Test Drives & Rides

Δοκιμή: Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS

Ξεχωρίζει και το ξέρει!

Το Kona είναι χωρίς αμφιβολία το πιο ακραίο σχεδιαστικά μοντέλο της Hyundai έως σήμερα. Το σχετικά νέο μέλος της δημοφιλούς B-SUV κατηγορίας -ή αλλιώς της οικογένειας των συμπαγών SUV- αποτέλεσε την απάντηση της κορεατικής φίρμας στα Nissan Juke και Seat Arona και έκανε θεαματική είσοδο στην αγορά χάρη στο εντυπωσιακό όσο και αμφιλεγόμενο παρουσιαστικό του.

Η Hyundai έκανε με το Kona μια μάλλον γενναία κίνηση η οποία τελικά φαίνεται να απέδωσε, μιας και συναντούμε ολοένα και περισσότερα τέτοια αυτοκίνητα στους δρόμους και έτσι αποφασίσαμε να το ξανά οδηγήσουμε. Μάλιστα αυτή τη φορά είχαμε την τύχη να «βάλουμε στο χέρι» ένα Kona με τον κινητήρα T-GDi του λίτρου, τον οποίο θεωρούμε μια από τις κορυφαίες επιλογές για την κατηγορία στη σημερινή ελληνική αγορά.

Βασικό γνώρισμα…

… και δυνατό χαρτί για το Hyundai Kona είναι όπως είπαμε το παρουσιαστικό του. Πολλοί θα το χαρακτηρίσουν υπερβολικό, άλλοι θα το λατρέψουν και άλλοι θα το σχολιάσουν αρνητικά, όμως ένα είναι σίγουρο: κανείς δεν πρόκειται να προσπεράσει χωρίς να το προσέξει!

Η σχεδιαστική ομάδα του Kona έδωσε έμφαση ειδικά στην εμπρός όψη με μια πληθώρα από γρίλιες (βέβαια μόνο οι δύο είναι λειτουργικές) και πολλές γραμμές οι οποίες όμως δένουν αρμονικά και συνεχίζουν στο πλάι αλλά και στην πίσω όψη του αυτοκινήτου.

Επιπλέον, η Hyundai πόνταρε στο γκρι πλαστικό που τοποθετείται στη βάση των μαρσπιέ, επεκτείνοντας το στους θόλους και στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, δημιουργώντας μια επιθετική, περιπετειώδη εμφάνιση.

Από πλευράς μεγέθους, το Kona με μήκος 4.165 χλστ. στέκεται ψηλά στην κατηγορία, ενώ με μεταξόνιο περί τα 2.600 χλστ. διαθέτει τις διαστάσεις που πρέπει για να προσφέρει ένα άνετο εσωτερικό, όπως θα δούμε παρακάτω.

Πιο απλή προσέγγιση

Ο λόγος για το εσωτερικό του Hyundai Kona, το οποίο σχεδιαστικά αντιμετωπίστηκε σαφώς πιο συμβατικά, με ένα κλασικό στυλ και όχι τόσο ποιοτικά υλικά. Βέβαια ο τρόπος που όλα έχουν συνδυαστεί, καθώς και ορισμένες λεπτομέρειες χρώματος μέσα στην καμπίνα, δίνουν έναν πιο ευχάριστο τόνο και εμπνέουν σιγουριά όσον αφορά στην ανθεκτικότητα του συνόλου.

Όπως αναφέραμε ήδη, το αυξημένο μεταξόνιο βοήθησε πολύ στην άνεση του εσωτερικού. Έτσι, τα εμπρός καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, με άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια και μπορούν να φιλοξενήσουν οδηγούς όλων των… μεγεθών.

Επιπλέον, τα πάντα στη θέση οδήγησης είναι αρκετά εύκολα για να τα βρείτε και να τα χρησιμοποιήσετε και αν έχετε οδηγήσει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο τα τελευταία… 20 χρόνια δε θα δυσκολευτείτε καθόλου να εξοικειωθείτε με το Kona!

Στην πίσω σειρά καθισμάτων η άνεση είναι εξίσου σε υψηλό επίπεδο, με δύο επιβάτες να βολεύονται άνετα και τον τρίτο να πρέπει απλά να συμβιβαστεί με το κάπως σκληρό μεσαίο τμήμα του καθίσματος.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και θήκες στις πόρτες ακόμα και για μεγάλα μπουκάλια, ενώ ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων (1.142 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων) βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και θα εξυπηρετήσει άνετα τις ανάγκες των επιβατών, προσφέροντας μάλιστα και χώρο κάτω από το αναδιπλούμενο δάπεδο για τοποθέτηση ή και απόκρυψη ευαίσθητων αντικειμένων.

Iδανική επιλογή

Μπορεί το Kona να διατίθεται με μια πληθώρα κινητήριων επιλογών, ωστόσο πιστεύουμε ότι ο χιλιάρης κινητήρας της εταιρείας είναι η ιδανικότερη για την αγορά της χώρας μας σήμερα μιας και συνδυάζει γραμμική απόδοση και ισχύ ακόμα και σε υψηλές στροφές με την οικονομία καυσίμου και την αθόρυβη λειτουργία σε όλο το φάρμα περιστροφής του.

Ο  T-GDi κινητήρας αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 175 Nm ροπής και σε γενικές γραμμές είναι αρκετά «σπιρτόζικος» σε κάθε πάτημα του γκαζιού, ενώ κρατάει αρκετά καλά και πάνω από τις 4.500 σ.α.λ.

Η τρικύλινδρη διάταξή του γίνεται ελαφρώς αντιληπτή από τον ήχο της μόνο στις χαμηλές στροφές, ενώ ο συνδυασμός του με το χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων είναι εξαιρετική και βοηθά στη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε πολύ λογικά επίπεδα. Με μέση χρήση είδαμε κατανάλωση βενζίνης περί τα 7,6 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ όταν προσπαθήσαμε να τη μειώσουμε, φτάσαμε πολύ κοντά και αγγίξαμε τα 6 λίτρα/100 χλμ. Σε υψηλή πίεση, η κατανάλωση εύκολα ξεπερνά κατά πολύ τα 8 λίτρα/100 χλμ. πράγμα απόλυτα λογικό σε κάθε μηχανή που δουλεύει σε έντονους ρυθμούς.

Ξεχωριστά ευχάριστο

Είναι αλήθεια ότι τα συμπαγή SUV δεν είναι τα αυτοκίνητα με τα οποία θα σπάσει κανείς τα κοντέρ ή θα γράψει επιδόσεις στις πίστες και το Kona δεν διαφέρει. Ο χιλιάρης τούρμπο κινητήρας προσφέρει αυτό το τράβηγμα που ζητά κανείς στα χαμηλά και μπορεί να διατηρήσει την ταχύτητα περιστροφής του αρκετά, ωστόσο ο οδηγός θα πρέπει να προσέχει να διατηρήσει ψηλά το στροφόμετρο αν επιχειρήσει μια προσπέραση με αρκετά χλμ./ώρα…

Το Kona με την κίνηση εμπρός και την ανάρτηση αντιστρεπτικής δοκού πίσω διατηρείται αρκετά επίπεδο στις στροφές, εμφανίζοντας περιορισμένες κλίσεις, αλλά στον αντίποδα μεταφέρει αρκετούς κραδασμούς στην καμπίνα μέσω του πίσω άξονα.

Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά «ήσυχο» χωρίς θορύβους μέσα στην καμπίνα, ενώ απειροελάχιστος είναι και ο ήχος από τον κινητήρα κατά την κίνηση στον ανοιχτό δρόμο.

Είναι θέμα γούστου

Αν σας αρέσει το στυλ του τότε ναι θα πρέπει να συμπεριλάβετε το Hyundai Kona στις επιλογές για το νέο σας μικρό SUV. Δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε κάποιον άλλο τομέα πέρα από το σχεδιασμό, αλλά δεν είναι πουθενά κακό. Συνολικά, έχει όλα τα πλεονεκτήματα που χρειάζεται για να διακριθεί σε μια από τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες παγκοσμίως και με το παραπάνω.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Χώροι, Σχεδιασμός

ΚΑΤΑ: Πίσω ανάρτηση, Ποιότητα εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                           1.0T

Καύσιμο                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                998

Κύλινδροι                                               3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                       12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                    120/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   172/1500-4000

Θέση                                                Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                   Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                        2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                           71,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                     10,0:1

Κιλά/ίππο                                                   10,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                       Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                          Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                          Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                         Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                              Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                       Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                     2,9

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                  10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                       Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                               18×7,5J

Υλικό                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                  Hankook Ventus Prime 3

Διάσταση ελαστικών                       235/45 R18

Ρεζέρβα                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)   4165x1800x1550

Μεταξόνιο(χλστ.)                                  2600

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                  1559

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                      1568

Βάρος(κιλά)                                            1275

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                     361

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                           4,5

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                        10,5

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                        14,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                181

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                    5,5

Μέση τιμή δοκιμής                                7,6

Μέγιστη τιμή δοκιμής                           8,5

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                         6,0

Αυτονομία(χλμ.)                                    624

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                50

Εκπομπή CO2                                         125

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                16.990

Αυτοκίνητου δοκιμής                        21.080

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!