Missions

Οδηγούμε το νέο Volkswagen T-Cross…

Με τιμές που ξεκινούν από 17.400 ευρώ άρχισε να διατίθεται στην αγορά το νέο μικρό SUV της VW, το εμπροσθοκίνητο T-Cross. Κομψό, ευρύχωρο με εξωτερικό μήκος στα 4,11 μ., παίζει σαν βασικό του χαρτί στη μάχη των ελληνικών πωλήσεων το λογικό κόστος χρήσης (κατανάλωση, τέλη, τεκμήρια) και τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό της βασικής έκδοσης, ο οποίος, στην πράξη, είναι αυτός μιας μεσαίας.

Προσφέρεται με έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 999 κ.εκ., άμεσου ψεκασμού, σε έκδοση 95 ή 115 ίππων, καθώς και με έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τούρμπο, επίσης, 95 ίππων σε τιμή από 20.250 ευρώ.

Το Τ-Cross μπαίνει σε έναν άκρως ανταγωνιστικό στίβο στον οποίο όλες σχεδόν οι μάρκες ευρείας παραγωγής έχουν το δικό τους μικρό αντιπρόσωπο και τοποθετείται «ένα κλικ» πιο κάτω από το Τ-Roc από το οποίο είναι 12 εκ. πιο κοντό και λίγο πιο στενό. Κατά βάση, στοχεύει στο ίδιο κοινό με το μοντέλο με το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα ΜQΒ/A0 και τα ίδια μηχανικά μέρη, αλλά διαφοροποιείται (λίγο) σε χώρους, τιμή και κατανάλωση. Το Τ-Cross, όπως και το Polo αλλά και τα Seat Ibiza και Arona ανήκουν στην ίδια οικογένεια, με το νεότερο μέλος της SUV οικογένειας της VW να κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ναβάρα, στην Ισπανία.

Τι αγοράζετε όμως με 17.400 ευρώ;

Το νέο μικρό τζιποειδές της VW προσφέρεται μόνο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα Life και Style. Το πρώτο επίπεδο, όπως ήδη αναφέραμε είναι υπερπλήρες περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ESP, σύστημα hill holder, έξι αερόσακους, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς ομίχλης με σταθερό φωτισμό στροφής, φώτα ημέρας led, συρόμενο πίσω κάθισμα, αφαιρούμενο -και ρυθμιζόμενο σε ύψος- δάπεδο χώρου αποσκευών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, επαγωγική φόρτιση κινητού, κλιματισμό, αυτόματο άναμμα φώτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, μπάρες οροφής, τέσσερις θύρες USB και ρεζέρβα ανάγκης (όχι κιτ επισκευής), σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, σύστημα αναγνώρισης πεζών και αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, έλεγχο κόπωσης οδηγού, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, περιοριστή ταχύτητας, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, έλεγχο πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop και ίσως… κάτι ακόμη! Με άλλα λόγια δεν χρειάζεστε τίποτε περισσότερο!

Παρουσιάσαμε πιο αναλυτικά από άλλες φορές τον εξοπλισμό για να κρίνει κάποιος και την τιμή η οποία, σε πρώτη ματιά, ίσως να μην φαίνεται λογική για «βασική» έκδοση, αλλά βλέποντας το τι παίρνεις, δικαιολογείται απόλυτα!

Το νέο T-Cross μπορεί να είναι από τα μικρά μοντέλα στην κατηγορία αλλά ο σχεδιασμός του είναι ενός καθαρόαιμου SUV! Οι γραμμές του είναι οι κλασικές γωνιώδεις, χαρίζοντάς του όγκο και δυναμισμό αλλά και… χώρους αξιοπρόσεκτους για ένα αμάξωμα 4,11 μέτρων μήκους.

Σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2,56 μ. επιτρέπει π.χ. σε επιβάτες του 1,80 μ. ύψους να χωράνε άνετα τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ το συρόμενο κατά 14 εκ. πίσω κάθισμα βοηθάει επιπρόσθετα.

Κοιτώντας το εμπρός μέρος ξεχωρίζει η σχεδόν κάθετη μάσκα ενώ πίσω η κόκκινη αντανακλαστική και μαύρη φάσα που ενώνει τα δύο φώτα ενισχύει την αίσθηση του πλάτους.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι κι αυτό κάθετο και πάνω του δεσπόζουν ο πίνακας των οργάνων, αναλογικός ή με ψηφιακή οθόνη (+500 ευρώ) και η οθόνη πολυμέσων, ενώ μια πλατιά φάσα συνδέει το τέλος των συστημάτων πολυμέσων με την δεξιά άκρη του ταμπλό.

Τα πλαστικά στο ταμπλό, όπως και τα καλύμματα στις πόρτες, είναι σκληρά κάτι που θα μπορούσε να λείπει, μια και η διαφορά κόστους για τον κατασκευαστή, σε σχέση με πιο μαλακά υλικά, είναι μηδαμινή, ενώ προσφέρουν και καλύτερο φινίρισμα.

Οδηγώντας το Τ-Cross…

Μπαίνοντας στο νέο SUV βρίσκεις εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης χάρη στις ρυθμίσεις τιμονιού και καθίσματος. Ο πίνακας με τα όργανα είναι ευανάγνωστος, όλες δε οι λειτουργίες από τον πίνακα πολυμέσων αλλά και ο χειρισμός των διαφόρων διακοπτών γίνεται πολύ εύκολα δείγμα της προσεγμένης εργονομίας στο εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης είναι -φυσικά- ψηλά, επιτρέποντας πολύ καλό οπτικό έλεγχο του δρόμου αλλά και του περιβάλλοντος χώρου. Βεβαίως, υπάρχουν πάντα οι μεγάλες κολώνες, όπως σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, αλλά στο δρόμο επεμβαίνουν και τα συστήματα υποβοήθησης (π.χ. έλεγχος τυφλού σημείου) που διευκολύνουν την κατάσταση. Σε αυτήν συντελούν και οι γυάλινες επιφάνειες που είναι μεγάλες.

Όσο για τους υπόλοιπους επιβάτες, αυτοί έχουν στη διάθεσή τους πολλές θήκες για μικροαντικείμενα. Πόσοι, όμως, είναι αυτοί οι… «υπόλοιποι επιβάτες»; Είναι επιπλέον 3 ή 4; Χμ! Αν αναφερόμαστε σε μικρές, αστικές διαδρομές, έ, τότε μπορούν να καθίσουν πίσω τρεις και να δούμε το T-Cross ως ένα πενταθέσιο αυτοκίνητο.

Για ταξίδι, όμως, είναι καλύτερο ο πέμπτος επιβάτης να αποφεύγεται, μια και η μετακίνησή του θα είναι εντελώς άβολη καθώς το μεσαίο «κάθισμα» είναι στενό χωρίς να προσφέρει και πλευρική στήριξη στο σώμα. Πάντως, το εσωτερικό ύψος επιτρέπει σε επιβάτες με ύψος 1,80 μ. να ταξιδεύουν χωρίς πρόβλημα.

Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 95 ίππων ακούγεται κάπως αλλά όχι ενοχλητικά. Άλλωστε, η γενικότερη ηχομόνωση είναι ικανοποιητική τουλάχιστον μέχρι τις… νόμιμες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο -και λίγο ακόμη- παρά τα φαρδιά (205/60 R16) λάστιχα και τις μπάρες οροφής!

Οι κλασικές μετρήσεις επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα από το εργοστάσιο δείχνουν 11,5 δευτερόλεπτα κάτι που σε συνδυασμό με τα 1.245 κιλά είναι μία τιμή μέτρια προς καλή. Αυτό όμως δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική οδήγηση, ιδίως στις πόλεις, διότι το αυτοκίνητο κινείται -κυρίως- με τη ροπή η οποία σε έναν τούρμπο κινητήρα είναι πολύ μεγάλη. Έτσι, στον 95άρη είναι 175 Nm και εμφανίζεται όλη από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ και αντιστοιχεί σ’ αυτήν ενός ατμοσφαιρικού… 1,8 – 1,9 λίτρων!

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι στις επιταχύνσεις με τις ενδιάμεσες σχέσεις (π.χ. 3η και 4η) εφόσον ο κινητήρας είναι στις 1.900 σ.α.λ. το T-Cross επιταχύνει πολύ δυνατά είτε για κάποιο προσπέρασμα είτε για να «ξεκολλήσει» από μία κλειστή ανηφορική φουρκέτα σε μια ορεινή διαδρομή.

Η ελαστικότητα αυτή, σε σχέση, με την «ανοιχτή» κλιμάκωση των πέντε σχέσεων του κιβωτίου ταχυτήτων επιτρέπουν στο μικρό SUV της VW να κινείται με μία ταχύτητα επάνω σε σχέση με το αν χρησιμοποιούσε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.800 κ. εκ. Κοντολογίς, στο δρόμο η ροπή είναι υπεραρκετή και οι 95 ίπποι ικανοί για ταχύτητες μέχρι τα 180 χλμ./ώρα, ενώ σε λογικό πλαίσιο κυμαίνεται και η μέση κατανάλωση (7 -7,5 λίτρα/100χλμ.).

Αν πάλι θέλετε κάτι περισσότερο από πλευράς επιδόσεων, τότε υπάρχει και η έκδοση με τους 115 ίππους και το 6άρι κιβώτιο (ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων προαιρετικά).

Εδώ, η ροπή είναι ακόμη μεγαλύτερη, στα… 200 Nm, οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις πολύ πιο σβέλτες και το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,2 δευτερόλεπτα, με την κατανάλωση να είναι στα ίδια περίπου επίπεδα.

Πάντως, είτε με 95 είτε με 115 ίππους, το T-Cross παραμένει ένα αυτοκίνητο ελεύθερου χρόνου, με 18 εκ. απόσταση από το έδαφος και τις ανάλογες κλίσεις των αναρτήσεων (ΜακΦέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος άξονας πίσω). Οπότε θέλει και τον ανάλογο… χειρισμό.

Η αίσθηση από την ηλεκτρική κρεμαργιέρα είναι ελαφριά, η κατευθυντικότητα πολύ καλή όπως και η απορρόφηση των ανωμαλιών στους δρόμους, αλλά στις εγκάρσιες η σφιχτή ρύθμιση και ο άκαμπτος πίσω άξονας δείχνουν την παρουσία τους και τον… γερμανικό τους χαρακτήρα!

Για πιο χωμάτινες εξορμήσεις, ο περιορισμός έρχεται από τα ασφάλτινου προσανατολισμού ελαστικά, οπότε ας το έχετε υπ’ όψη σας. Οι γωνίες εισόδου, εξόδου και ράμπας είναι 16,6, 18,5 και 14 μοίρες αντίστοιχα.

Το πορτ-μπαγκάζ, με το πίσω κάθισμα στην πιο πίσω θέση έχει χωρητικότητα 347 λίτρα και στην εμπρός θέση 417 λίτρα, πάντα με (στάνταρ) ρεζέρβα ανάγκης και όχι με κιτ επισκευής ελαστικού.

Τέλος, οι τιμές του VW T-Cross ξεκινούν από τα 17.400 ευρώ (1.000 κ.εκ., 95 ίπποι, έκδοση Life). Με 115 ίππους η έκδοση Life είναι στις 18.850 ευρώ και η έκδοση Style  στις 20.250. Με το αυτόματο DSG για τους 115 ίππους οι τιμές είναι στις 20.350 (Life) και 21.800 (Style), ενώ κλείνοντας για τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 των 95 ίππων είναι 20.250 ευρώ (Life) και 21.750 Style, που με το DSG ανεβαίνει στις 21.700 και 24.650 ευρώ αντίστοιχα.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                            1.0Τ                               1.0Τ                                  1.6D

Καύσιμο                                   Βενζίνη                          Βενζίνη                        Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                999                                 999                                 1.598

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)     95/5500                       115/5500                    95/3250-4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)   175/2000-3500          200/2000-3500            250/1500-2600

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                                  Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                                     Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                             Μηχ. 5 σχέσεων     Μηχ. 6 σχ./ Αυτ. 7 σχ.    Μηχ. 6 σχ./ Αυτ. 7 σχ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                             4108x1760x1584

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                            2551

Βάρος(κιλά)                              1245                               1250                                   Δ.Α.

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                        347 – 417

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)          11,5                                10,2                                    11,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)  180                                193                                     180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή     4,9                                  4,9                                      Δ.Α.

Εκπομπή CO2                           112                                  112                                      Δ.Α

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                 17.400                            18.850                                20.250

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!