Test Drives & Rides

Δοκιμή: Honda CR-V Hybrid AWD

Νέα διάσταση για το best-seller της Honda!

To CR-V της Honda πρωτοεμφανίστηκε στην πέμπτη κατά σειρά γενιά του το 2017, αλλά χωρίς υβριδική έκδοση. Δεν είναι ξεκάθαρο αν η Honda καθυστέρησε το λανσάρισμα ενός υβριδικού CR-V με σκοπό να δημιουργήσει αγωνία στο αγοραστικό κοινό ή αν απλά δεν ήταν έτοιμη μέχρι πρόσφατα. Αυτό που μπορούμε όμως να σας πούμε με σιγουριά είναι ότι η αναμονή άξιζε…

Το CRV Hybrid αποτελεί μέρος της γενικότερης ανανέωσης του μοντέλου για το 2020 και εμφανίζεται βελτιωμένο σε σχέση με το συμβατικό CRV. Πέρα από στιλιστικές παρεμβάσεις και το υπέρ-πλούσιο εσωτερικό του, το υβριδικό μοντέλο ξεχωρίζει για το κινητήριο σύνολό του, που πέρα από υψηλές επιδόσεις, τα πάει περίφημα και στον τομέα της οικονομίας καυσίμου.

Διακριτικές αλλαγές για να ξεχωρίσει…

Όλη η γκάμα του CR-V παρουσιάζεται ανανεωμένη μετά το facelift του 2020, με νέου σχεδιασμού φώτα και καινούριες ζάντες. Επιπρόσθετα όλων αυτών, η υβριδική έκδοση του ιαπωνικού crossover διακρίνεται από τη χρήση ειδικών σημάτων στα πλάγια και στο πίσω μέρος, ενώ και οι ζάντες του έχουν ειδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό.

Η απόσταση από το έδαφος παραμένει αυξημένη και το αμάξωμα αφήνει στο σύνολό του φαρδύ αποτύπωμα στο δρόμο, προσελκύοντας τα βλέμματα.

Ουσιαστικές διαφορές…

…σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Honda CR-V συναντούμε στο εσωτερικό της καμπίνας. Το υβριδικό μοντέλο, το οποίο κυκλοφορεί με την πλούσια έκδοση εξοπλισμού, ξεχωρίζει επιπλέον χάρη στην απουσία επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και λόγω του ψηφιακού πίνακα οργάνων μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παρακολουθεί και να ελέγχει τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος κίνησης.

Κατά τα λοιπά, στον περιβάλλοντα χώρο στην καμπίνα κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά σε επενδύσεις θυρών, κονσόλα και καθίσματα, ενώ το πλήθος των χώρων αποθήκευσης για κάθε λογής αντικείμενα θα διευκολύνει τους επιβάτες σε κάθε διαδρομή.

Ανάλογα άνετος είναι και ο χώρος αποσκευών που ναι μεν παραχώρησε λίγη χωρητικότητα (64 λίτρα) για την τοποθέτηση των μπαταριών, ωστόσο παραμένει αρκετός για τη μεταφορά όλων των αναγκαίων και μη πραγμάτων, καθώς ανέρχεται σε 497 λίτρα.

Το διαμάντι του στέμματος…

Το CR-V Hybrid μπορεί να ξεχωρίζει συνολικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας του μοντέλου, ωστόσο η ουσιαστική του διαφορά βρίσκεται στο χώρο του κινητήρα. Εκεί, το υβριδικό μοντέλο έχει τοποθετημένο ένα δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα ο οποίος αποδίδει 145 ίππους ισχύος στις 6.200 σ.α.λ. και 175 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. Ο θερμικός αυτός κινητήρας συνδυάζεται με μια μίζα/γεννήτρια και έναν ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας συνολικά 184 ίππους ισχύος και 315 Nm ροπής, με αποτέλεσμα να φτάνει σε μια απόδοση απόλυτα ικανή για την άνετη κίνηση των 1.672 κιλών βάρους του αυτοκινήτου.

Αν και με τα παραπάνω δεδομένα απόδοσης το CR-V Hybrid βρίσκεται οριακά «πίσω» από τον άμεσο ανταγωνιστή του, το Toyota RAV-4, η συγκεκριμένη έκδοση παραμένει η ισχυρότερη στη γκάμα του μοντέλου.

Αυτό που όμως μας άρεσε πολύ στο συγκεκριμένο μοντέλο είναι ότι το CR-V Hybrid παράγει την ισχύ του συνολικά στο χώρο του κινητήριου συνόλου και μεταφέρει την κίνησή του και στους τέσσερεις τροχούς μέσω ενός παραδοσιακού διαφορικού χωρίς να κινεί τον πίσω του άξονα με έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα όπως το μοντέλο της Toyota.

Στην πράξη, το CR-V Hybrid, είναι εξαιρετικά ικανό, παρά το βάρος του, καταφέρνοντας να πιάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση πριν το χρονόμετρο γράψει εννέα δευτερόλεπτα, ενώ συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου (αλλά και εκείνες του ανταγωνισμού) διατηρεί αρκετά χαμηλά και την κατανάλωση καυσίμου. Αρκεί να αναφέρουμε ότι σε συνδυαστική λειτουργία, το CR-V Hybrid σημείωσε μέση κατανάλωση βενζίνης περί τα 7,1 λίτρα ανά 100 χλμ., στοιχείο σημαντικό για -ένα τέτοιου μεγέθους- SUV στη σημερινή αγορά.

Χαρακτήρας Honda!

Η… συνήθεια της Honda να κατασκευάζει ευχάριστα στην οδήγηση και οικονομικά αυτοκίνητα βρίσκει εφαρμογή και στην περίπτωση του CR-V Hybrid. Το μοντέλο αυτό μας πρόσφερε μια πολύ ευχάριστη οδηγική εμπειρία με πολύ καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, διαχειρίσιμες κλίσεις στις στροφές και άμεση παροχή ισχύος σε κάθε πάτημα του γκαζιού (στο Sport πρόγραμμα).

Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Honda φρόντισε να εφοδιάσει το CR-V Hybrid με προγράμματα οδήγησης Eco, Sport και EV ώστε να καλύψει τις ανάγκες όλων των οδηγών και όλων των περιστάσεων στο δρόμο. Στη λειτουργία Eco το γκάζι έχει πιο ήπια απόκριση και βοηθά στο να μειωθεί σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου. Το πρόγραμμα EV λειτουργεί μόνο σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα και μπορεί να βοηθήσει αν θέλετε να περάσετε απαρατήρητοι από κάπου λόγω απουσίας κάθε ήχου, ενώ στη λειτουργία Sport, η απόκριση του κινητήριου συνόλου γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι «βαραίνει» έτσι ώστε να προσφέρει στον οδηγό την κατάλληλη αίσθηση όταν ανεβαίνουν οι ρυθμοί!

Λόγω της απουσίας κιβωτίου μετάδοσης, το CR-V Hybrid αποκρίνεται ακαριαία σε κάθε πάτημα του γκαζιού παράγοντας έναν άκρως δελεαστικό ήχο από τον κινητήρα. Αυτός όμως δύσκολα φτάνει στην καμπίνα η οποία είναι σωστά ηχομονωμένη και ιδιαίτερα άνετη σε κάθε είδους οδόστρωμα.

Τα φρένα είναι εξίσου αποδοτικά με άμεση απόκριση, ενώ λειτουργούν και για χάρη του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, το οποίο ακόμα και χωρίς τη χρήση του φρένου επιβραδύνει το αυτοκίνητο αλλά χωρίς να το ακινητοποιεί εντελώς.

Ήρθε με φόρα!

Η Honda με το CR-V Hybrid βρίσκεται σε μια κατηγορία με σκληρό και ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό. Παρά το γεγονός ότι άργησε να μπει στο παιχνίδι, έχει να προσφέρει ένα αυτοκίνητο άκρως ελκυστικό από κάθε άποψη. Το CR-V Hybrid είναι άνετο στο δρόμο, κομψό μέσα και έξω, ενώ εξοπλίζεται με ένα αποδοτικό και οικονομικό, σύγχρονο κινητήριο σύνολο. Μόνος ανασταλτικός παράγοντας (στη χώρα μας, όπου όλα είναι ακριβότερα…) μπορεί να είναι η τιμή του, η οποία στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής ανέρχεται σε 44.740 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο που όμως αγοράζει ένα ικανότατο, μοντέρνο σύνολο και δεν πρέπει να βάλει φρένο στα σχέδια του πιθανού αγοραστή στην κατηγορία των… εναλλακτικών crossover.

ΥΠΕΡ: Άνεση εσωτερικού, Τετρακίνηση, Οικονομία καυσίμου

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση εμπρός, Τιμή, Απουσία εφεδρικού τροχού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                          2.0Η

Καύσιμο                                                                   Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                               1.993

Κύλινδροι                                                              4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                       16

Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)                                   145/6200

Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.)                                      175/4000

Συνδυαστική Ισχύς (ίπποι):                                    184

Συνδυαστική Ροπή (Nm):                                       315

Θέση                                                              Εμπρός, διαμήκης

Τροφοδοσία                                  Άμεσος ψεκασμός σε κύκλο Atkinson

Εκκεντροφόροι                                                        2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                         81,0 x 96,7

Σχέση συμπίεσης                                                    13,0:1

Κιλά/ίππο                                                                   9,1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                         Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                         Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ.

Πίσω                                                                Δίσκοι 310 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                             Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                      Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                     2,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                  11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                       Σε όλους τους τροχούς

Κιβώτιο                                               Αυτόματο μίας σχέσης (e-CVT)

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                              18×7,0J

Υλικό                                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                   Bridgestone Dueler H/L

Διάσταση ελαστικών                                       235/60 R18

Ρεζέρβα                                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                   4600x1855x1689

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                   2662

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                   1598

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                       1629

Βάρος(κιλά)                                                             1672

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                     497

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                            4,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                          8,7

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         12,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                 208

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                     5,5

Μέση τιμή δοκιμής                                                 7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                           8,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                          5,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                    759

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                57

Εκπομπή CO2                                                         126

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                 33.650

Αυτοκίνητου δοκιμής                                         44.740

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!