα κύλισης αντίστοιχη του ονόματος, με τις μόνες παρατηρήσεις να έρχονται από τις κάπως σκληρές αντιδράσεις της πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων και από τη μικρή εισαγωγή αεροδυναμικών θορύβων στις υψηλές ταχύτητες, λόγω απουσίας πλαισίων στα παράθυρα.

Κύρος και επιβολή αυτού…

Η νέα Mercedes-Benz CLA έχει το κύρος που χρειάζεται μια ντίβα για να κερδίσει τις εντυπώσεις και μπορεί να το επιβάλλει χάρη στην εντυπωσιακή ομορφιά της, το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρό και το σπορτίφ αλλά κυριλέ «βάδισμα», με αποτέλεσμα να έχει το δικό της στυλ και να την ερωτεύεσαι.

Ένας έρωτας που μπορεί να αποβεί μοιραίος, καθώς παρά το γεγονός ότι ξεκινάει από τις σχεδόν 30.000 ευρώ, δεν θέλει και πολύ να σε κάνει να «ξεφύγεις» με την τεράστια γκάμα των αξεσουάρ που μπορείς να της χαρίσεις -και σε συνδυασμό με την ελληνική φορολογία- να βρεθείς άνω του ψυχολογικού ορίου των 50.000 ευρώ, όπως στην περίπτωση της δοκιμής.

Πώς να το κάνουμε όμως; Οι εντυπωσιακές κυρίες απαιτούν και ένα οικονομικό υπόβαθρο, που βέβαια με την πάροδο του χρόνου το δικαιολογούν απόλυτα…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Κύρος, Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα και τεχνολογία εσωτερικού, Χώρος αποσκευών, Κατανάλωση

ΚΑΤΑ: Τιμή, Ύψος για τα κεφάλια πίσω, Αντιδράσεις πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                      1.5D

Καύσιμο                                           Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                          1.461

Κύλινδροι                                         4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                   8

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                116/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)              260/1750-2500

Θέση                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                 Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                    1ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                     76,0 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                 15,1:1

Κιλά/ίππο                                               12,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                    Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                      Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                        Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                       Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                               Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                   2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                 11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                      Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                       Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                              18×7,5J

Υλικό                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                 Bridgestone Turanza T005

Διάσταση ελαστικών                       225/45 R18

Ρεζέρβα                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)   4688x1830x1439

Μεταξόνιο(χλστ.)                                   2729

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                  1612

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                      1602

Βάρος(κιλά)                                             1415

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                    460

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                           4,7

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                         11,0

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                         15,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                 208

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                     3,8

Μέση τιμή δοκιμής                                 6,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                            7,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                          5,3

Αυτονομία(χλμ.)                                    864

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                43

Εκπομπή CO2                                         105

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                32.380

Αυτοκίνητου δοκιμής                        54.600

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!