Presentations

Βλέπουμε τη νέα Ducati Panigale V4 Superleggera!

Ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα…

Η Ducati έκανε το βήμα και δημιούργησε την Superleggera V4, πραγματοποιώντας την ίδια στιγμή ένα όνειρο της ίδιας της εταιρείας αλλά και των χιλιάδων φίλων της ανά τον κόσμο.

Ξεπερνώντας τα όρια από μηχανικής, αισθητικής και τεχνολογικής πλευράς, η νέα Panigale V4 Superleggera δίνει έμφαση σε κάθε μικρή λεπτομέρεια και αποτελεί πλέον ένα αριστούργημα του εργοστασίου τη Μπολόνια με εκρηκτικές επιδόσεις και μια παρουσία που σίγουρα δεν περνά απαρατήρητη…

Έχοντας κάνει μια μίνι παρουσίαση σε… εκλεκτούς πελάτες και αντιπροσώπους, η Ducati αποκάλυψε και επίσημα στο κοινό τη νέα Superleggera V4, η οποία αποτελεί την πιο προηγμένη τεχνολογικά μοτοσυκλέτα που κατασκευάστηκε ποτέ στο Borgo Panigale και η οποία θα παραχθεί σε μόλις 500 αριθμημένα αντίτυπα.

Ειδικά σχεδιασμένη για την… κορυφή!

Η νέα Superleggera V4 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτας στον κόσμο -με δικαίωμα νόμιμης κίνησης στο δρόμο- που διαθέτει σασί (πλαίσιο, υποπλαίσιο, «ψαλίδι» και τροχούς) εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από συνθετικό υλικό, μειώνοντας έτσι το βάρος της κατά 6,7 κιλά.

Αλλά για να επιτευχθεί η μέγιστη αντοχή και ασφάλεια, τα κομμάτια αυτά του πλαισίου δοκιμάζονται πρώτα κατά μόνας, χρησιμοποιώντας εξελιγμένες μεθόδους ελέγχου προερχόμενες από την αεροπορική βιομηχανία, όπως η θερμογραφία, η επιθεώρηση με υπερήχους και η τομογραφία.

Επιπρόσθετα, οι διαστάσεις του σασί έχουν τροποποιηθεί έτσι ώστε να βελτιωθεί η απόδοση στην πίστα, με το «ψαλίδι» να έχει αυξήσει το μήκος του. Ως αποτέλεσμα, η νέα μοτοσυκλέτα έχει αυξήσει την ικανότητα επιτάχυνσης και επιβράδυνσής της, ενώ μπορεί πλέον να επιτρέψει στον αναβάτη μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές και καλύτερες «γραμμές» στις εξόδους.

Πολλά από τα μέρη της Superleggera V4 έχουν κατασκευαστεί από ανθρακόνημα και έχουν διαμορφωθεί σε αεροδυναμικά σχήματα. Τέτοια μέρη είναι κομμάτια του φαίρινγκ, τα οποία εξασφαλίζουν αεροδυναμική απόδοση όμοια ή και καλύτερη από μοτοσυκλέτες του MotoGP.

Χάρη στα πτερύγια, τα οποία προέρχονται από την αγωνιστική Ducati του MotoGP του 2016, η νέα μοτοσυκλέτα καταφέρνει να πετύχει κάθετη δύναμη (downforce) ισοδύναμη με 50 κιλά σε ταχύτητα 270 χλμ./ώρα, δηλαδή 20 κιλά αυξημένη σε σχέση με εκείνη των νέων Panigale V4 και V4 R που κυκλοφορούν.

Η δύναμη αυτή βελτιώνει την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, καταπολεμά την τάση για σούζα και αυξάνει στην ικανότητα φρεναρίσματος.

Επίσης, τα κομμάτια αυτά του φαίρινγκ είναι βαμμένα στα χρώματα της αγωνιστικής Desmosedici GP19 τονίζοντας το κόκκινο χρώμα, ταυτόχρονα με τα νέα σχήματα, υλικά και τεχνικά χαρακτηριστικά της νέας μοτοσυκλέτας.

Η πηγή της δύναμης…

Κάτω από την ανθρακονημάτινη επιφάνεια βρίσκεται η ουσία της δύναμης της νέας Superleggera V4: ο κινητήρας Desmosedici Stradale R. Ελαφρύτερος και πιο ισχυρός σε σχέση με το παρελθόν, έχει χωρητικότητα 998 κ.εκ. με διάταξη V4 στις 90 μοίρες και ζυγίζει συνολικά 2,8 κιλά λιγότερα σε σχέση με τον 1.103 κ.εκ. κινητήρα της V4.

Χάρη στο σύστημα εξάτμισης της Akrapovič, ο κινητήρας αποδίδει 224 ίππους ισχύος, νούμερο που αυξάνεται σε 234 ίππους όταν η μοτοσυκλέτα εφοδιάζεται με την εξάτμιση τιτανίου της Akrapovič, μέρος του πακέτου Racing Kit της μοτοσυκλέτας για χρήση στην πίστα.

Μόνο στην Superleggera V4, όταν αυτή είναι «σεταρισμένη» για χρήση σε πίστα, μια ειδική ρύθμιση στον κινητήρα δίνει στον αναβάτη πρόσβαση σε μια οθόνη “RaceGP”.

Προορισμένη αποκλειστικά για αγωνιστική χρήση, η οθόνη αυτή εξελίχθηκε με τη βοήθεια του AndreaDovizioso και είναι στην ουσία αντίγραφο του ψηφιακού οργάνου που χρησιμοποιεί και η Desmosedici GP20.

Εκρηκτικές επιδόσεις

Χάρη στην εκτενή χρήση ανθρακονήματος, τιτανίου και μαγνησίου στα διάφορα κομμάτια της μοτοσυκλέτας, καθώς και στη χρήση αλουμινίου σε πολλά σημεία, η νέα Superleggera V4 ζυγίζει μόλις 159 κιλά στεγνή (δηλαδή 16 κιλά λιγότερα από την V4) και ως αποτέλεσμα έχει μια αναλογία ισχύος/βάρους στους 1.41 ίππους/κιλό!

Η τιμή-ρεκόρ για οδική μοτοσυκλέτα αυξάνεται ακόμα περισσότερο με τις αγωνιστικές ρυθμίσεις του πακέτου “Racing kit” που ανεβάζει την ισχύ στους 234 ίππους, μειώνει το βάρος στα 152.2 κιλά και εκτοξεύει την παραπάνω αναλογία στους 1.54 ίππους/κιλό!

Οι επιδόσεις που η μοτοσυκλέτα μπορεί να πετύχει στην πραγματικότητα είναι εξωπραγματικές!

Ο Alessandro Valia, επίσημος δοκιμαστής της Ducati, οδήγησε τη νέα μοτοσυκλέτα εφοδιασμένη με το αγωνιστικό πακέτο και σλικ ελαστικά στην πίστα του Mugello, πετυχαίνοντας χρόνο 1:52.45, δηλαδή δύο δευτερόλεπτα λιγότερα από το χρόνο της Panigale V4 R SBK, που κέρδισε το πρωτάθλημα Motorspeed Championship (CIV) με αναβάτη τον Michele Pirro!

Κορυφαίος εξοπλισμός

Τα ηλεκτρονικά της νέας Superleggera V4 αναπτύχθηκαν επίσης με γνώμονα την αγωνιστική φύση της μοτοσυκλέτας. Οι διάφορες παράμετροι μπορούν να ρυθμιστούν μέσω τριών προγραμμάτων οδήγησης (RaceA, Race B και Sport), ενώ για πρώτη φορά διατίθενται και πέντε ακόμα προγράμματα οδήγησης τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν εξ ολοκλήρου σύμφωνα με τις διαφορετικές ανάγκες του αναβάτη.

Οι χρόνοι γύρων στην πίστα μπορούν να παρακολουθούνται μέσω του χρονομέτρου Lap Timer, το οποίο μπορεί να καταγράφει χρόνους τερματισμού και ενδιάμεσους χρόνους, αποθηκεύοντας στοιχεία για πέντε πίστες προτίμησης (στο προεγκατεστημένο σύστημα έχουν επιλεγεί οι πίστες Laguna Seca, Mugello, Jerez, Sepang και Losail). Και όλα αυτά αποτελούν μόνο ένα μέρος της πλέον εξελιγμένη πλατφόρμας ηλεκτρονικών η οποία περιλαμβάνει ρυθμίσεις για το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και για το σειριακό κιβώτιο.

Άλλα στοιχεία του βασικού εξοπλισμού περιλαμβάνουν ένα ελαφρύτερο και πλήρες ρυθμίσεων σύστημα ανάρτησης Öhlins με ειδικά μορφοποιημένες μπουκάλες στο εμπρός μέρος και ένα αμορτισέρ τιτανίου πίσω, προερχόμενο από τους αγώνες MotoGP.

Το σύστημα φρένων είναι επίσης ένα από τα καλύτερα της Brembo, με ειδικά σχεδιασμένες δαγκάνες και ένα σύστημα που επιτρέπει τη λεπτομερή ρύθμιση του λεβιέ του φρένου, ώστε να βελτιστοποιείται η λειτουργία του σε συνθήκες αγώνα.

Μόνο για λίγους και τυχερούς!

Οι πρώτες παραδόσεις της νέας Ducati Panigale V4 Superleggera αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο στην Ευρώπη, με την παραγωγή να περιορίζεται σε πέντε μοτοσυκλέτες ημερησίως, δεδομένης της πολυπλοκότητας της κατασκευής. Ωστόσο, έχει γίνει προγραμματισμός ώστε και οι 500 μοτοσυκλέτες να είναι έτοιμες μέσα στο 2020.

Τέλος, οι τυχεροί νέοι ιδιοκτήτες της Panigale V4 Superleggera θα μπορούν να αποκτήσουν και μια ειδικά σχεδιασμένη από την Dainese αγωνιστική φόρμα με ενσωματωμένο αερόσακο, καθώς επίσης και ένα ανθρακονημάτινο κράνος.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsOn The RoadPresentations

Νέα Alfa Romeo Milano: Αλφίστας μιας νέας εποχής...

Auto NewsEcoFirst ImpressionsNewsOn The RoadPresentations

BYD: Η Κινέζικη Άνοιξη στην Ελλάδα!

First ImpressionsOn The RoadPresentations

Loncin XWolf 1000: Ο «λύκος»...

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!