Missions

Οδηγούμε: Σε πίστα και σε δρόμο με το Ford Fiesta ST

Αναμονή τέλος!

Αναμφίβολα, ένα από τα μοντέλα που θέλαμε να βάλουμε «στο χέρι» το τελευταίο διάστημα είναι το Fiesta ST. Βλέπετε, η τοποθεσία της βάσης μας στη νύφη του Βορρά και εκτός Αθηνών, δυστυχώς μπορεί να μας στέρησε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε το «καυτό» σουπερμίνι νωρίτερα, αλλά η αρετή της υπομονής μας δικαίωσε!

Έτσι λοιπόν, το Fiesta ST βρέθηκε στα χέρια μας και το δοκιμάσαμε τόσο στην πίστα των Σερρών, όσο και σε παλιές ειδικές διαδρομές, που αν μη τι άλλο του αρμόζουν…

Αποτέλεσμα συνεργασίας…

Αρωγός στην προσπάθεια η εταιρία ελαστικών Maxxis και η «δικιά» μας, βόρεια, αντιπροσωπεία της Ford, η Ford Βροχίδης – Χατζής Α.Ε., που από κοινού διοργάνωσαν μια εκδήλωση με σκοπό να γνωρίσουν οι άνθρωποι του ειδικού τύπου τόσο τα νέα ελαστικά της εταιρείας, όσο και τα σπορ μοντέλα της αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Στα πλαίσια αυτής της διήμερης εκδήλωσης καταφέραμε να «κλέψουμε» το πολυαναμενόμενο Fiesta ST και να το χαρούμε αρκετά, ώστε να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Ποιά είναι αυτά; Μάλλον θα χρειαστεί να διαβάσετε κάποιες σειρές ακόμα…

Ράλλυ Σερρών και Ε.Δ. «Χρυσοπηγή»…

Για τους παλαιότερους αναγνώστες σίγουρα θυμίζει πολλά, για τους νεότερους τώρα να αναφέρουμε ότι αποτελούσε μία από τις βασικές Ειδικές Διαδρομές στο Ράλλυ Σερρών (μεταξύ 1980-1995) που προσμετρούσε φυσικά στο Κύπελλο Ράλλυ Βορείου Ελλάδος. Εκεί λοιπόν βρεθήκαμε με το κατακόκκινο, αγριεμένο Fiesta…

Το ρολόι δείχνει 07:43 π.μ. και τα πρώτα περάσματα είναι αναγνωριστικά…

Όσο ανεβαίνεις (την κάναμε με ανάποδη φορά απ’ ότι ήταν στο Ράλλυ Σερρών), ελέγχεις την κατάσταση του οδοστρώματος και τα σημεία και φυσικά γνωρίζεις το αυτοκίνητο, ενώ ευχαριστείς το Θεό που άκουσες το ξυπνητήρι και ξύπνησες από τα άγρια χαράματα και δεν έχει κίνηση…

Ανεβάζεις ρυθμό αφού πλέον το αυτοκίνητο και τα λάστιχα ζεστάθηκαν…

Το γκάζι ακούει -παρά τα 1.500 κ.εκ. και τους τρεις κυλίνδρους- και σου δίνει την απαραίτητη φόρα στα ανηφορικά κομμάτια…

Πατάς παραπάνω και αφού έχεις περάσει και τα τελευταία σπίτια φτάνει η πρώτη αριστερή φουρκέτα. Δυνατό και απότομο φρενάρισμα σα να πατάς την κατσαρίδα που είδες πρόσφατα στο υπόγειό σου..

Καμιά αστάθεια ούτε από το μπροστινό, ούτε από το πίσω μέρος και στρίβεις αποφασιστικά μέχρι να καταλάβεις ότι περνάει και με παραπάνω χιλιόμετρα. Ναι, αυτό το μικρό ακούει. Ακούει και προκαλεί με το στήσιμο και τον ήχο του…

Βλέπετε το στήσιμο είναι ονειρεμένο και σου δίνει τη δυνατότητα να «χορέψεις», είτε σε ρυθμούς υπερστροφικούς, είτε σε ρυθμούς αποτελεσματικούς με γραμμές, είτε σε ρυθμούς που γλιστράς με «τα τέσσερα», απολύτως προβλέψιμα πάντα, κάτι που φυσικά σε ευχαριστεί…

Συνεχίζεις, επόμενη δεξιά φουρκέτα, έπιασες το νόημα και στρίβεις πλέον με αρκετά περισσότερα, ακολουθεί αριστερή πατημένη σε δεξιά μέτρια πατημένη που κλείνει στο τέλος, το ST ακλόνητο και εσύ πλέον έχεις μπει σε ρυθμό αγώνα!

Κυνηγάς περισσότερο και το Fiesta εκεί όπως και τα ελαστικά της Maxxis που παρά την πίεση ακολουθούν. Επ’ αυτού, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι πλέον βγάζουμε το καπέλο στην ταϊβανέζικη εταιρεία καθώς το νέο μοντέλο τους (Victra Sport 5) έμεινε πιστό σε κάθε ανήσυχη πρόκλησή μας και μόνο όταν παραθερμάνθηκε άρχισε να δίνει λίγο μειωμένη πρόσφυση (ας μην ξεχνάμε όμως ότι είναι συμβατικό ελαστικό και όχι αποκλειστικά σπορ).

Τότε δηλαδή, που αποφασίσαμε και εμείς να κατεβάσουμε ρυθμό, σεβόμενοι πάντα το αυτοκίνητο και ότι πλέον πέρασε η ώρα και οι πρώτοι πρωινοί τύποι άρχισαν να κυκλοφορούν.

Δεν πειράζει, ώρα για παρατήρηση…

Σπάνια αποφασίζουμε να μεταφέρουμε πρώτα την εμπειρία μας για ένα μοντέλο από το οδηγικό κομμάτι και μετά από το παρουσιαστικό. Ωστόσο στην περίπτωση του Fiesta ST δε θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς λόγω του προσανατολισμού του.

Παρατηρώντας λοιπόν το κατακόκκινο ST παρατηρείς απευθείας ότι οι δημιουργοί του δε θέλουν πλέον να προκαλούν, όπως γινόταν σε παλαιότερες εποχές. Έτσι προτίμησαν να εφαρμόσουν μικρές -αλλά σημαντικές- πινελιές ώστε να γίνεται αμέσως ο διαχωρισμός από τα «απλά» Fiesta.

Στις πινελιές αυτές περιλαμβάνονται εμπρός μια νέα κυψελωτή μάσκα με ένα διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, φώτα με LED ημέρας και ένα λογότυπο ST στην κάτω δεξιά άκρη της εισαγωγής.

Στα πλάγια, τα νέα μαρσπιέ, η αεροτομή και οι ζάντες των 17 ιντσών (διατίθεται και με 18άρες) δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης, ενώ πίσω ο νέος προφυλακτήρας με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης και το σήμα ST στο τελείωμα της πέμπτης θύρας, ολοκληρώνουν τις διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό.

Περνώντας στο εσωτερικό τώρα…

…συναντάς την ίδια φιλοσοφία, αφού ο σχεδιασμός παραμένει ίδιος με τα συμβατικά Fiesta, την ώρα που τις εντυπώσεις κλέβουν τα υφασμάτινα (διατίθενται με μερικό δέρμα) τύπου μπάκετ καθίσματα. Είναι της Recaro, προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη σε σχέση με αυτά του προηγούμενου μοντέλου και πλέον μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση ακόμα και πιο μεγαλόσωμους σωματότυπους.

Αυτά σε συνδυασμό με το ειδικό -για την έκδοση- τιμόνι με τη φαρδιά στεφάνη και το κομμένο κάτω μέρος, καθώς και το μπουτόν για την επιλογή του προγράμματος που επιθυμείς ανάμεσα σε Normal, Sport και Track (για πρώτη φορά σε Fiesta) ολοκληρώνουν τις διαφοροποιήσεις στο εσωτερικό.

Κάτω από το καπό…

…υπάρχει ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος Ecoboost των 1,5 λίτρων που αποδίδει 200 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με τη ροπή των 290 Nm να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.600 σ.α.λ. και τη μετάδοση της κίνησης να αναλαμβάνει ένα «κοντό» μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι τρικύλινδρος με δυνατότητα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου (για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιομηχανία) όταν είναι μικρές οι απαιτήσεις ισχύος, με σκοπό την αυξημένη οικονομία καυσίμου. Αναφορικά με αυτή, κατά τη διάρκεια της σύντομης συμβίωσής μας με το γρήγορο Fiesta η μέση τιμή ήταν περί τα 8 λίτρα/100χλμ., ανέβηκε στα 9,4 λίτρα/100χλμ. όταν το πιέσαμε και έπεσε στα 7,2 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε οικονομικά.

Η συνέχεια στην πίστα…

…και μάλιστα στην καλύτερη των Βαλκανίων, την πίστα των Σερρών, όπου πλέον μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε το Track Mode από το μενού των διαθέσιμων προφίλ οδήγησης. Το Fiesta αγριεύει τον ήχο του, το σύστημα ευστάθειας απενεργοποιείται μερικώς (βγαίνει και ολικώς αν το επιθυμείς) και το Fiesta αρχίζει να υπερστρέφει επιφυλακτικά, με αποτέλεσμα να έρχονται τα πρώτα χαμόγελα!

Βλέπετε το μικρότερο μοντέλο της Ford Performance είναι απόλυτα φιλικό, ενώ την ώρα που αρχίζει να γλιστράει το κάνει με αρκετά προβλέψιμο τρόπο, με αποτέλεσμα να μην απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις για να μπορέσεις να κινηθείς θεαματικά.

Για το δεύτερο γύρο μας στην πίστα, επιλέξαμε να κινηθούμε πιο αποτελεσματικά, κάτι που μπορεί να μειώνει λίγο την απόλαυση αλλά κερδίζει στη μάχη των χρονομέτρων.

Το Fiesta με το Launch Control ενεργοποιημένο, ξανά στη γραμμή εκκίνησης. Το στροφόμετρο σταματημένο στις 2.800 σ.α.λ., το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού στο πάτωμα και αφήνοντας το συμπλέκτη ξεκινάμε…

Η εκκίνηση όχι τόσο εκρηκτική όσο περιμένεις αλλά αποτελεσματική, χωρίς άσκοπα σπινιαρίσματα και «ψαρέματα» του μπροστινού μέρους, ενώ εσύ καθυστερείς τα φρένα πριν την Κ1 με τη σιγουριά ότι δε θα σε προδώσουν. Όπως και γίνεται! Στην ίδια γραμμή για την Κ2 και απλά κόβεις λίγο για τις Κ3 και Κ4 πριν φρενάρεις δυνατά για την Κ5…

Το ST πιστό τόσο στην είσοδο, όσο και στη μέση της στροφής με το μπλοκέ να «τραβάει» τη μούρη μέσα και πλέον βγαίνεις γρήγορα για το εσάκι της πίστας. Εκεί, το άμεσο τιμόνι σου επιτρέπει να σημαδέψεις με ακρίβεια και η απότομη αλλαγή βάρους δείχνει πως δεν μπορεί να επηρεάσει τη σωστή λειτουργία της ανάρτησης, ενώ εσύ ήδη έχεις καταλήξει στο συμπέρασμα πως η Ford κατασκεύασε το καλύτερο «καυτό» σουπερμίνι του σήμερα, αν όχι των τελευταίων δεκαετιών!

Τιμώντας την παράδοση!

Ανέκαθεν τα μοντέλα με το μπλε οβάλ σήμα και δη με την υπογραφή της Ford Performance είχαν το δικό τους μοναδικό τρόπο να προσεγγίζουν τους λάτρεις της απολαυστικής οδήγησης αλλά και να τους κερδίζουν. Σήμερα το Fiesta ST με τις κρυφές αρετές του, δείχνει ότι δεν έχει αντίπαλο στην συρρικνωμένη πλέον κατηγορία των «καυτών» σουπερμίνι.

Σε αυτό, εκτός από το εξαιρετικό οδηγικό προφίλ του και τις επιδόσεις, έχει να επιδείξει και μια εντυπωσιακή τιμή που ξεκινάει πλέον από τα 22.065 για τη μεσαία έκδοση (ST2) και τα 27.772 ευρώ για την κορυφαία έκδοση (ST3), η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει στον στάνταρ εξοπλισμό της και το μπλοκέ διαφορικό της Quaife και το Launch Control. Καλούδια που μπορούν να προστεθούν και στις μικρότερες εκδόσεις και δύσκολα μπορεί να βρει κανείς σε ένα πακέτο αυτής της τάξης χρημάτων.

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Κιβώτιο, Επιδόσεις, Θέση οδήγησης, Τιμόνι, Στήσιμο, Μπλοκέ διαφορικό, Κατανάλωση, Τιμή

ΚΑΤΑ: Μικρές εμφανισιακές αλλαγές σε σχέση με τα «συμβατικά» Fiesta, Μη παραμετροποίηση του Launch Control, Άνεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         1.5Τ

Καύσιμο                                                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                 1.497

Κύλινδροι                                                3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                         12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                     200/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   290/1600-4000

Θέση                                                 Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία         Άμεσος & Έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                         2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                          84,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                       9,7:1

Κιλά/ίππο                                                     6,3

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                        Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                           Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                Αεριζόμενοι δίσκοι 278×23 χλστ.

Πίσω                                                Δίσκοι 253×12 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                          Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                        2,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                     11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                         Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                  17×7,5J

Υλικό                                                       Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                        Maxxis Victra Sport 5

Διάσταση ελαστικών                         205/45 ZR17

Ρεζέρβα                                               Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)      4068x1735x1469

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2493

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                     1465

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                         1447

Βάρος(κιλά)                                               1262

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                       311

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                              3,4

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                            6,5

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                            8,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                   232

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                       6,0

Μέση τιμή δοκιμής                                   8,0

Μέγιστη τιμή δοκιμής                              9,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                            7,2

Αυτονομία(χλμ.)                                       487

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                   42

Εκπομπή CO2                                           136

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                   22.265

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!