Test Drives & Rides

Δοκιμή: Honda Civic 1.5 VTEC Turbo MY2020

Ένα φρεσκάρισμα… για να παραμείνει μοντέρνο!

Το Honda Civic είναι ένα μοντέλο με μακρόχρονη ιστορία και πλέον αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των hatchback, μιας και είναι ελάχιστα τα μοντέλα που μπορούν να το ξεπεράσουν σε χαρακτήρα. Έτσι, το Civic έχει καταφέρει να δημιουργήσει το δικό του κοινό, γεννώντας στο παρελθόν διχογνωμίες και συζητήσεις στον αυτοκινητιστικό κόσμο τόσο για το στυλ όσο και για τις επιδόσεις του.

Για την ιστορία, όταν η όγδοη γενιά του Civic έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 2006, προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, διχάζοντας την κοινή γνώμη με το εξωπραγματικό παρουσιαστικό της. Η ένατη γενιά που ακολούθησε, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη δυναμική εικόνα, προσφέροντας παράλληλα και έναν από τους πιο έξυπνα διαμορφωμένους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας, με την πολυμορφικότητα της πίσω σειράς καθισμάτων να το διακρίνει από κάθε άλλο όμοιο μοντέλο.

Το 2017, η Honda αποφάσισε με τη δέκατη γενιά του Civic να φέρει το μοντέλο πιο κοντά στα παγκόσμια πρότυπα, ανταλλάσσοντας το «εναλλακτικό» με το «ανταγωνιστικό» και προσφέροντας ένα hatchback μοντέλο το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο στην κατηγορία, όχι μόνο με το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του. Και για να μην… ξεχαστούμε, η Honda φρόντισε για το 2020 να ανανεώσει στα σημεία την τελευταία γενιά του Civic, βελτιώνοντάς το τόσο όσο έπρεπε.

Στη δοκιμή μας η ικανότατη έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5 λίτρων, τεχνολογίας VTEC, που αποδίδει 182 ίππους ισχύος και πλήρες τεχνολογίας ήρθε για να κερδίσει εκείνους που δεν αρκούνται στην έκδοση του λίτρου…

Εντοπίζοντας τις αλλαγές με το… μικροσκόπιο

Στον εξωτερικό σχεδιασμό της ανανεωμένης δέκατης γενιά του Civic δεν συναντάμε ουσιαστικά καθόλου αλλαγές. Αλλά για να τα λέμε όλα πρέπει να αναφέρουμε τις μικρές προσθήκες πάνω από τους προβολείς ομίχλης στον εμπρός αλλά και τον πίσω προφυλακτήρα, στοιχεία που ενισχύουν το σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου… για όσους τα προσέξουν σε σχέση πάντα με το ελκυστικότατο συνολικό παρουσιαστικό του Civic.

Μέσα οι αλλαγές είναι ακόμα λιγότερες και εντοπίζονται μόνο σε κάποιες νέες επιφάνειες με ποιοτικότερη υφή καθώς επίσης και στην ελαφρώς καλύτερη ποιότητα συναρμολόγησης κάποιων κομματιών.

Η ουσιαστική αλλαγή μέσα είναι η προσθήκη των κουμπιών πέριξ της οθόνης των επτά ιντσών του συστήματος infotainment μέσω των οποίων γίνεται πλέον η πλοήγηση στα διάφορα μενού, κάτι που καθιστά ευκολότερη τη χρήση των αντίστοιχων λειτουργιών.

Παρόν φυσικά το σύστημα διασύνδεσης Honda Connect το οποίο μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto επιτρέπει τη σύνδεση του αυτοκινήτου με τα κινητά μας τηλέφωνα.

Ασφάλεια και άνεση με το παραπάνω

Η έκδοση του Civic 1.5 VTEC Turbo της δοκιμής μας διατίθεται μόνο στην πλούσια εκδοχή του μοντέλου και σε σχέση με τη βασική προσφέρει επιπλέον σύστημα ανοίγματος πόρτας και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, έντεκα ηχεία για το σύστημα πολυμέσων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και γυάλινη οροφή.

Στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας  περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η αναγνώριση πεζού με αποφυγή σύγκρουσης, η προειδοποίηση για πρόσκρουση, το σύστημα υποβοήθησης για τους προβολείς, το ρυθμιζόμενο Cruise Control, µε σύστημα παρακολούθησης της κίνησης άλλων οχημάτων, το σύστημα προειδοποίησης για την αλλαγή λωρίδας, ή την εκτροπή από την πορεία, καθώς επίσης και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ στη νέα έκδοση προστέθηκε και σύστημα παρακολούθησης τυφλού σημείου με Cross Traffic Monitor.

Για όσους θέλουν παραπάνω δύναμη

Ο 1,5 λίτρων κινητήρας τούρμπο του Civic, ο οποίος ενσωματώνει τεχνολογία VTEC αποτελεί έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας. Αναβαθμισμένος μηχανικά στη δέκατη έκδοση του μοντέλου έχει αυξήσει την απόδοσή του και με ισχύ 182 ίππων ταιριάζει απόλυτα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται κερδίζοντας τις εντυπώσεις συγκριτικά με το μοτέρ του λίτρου.

Η ροπή των 240 Nm είναι διαθέσιμη στον οδηγό από τις 1.900 σ.α.λ., ενώ παραμένει ψηλά έως και τις 5.000 σ.α.λ. και χάρη στην αμεσότητα του γκαζιού έχει εξαιρετική απόκριση ακόμα και στις χαμηλές στροφές, ενώ αποδίδει τη δύναμη του ομαλά μέχρι το όριο.

Το έξι σχέσεων χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση και βοηθά το αυτοκίνητο να «απλώσει» τη ροπή του σε όλο το φάσμα περιστροφής και ταχύτητας, ενώ παράλληλα βοηθά στη διατήρηση της κατανάλωσης καυσίμου σε πολύ λογικά επίπεδα. Με μέση χρήση, αυτή κυμαίνεται περί τα 7,4 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κάτι που όμως προϋποθέτει ότι το δεξί πόδι του οδηγού θα είναι σχετικά… ελαφρύ, μιας και όταν ανεβαίνουν οι ταχύτητες και ο ρυθμός, ανάλογα αυξάνεται και η κατανάλωση.

Γνώριμο στο δρόμο

Η ανανεωμένη έκδοση του Civic με τον 1.500άρη τούρμπο κινητήρα είναι τόσο ικανή όσο τη θυμόμαστε από το νέο μοντέλο του 2017. Κινείται με άνεση στο δρόμο χωρίς μεγάλες κλίσεις, ακόμα και όταν οι ταχύτητες ανεβαίνουν, ενώ κάνει ιδανικό ταξίδι χωρίς να κουράζει χάρη στον ισχυρό κινητήρα.

Η αμεσότητα και η πληροφόρηση που έρχεται από τιμόνι και πεντάλ είναι υποδειγματική, ενώ το σύστημα πέδησης προσφέρει ένα πολύτιμο αίσθημα ασφάλειας, χάρη στην άμεση και δυνατή επενέργειά του.

Για τους πιο… ανήσυχους

Είναι αλήθεια ότι αν στόχος είναι η οικονομία τότε η Honda προσφέρει μια εξίσου ελκυστική έκδοση για το Civicμε έναν καθόλα αποδοτικό κινητήρα του λίτρου. Για τους πιο… ανήσυχους όμως η έκδοση με τον 1500άρη τούρμπο κινητήρα αποτελεί μονόδρομο καθώς προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας σε συνδυασμό με εξαιρετικές επιδόσεις που θυμίζουν μοντέλα ανώτερων κατηγοριών, χωρίς όμως να θυσιάζει την καθημερινή ευχρηστία ενός αυτοκινήτου που μπορεί άνετα να εξυπηρετήσει τις ανάγκες της σημερινής οικογένειας.

ΥΠΕΡ: Επιδόσεις, Κινητήρας, Κιβώτιο, Οδική συμπεριφορά, Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: Ορατότητα προς τα πίσω, Κατανάλωση υπό πίεση, Ύψος χώρου πίσω καθισμάτων, Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                     1.5Τ

Καύσιμο                                                                Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                            1.498

Κύλινδροι                                                           4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                    16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                 182/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                               240/1900-5000

Θέση                                                             Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                    2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                      73,0 x 89,5

Σχέση συμπίεσης                                                 10,6:1

Κιλά/ίππο                                                                7,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                       Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                       Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                      Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                           Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                   2,2

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                     Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                     Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                             17×7,0J

Υλικό                                                                  Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                     Michelin Primacy 3

Διάσταση ελαστικών                                     235/45 R17

Ρεζέρβα                                                          Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                  4518x1799x1434

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                 2697

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                 1537

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                     1565

Βάρος(κιλά)                                                           1308

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                   420

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                          3,7

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       8,3

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       10,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                               220

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                   5,6

Μέση τιμή δοκιμής                                               7,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                          9,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                        6,3

Αυτονομία(χλμ.)                                                   549

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                             46,9

Εκπομπή CO2                                                        128

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                              28.070

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!