Test Drives & Rides

Δοκιμή: Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 120PS

Αειθαλής Ιταλίδα…

Συμπληρώνοντας σχεδόν 10 χρόνια παρουσίας στο χώρο του αυτοκινήτου και μάλιστα σε μία από τις πλέον ανταγωνιστικές κατηγορίες, η Alfa Romeo Giulietta έχει δείξει ότι αντέχει την πίεση των αντιπάλων και παραμένει ελκυστική, προκαλώντας το κοινό να τη συμπεριλάβει στη λίστα των επιλογών του σε κάθε νέα αγορά. Είναι η ιταλική φινέτσα; Οι επιδόσεις; Οι τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει;

Όπως με μια γυναίκα, δυσκολεύεσαι αρχικά να προσδιορίσεις γιατί σου αρέσει, αλλά κάθε φορά που την οδηγείς έχεις το ίδιο ευχάριστο συναίσθημα. Ένα συναίσθημα που η μεσαία Ιταλίδα «ευχαριστιέται» και με την ανανέωση που δέχτηκε, κυρίως στον αισθητικό τομέα, θέλει να διατηρήσει, αποδεικνύοντας ότι αντέχει ακόμα στο χρόνο…

Είναι ωραία και το ξέρει…

…και το ξέρουν και οι άνθρωποι πίσω από την κατασκευή της και για το λόγο αυτό θεώρησαν ότι δεν απαιτούνται σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές σε ένα ήδη ελκυστικό μοντέλο. Έτσι, στην ανανεωμένη Giuliettaσυναντούμε μικροαλλαγές στην εμπρόσθια όψη, με μια νέου σχεδιασμού μάσκα, νέες και ιδιαίτερα ελκυστικές χρωματικές επιλογές, πέρα από το παραδοσιακό κόκκινο, καθώς επίσης και διακριτικά «φουσκώματα» στο αμάξωμα που τονίζουν τη σιλουέτα του αυτοκινήτου προσδίδοντάς του δυναμισμό.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε τον ενισχυμένο βασικό εξοπλισμό, αλλά και τα ανανεωμένα εξοπλιστικά πακέτα που διατίθενται με καθεμία από τις διαθέσιμες εκδόσεις της Giulietta, τότε το αποτέλεσμα είναι μια απόλυτα ισορροπημένη ανανέωση για ένα μοντέλο που θέλει να διατηρήσει ή ακόμα και να ενισχύσει τη θέση του στην αγορά.

Φρεσκάρισμα και εσωτερικά

Μικροαλλαγές συναντούμε και στην καμπίνα του ανανεωμένου μοντέλου της Alfa Romeo, όπου κυριαρχούν οι μαύρες και σκουρόχρωμες αποχρώσεις συνδυασμένες με λεπτομέρειες αλουμινίου, προσδίδοντας ένα σπορ χαρακτήρα αλλά διατηρώντας τη φινέτσα στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα ιταλικά μοντέλα.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί βρίσκονται στα ίδια υψηλά επίπεδα ποιότητας με πολύ καλή συναρμογή και ευχάριστη αίσθηση στην αφή, ενώ ανανεωμένο είναι και το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου, το οποίο, πέρα από τις κλασικές πλέον λειτουργίες συνδεσιμότητας, προσφέρει και πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τη λειτουργία και την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Από πλευράς χώρων, στην καμπίνα της Giulietta θα καθίσουν και θα μετακινηθούν χωρίς παράπονα τέσσερεις επιβάτες, αλλά για πέντε θα πρέπει οι τρεις πίσω να είναι… περιορισμένων διαστάσεων, την ώρα που ο χώρος αποσκευών προσφέρει ικανοποιητική χωρητικότητα στα 350 λίτρα.

Ομορφιά… αλλά και επιδόσεις

Εφοδιασμένη με τον 1600άρη JTDM-2 πετρελαιοκινητήρα προδιαγραφών Euro 6d, η ανανεωμένη Alfa RomeoGiulietta έχει να επιδείξει κάτι περισσότερο από την ομορφιά της, καθώς οι 120 ίπποι ισχύος και τα 320 Nmροπής συνηγορούν προς ένα ιδιαίτερα δυναμικό οδηγικό προφίλ, σύμφωνα με το οποίο οι επιταχύνσεις είναι γρήγορες ανεξάρτητα με την επιλεγμένη σχέση στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και η δύναμη είναι διαθέσιμη σε ολόκληρο το φάσμα περιστροφής του κινητήρα.

Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σημειώνονται στο κοντέρ σε λίγο παραπάνω από 10 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα.

Ωστόσο, όταν πας με «τέρμα γκάζι» πρέπει να ξεχάσεις και τις καταναλώσεις που δηλώνει ο κατασκευαστής καθώς το ουτοπικό 4,5 λίτρα/100 χλμ. για τη μέση κατανάλωση μετατρέπεται σε νούμερο πάνω από 8 σε… πιεσμένες καταστάσεις, ενώ σε μικτή χρήση η Giulietta απαιτεί περίπου 7,3 λίτρα ντίζελ για κάθε 100 χλμ. που καλύπτει, σύμφωνα  με τις μετρήσεις κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ο πετρελαιοκινητήρας των 1600 κ.εκ. αποτελεί ιδανική επιλογή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, καθώς είναι σε θέση να προσφέρει επιδόσεις σε συνδυασμό με πολιτισμένη λειτουργία και έτσι μπορεί να φανεί χρήσιμος τόσο στις καθημερινές μετακινήσεις, όσο και στα μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Συντροφιά για κάθε μέρα

Ένα ακόμα σημείο στο οποίο η Giulietta επέστρεψε ανανεωμένη είναι το σύστημα της ανάρτησης, το οποίο βελτιώθηκε με γνώμονα την άνεση σε μεγάλη ποικιλία χρήσεων του αυτοκινήτου, χωρίς όμως να απαιτεί μεγάλους συμβιβασμούς στα δύσκολα.

Συγκεκριμένα, η ανανεωμένη Alfa Romeo Giulietta κινείται με άνεση και χάρη στον ανοιχτό δρόμο, με μειωμένους θορύβους μέσα στην καμπίνα και απορροφώντας ένα μεγάλο ποσοστό από τις κάθετες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ στον επαρχιακό δρόμο και τις στροφές το αμάξωμα παίρνει περιορισμένες κλίσεις –χάρη και στην αποδοτική ακαμψία του πλαισίου- και απαιτεί σημαντική προσοχή μόνο σε αρκετά… πιεσμένες καταστάσεις.

Το πολύ καλό, ηλεκτρικό τιμόνι και το άκρως αποδοτικό σύστημα των φρένων, στοιχεία χαρακτηριστικά και διαχρονικά για τα μοντέλα της Alfa Romeo, θα ικανοποιήσουν ακόμα και τους πιο απαιτητικούς, ενώ προσφέρουν άνεση και ασφάλεια τόσο στις καθημερινές ασχολίες και τη μετακίνηση μέσα στην πόλη, όσο και στις μεγαλύτερες εξορμήσεις ή τη διασκεδαστική βόλτα στα… όρια του αυτοκινήτου.

Γοητευμένοι…

Μετά από την ολιγοήμερη συνύπαρξή μας με τη μεσαία Ιταλίδα, δηλώνουμε και πάλι γοητευμένοι από την παρουσία της. Οι σχεδιαστικές ανανεώσεις της προσέδωσαν ένα φρέσκο και ελκυστικό παρουσιαστικό, ενώ ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρας προσθέτει στην όλη εμπειρία πίσω από το τιμόνι της Alfa Romeo Giulietta.

Με τιμή έναρξης για τη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση στα 19.250 ευρώ και έναν πλούσιο εξοπλισμό, η Giulietta είναι ακόμα εδώ για να διεκδικήσει το μερίδιό της στην αγορά κα μάλιστα με αξιώσεις.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Κινητήρας, Ανάρτηση, Φρένα

ΚΑΤΑ: Άνεση εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 1.6 JTDM-2

Καύσιμο                                               Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                             1.598

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                   120/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                      320/1750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                     Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                       Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                          Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                         Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                        Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                     Dunlop SP Sport MAXX

Διάσταση ελαστικών                         225/40 ZR18

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)        4351x1798x1464

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2634

Βάρος(κιλά)                                                1310

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                        350

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                            10,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                    195

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                        3,9

Μέση τιμή δοκιμής                                    7,3

Αυτονομία(χλμ.)                                        746

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                    60

Εκπομπή CO2                                             118

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                    19.250

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!