Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Kia Stonic 1.0T 120hp…

Ξεπερνά τις προσδοκίες

Μέσα στα τελευταία χρόνια, η ΚΙΑ έχει γίνει ένας από τους σημαντικούς παίκτες στην αγορά, ακόμα και σε εκείνους τους πολυπληθείς τομείς όπως τα μικρά crossover. Ωστόσο η εταιρεία ποτέ δεν είχε ένα μοντέλο που να έχει ακριβώς τα χαρακτηριστικά του τομέα αυτού και με το οποίο να μπορεί να προσελκύσει το κοινό που αναζητά ένα μικρό και συμπαγές αυτοκίνητο στην κατηγορία. Αυτή είναι η αποστολή που ανατέθηκε στο νέο Stonic…

Ενδιαφέρον το όνομα, έτσι; Όπως έχουμε ξαναπεί, προέρχεται από το συνδυασμό των λέξεων “Speedy” και “Tonic” τονίζοντας την ευελιξία, τη φρεσκάδα και το δυναμικό χαρακτήρα ενός μοντέλου που απευθύνεται σε κοινό το οποίο αναζητά τα χαρακτηριστικά αυτά.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το Stonic δε μοιράζεται την πλατφόρμα του με το αντίστοιχο μοντέλο της Hyundai, το Kona, ωστόσο οι δύο κατασκευαστές χρησιμοποιούν από κοινού κάποιους κινητήρες, όπως στην περίπτωση της δοκιμής μας, όπου το Stonic εφοδιάζεται με τον TGDi βενζινοκινητήρα του λίτρου που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, ειδικά σε αγορές όπως η ελληνική.

Όψη που μαγνητίζει

Εμφανισιακά, το Stonic είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα που έχουμε δει από την ΚΙΑ έως σήμερα, αν και συνεχίζει να χρησιμοποιεί ορισμένα στοιχεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της εταιρείας.

Σχεδιασμένο στην Ευρώπη σε συνεργασία με το αντίστοιχο κέντρο της ΚΙΑ στην Κορέα, το αμάξωμα συνδυάζει έντονες γραμμές και νεύρα με πιο απαλές και στρογγυλεμένες επιφάνειες.

Και όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα αυτού του επιπέδου, θα πρέπει κανείς να προσθέσει αρκετά χρήματα στη βασική τιμή αγοράς ώστε να τροποποιήσει το Stonic σύμφωνα με τα προσωπικά του (ή της) γούστα.

Αναλυτικότερα, η γκάμα επιλογών για τους χρωματικούς συνδυασμούς του εξωτερικού είναι μεγάλη και φτάνει τις 18, ενώ αντίστοιχες επιλογές έχουμε και στο εσωτερικό του Stonic, που μπορεί να υστερεί λίγο σε ποιότητα, αλλά κερδίζει το χαμένο έδαφος χάρη στο μοντέρνο σχεδιασμό του και στους προσφερόμενους χώρους.

Μπορούσε και καλύτερα

Μέσα, η θέση οδήγησης δεν είναι ψηλότερη από ότι, για παράδειγμα, ενός Rio, ωστόσο η περιφερειακή ορατότητα είναι ικανοποιητική.

Τα καθίσματα είναι άνετα στο εμπρός και πίσω μέρος, ενώ θα θέλαμε να χρησιμοποιούνται πιο μαλακά στην αφή υλικά που θα αναβάθμιζαν την ποιότητα με μικρό κόστος.

Όσο για τους διαθέσιμους χώρους, θα πρέπει να αναφέρουμε πως παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις του αυτοκινήτου (4.140 χλστ. για το μήκος, 1.760 χλστ. για το πλάτος και 1.520 χλστ. για το ύψος), στο εσωτερικό του Stonic θα φιλοξενηθούν με περίσσια άνεση τέσσερις επιβάτες (ακόμα και πέντε με κάποιες μικρές υποχωρήσεις), καθώς και οι αποσκευές τους στο χώρο αποσκευών των 352 λίτρων.

Καλός ο μικρός!

Το μικρό Stonic προσφέρεται από την ΚΙΑ με μια αντίστοιχα μικρή γκάμα κινητήρων, οι οποίοι όμως ταιριάζουν στο χαρακτήρα του. Και από αυτούς μπορούμε άνετα να ξεχωρίσουμε τον κινητήρα βενζίνης T-GDi του λίτρου που δοκιμάσαμε πιο εκτενώς, καθώς διαθέτει τη δύναμη που χρειάζεται ένα τέτοιο αυτοκίνητο (είναι ο δυνατότερος από τους προσφερόμενους βενζινοκινητήρες), σε συνδυασμό με μικρό μέγεθος και χωρίς να καταναλώνει πάνω από τα λογικά όρια.

Με απόδοση 120 ίππων ισχύος και 172 Nm ροπής, ο κινητήρας αυτός μπορεί, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, να επιταχύνει το Stonic έως τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,3 δευτερόλεπτα και να το φτάσει σε τελική ταχύτητα 184 χλμ./ώρα. Και μπορεί τα νούμερα αυτά να μη φαίνονται μεγάλα στα χαρτιά, αλλά στην πραγματικότητα ο τρικύλινδρος κινητήρας σε συνδυασμό με το εξαιρετικό εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων δημιουργούν ένα πολύ καλό σύνολο που δε θα απογοητεύσει υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στις υψηλές στροφές έχει ταχύτερη ανταπόκριση και αν κρατηθεί ψηλά η περιστροφή σε συνδυασμό με καλό χειρισμό του κιβωτίου, τότε έχουμε μια συμπεριφορά μου μπορεί να ξεφύγει και από τα όρια της καθημερινής μετακίνησης…

Ωστόσο, ο μικρός βενζινοκινητήρας αποδίδει το ίδιο καλά σε νορμάλ ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ και στην κίνηση της πόλης αποδείχθηκε πολύ καλός. Συνολικά λοιπόν ένα ολοκληρωμένο σύνολο που προσφέρει πληθώρα επιλογών και δυνατοτήτων.

Ζήτα του ό,τι θες

Το Stonic είναι κατά 70 χλστ. πιο ψηλό από το μικρό Rio με το οποίο μοιράζεται κάποια κατασκευαστικά στοιχεία και έτσι διαθέτει πιο μακριά ελατήρια και αμορτισέρ. Το τιμόνι μπορεί να μη δίνει πλήρη πληροφόρηση, ωστόσο η αίσθηση είναι ότι οδηγείς ένα πολύ δυναμικό και ευκίνητο αυτοκίνητο που αποκρίνεται άμεσα σε κάθε χειρισμό. Αυτό οφείλεται κυρίως στο σύστημα διαμοιρασμού της ροπής που έχει τη δυνατότητα να αυξήσει την πρόσφυση στα απότομα κομμάτια και τις έντονες αλλαγές κατεύθυνσης.

Επιπρόσθετα έχουμε και ένα πιο άκαμπτο πλαίσιο που σε συνδυασμό με τη σκληρότερη ανάρτηση μπορεί να μεταφέρει πιο έντονους κραδασμούς στο εσωτερικό της καμπίνας, αλλά ενισχύει πολύ την οδηγισιμότητα του αυτοκινήτου σε πιο ακραίες συνθήκες. Με τη συμβίωση, η αίσθηση της ανάρτησης συνηθίζεται και το Stonic μετατρέπεται σε έναν ιδανικό συνταξιδιώτη στις μεγάλες διαδρομές, ενώ παραμένει ικανό για το κάτι παραπάνω όποτε του ζητηθεί.

Κάτι καινούριο

Ορίστε ακόμα ένα μοντέλο της ΚΙΑ που μας έκανε να αλλάξουμε οπτική για μια συγκεκριμένη κατηγορία, ενώ ανέδειξε ακόμα περισσότερο τις ικανότητες του κορεάτη κατασκευαστή που συνεχώς εξελίσσεται.

Το Stonic δεν είναι μόνο αξιοπρεπές καταπειστικά και ποιοτικά, αλλά με το στυλ και τη συμπεριφορά του γίνεται ιδιαίτερα ελκυστικό για ένα μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού.

Στοιχείο θετικό, καθώς το Stonic έχει να αντιμετωπίσει σκληρό και ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό, αλλά με τα πολλά θετικά του χαρακτηριστικά, έναν κινητήρα που αποδεικνύεται ικανότατος στις καθημερινές και όχι μόνο απαιτήσεις, τη χαμηλή τιμή κτήσης και χρήσης και την εγγύηση που συνοδεύει τις κατασκευές της ΚΙΑ, πραγματικά απορούμε γιατί η ΚΙΑ άργησε τόσο να το κυκλοφορήσει…

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Σχεδίαση, Οδική συμπεριφορά

ΚΑΤΑ: Ποιότητα εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                          1.0 T-GDi

Καύσιμο                                                           Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                        998

Κύλινδροι                                                      3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           120/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         172/1500-4000

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                         Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                71,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                            10,0:1

Κιλά/ίππο                                                           9,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                              Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                      Αεριζόμενοι δίσκοι 280×22 χλστ.

Πίσω                                                      Δίσκοι 262×10 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                      Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                               2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                            10,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                 Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                 Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                          17×7,0J

Υλικό                                                               Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                   Continental ContiPremiumContact 5

Διάσταση ελαστικών                                  205/55 R17

Ρεζέρβα                                                       Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               4140x1760x1520

Μεταξόνιο(χλστ.)                                             2580

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                             1532

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                 1539

Βάρος(κιλά)                                                       1185

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                               352

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      4,1

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    9,3

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    13,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                            184

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                5,8

Μέση τιμή δοκιμής                                            7,8

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       8,5

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                      6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                 696

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                             45

Εκπομπή CO2                                                      132

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                             12.990

Αυτοκινήτου δοκιμής                                      16.690

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
9.2
On The RoadTest Drives & Rides

Peugeot 3008 Hybrid 136 e-DSC6: Μια εικόνα, χίλιες λέξεις…

7.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Hyundai Kona 1.0Τ 120 PS 48V 6MT

8.7
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Jeep Avenger 1.2T 100 HP

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!