Το Renault 4 είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο. Είναι ένα αληθινό σύμβολο για τη Renault και κατ’ επέκταση για όλη την αυτοκίνηση, αφού με πάνω από 8 εκατομμύρια πωλήσεις σε περισσότερες από 100 χώρες, τα τελευταία 60 χρόνια ξεπερνά το χάσμα γενεών και τις κοινωνικές ανισότητες.
Η παραγωγή του σταμάτησε πριν από 30 χρόνια, αλλά το 4L δεν έφυγε ποτέ από τα φώτα της δημοσιότητας. Είναι ένα από τα αυθεντικά ‘vintage’ αυτοκίνητα των νέων, καθώς τα τελευταία 25 χρόνια είδαμε το 4L Trophy να αποδεικνύει ξανά και ξανά την αξία του στον τομέα της ευελιξίας, αλλά και της αξιοπιστίας.
Στο σήμερα, το πρωτότυπο 4EVER Trophy που παρουσιάζει η Renault στη φετινή Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι, είναι το δεύτερο εμβληματικό της μοντέλο, μετά το Renault 5 Prototype που λανσάρεται σε ηλεκτρική έκδοση, ως μέρος του στρατηγικού πλάνου Renaulution…
Μια μοντέρνα τολμηρή προσέγγιση
Το Renault 4EVER Trophy προκαλεί με την εμφάνισή του, ενώ ξυπνάει παλιές αναμνήσεις. Κάτω από το μυώδες αμάξωμα, οι στιλιστικοί δεσμοί με τον πρόγονό του, το 4L, κάνουν αισθητή την παρουσία τους:
- Η σιλουέτα με το «φουσκωμένο» καπό, ο προφυλακτήρας και το χαρακτηριστικό κυβοειδές πίσω μέρος
- Τα πίσω, τραπεζοειδή πλαϊνά παράθυρα με τις στρογγυλεμένες γωνίες τους, βρίσκονται ακριβώς πάνω από τους πίσω τροχούς
- Τα εμπρός φτερά έχουν μείνει χωρίς φώτα ή διακοσμητικά στοιχεία
- Τα φτερά και οι προεκτάσεις των θόλων φτάνουν μέχρι τη μάσκα
Έτσι, το ρετρό στυλ δένει αρμονικά με τις τεχνολογικά εκλεπτυσμένες γραμμές, καθώς το πρωτότυπο έχει τονισμένες καμπύλες και πολύ ιδιαίτερα σχεδιασμένη μάσκα, ενώ οι «ultra tech» συνδέσεις μεταξύ των ακτίνων στις ζάντες και του αμαξώματος προσδίδουν μία επιπλέον μοντέρνα νότα. Το ίδιο συμβαίνει και με το γωνιώδες χείλος γύρω από την οροφή.
Ένα ελαφρύ όχημα εκτός δρόμου…
…ή αλλιώς ένα ηλεκτρικό όχημα που ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα. Το κάτω μέρος του 4EVER Trophy, βαμμένο σε ασημί Gun Metal απόχρωση, έχει σχεδιαστεί για να ταιριάζει αισθητικά με την ύπαιθρο, αναδεικνύοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Το σύνολο ξεχωρίζει χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του, με την ασημί βαφή και τις μωβ αποχρώσεις στις μπάρες οροφής, τα ελατήρια των αναρτήσεων και τα σήματα στις ζάντες. Έτσι, η εικόνα ενός ‘dune-buggy’, χαρίζει στο 4EVER Trophy μία εντυπωσιακή εμφάνιση.
Με τη ρεζέρβα τοποθετημένη στην οροφή από ανθρακονήματα, ένα φτυάρι και τις κυματιστές ράμπες στο πάνω μέρος της πίσω πόρτας, το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να κινηθεί εκτός δρόμου, ενώ τα τεράστια προστατευτικά πάνελ στο κάτω μέρος του αμαξώματος και τα προστατευτικά στα «φρύδια» των φτερών αφήνουν μία σημαντική απόσταση 20εκ. γύρω από τους θόλους των τροχών. Το ψηλωμένο αμάξωμα αναδεικνύει το μέγεθος των τροχών (753 mm) και τις ζάντες των 19 ιντσών, ενώ το κάτω μέρος έχει ενισχυθεί για να παρέχει μεγαλύτερη προστασία στην μπαταρία που βρίσκεται στο μέσον του πλαισίου.
Προπομπός ενός νέου ηλεκτρικού B-SUV
Το 4EVER Trophy δείχνει το δρόμο για το μελλοντικό ηλεκτρικό SUV κατηγορίας Β της Renault, που θα προσφέρει άνετη πρόσβαση σε αστικούς και αγροτικούς δρόμους.
Όπως και το Renault 5, έτσι και αυτό θα βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα CMF-BEV, που χρησιμοποιείται για ηλεκτρικά οχήματα της κατηγορίας Β. Η πλατφόρμα αυτή εξασφαλίζει βέλτιστη απόδοση αναφορικά με την αυτονομία, την ακουστική και τη συμπεριφορά στο δρόμο, χωρίς όμως να απαιτεί κανένα συμβιβασμό στη σχεδίαση.
Όσο για τη θέση τους στη γκάμα της Renault, το positioning των μελλοντικών Renault 5 και Renault 4 θα είναι παρόμοιο με τα Clio και Captur, εκπροσωπώντας τη νέα γενιά μοντέλων Renault, ενώ όπως και ο προκάτοχός του, το μελλοντικό μοντέλο που θα βασίζεται στα μοτίβα του 4EVER Trophy, θα κατασκευάζεται στη Γαλλία.