On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε: Kia Sportage 1.6Τ 180 PS 2WD 7DCT 48V

8.5

Αναθεώρηση…

… τόσο για την Kia και τα άλματα που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια, όσο και για την αντίληψή μας απέναντι σ’ αυτή και στις κατασκευές της, με το νέο Sportage να αποτελεί το ιδανικό δείγμα για να πείσει ακόμα και τους πιο δύσπιστους!

Έλα μωρέ, Kia θα πάρω;

Αμέ! Και αν ακόμα σκέφτεσαι κατά αυτόν τον τρόπο επειδή έχεις ολοκληρώσει την έκτη δεκαετία της ζωής σου, ή δεν έχεις παρακολουθήσει την τρομερή εξέλιξη που έχει κάνει η παλαιότερη (από το 1944) αυτοκινητοβιομηχανία της Ν. Κορεάς την τελευταία 20ετία, να σε ενημερώσουμε ότι οι εποχές των Shuma, Sephia, κτλ., έχουν περάσει ανεπιστρεπτί με τα Stonic, Rio, X-Ceed κ.α. να μας έχουν δείξει αξιοσημείωτα σημάδια γραφής, για να ρθει τώρα η νέα γκάμα τους και να δηλώσει ξεκάθαρα ότι πλέον οι Κορεάτες όχι μόνο δεν αστειεύονται, αλλά έχουν και νέες ανώτερες βλέψεις για τα μοντέλα τους.

Όπως και με το Sportage, που από το 1995 που προστέθηκε στη γκάμα τους, «έδωσε» σημαντικές πωλήσεις και μερίδια στην ευρωπαϊκή αγορά, ενώ σε δικό μας εγχώριο επίπεδο, έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα των Ελλήνων.

Άλλωστε το Sportage για την Kia έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αφού είναι το best-seller μοντέλο της στη Γηραιά Ήπειρο, με μόνο το 2022 να πωλείται σε 54.620 μονάδες και να γίνεται το δεύτερο σε πωλήσεις SUV της κατηγορίας (C-SUV), πίσω από το αδελφό Tucson, με το οποίο μοιράζονται τη νέα πλατφόρμα “N3” και πολλά άλλα

Αρχίζοντας όμως από την πλατφόρμα “N3”, αυτή έχει σχεδιαστεί ειδικά για την Ευρώπη και τους δρόμους της (όπως και όλο το αυτοκίνητο φυσικά) εξ’ ου και ο λόγος που το Sportage διατηρεί -σύμφωνα με τα στάνταρ της κατηγορίας- κόμπακτ διαστάσεις (4.515 χλστ. για το μήκος, 1.865 για το πλάτος και 1.650 για το ύψος), ενώ φυσικά διατίθεται με κάθε λογής εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης (ήπια υβριδικό, πλήρως υβριδικό και PHEV) του σήμερα, εκτός του αμιγώς ηλεκτρικού, αφού για εκείνη την «κλίκα» έχουν άλλα…

Σε επίπεδο εμφάνισης, η Kia λέει ότι είναι εμπνευσμένο από τη φύση. Στα μάτια μας, το νέο Sportage δείχνει να είναι εμπνευσμένο από το διάστημα και ο σχεδιαστής του να είναι «μαλωμένος» με οποιαδήποτε μορφή ηρεμίας και γαλήνης!

Είναι το πιο ρηξικέλευθο σχεδιαστικά Sportage που έχει υπάρξει ποτέ και σίγουρα ένα από τα πιο (αν όχι το πιο) φαντασμαγορικά μοντέλα της κατηγορίας.

Από μπροστά, το νέο Sportage διαθέτει μια χαρακτηριστική και περίπλοκη σχεδίαση με τη χαρακτηριστική μαύρη γυαλιστερή μάσκα να εκτείνεται σε όλο το πλάτος της μετόπης.

Η συγκεκριμένη μάσκα -που η Kia αποκαλεί Tiger Nose- συνδέεται με φωτιστικά (LED) τύπου μπούμερανγκ στα άκρα της και η συνολική εικόνα είναι άκρως εντυπωσιακή και επιβλητική.

Στο προφίλ υπάρχουν έντονες γραμμές σε καθαρές και εκλεπτυσμένες επιφάνειες, με τις εντυπώσεις να κλέβουν οι μεγάλες ζάντες (19 ιντσών) του αυτοκινήτου δοκιμής (εναλλακτικά 17 ή 18 ιντσών) και η χρωμιωμένη γραμμή -σε μορφή ανάποδου Ζ- που ξεκινάει από την εμπρός κολόνα, διακόπτεται στην πίσω και καταλήγει στο πίσω μέρος.


Μάλιστα, η συγκεκριμένη γραμμή διατρέχει και το πίσω μέρος (στην αεροτομή) για να συνεχίσει και πάλι στην άλλη πλευρά, τη στιγμή που στο κέντρο της πέμπτης θύρας έχουμε ακόμα μία γραμμή, η οποία ενώνει τα δύο πίσω φωτιστικά σώματα και βρίσκεται επάνω σε μία εξογκωμένη ακμή, όπως και στο ηλεκτρικό της εταιρείας, το EV6.

Αν τώρα, μετά από τις 537 παραπάνω λέξεις (τόσες διάβασες μέχρι εδώ φίλε αναγνώστη) δεν κατάφερες να πεισθείς για το επίπεδο που πλέον «παίζει μπάλα» η Kia, τότε πρέπει να πάμε στο εσωτερικό

Σε αυτό έχουμε δύο οθόνες (12,3 ίντσες η κάθε μία) μέσα σε ένα κυρτό πάνελ (αλά Mercedes) στην κορυφή του ταμπλό, με την αριστερά -εμπρός του οδηγού- οθόνη να αποτελεί τον πίνακα οργάνων και τη δεξιά να είναι αφής για το σύστημα infotainment της Kia και να διακρίνεται τόσο για την ευκρίνεια, όσο και την ταχύτητα απόκρισής της, ενώ υποστηρίζει και τη δική μας, πλούσια, ελληνική γλώσσα.

Από κάτω της υπάρχει ακόμα ένα πάνελ αφής που αλλάζει ρόλους ανάλογα με την επιλεγμένη «οθόνη» και είναι ίσως το εντυπωσιακότερο στην πράξη σημείο στην καμπίνα του νέου Sportage.

Αναλύοντας το, είναι ένα πάνελ για δυο χρήσεις και ανάλογα με αυτό που θες να χειριστείς, επιλέγεις. Η πρώτη επιλογή είναι για να ρυθμίσεις τις επιλογές του κλιματισμού και η δεύτερη το ηχοσύστημα. Στην ουσία οι ίδιοι διακόπτες μεταλλάσσονται ανάλογα με την επιλογή και έτσι περιορίζονται οι πολλοί-πολλοί διακόπτες.

Στην πράξη βέβαια -και ειδικά όταν είσαι εν κινήσει- αυτό το σύστημα είναι ιδιαίτερα δύσχρηστο, αλλά «μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος;»…

 

Στο ίδιο κλίμα των μεταλλαγών είναι και οι ποτηροθήκες μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, που με το πάτημα ενός διακόπτη ο κεντρικός χώρος για μικροαντικείμενα στην κονσόλα μεταλλάσσεται σε δυο ποτηροθήκες και αντιστρόφως…

Πέραν όμως αυτού, θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν και σε πόρτες και υποβραχιόνιο, με ιδιαίτερη μνεία να αξίζει αυτός μπροστά από τον περιστροφικό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου, ο οποίος διαθέτει θύρες USB Type C και A, πρίζα 12V και ασύρματη φόρτιση που είναι και χρήσιμη στις μέρες μας.

Όσο αφορά στους παρεχόμενους χώρους τώρα, οδηγός και συνοδηγός έχουν άφθονο «αέρα», τη στιγμή που άλλοι τρεις επιβάτες θα καθίσουν με περίσσια άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων.

Αυτοί μάλιστα -αν δεν συνηθίζουν να πίνουν σαμπάνια- δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχους συνανθρώπους τους, που βρίσκονται σε άλλες πολύ ακριβότερες κατασκευές!

Και εξηγούμαστε…

Ξεχωριστός χειρισμός για τον κλιματισμό πίσω, ξεχωριστές θήκες-κρεμάστρες μπροστά τους και πίσω από τα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων, θύρες USB-C για τον καθένα ξεχωριστά στην πλάτη των δύο μπροστινών καθισμάτων, μεταβαλλόμενες πλάτες καθισμάτων (δυστυχώς όχι και έδρες) και φυσικά θερμαινόμενα καθίσματα. Ναι καλά διαβάσατε, θερμαινόμενα καθίσματα πίσω!

Για όσους αμφιβάλλουν ακόμα για την Kia…

Πέρα όμως από τις παραπάνω ανέσεις, υπάρχει και άφθονος χώρος για τις αποσκευές, αφού το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 562 λίτρων με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και με την αναδίπλωση αυτής (η οποία γίνεται από ειδικούς διακόπτες) αγγίζει τα 1.751 λίτρα, χωρητικότητα ικανή ακόμη και για μια μικρή μετακόμιση.

Είπαμε ευρωπαϊκό για Ευρωπαίους…

…οι οποίοι θέλουν -και αν όχι οι ίδιοι, αυτοί που τους κυβερνάνε- εξηλεκτρισμό και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Έτσι, οι Κορεάτες για να μην αφήσουν κανένα ενδεχόμενο αμφισβήτησης εφοδίασαν το νέο Sportage με κάθε μορφής νέα τεχνολογία που συναντάμε σήμερα στην αυτοκίνηση, με αποτέλεσμα να έχουμε το πιο πλήρες -σε επίπεδο παρεχόμενης γκάμας- SUV της κατηγορίας.

Πιο συγκεκριμένα, το Sportage διατίθεται ως Plug-in υβριδικό με 265 ίππους, ως «κλασικό» υβριδικό με 230 ίππους και ως ήπια υβριδικό συνδυαζόμενο με βενζινοκινητήρα και αποδόσεις είτε 150 είτε 180 ίππους, ή πετρελαιοκίνητο με 136 ίππους.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το ήπια υβριδικό με τους 180 ίππους, που πιστεύουμε θα κερδίσει «τη μερίδα του λέοντος» σε επίπεδο πωλήσεων στη χώρα μας.

Το συγκεκριμένο σύνολο απαρτίζεται από ένα 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα και έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.600άρη βενζινοκινητήρα, τον «γνωστό» T-GDi της εταιρείας, ο οποίος στην ανανεωμένη εκδοχή του έχει κατά 34% μειωμένες τριβές και διαθέτει το σύστημα CVVD της Kia, που μεταβάλει συνεχώς το άνοιγμα των βαλβίδων, με αποτέλεσμα να εμφανίζει κατά 4% περισσότερη ισχύ και 12% λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Σε απόλυτους αριθμούς, το σύνολο αποδίδει 180 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 265 Nm μεταξύ 1500 και 4500 σ.α.λ., με τη μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

SPORTage, με το SPORT κεφαλαίο!

Η κατηγορία των SUV συνήθως χαρακτηρίζεται από ουδέτερες και οδηγικά ανιαρές κατασκευές, αφού η πλειοψηφία των υποψηφίων αγοραστών της ενδιαφέρονται περισσότερο για την ευκολία και την άνεση στην καθημερινή οδήγηση και λιγότερο για την οδηγική απόλαυση.

Το Sportage από τη μεριά του, θέλοντας να ικανοποιήσει αυτούς, εμφανίζεται εντελώς αθόρυβο (σε βαθμό που ξεχνιέσαι και «μαζεύεις» χιλιόμετρα) και εκλεπτυσμένο, αλλά ταυτόχρονα δείχνει και έναν αρκετά σπορ χαρακτήρα, με σκοπό να προσελκύσει τους πιο ανήσυχους.

Αυτό μπορεί να το κάνει λίγο σκληρό στις καθημερινές μετακινήσεις και στις χαμηλότερες ταχύτητες, αλλά δικαιώνει όσους δεν βλέπουν το αυτοκίνητο μόνο ως μέσο μετακίνησης και το «χαίρονται» και έξω από το κλεινόν άστυ.

Αυτοί, θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος και κατ’ επέκταση τη σταθερότητα, τα αποτελεσματικά φρένα, καθώς και το γρήγορο (2,4 από άκρη σε άκρη) και ακριβές τιμόνι, με τη μόνη απογοήτευση να έρχεται από το κιβώτιο το οποίο -ειδικά στα κατεβάσματα- δείχνει να υστερεί σε ταχύτητα, ακόμα και στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν και τα Eco και Normal).

Αυτό μάλιστα είναι και κάτι που δυσκολεύει και στα ξεκινήματα (από P στο D ειδικά), αφού παρά το ότι πατάς το γκάζι, το κιβώτιο και ο κινητήρας καθυστερούν 1-2 δευτερόλεπτα μέχρι την εντολή, με αποτέλεσμα ασυναίσθητα να πατάς περισσότερο και να ξεκινάς συνέχεια σπινιαριστός!

Όπως όλα, έτσι κι αυτό…

Τα Kia ήταν κάποτε δημοφιλή λόγω του VFM (Value for Money) χαρακτήρα τους και όσοι τα προτιμούσαν, το έκαναν κυρίως για τις χαμηλές τιμές κτήσης και την αξιοπιστία τους. Δυο «συστατικά» που διαμόρφωσαν την αξιόλογη πορεία της κορεάτικης μάρκας και ισχύουν εν μέρη και σήμερα.

Και λέμε εν μέρη, καθώς μπορεί το Sportage να διατίθεται και σε αυτή (την 5η γενιά του) με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (και 5 χρόνια δωρεάν service) και αρκετά -τηρουμένων των συνθηκών- καλή αρχική βασική τιμή (από 31.190 ευρώ), αλλά μόλις προστεθούν κάποια έξτρα σε επίπεδο εξοπλισμού ανεβαίνει η τιμή απότομα, ενώ αν μιλάμε για την υπερ-πλούσια έκδοση GT-Line της δοκιμής, τότε το απαιτούμενο ποσό εκτοξεύεται κοντά στις 40.000 ευρώ!

Όπως όλα ακρίβυναν λοιπόν, έτσι κι αυτό….

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.6Τ
Καύσιμο
Βενζίνη
Χωρητικότητα(κ.εκ.) 1.598
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Βαλβίδες 16
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)
180/5500
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)
265/1500-4500
Θέση
Εμπρός, εγκάρσια
Τροφοδοσία
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V
Εκκεντροφόροι 2ΕΕΚ
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)
75,6 x 89,0
Σχέση συμπίεσης
10,5:1
Κιλά/ίππο 8,8
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι 320×30 χλστ.
Πίσω
Δίσκοι 300×10 χλστ.
ΤΙΜΟΝΙ
Σύστημα
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρική
Στροφές τιμονιού 2,4
Διάμετρος στροφής(μέτρα) 10,9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση
Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο
Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
Σχέση μετάδοσης 1η 3.929
Σχέση μετάδοσης 2η 2.318
Σχέση μετάδοσης 3η 1.442
Σχέση μετάδοσης 4η 1.023
Σχέση μετάδοσης 5η 0.837
Σχέση μετάδοσης 6η 0.573
Σχέση μετάδοσης 7η 0.502
Σχέση μετάδοσης 8η
όπισθεν 3.908
Τελική σχέση μετάδοσης 4.929
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση
19×7,5J
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Continental PremiumContact 6
Διάσταση ελαστικών
235/50 R19
Ρεζέρβα
Κιτ επισκευής
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)
4515x1865x1650
Μεταξόνιο(χλστ.) 2680
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) 1625
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) 1622
Βάρος(κιλά) 1580
Χώρος αποσκευών(λίτρα) 562
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) 3,9
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 8,4
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) 11,9
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) 206
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)
Μέση τιμή κατασκευαστή 6,3 – 6,7
Μέση τιμή δοκιμής 8,6
Μέγιστη τιμή δοκιμής 9,7
Ελάχιστη τιμή δοκιμής 7,3
Αυτονομία(χλμ.) 607
Ρεζερβουάρ(λίτρα) 54
Εκπομπή CO2 142 – 151
ΤΙΜΗ(ευρώ)
Βασικής έκδοσης 31.190
Αυτοκίνητου δοκιμής 39.990

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Συμπερασματικά...

8.5
Το Sportage στη νέα, 5η γενιά του, παρέχει όλα όσα αναζητά ένας υποψήφιος αγοραστής της C-SUV κατηγορίας και επιπλέον αυτών, είναι τολμηρό σχεδιαστικά, ενδιαφέρον οδηγικά, αρκετά ποιοτικό, προηγμένο τεχνολογικά και με μια πλούσια γκάμα κινητήρων και εκδόσεων που δε βρίσκεις εύκολα στον ανταγωνισμό. Αρκεί βέβαια, ο υποψήφιος αγοραστής να μπορεί να διαθέσει τα χρήματα που απαιτούνται για τις υψηλότερες εκδόσεις εξοπλισμού, καθώς στη βασική μιλάμε για άλλο αυτοκίνητο...
8.0

Εξωτερικό

10.0

Εσωτερικό - Χώροι

8.0

Κινητήρας - Κατανάλωση

9.0

Επιδόσεις

9.0

Οδική Συμπεριφορά

7.0

Σχέση Ποιότητας - Τιμής

Υπέρ

  • +Εμφάνιση
  • +Ποιότητα και τεχνολογία στο εσωτερικό
  • +Εξοπλισμός έκδοσης GT-Line
  • +Οδική συμπεριφορά
  • +Επιδόσεις
  • +Φρένα
  • +Χώροι
  • +7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 χρόνια δωρεάν service

Κατά

  • -Ταχύτητα κιβωτίου σε ξεκινήματα και kickdown
  • -Κατανάλωση
  • -Εργονομία πάνελ κλιματισμού-ηχοσυστήματος
  • -Εξοπλισμός βασικής έκδοσης
  • -Τιμή
Related posts
First ImpressionsHotOn The RoadPresentations

Νέα εποχή για την smart στην Ελλάδα!

8.3
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Atto 3 της BYD | Όπως “Bring Your Dollars”…

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Βλέπουμε το νέο VOGE SR3

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!