Test Drives & Rides

Δοκιμή: Ford Kuga 1.5T EcoBoost 150 PS

Ο εχθρός του καλού…

Με την πρώτη ματιά -και κυρίως μετά τα πρώτα λεπτά πίσω από το τιμόνι του- μπορεί κανείς να πει με σιγουριά ότι αυτή η τρίτη προσπάθεια της Ford με το Kuga είναι η πλέον επιτυχημένη.

Η νέα γενιά του οικογενειακού SUV ήρθε ανανεωμένη, με περισσότερη τεχνολογία, ασφάλεια και αποδοτικότητα με σκοπό να αποτελέσει μια νέα και σοβαρή επιλογή στην αγορά, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι μόνος εχθρός του καλού είναι… το καλύτερο. Τα κατάφερε; Πάμε να το δούμε παρέα…

Ιστορική αναδρομή

Μια γρήγορη ανασκόπηση στο… γενεαλογικό δέντρο του Ford Kuga αποκαλύπτει ότι η πρώτη γενιά του μοντέλου το 2008 ήταν λίγο-πολύ ένα πιο ψηλό Focus. Εκείνη την περίοδο αυτό ήταν καλό καθότι σήμαινε πως οι νέοι ιδιοκτήτες του θα απολάμβαναν τις ικανότητες ενός ήδη γνωστού hatchback, κερδίζοντας παράλληλα περισσότερους χώρους και πρακτικότητα, στοιχεία αναγκαία για την καθημερινή μετακίνηση της οικογένειας.

Στη δεύτερη γενιά του, το Kuga εξελίχθηκε και «ομόρφυνε» με πιο στρογγυλεμένες άκρες και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, καθώς ο ανταγωνισμός είχε αρχίσει να αυξάνεται σημαντικά και μοντέλα όπως τα Peugeot 3008, Renault Kadjar και Kia Sportage άρχισαν να διαγράφουν την πορεία τους στην αγορά, ζορίζοντας το SUV της Ford στην προσπάθεια του να διακριθεί.

Έτσι φτάνουμε στη σημερινή, τρίτη γενιά του Kuga, με την οποία η Ford φαίνεται να «πέτυχε διάνα»!

Ο κατασκευαστής επικεντρώθηκε στα σωστά σημεία, παρέχοντας στο νέο Kuga ένα ελκυστικό παρουσιαστικό, εξοπλισμό που ξεπερνά τις προσδοκίες ακόμα και από τη βασική έκδοση, καθώς και μια ιδιαίτερα αποδοτική γκάμα κινητήρων. Στη δική μας δοκιμή είχαμε την ευκαιρία να περάσουμε χρόνο πίσω από το τιμόνι ενός βενζινοκίνητου Ford Kuga που εξοπλιζόταν με τον 1.500άρη κινητήρα τούρμπο απόδοσης 150 ίππων. Και όλα αυτά στην ιδιαίτερα πλούσια έκδοση Titanium!

Κομψό παρουσιαστικό

Η νέα εμπρός γρίλια του Kuga μπορεί να είναι μεγαλύτερη από εκείνη της απερχόμενης έκδοσης, ωστόσο το χοντροκομμένο παρουσιαστικό του προηγούμενου μοντέλου έχει δώσει τη θέση του σε περισσότερες καμπύλες, με τη Ford να δημιουργεί ένα αρκετά κομψότερο εξωτερικό σχεδιασμό, βασισμένη και σε σχόλια που έλαβε από τους πελάτες της.

Σαν εικόνα, το νέο Kuga είναι ένα ιδιαίτερα ελκυστικό αυτοκίνητο για την κατηγορία του, ενώ κάποιος θα μπορούσε να πει ότι από μπροστά θυμίζει κάπως μια Aston Martin DBX… Το παρατραβήξαμε; Εντάξει, ας συνεχίσουμε…

Από τεχνικής άποψης, το αμάξωμα βασίζεται πάνω στην αξιόλογη και ανθεκτική πλατφόρμα C2, η οποία χρησιμοποιείται και για το Focus και επέτρεψε στο νέο Kuga να αυξήσει τις διαστάσεις του κατά 89 χλστ. στο μήκος και κατά 44 χλστ. στο πλάτος, με τη Ford να διαφημίζει έναν από τους μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους στην κατηγορία για τα πόδια των επιβατών.

Πιο απλό, πιο πρακτικό

Μπορεί απ’ έξω να βελτιώθηκε σημαντικά, προξενώντας το θαυμασμό, ωστόσο η ίδια αίσθηση δε συνεχίζει και στην καμπίνα του νέου Kuga. Εκεί έχουμε πιο λιτό σχεδιασμός, με έμφαση στην πρακτικότητα της καθημερινής χρήσης, κάνοντας χρήση μαύρων πλαστικών επιφανειών με καλή συναρμογή αλλά χωρίς φανφάρες…

Την ισορροπία διατηρούν τα καθίσματα τα οποία παρέχουν εξαιρετική στήριξη και τοποθετούν οδηγό και συνοδηγό ψηλά προσφέροντας πολύ καλή ορατότητα στο δρόμο.

Εκεί που θριαμβεύει όμως το νέο Kuga είναι η άνεση των χώρων του εσωτερικού. Χάρη στην αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων, η καμπίνα έγινε πιο μεγάλη και άνετη, προσφέροντας έξτρα χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών και αρκετό χώρο για τα κεφάλια, παρά το γεγονός ότι η οροφή έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ. Επιπλέον, τα πίσω καθίσματα έχουν τη δυνατότητα ολίσθησης κατά 15 εκ. αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο την άνεση των επιβατών.

Στην ίδια φιλοσοφία και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος με μέγιστη χωρητικότητα 645 λίτρων βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων μοντέλων στην κατηγορία.

Επιπλέον θήκες και αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε όλη την καμπίνα, ωστόσο θα προτιμούσαμε τις θήκες στις πόρτες να είναι κάπως μεγαλύτερες.

Τεχνολογία και πλούσιος εξοπλισμός

Το σύστημα infotainment του νέου Kuga είναι προσβάσιμο μέσω μιας οθόνης αφής 8 ιντσών στο κέντρο της κονσόλας και ενσωματώνει το καινούριο λογισμικό Sync 3 της Ford, το οποίο είναι ελαφρώς βελτιωμένο σε σχέση με την παλαιότερη έκδοση, ωστόσο απαιτεί ακόμα κάποια σχετική εξοικείωση προκειμένου να γίνει εύχρηστο.

Με το επίπεδο εξοπλισμού Titanium στο βασικό εξοπλισμό προστίθενται διζωνικός κλιματισμός, ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων, ρύθμιση στήριξης και στο κάθισμα του συνοδηγού, κρυφός φωτισμός στην καμπίνα και είσοδος χωρίς κλειδί.

Η… ελληνική επιλογή

Στη βάση της συλλογής κινητήρων που εφοδιάζουν το νέο Kuga βρίσκεται ο τρικύλινδρος EcoBoost που δοκιμάσαμε. Έχει χωρητικότητα 1.500 κ.εκ. και αποδίδει 150 ίππους ισχύος και 240 Nm ροπής, μεταδίδοντας την κίνησή του στους εμπρός τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων.

Αρκετά εντυπωσιακό το πώς ανταποκρίνεται το συγκεκριμένο μοτέρ σε κάθε πάτημα του γαζιού, παρέχοντας δύναμη από πολύ χαμηλά -μόλις από τις 1.600 σ.α.λ.- και διατηρώντας την έως και πάνω από το μέσο του φάσματος περιστροφής. Αν μάλιστα συνδυάσει κανείς αυτή τη δύναμη με το μειωμένο βάρος του αυτοκινήτου (1.564 κιλά) τότε καταλαβαίνει ότι η Ford «πέτυχε διάνα»!

Συνολικά, ο κινητήρας αυτός ταιριάζει πολύ με το ανανεωμένο Kuga καλύπτοντας κάθε ανάγκη, από τις συνήθεις μετακινήσεις της καθημερινότητας, έως και τις ανήσυχες εξορμήσεις του νέου οικογενειάρχη, ενώ χάρη στην χαμηλή του κατανάλωση (7,4 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτή χρήση) είναι και ιδιαίτερα οικονομικός. Με λίγα λόγια, αποτελεί την καλύτερη επιλογή για την ελληνική αγορά του σήμερα.

Συνολικά καλό

Το νέο Ford Kuga καταφέρνει και κερδίζει τον οδηγό του από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική ενώ ο δυναμικός κινητήρας συνεργάζεται άψογα με τα φρένα και το τιμόνι, παρέχοντας σιγουριά και ασφάλεια.

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι η άψογη ηχομόνωση της καμπίνας, η οποία δεν επιτρέπει σε θορύβους κινητήρα, κύλισης ή περιβάλλοντος να εισχωρήσουν, ακόμα και σε αυξημένες ταχύτητες.

Στην καθημερινή μετακίνησης είναι άνετο και εύκολο στα δύσκολα σημεία, με ελαφρύ τιμόνι και μικρό κύκλο στροφής παρά το μέγεθός του. Σε πιο ανοιχτούς δρόμους, η ποιότητα κύλισης αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο με ελάχιστες αναταράξεις στην καμπίνα και -όπως ήδη είπαμε- άψογη ηχομόνωση.

Ακόμα και αν αυξηθούν οι ρυθμοί, τα φαινόμενα υποστροφής είναι μετριασμένα, ενώ τα συστήματα ασφαλείας είναι πάντα εκεί για να αποτρέπουν τις… κακοτοπιές. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι το Kuga είναι ένα οικογενειακό SUV των καθημερινών μετακινήσεων και μπορεί να έχει λίγο παραπάνω ικανότητες, δε θα πρέπει όμως να περιμένει κανείς από αυτό τις επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου.

Μην το προσπεράσετε

Η Ford ενίσχυσε τη νέα γενιά του Kuga με περισσότερο δυναμισμό και κατάφερε έτσι να το κάνει να ξεχωρίσει, απέναντι σε έναν σκληρό ανταγωνισμό. Μπορεί να μην έχει τους χώρους ή την πολυτέλεια που άλλοι κατασκευαστές είναι σε θέση να προσφέρουν, καταφέρνει όμως να κερδίσει τον οδηγό του από την πρώτη στιγμή με την προσαρμοστικότητά του σε κάθε περίσταση. Σίγουρα είναι μια επιλογή στην κατηγορία των οικογενειών SUV που δεν πρέπει να προσπεράσετε.

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Εξοπλισμός, Ηχομόνωση καμπίνας, Οδηγική συμπεριφορά

ΚΑΤΑ: Σύστημα Infotainment, Ποιότητα σε μερικά τμήματα του εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                    1.5Τ

Καύσιμο                                                              Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                          1.497

Κύλινδροι                                                         3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                  12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                              150/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                            240/1600-4000

Θέση                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία               Άμεσος και πολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                   2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                   84,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                                11,0:1

Κιλά/ίππο                                                             10,4

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                    Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                     Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                             Αεριζόμενοι δίσκοι 330 χλστ.

Πίσω                                                            Δίσκοι 302 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                         Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                            Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                 2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                              11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                  Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                           17×7,5J

Υλικό                                                                Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                             Bridgestone Turanza T005

Διάσταση ελαστικών                                   225/65 R17

Ρεζέρβα                                                    Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                4614x1883x1666

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2710

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1597

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                   1588

Βάρος(κιλά)                                                         1564

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             475 – 645

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                        4,3

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      9,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     13,7

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                             197

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                 5,7

Μέση τιμή δοκιμής                                             7,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       8,6

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                      5,9

Αυτονομία(χλμ.)                                                 631

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                             54

Εκπομπή CO2                                                     126

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                             25.387

Αυτοκίνητου δοκιμής                                     26.978

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!