Test Drives & Rides

Δοκιμή: BMW X3 xDrive20d

«Παράγων Χ»

Σίγουρα το γράμμα Χ είναι ένα από τα αγαπημένα γράμματα στο αλφάβητο των Βαυαρών, καθώς μπορεί η αρχή να έγινε σχεδόν 20 χρόνια πριν με ένα μοντέλο (την τότε νέα X5), αλλά σήμερα το συγκεκριμένο γράμμα συνοδεύει μια ολόκληρη οικογένεια μοντέλων του γερμανικού εργοστασίου (X1, X2, X3, X4, X5, X6 και X7), που σε παγκόσμια κλίμακα αποτελεί το 34% των συνολικών πωλήσεων της μάρκας!

Στην οικογένεια αυτή και η X3, κατέχοντας μάλιστα μια ξεχωριστή θέση, καθώς αποτελεί το πλέον δοκιμασμένο μοντέλο του εργοστασίου στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV και έχει βγάλει την εταιρεία ασπροπρόσωπη όλα αυτά τα χρόνια.

Όσο για εμάς, τη δοκιμάζουμε αυτή τη φορά στην πετρελαιοκίνητη έκδοση των 2.0 λίτρων για να εξακριβώσουμε του λόγου το αληθές και να δούμε αν τα αρκετά χρήματα που κοστίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό, έχουν πραγματικό αντίκρισμα στο δρόμο…

Γνώριμη αλλά αρκετά όμορφη…

Η τρίτη γενιά της X3 μοιάζει πολύ με τον προκάτοχό της και είναι πολύ πιο όμορφη σε σχέση με το πρώτο μοντέλο.

Στην πραγματικότητα όμως είναι εντελώς καινούρια, με επιρροές από τη νέα Σειρά 5.

Είναι ελαφρώς μακρύτερη (κατά 51 χλστ.), φαρδύτερη (κατά 10 χλστ.) και ευχάριστα ελαφρύτερη (μέχρι και 55 κιλά, ανάλογα με τον κινητήρα και την έκδοση).

Τα πιο «εκπαιδευμένα» μάτια μπορεί να εντοπίσουν τα μεγαλύτερα εμπρός φώτα, τη μεγαλύτερη μάσκα και τις πιο κεκλιμένες γυάλινες επιφάνειες.

Παράλληλα, η γραμμή των θόλων είναι πιο οριζόντια, το πίσω παράθυρο είναι φαρδύτερο και το πίσω μέρος εμφανίζεται πιο μυώδες.

Γενναιόδωρη!

Το εσωτερικό είναι πιο γενναιόδωρο όσον αφορά στις διαστάσεις και ο χώρος αποσκευών παραμένει ίδιος (550 λίτρα), αν και το πιο τετράγωνο σχήμα του καθιστά τη φορτο-εκφόρτωση πιο εύχρηστη.

Ταυτόχρονα, τα πίσω καθίσματα διπλώνουν σε τρεις διαφορετικές θέσεις και μπορούν να τοποθετηθούν και (σχεδόν) επίπεδα, δημιουργώντας ένα μεγάλο ενιαίο χώρο μεταφοράς.

Ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι υπέρ-αρκετός για δύο μεγαλόσωμους ενήλικες, ενώ ακόμα και τρεις θα βολευτούν αν καθίσουν κολλητά ώμο με ώμο.

Η μεγαλύτερη βελτίωση στο εσωτερικό ωστόσο είναι η ποιότητά του. Η χρήση της νέας Σειράς 5 ως «δωρητή» βοηθά πολύ, με την ευρεία χρήση ποιοτικών υλικών, όπως δέρμα και μαλακό πλαστικό που αναβαθμίζει κατακόρυφα το εσωτερικό της νέας X3 τόσο στο μάτι όσο και στο άγγιγμα.

Έχουμε λοιπόν ένα ποιοτικό εσωτερικό, το οποίο ενισχύεται με πλούσια τεχνολογικά βοηθήματα, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής head-up display, απομακρυσμένο χειρισμό με χειρονομίες και σύστημα ημί-αυτόνομης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του ενεργού συστήματος cruise control, το οποίο έχει τη δυνατότητα να φρενάρει και να επιταχύνει αυτόματα σε συνθήκες χαμηλής ταχύτητας, όπως μέσα σε αστική κίνηση.

Με ψυχή και ουσία…

Ο κινητήρας των 190 ίππων είναι ζωηρός, αν όχι δυνατός, πετυχαίνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δευτερόλεπτα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, κάτι που σημαίνει ότι δεν χρειάζεσαι επιπλέον απόδοση. Έτσι, η X3 20d γίνεται ένα πολύ καλό αυτοκίνητο στο δρόμο, αν και οι επιδόσεις δεν αποτελούν το δυνατό της σημείο, ιδιαίτερα σε δρόμους με στροφές.

Εκεί, το δυνατό σημείο της είναι το στήσιμο του αυτοκινήτου, καθώς η πλατφόρμα της Σειράς 5 βοηθάει στη δημιουργία ενός σπορ χαρακτήρα, τη στιγμή που σε αυξημένη πίεση είναι λίγο πιο… πισωκίνητη σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, κάτι που προέρχεται κυρίως από το σύστημα τετρακίνησης xDrive, το οποίο συνήθως μεταφέρει περισσότερη ροπή προς τον πίσω άξονα, καθώς μεταβάλλει τα ποσοστά ροπής εμπρός και πίσω ανάλογα με τις ανάγκες πρόσφυσης.

Επιπλέον, το τιμόνι είναι ασυνήθιστα ακριβές για ένα ογκώδες 4×4, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και απόλυτα ελεγχόμενες χάρη στη νέα ανάρτηση.

Ασυνήθιστες επίσης -για ένα τέτοιο όχημα- είναι και οι off road ικανότητες που προσφέρει, αφού εκτός της πεπατημένης, το σύστημα τετρακίνησης προσφέρει εξαιρετική πρόσφυση και σιγουριά, με το μόνο μελανό σημείο να έγκειται στη σχετικά περιορισμένη απόσταση από το έδαφος και στους τροχούς των 20 ιντσών που «φορούσε» το αυτοκίνητο της δοκιμής.

Υψηλό το τίμημα!

Η X3 είναι ένα premium SUV μεσαίου μεγέθους που αντανακλά ελκυστικότητα και πρακτικότητα, αλλά δυστυχώς απαιτεί και ένα πολύ υψηλό χρηματικό ποσό από τους υποψήφιους αγοραστές της, λόγω κυρίως του φορο…μπηχτικού συστήματος της χώρας μας, που είναι ικανό να εκτοξεύσει την τιμή της ακόμα και κοντά σε εξαψήφια νούμερα, όπως στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής.

Για την ιστορία αξίζει να αναφέρουμε ότι η νέα Χ3 φτάνει στη χώρα μας με τιμή 35.050 ευρώ (προ φόρων) και διατίθεται στην ελληνική αγορά (μετά φόρων) με τιμές που ξεκινούν από τα 54.500 ευρώ (για την έκδοση xDrive 20d πάντα ο λόγος), ενώ με τον έξτρα εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής -που αναπόφευκτα αλλάζει το φορολογικό συντελεστή- το τίμημα ξεπερνάει οριακά ακόμα και τα 90.000 ευρώ (90.776 για την ακρίβεια)! Μόνο στην Ελλάδα αυτά…

Για όσους τώρα μπορούν να διαθέσουν αυτό το υψηλό τίμημα, η νέα X3 είναι ομορφότερη, πρακτικότερη, πολυτελέστερη και με περισσότερη τεχνολογία σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, τη στιγμή που είναι εξαιρετική στο δρόμο και αξιόλογη στις εκτός δρόμου εξορμήσεις. Εκεί δηλαδή που υστερεί κατά βάση ο ανταγωνισμός της…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Κιβώτιο, Πολυτέλεια, Τεχνολογία, Σύστημα πολυμέσων, Χώροι, Ικανότητες εκτός δρόμου

ΚΑΤΑ: Κατανάλωση, Τιμή, Έλλειψη ρεζέρβας

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                     2.0D

Καύσιμο                                                             Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           1.995

Κύλινδροι                                                          4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                   16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                190/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                              400/1750-2500

Θέση                                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                                  Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                     2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                       90,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                                  16,5:1

Κιλά/ίππο                                                                 9,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                 Γόνατα ΜακΦέρσον με διπλούς συνδέσμους

Πίσω                                                        Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                         Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                             Αεριζόμενοι δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                             Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                       Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                      2,5

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                   12,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                       Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                             Αυτόματο (Steptronic) 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                               20×9,0J

Υλικό                                                                     Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                             Pirelli P-Zero

Διάσταση ελαστικών            245/45 R20 (Εμπρός) – 275/40 R20 (Πίσω)

Ρεζέρβα                                                                        –

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                    4708x1891x1676

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                    2864

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                   1620

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                       1636

Βάρος(κιλά)                                                             1825

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                     550

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                            3,8

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                          8,6

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         12,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                                 213

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                     5,4

Μέση τιμή δοκιμής                                                  9,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                            12,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                            7,9

Αυτονομία(χλμ.)                                                      839

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                                  60

Εκπομπή CO2                                                          142

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                  54.500

Αυτοκινήτου δοκιμής                                           90.776

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!