Missions

Οδηγούμε το Skoda Karoq 1.5 TSI…

Σε γνωστά μονοπάτια…

Ο πληθυσμός της κατηγορίας των SUV έχει αρχίσει να αυξάνεται υπερβολικά, όπως όλοι μας μπορούμε να δούμε και λίγοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ήθελαν να πάρουν ρίσκο σε μια τόσο σημαντική κατηγορία. Παρόλα αυτά, η Skoda έχει τολμήσει παλαιότερα να ρισκάρει, προτείνοντας στο κοινό το ξεχωριστό -και για κάποιους εντυπωσιακό Yeti- το οποίο όμως, σύμφωνα με τον απολογισμό της εταιρείας, έβλαψε τελικά τις πωλήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Karoq 1.6 TDI [VIDEO]

Για το λόγο αυτό, οι άνθρωποι της Skoda αποφάσισαν να υιοθετήσουν μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση κατά τη δημιουργία του νέου Karoq, το οποίο δεν ήρθε ως μια αντικατάσταση για το Yeti (κυρίως επειδή το νέο αυτοκίνητο είναι 16 εκατοστά μακρύτερο) αλλά τοποθετείται πλέον ως αντίπαλος των Peugeot 3008, KIA Sportage, Nissan Qashqai και των ομοίων τους.

Με έμφαση στην απλότητα

Με στόχο την πλήρη διαφοροποίηση από το παρελθόν της εταιρείας στην κατηγορία, το οποίο σηματοδοτήθηκε από το Yeti, η Skoda προχώρησε σε καίριες αλλαγές, ξεκινώντας από τον εξωτερικό σχεδιασμό, όπου δε συναντούμε σχεδιαστικές επιρροές από τον… πρόγονο.

Αντίθετα, το νέο Karoq μοιάζει πολύ με ένα μικρό Kodiaq, ενώ θυμίζει πολύ και το «ξαδερφάκι» του SEAT Ateca, ειδικά στην πλαϊνή όψη. Διακρίνεται από καθαρές γραμμές και επιφάνειες χωρίς υπερβολές και πρωτοποριακές επιλογές, καθώς η συντηρητικότητα της Skoda στη σχεδίαση επέστρεψε…

Χωρίς υπερβολές

Πρακτικό και λειτουργικό το εσωτερικό του Karoq, χωρίς καθόλου υπερβολές στη σχεδίαση και με ιδιαίτερη έμφαση στην απλότητα και ευκολία των χειρισμών.

Εκεί όπου πολλοί «αντίπαλοι» χρησιμοποιούν γυαλιστερά φινιρίσματα και «ρευστά» ταμπλό, η Skoda επέλεξε τη λειτουργικότητα πάνω από το στυλ και έτσι το Karoq ενσωματώνει απλοϊκά σχήματα από υψηλής ποιότητας υλικά μαλακά στην αφή.

Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερα άνετη και εργονομική, με τα πεντάλ, το τιμόνι και τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων να είναι στη σωστή θέση, ενώ άνετα κάθεται και ο συνοδηγός στα δεξιά.

Αντίστοιχη η εικόνα και πίσω όπου υπάρχει αρκετός χώρος για δύο ψηλούς ενήλικες, ωστόσο ένας μεσαίου αναστήματος επιβάτης στην πίσω μεσαία θέση (ο πέμπτος συνολικά επιβάτης) θα αισθάνεται λίγο στενάχωρα, κυρίως λόγω του μεσαίου, σκληρού και ελαφρώς ανυψωμένου μαξιλαριού.

Με τον «δυνατό» βενζινοκινητήρα

Για αυτή τη δοκιμή μας παραλάβαμε ένα Skoda Karoq με τον 1.5 λίτρων TSI κινητήρα βενζίνης και το εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι η πιο «δυνατή» επιλογή σε σχέση με τον 1.000άρη και αυτό φαίνεται καθώς μας πρόσφερε ικανοποιητική απόδοση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Γρήγορος στην απόκρισή του, ο κινητήρας των 150 ίππων δεν μας προβλημάτισε πουθενά, ενώ χάρη στην ροπή των 250 Nm, η οποία ήταν διαθέσιμη μόλις από τις 1.500 σ.α.λ., ήταν σε θέση να ανταποκριθεί επάξια σε απότομα πατήματα του πεντάλ του γκαζιού.

Σταθερό και σίγουρο στο δρόμο

Στο δρόμο, το νέο Karoq ήταν ένα απόλυτα ικανοποιητικό αυτοκίνητο χωρίς εκπλήξεις και παρόλο που εφοδιαζόταν με τον πιο «δυνατό» βενζινοκινητήρα, μας πρόσφερε μια ολοκληρωμένη αλλά αναμενόμενη εικόνα.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το Karoq δεν κατασκευάστηκε ως αυτοκίνητο επιδόσεων, αλλά ως ένα συμπαγές και άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο και αυτό είναι που κάνει καλά.

Έχει τη δύναμη για να ταξιδέψει άνετα στον ανοιχτό αυτοκινητόδρομο και δεν προβληματίζει ιδιαίτερα σε κλειστά κομμάτια με στροφές, ενώ η καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων συμβάλει στην καλή οδηγική εικόνα του.

Σοβαρή πρόταση

Το Skoda Karoq αποδείχθηκε κατά τη δοκιμή μας ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που αξίζει να θεωρείται ως σοβαρή πρόταση κατά την αγορά ενός μεσαίου SUV. Παρόλο που σχεδιαστικά έχει επανέλθει στη συντηρητικότητα της Skoda, έχει αντικαταστήσει ό,τι του λείπει σε τσαχπινιά με ένα πιο αριστοκρατικό εσωτερικό, αυξημένη πρακτικότητα και πολύ καλή οδική επάρκεια.

Μάλιστα, με τιμές που ξεκινούν από τα 22.100 ευρώ για τη βασική έκδοση του 1.5 TSI και φτάνουν έως τις 27.200 ευρώ για την πλούσια έκδοση Style της δοκιμής μας, με υπερπλήρη εξοπλισμό, μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι αποτελεί μια από τις πλέον καλύτερες value for money επιλογές στη συγκεκριμένη αγορά. Αναμενόμενο άλλωστε για ένα Skoda…

ΥΠΕΡ: Πρακτικότητα, Άνεση εσωτερικού, Χώρος αποσκευών

ΚΑΤΑ: Σχεδίαση, Ανάρτηση

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 1.5 TSI

Καύσιμο                                               Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                          1.498

Κύλινδροι                                         4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                  16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)          150/5000-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)             250/1500-3500

Θέση                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία             Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                  2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                    74,5 x 85,9

Σχέση συμπίεσης                                12,5:1

Κιλά/ίππο                                               9,4

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                  Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                        Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                      Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                            Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                      Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                     2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                  10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                       Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                       Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                 17x7J

Υλικό                                                    Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                  Hankook Ventus Prime 3

Διάσταση ελαστικών                        215/55 R17

Ρεζέρβα                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)   4382x1841x1603

Μεταξόνιο(χλστ.)                                  2638

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                 1576

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                     1541

Βάρος(κιλά)                                           1378

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                   521

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                       8,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)              204

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                  5,4

Μέση τιμή δοκιμής                              8,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                        10,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                       6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                 609

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                             50

Εκπομπή CO2                                     122

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                            22.100

Αυτοκινήτου δοκιμής                    27.200

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!