Missions

Οδηγούμε το νέο DS3 Crossback…

H… μεσαία τάξη πάει στον παράδεισο!

Αν θέλατε ένα μικρομεσαίο πολυτελές SUV ή Crossover ή τζιποειδές ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε, είχατε μέχρι τώρα μόνο δύο premium επιλογές στη λεγόμενη «κατηγορία Β», το Audi Q2 και το Mini Countryman. Από σήμερα, όμως, υπάρχει και μία τρίτη επιλογή, το γαλλικό DS3 Crossback που έρχεται να φέρει αέρα φρεσκάδας στην περιορισμένη αυτή κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου. Και μάλιστα με τιμή – έκπληξη για την εισαγωγική έκδοση Chic στις 21.800 ευρώ, τη χαμηλότερη τιμή της Ευρώπης με πολύ πλούσιο εξοπλισμό!

Το νέο DS3 Crossback της γαλλικής μάρκας μόλις άρχισε να διατίθεται στην Ελλάδα και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσομε στη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης που οργανώθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία και να έχομε μια σύντομη δοκιμή στο δρόμο.

Το νέο DS εφοδιάζεται με δύο κινητήρες τούρμπο, έναν βενζίνης 1,2 λτ. με 100, 130 ή 155 ίππους και έναν πετρελαίου 1,5 λτ. με 100 ή 130 ίππους. Είναι εμπροσθοκίνητο, αλλά μετά το φθινόπωρο -που θα είναι διαθέσιμη η ηλεκτρική έκδοση Etense με κινητήρα 136 ίππων- θα είναι και τετρακίνητο.

Αν δεν γνωρίζετε καλά το όνομα της μάρκας (προφέρεται Ντεές και σημαίνει Θεά), πρόκειται για τον premium κλάδο του γαλλικού ομίλου PSA, που δανείζεται το όνομα από το εμβληματικό μοντέλο της Citroen, το θρυλικό DS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Αφιέρωμα: Citroen DS

Είναι αυτό το οποίο όταν είχε εμφανιστεί το 1955 είχε φέρει επανάσταση στην αυτοκίνηση, σε τεχνολογία, εμφάνιση, άνεση και επιδόσεις, στοιχεία που χαρακτηρίζουν, πλέον, όλα τα DS. Όπως, φυσικά και το DS3 Crossback, που δίνει την εναλλακτική επιλογή στην πολυτελή αυτοκίνηση απέναντι στην πιο συμβατική εμφανισιακά, αλλά πάντα σταθερή αξία, της γερμανικής πρότασης ή στην εγγλέζικη με την ξεχωριστή εμφάνιση και το στυλ, στοιχεία που έρχονται κι αυτά από το 1959 μέσα από το αξεπέραστο σχέδιο του θρυλικού Μίνι (1959) του Σμυρνιού Αλέκου Ισηγόνη!

Τα διαμάντια είναι παντοτινά…

Όπως ήδη αναφέραμε, η γαλλική εταιρία, πέρα από την τεχνολογική πρωτοπορία ποντάρει και στο συναίσθημα. Έτσι, το νέο DS3 Crossback ξεχωρίζει αμέσως χάρη στην ιδιαίτερη εμφάνισή του, έργο του Τιερρύ Μετρόζ και της ομάδας του.

Όλα τα αισθητικά του στοιχεία είναι προσεκτικά τονισμένα: προφυλακτήρες, φανάρια, μάσκα, νευρώσεις φτερών, πλαϊνές κολώνες κλπ., κάνοντάς το να μην περνάει απαρατήρητο.

Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, οι σχεδιαστές δεν ακολούθησαν την γερμανική τάση με τις μεγάλες επίπεδες επιφάνειες αλλά επέλεξαν μία εναλλασσόμενη σειρά από γραμμές και καμπύλες φροντίζοντας να δένουν αρμονικά μεταξύ τους.

Αν το εμπρός μέρος είναι αρκετά δυναμικό, το πίσω τελειώνει πιο ήπια αλλά και πάλι είναι ξεχωριστό χάρη στις καμπύλες των φώτων (πάντα led) που κυριαρχούν!

Η DS έχει υιοθετήσει στη διακόσμηση όλων των μοντέλων της τα σχήματα κοπής των… αδαμαντοτεχνητών της γαλλικής σχολής: από το σήμα, τη μάσκα, το σχήμα των προβολέων και κάθε στυλιστική λεπτομέρεια, όλα παραπέμπουν στο σχήμα του επεξεργασμένου διαμαντιού, έξω και μέσα!

Και βέβαια μέσα, για να μπεις, πρέπει να ανοίξεις την πόρτα. Κι εδώ οι Γάλλοι σχεδιαστές έκαναν πάλι τα δικά τους: οι πετούγιες είναι… χωνευτές και πρώτα τις πιέζεις ελαφρά με το δάχτυλό σου, βγαίνουν λίγο έξω και μετά ανοίγεις! Είπαμε, στυλ παντού! Και βέβαια, μην ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο δεν περνάει απαρατήρητο! Αυτό ήθελαν οι σχεδιαστές του κι αυτό πέτυχαν.

Ανάλογη του εξωτερικού σχεδιασμού είναι και η εικόνα στο εσωτερικό…

Υπάρχουν πολλές επιλογές στον διάκοσμο στα υλικά και στο σχέδιο με τα βασικά πακέτα να παίρνουν ονόματα από περιοχές ή μνημεία του Παρισιού τονίζοντας έτσι κι άλλο την… καταγωγή του, όπως Μονμάρτη, Όπερα, Βαστίλη, κλπ.

Πλούσια και ξεχωριστή είναι και η χρωματική ποικιλία αυξάνοντας κι άλλο τις δυνατότητες εξατομίκευσης. Υπάρχει δε τμήμα ειδικευμένων τεχνιτών που ασχολούνται με την κατασκευή της καμπίνας, ώστε να δίνει την αίσθηση του χειροποίητου και της μοναδικότητας με την τεχνοτροπία και την επιλογή υλικών όπως αλουμίνιο, μαλακό πλαστικό, λεπτό δέρμα νάππα (μικρά αρνιά) συνθετικό αλκαντάρα κλπ.

Εννοείται πως και στο εσωτερικό το μοτίβο των… διαμαντιών εξακολουθεί να παίζει, στα σχέδια των διακοπτών, στο ταμπλό, στις καπιτονέ επενδύσεις κλπ. Ίσως κάποιοι το βρουν λίγο υπερβολικό αλλά, όπως αναφέραμε, αυτό που οι σχεδιαστές ήθελαν ήταν να ξεχωρίζει το DS3 Crossback!

Κοντά σ’ αυτά είναι διαθέσιμα όλα τα βοηθήματα ασφάλειας για τον οδηγό και τους επιβάτες, όπως ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, κάμερες οπισθοπορείας, εντοπισμός αυτοκινήτου που είναι σταματημένο εμπρός ή που έρχεται με μεγάλη ταχύτητα από πίσω. Είναι το DS Drive Assist, το DS Park Pilot (για υποβοήθηση κατά το παρκάρισμα), το Active Safety Brake και Active Lane Assist. Με ραντάρ και κάμερα, το πρώτο από τα δύο τελευταία αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης και χαμηλού φωτισμού μέχρι 140 χλμ./ώρα και το δεύτερο παρεμβαίνει ακόμη κι όταν δεν υπάρχει διαγράμμιση στη δεξιά λωρίδα του δρόμου.

Πέρα από όλα αυτά, υπάρχουν και όλες οι τελευταίες εφαρμογές συνδεσιμότητας και πλοήγησης όπως και ένα ηχοσύστημα (εξτρά) υψηλής πιστότητας από την Focal ειδικά μελετημένο για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου.

Εννοείται, επίσης, ότι μπορείτε να… παίζετε με το αυτοκίνητό σας μέσω του κινητού καθώς, κατεβάζοντας μία εφαρμογή οι πόρτες ή το πορτ μπαγκάζ ανοιγοκλείνουν… τηλεφωνικά ή ξεκινάτε τον κινητήρα, τον σβήνετε κλπ.! Και το παιγνίδι αυτό μπορούν να το μοιραστούν πέντε, συνολικά, «παίκτες»!

Ευνόητο είναι πως όλος αυτός ο εξοπλισμός δεν προσφέρεται από τη βασική έκδοση (Chic) των 21.800 ευρώ, αλλά είναι πάντα διαθέσιμος στις τιμές της αγοράς.

Στο δρόμο με τη… Θεά!

Το νέο μικρομεσαίο SUV έχει στηθεί πάνω στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) του ομίλου PSA, η οποία θα χρησιμοποιηθεί άμεσα τόσο στο νέο Peugeot 208, όσο και στο επερχόμενο Opel Corsa.

Εκτός του χαμηλότερου βάρους (πιο ελαφρύ από τον ανταγωνισμό) παρέχει υψηλό επίπεδο τεχνολογίας σε ενεργητική ασφάλεια και άνεση, μπορεί δε να ενσωματώσει διάφορα συστήματα ασφάλειας που μέχρι τώρα δεν «κούμπωναν» στις υπάρχουσες πλατφόρμες, ενώ εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία, έως και 30% κάτι που συμβάλει και στην οδική συμπεριφορά.

Το DS3 Crossback της οδηγικής μας γνωριμίας ήταν η εισαγωγική έκδοση, με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 των 100 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Κι αν η ιπποδύναμη αυτή ίσως φαίνεται λίγη, υπάρχει το τούρμπο και η τεράστια ροπή των σχεδόν… 20 κιλών και μάλιστα από τις 1.750 σ.α.λ. που παραπέμπει σε συμβατικό ατμοσφαιρικό κινητήρα… 1800κ.εκ. Έτσι, με τη ροπή αυτή και δύο άτομα, το DS3 Crossback ξεκινάει και επιταχύνεται με ιδιαίτερη άνεση και μάλιστα χωρίς να χρειαστεί να περάσεις τις 2.500 σ.α.λ.!

Αυτό, κάνει το DS3 Crossback όχι μόνο οικονομικό στην πράξη αλλά και ήσυχο. Kάτι που φαίνεται αμέσως και δείχνει ότι δεν είναι μόνο η κλασική μόνωση και τα πιο χοντρά παράθυρα που κάνουν ένα αυτοκίνητο πιο ήσυχο αλλά και πολλά άλλα. Μάλιστα, η μόνωση καλύπτει τον χαρακτηριστικό ήχο των 3κύλινδρων κινητήρων και μόνο οι γνώστες θα τον καταλάβουν και όταν πατήσεις βαθιά το γκάζι.

Δίπλα στην ησυχία έρχεται να προστεθεί και η άνεση των αναρτήσεων και των καθισμάτων, καθαρά γαλλικής σχολής. Τόσο σε ανοιχτό, εκτός πόλης δρόμο, όσο και σε στενό επαρχιακό (εγκαταλειμμένη ειδική διαδρομή) το νέο αστικό SUV της DS ακολουθεί πιστά τις εντολές του τιμονιού αλλά να μην ξεχνάμε ότι δεν έχει φτιαχτεί για να πηγαίνει αέρα.

Το κάνει όμως, παρά τις κλίσεις του αμαξώματος και μάλιστα χωρίς θορύβους από το κακό οδόστρωμα παρά το ότι τα 18άρια λάστιχα του αυτοκινήτου (εξτρά) δεν βοηθούσαν πολύ. Το κυριότερο εδώ είναι πως, χωρίς να περνάμε τις 4.000 σ.α.λ. στο καινούργιο αυτοκίνητο (75 χλμ. μόνο), ο κινητήρας των 100 ίππων είχε άμεση απόκριση στο γκάζι και αποδείχτηκε πολύ πρόθυμος και ελαστικός χάρη και στη μεγάλη διαδρομή των εμβόλων. Κοντολογίς, η επιλογή «1,2 -100 ίπποι» αποδεικνύεται από επαρκής μέχρι δελεαστική σε σχέση με την τιμή.

Στη συγκεκριμένη διαδρομή και χωρίς να περάσομε τα 140 χλμ./ώρα, οι θόρυβοι κύλισης, οι αεροδυναμικοί ή από τον κινητήρα παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο, η δε κλιμάκωση των 6 ταχυτήτων ήταν αρκετά καλή. Κατανάλωση δεν μετρήσαμε διότι το αυτοκίνητο ήταν άστρωτο αλλά μέσα στην πόλη υπολογίζομε να είναι γύρω στα 6,5 – 7,5 λίτρα/100χλμ. με… φυσιολογική οδήγηση. Περισσότερα όμως για το DS3 Crossback σύντομα, όταν θα το έχομε για μια ολοκληρωμένη δοκιμή…

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!