Η Dacia αποκάλυψε το νέο Bigster, τον «μεγάλο αδερφό» του Duster, με τα συγγενικά μοντέλα να παρουσιάζουν πολλές ομοιότητες τόσο εντός, όσο και εκτός….
Το Bigster τόσο σαν όνομα, όσο και σαν εμφάνιση είναι ήδη γνωστό, καθώς η Dacia έχει προλογίσει το μοντέλο από το 2021, όταν κατά την παρουσίαση του στρατηγικού σχεδίου “Renaulution” από τον Luca de Meo εμφανίστηκε στην πρωτότυπη εκδοχή του, με στόχο να βγει στην παραγωγή το 2025.
Όπως λοιπόν και γίνεται, με την έκδοση παραγωγής να αποκαλύπτεται εχθές και να μην απέχει από εκείνο το πρωτότυπο. Έτσι, η εξωτερική εμφάνιση δείχνει ευθύς εξαρχής τη συγγένεια του με το μικρότερο και πολυ-επιτυχημένο Duster, και όπως και σ’ εκείνο, έτσι και εδώ, έχουμε έντονους τετραγωνισμένους θόλους, πλαστικές επενδύσεις σε προφυλακτήρες και μαρσπιέ, προβολείς σε σχήμα Υ και πίσω φώτα ακροβολισμένα στα άκρα, ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται και εδώ (όπως και στο Duster) στα 22 εκατ., για αυξημένες δυνατότητες στις εκτός δρόμου διαδρομές.
Αντίστοιχος με το Duster, είναι και ο σχεδιασμός στην καμπίνα, με την Dacia ωστόσο να έχει εργαστεί σκληρά για να ανεβάσει την ποιότητα, τον χώρο και τον εξοπλισμό, όλα όσα δηλαδή περιμένουν οι πελάτες από ένα οικογενειακό SUV.
Έτσι, κάθε Bigster διαθέτει μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής 10,1 ιντσών με το πιο πρόσφατο σύστημα ψυχαγωγίας της μάρκας και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Κάτω από αυτό υπάρχει μια σειρά από φυσικούς διακόπτες για τα χειριστήρια κλιματισμού και μπροστά από τον οδηγό ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων, που αναλόγως έκδοσης είναι είτε 7, είτε 10,1 ιντσών.
Από άποψη χώρων, η Dacia ισχυρίζεται ότι το Bigster μήκους 4,57 μέτρων είναι μια από τις πιο ευρύχωρες επιλογές στην κατηγορία του και μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε επιβάτες και όλες τις αποσκευές τους.
Οι τελευταίες, έχουν στη διάθεσή τους έναν χώρο 667 λίτρων και κάθε έκδοση του Bigster διαθέτει δάπεδο αποσκευών με ρυθμιζόμενο ύψος για επίπεδο χώρο φόρτωσης.
Όταν δε υπάρχει ανάγκη για περισσότερο χώρο, το Bigster διαθέτει αναδιπλούμενη πίσω σειρά καθισμάτων σε ποσοστό 40/20/40, που με διακόπτες στο πορτμπαγκάζ για την αναδίπλωση των καθισμάτων, δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης με μήκος 2,7 μέτρων!
Σχετικά με τους διαθέσιμους κινητήρες τώρα, το Bigster χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα CMF-B του Duster και πολλών άλλων αυτοκινήτων του ομίλου, συμπεριλαμβανομένου του Renault Clio. Έτσι, υπάρχουν και εδώ τρία υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, που ξεκινούν από το βασικό TCe 140 που χρησιμοποιεί τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων, ήπια υβριδική τεχνολογία 48V και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, που αποδίδει 140 ίππους και 230 Nm ροπής.
Στη συνέχεια υπάρχει το TCe 130 4×4 που διαθέτει το ίδιο μηχανικό κιβώτιο και τον ίδιο ήπιο υβριδικό βενζινοκινητήρα, αλλά εδώ αποδίδει 130 ίππους και 230 Nm ροπής, ενώ εφοδιάζεται και με σύστημα τετρακίνησης με πέντε λειτουργίες κίνησης για διαφορετικά εδάφη: Auto, Eco, Off-Road, Mud/Sand και Snow.
Και τέλος, υπάρχει το σύστημα μετάδοσης κίνησης Hybrid 155. Το Bigster είναι το πρώτο μοντέλο στον όμιλο της Renault που χρησιμοποιεί αυτό το συγκεκριμένο πλήρως υβριδικό σύνολο, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρων και αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν «βασικό» ηλεκτροκινητήρα, ένα μοτέρ-γεννήτρια και μια μπαταρία 1,4 kWh.
Η συνδυασμένη ισχύς είναι 155 ίπποι και η συνδυασμένη ροπή 205 Nm, με την Dacia να υποστηρίζει ότι το Bigster Hybrid μπορεί να κινηθεί σε ποσοστό 80% με ηλεκτρική ενέργεια σε αστικές μετακινήσεις.
Επιπλέον των παραπάνω, το Dacia Bigster θα είναι διαθέσιμο και στην έκδοση διπλού καυσίμου ECO-G, που λειτουργεί είτε με βενζίνη, είτε με υγραέριο, μέσω ενός τρικύλινδρου κινητήρα 1,2 λίτρων και χάρη σε δύο μεγάλες δεξαμενές καυσίμου (50 λίτρα βενζίνη και 49 LPG) θα μπορεί να διανύσει μέχρι 1.450 χλμ. με ένα γέμισμα!
Κλείνοντας με το λανσάρισμα και την κυκλοφορία του στις αγορές, το νέο Dacia Bigster θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ευρύ κοινό στην προσεχή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού (14 – 20 Οκτωβρίου ) και το επίσημο λανσάρισμά του στις ευρωπαϊκές αγορές αναμένεται την άνοιξη του 2025.