Ξεκινώντας την ιστορία του το -μακρινό πλέον- 1974 ως ο διάδοχος του Beetle, το Golf της Volkswagen αποτέλεσε ένα από τα best seller αυτοκίνητα στον κόσμο για πάρα πολλά χρόνια…
Ήταν το αυτοκίνητο που εισήγαγε τους πρώτους πετρελαιοκινητήρες στη μικρομεσαία κατηγορία και «γέννησε» το πρώτο hot hatch, το GTI, ενώ υπό την ηγεσία του Ferdinand Piëch η τέταρτη γενιά του μοντέλου ήταν εκείνη που έφερε την επανάσταση στο χώρο της τεχνολογίας και της μηχανικής των καθημερινών αυτοκινήτων. Ολοφάνερα λοιπόν, το νέο Golf όγδοης γενιάς έχει μια τεράστια κληρονομία να τιμήσει…
Μοιάζει με facelift…
Βλέποντας αρχικά το νέο Golf απ’ έξω, μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι αυτή η όγδοη κατά σειρά γενιά του μοντέλου είναι στην ουσία μια ελαφρά ανανέωση ή ένα facelift αν προτιμάτε. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι συνήθειες δεν αλλάζουν και οι Γερμανοί ήταν και -πάντα- παραμένουν συντηρητικοί στις αλλαγές.
Έτσι, παρά το γεγονός ότι ούτε ένα από τα κομμάτια του αμαξώματος δεν διατηρήθηκε ίδιο από το παρελθόν και τα πάντα έχουν κατασκευαστεί εκ νέου, από πολλές πλευρές (ειδικά από το πλάι) το νέο Golf θυμίζει αρκετά το απερχόμενο μοντέλο, με την πίσω όψη να φαίνεται ελαφρώς τροποποιημένη.
Το μόνο σημείο που φαίνεται ξεκάθαρα η διαδοχή της νέας γενιάς είναι η εμπρός όψη, η οποία είναι φρέσκια και πιο δυναμική, με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία που προσδίδουν νέα ταυτότητα.
Το σημείο δε που ξεχωρίζει κανείς όταν θα κοιτάξει την εμπρός όψη του αυτοκινήτου είναι τα νέα φωτιστικά σώματα. Αυτά ενσωματώνουν τα τελευταίας τεχνολογίας LED φώτα της εταιρείας, ένα σύστημα προερχόμενο από την premium κατηγορία, ενώ ο προχωρημένος τους σχεδιασμός είναι το μόνο που μπορεί να προδώσει την εξέλιξη που στην πραγματικότητα έχει δεχθεί η νέα γενιά του VW Golf.
Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Golf δε διαφέρει και πολύ από τον προκάτοχό του, με 29 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, 10 χλστ. πιο μεγάλο πλάτος και 4 χλστ. αυξημένο ύψος, διατηρώντας όμως το ίδιο μεταξόνιο.
Λογικό βέβαια αν σκεφτεί κανείς ότι το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα (MQB) με το απερχόμενο μοντέλο, η οποία δέχθηκε ελάχιστες βελτιώσεις που αύξησαν την αντοχή της.
Τέλος, το νέο αμάξωμα σε συνδυασμό με την αεροδυναμική εξέλιξη του Golf συνέβαλλαν στη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0.30 σε 0.27, αυξάνοντας έτσι την αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου.
Επιστροφή στο μέλλον…
Μπαίνοντας μέσα στην καμπίνα του νέου Golf είναι σαν να πάτησε κάποιος το πλήκτρο fast-forward και ξαφνικά βρεθήκαμε στο μέλλον. Η συμβατική και «πολυφορεμένη» διάταξη του ταμπλό και των οργάνων που συναντήσαμε τελευταία στο απερχόμενο Golf έχει δώσει τη θέση της σε μια πιο φουτουριστική, καθόλα ψηφιακή κεντρική κονσόλα, η οποία μάλιστα συνοδεύει το μοντέλο από τη βασική του κιόλας έκδοση.
Στις δε κορυφαίες εκδόσεις του αυτοκινήτου, οι ψηφιακές οθόνες προσφέρουν πλήρη παραμετροποίηση με το άγγιγμα ενός δακτύλου, η δορυφορική πλοήγηση μπορεί να γίνει το background του πίνακα οργάνων και όλες οι λειτουργιές του συστήματος ενεργοποιούνται με ένα απλό άγγιγμα ή ακόμα και με τη φωνή!
Το σύστημα infotainment από την άλλη είναι επίσης εξαιρετικό, γρήγορο και εύχρηστο με την εταιρεία να το εξελίσσει συνεχώς.
Πέρα από τεχνολογία…
…το νέο Golf προσφέρει και αρκετά ικανοποιητικούς χώρους, με αποτέλεσμα να παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα και πρακτικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
Στα εμπρός καθίσματα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται με άνεση αρκεί ο δεύτερος να θυσιάσει λίγο από το χώρο για τα πόδια του στις εκδόσεις με το μικρο-υβριδικό σύστημα αφού η μπαταρία βρίσκεται κάτω από το κάθισμά του και εξέχει λίγο προς τα εμπρός…
Όσο αφορά στους πίσω επιβάτες, εκεί προσφέρεται αρκετός χώρος για τα πόδια και τα κεφάλια τους, κάνοντας ακόμα και τις μεγάλες αποστάσεις ένα ευχάριστο ταξίδι.
Η ηχομόνωση της καμπίνας προσθέτει στην άνεση των μετακινήσεων, ενώ ο διαθέσιμος χώρος αποσκευών (από 320 λίτρα) είναι ιδιαίτερα ευρύχωρος για ένα τέτοιο αυτοκίνητο και θα αφήσει απόλυτα ευχαριστημένους όλους τους επιβαίνοντες.
Και για να κάνει τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα, η Volkswagen εφοδιάζει το νέο Golf με όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης, με αισθητήρες και κάμερες που ενισχύουν τις ικανότητες του οδηγού στο μέγιστο.
Μόλις όμως το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται, όλα τα παραπάνω περνούν στο παρασκήνιο με το νέο Golf να αποδεικνύει πως παρά τα προβλήματα που είχε τελευταία, η Volkswagen εξακολουθεί να σχεδιάζει αυτοκίνητα που ευχαριστιέται κανείς να οδηγεί, χάρη στην στιβαρότητα και το αίσθημα της ασφάλειας που προσφέρουν…
Με βάση την ενισχυμένη και εξελιγμένη πλατφόρμα MQB, η ανάρτηση κρατά σταθερό το αμάξωμα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες ή και κατά τη διάσχιση ανώμαλων και δύσκολων επιφανειών. Όταν μάλιστα το αυτοκίνητο εφοδιάζεται και με το προαιρετικό σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC), η προσαρμοζόμενη απόσβεση μπορεί να ρυθμιστεί έτσι ώστε να παρέχει στον οδηγό τη λειτουργία της ανάρτησης που χρειάζεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
Επιπρόσθετα, το ηλεκτρικό τιμόνι είναι σωστά ρυθμισμένο σε «βάρος» και με σωστή πληροφόρηση, όπως συμβαίνει και με το άμεσο σύστημα πέδησης, ενώ οι κλίσεις ακόμα και όταν αυξηθεί ο ρυθμός είναι περιορισμένες.
Στη διάθεσή μας κατά την πανελλαδική παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε την έκδοση 1.5 eTSI με τους 150 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 volt, το οποίο ακόμα και με ταχύτητες ταξιδιού άνω των 150 χλμ./ώρα καταφέρνει και διατηρεί τη μέση κατανάλωση καυσίμου κάτω των 7,5 λίτρων/100 χλμ., με αποτέλεσμα το Golf να αναδεικνύεται σε έναν ιδανικό σύντροφο για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων…
Με βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες, ήπια υβριδικά συστήματα και Plug-in εκδόσεις…
Η γκάμα των κινητήρων της νέας όγδοης γενιάς του VW Golf περιλαμβάνει τρία νέα eTSI τούρμπο βενζινοκίνητα σύνολα με ήπια υβριδικά συστήματα 48 volt, ένα πετρελαιοκίνητο σύνολο TDI, καθώς επίσης και έναν ανασχεδιασμένο plug-in υβριδικό βενζινοκινητήρα σε δύο εκδόσεις απόδοσης.
Οι τρεις νέοι eTSI κινητήρες ξεκινούν με έναν τρικύλινδρο κινητήρα του λίτρου και ισχύ 110 ίππων και συνεχίζουν με έναν τετρακύλινδρο 1,5 λίτρων και απόδοση 130 ή 150 ίππων ισχύος. Σύμφωνα με την εταιρεία και οι τρεις αυτοί κινητήρες προσφέρουν οικονομία καυσίμου αυξημένη κατά 10% σε σχέση με τους αντίστοιχους που δεν επωφελούνται από την ηλεκτρική υποβοήθηση.
Οι plug-in υβριδικές εκδόσεις συνδυάζουν τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων της εταιρείας με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πάνω στο κιβώτιο ταχυτήτων. Οι αποδόσεις είναι 204 και 245 ίπποι ισχύος με την τελευταία να αφορά στην έκδοση επιδόσεων GTE.
Και οι δύο εκδοχές χρησιμοποιούν μια μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh η οποία υπόσχεται αύξηση κατά 50% στην αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, η οποία πλέον ξεπερνά τα 60 χλμ.
Επιπλέον, η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει και ένα δίλιτρο πετρελαιοκίνητο σύνολο TDI με ισχύ 150 ίππων. Όλοι οι παραπάνω κινητήρες συνδυάζονται με εξάρι χειροκίνητο ή επτάρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και μεταδίδουν την κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος 4Motion, με τις επιλογές για τις τετρακίνητες εκδόσεις να διατίθενται στη χώρα μας λίγο αργότερα.
Επίσης αργότερα, μέσα στη χρονιά, η Volkswagen θα κυκλοφορήσει και τις εκδόσεις GTI, GTD και R, με την τελευταία να φημολογείται ότι θα χρησιμοποιεί μια βελτιωμένη έκδοση του δίλιτρου κινητήρα του προκατόχου της με απόδοση κοντά στους 350 ίππους ισχύος.
Εν κατακλείδι…
Μπορεί η ανωτερότητα του Golf σε σχέση με τους ανταγωνιστές του στην κατηγορία των hatchback, που στην ουσία αυτό δημιούργησε, να μην είναι τόσο εμφανής όσο στο παρελθόν, ωστόσο η νέα όγδοη γενιά του μοντέλου έχει καταφέρει να ανεβάσει τον πήχη από πλευράς ποιότητας, τεχνολογίας, σχεδιασμού και κινητήρων και να πάρει και πάλι αποστάσεις από τους αντιπάλους της.
Η προσοχή που έχει δοθεί στις λεπτομέρειες ξεχωρίζει το νέο αυτοκίνητο της Volkswagen από τον προκάτοχό και σε κάνει να αισθάνεσαι καλά από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του…
Τέλος, η ενίσχυση των επιδόσεων, οι βελτιώσεις που έχει δεχθεί στα σημεία, η εξελιγμένη τεχνολογία και η κορυφαία ποιότητα κάνουν το νέο Golf και πάλι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο για οδήγηση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, ενώ δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι ο «βασιλιάς» της κατηγορίας επέστρεψε!
Περισσότερα όμως για τη νέα όγδοη γενιά του Golf θα έχουμε όταν και παραλάβουμε το αυτοκίνητο για μια πιο εκτενή και λεπτομερή δοκιμή. Μέχρι τότε ας απολαύσουμε τις εξαιρετικές φωτογραφίες επί ελληνικού εδάφους που κατέγραψε ο φακός του Γιώργου Καραγιωργάκη…