Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Jeep Compass 1.4 MultiAir 170hp 4WD…

Αλλαγή πορείας…

Με την απόφασή της γίνει μέρος της ομάδας του γκρουπ FCA (Fiat – Chrysler Automobiles), η Jeep πέρασε σε μια νέα εποχή και προσανατολίστηκε σε νέες, πιο συμπαγείς και πιο φιλικές προς το περιβάλλον κατασκευές, διατηρώντας ωστόσο αναλλοίωτο το χαρακτήρα του αμερικανικού θρύλου.

Στο παρελθόν, ποτέ δε θα περίμενε κανείς να δει ένα Jeep να κυκλοφορεί με αμάξωμα μήκους κάτω των τεσσάρων μέτρων και κινητήρα 1.4 λίτρων. Αλλά να που ήρθε και αυτή η μέρα, με τη Jeep να επιλέγει μια νέα πορεία στην αυτοκίνηση και τα μοντέλα της να ακολουθούν τις επιταγές της εποχής, κάτι που μόνο θετικά μπορεί να εκτιμηθεί, μιας και η εταιρεία βρίσκεται στην καλύτερη περίοδο της σχεδόν 80χρονης ζωής της!

Με νέο στόχο…

Στην ίδια φιλοσοφία λοιπόν και η γκάμα της εταιρείας που «ανάμεσα» στο νέο Cherokee και το μικρότερο αδερφάκι του, το Renegade, υπάρχει και το αναμορφωμένο Compass. Ένα μοντέλο που άλλαξε κι αυτό τον προσανατολισμό του και κατέλαβε τη θέση του μεσαίου SUV, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τη σειρά των μοντέλων της Jeep.

Ειδικά για την Ευρώπη, σε μια περίοδο που τα οχήματα ελεύθερου χρόνου κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος, η κίνηση της εταιρείας να προσφέρει ένα ποιοτικό μεσαίο premium SUV μόνο πετυχημένη μπορεί να κριθεί και αν συνυπολογίσει κανείς τα προτερήματα κυρίως στην εκτός δρόμου κίνηση που μπορεί να προσφέρει το νέο Jeep Compass, τότε εύκολα μπορεί να δει και τον τρόπο που ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό…

Γνώριμη φιγούρα

Με την πρώτη ματιά, καθένας μπορεί να αναγνωρίσει το νέο Compass ως ένα γνήσιο Jeep, καθώς το μεσαίο SUV ξεχωρίζει από τις επτά κάθετες γρίλιες στη μάσκα του, τις χαρακτηριστικές τετραγωνισμένες γραμμές στους θόλους των τροχών και το σχεδιασμό των εμπρός φώτων που φέρνουν στο μυαλό εικόνες από το κυρίαρχο μοντέλο της γκάμας, το Grand Cherokee.

Ωστόσο, το Compass έχει και τη δική του ξεχωριστή ταυτότητα με την οροφή να παίρνει ελαφρά κλίση προς τα πίσω, τα πλαϊνά του αμαξώματος να ανεβαίνουν ψηλά μικραίνοντας τα παράθυρα, τα νεύρα περιφερειακά του αμαξώματος να τονίζουν το δυναμικό παρουσιαστικό και τις διάφορες νίκελ λεπτομέρειες να αναδεικνύουν την premium υπόσταση του μοντέλου.

Πολυτέλεια, τεχνολογία και άνετοι χώροι

Η επιβλητικότητα και η πολυτέλεια της εξωτερικής εμφάνισης μεταφέρεται και στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου κυριαρχούν τα ποιοτικά υλικά στο σύνολο σχεδόν των επιφανειών, μαζί με την άψογη συναρμογή τους, ενώ ειδικά για τις πιο αναβαθμισμένες εκδόσεις του μοντέλου, όπως η Limited της δοκιμής μας, την παράσταση κλέβουν οι επενδυμένες με δέρμα πόρτες, το τιμόνι, ο επιλογέας του κιβωτίου και τα καθίσματα, που είναι και αυτά δερμάτινα αλλά μόνο κατά ένα μέρος.

Το ταμπλό έχει τη χαρακτηριστική τραπεζοειδή σχεδίαση και πάνω του δεσπόζει μια οθόνη αφής 7 ιντσών (προαιρετικά και με 8,4 ιντσών), η οποία χρησιμοποιείται για το χειρισμό του συστήματος U-Connect, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος, των πολυμέσων και της δορυφορικής πλοήγησης.

Το σύστημα του κλιματισμού και οι υπόλοιπες λειτουργίες του αυτοκινήτου ρυθμίζονται μέσω διακοπτών στο κάτω μέρος της κονσόλας, οι οποίοι θα πρέπει να αναφέρουμε ότι μας φάνηκαν κάπως δύσχρηστοι και απαιτούν κάποιο χρόνο εξοικείωσης, ενώ «πόντοι» εργονομίας χάνονται και στην έλλειψη θέσεων για μικροαντικείμενα.

Αντίθετα, ο άνετος διαθέσιμος χώρος αντισταθμίζει τα μειονεκτήματα αυτά, προσφέροντας αρκετό περιθώριο στους -έως και πέντε συνολικά- επιβάτες να απλώσουν τα πόδια τους, ενώ η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών φτάνει τα 438 λίτρα (1.251 με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων). Ιδανικά λοιπόν για τα μεγάλα ταξίδια της παρέας ή της οικογένειας…

Κάτω από το καπό…

Όσον αφορά στα της κινητήριας δύναμης, αυτή στο νέο Jeep Compass προέρχεται από βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα σύνολα.

Στον τομέα της βενζίνης συναντούμε τον δικίνητο 1,4 λίτρων κινητήρα βενζίνης με απόδοση 140 ίππων ισχύος, ενώ ο αντίστοιχος των 170 ίππων προσφέρεται με τετρακίνηση και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων της ZF, το οποίο γνωρίσαμε και στο Renegade (τα δικίνητα σύνολα εξοπλίζονται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων).

Στην ομάδα του ντίζελ υπάρχουν τρεις επιλογές, η πρώτη με κίνηση στους εμπρός τροχούς από τον 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα απόδοσης 120 ίππων, η δεύτερη με τον δίλιτρο κινητήρα των 140 ίππων και επιλογή για κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση και τέλος η τρίτη με τον δίλιτρο και πάλι κινητήρα αλλά με απόδοση 170 ίππων, επιλογή που εξοπλίζει την έκδοση TrailHawk η οποία στο σύστημα τετρακίνησης της περιλαμβάνει και «αργά».

Στα πλαίσια της δοκιμής μας, το λευκό Compass χρησιμοποιούσε τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα των 170 ίππων με τη μετάδοση να γίνεται μέσω του εννέα σχέσεων αυτόματου κιβωτίου και στους τέσσερεις τροχούς, χάρη στο σύστημα Jeep Active Drive, που μεταβάλλει αυτόματα τη μετάδοση μεταξύ 4×2 και 4×4, ενώ μπορεί να στείλει το 100% της διαθέσιμης ροπής σε οποιονδήποτε τροχό χρειάζεται.

Παράλληλα, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη βάση της κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Auto, Snow, Sand και Mud πετυχαίνοντας τη ρύθμιση της τετρακίνησης που ταιριάζει καλύτερα στο τερέν όπου σκοπεύει να κινηθεί, ενώ υπάρχει και η επιλογή 4WD Lock για τις πιο «δύσκολες» περιπτώσεις.

Ικανό εντός…

Περνώντας χρόνο με το νέο Jeep Compass είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τις ικανότητές του στην άσφαλτο αλλά -κυρίως- και εκτός αυτής, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά τα ξεχωριστά γνωρίσματα των αυτοκινήτων της αμερικανικής φίρμας.

Στο ασφαλτοστρωμένο δίκτυο, είτε πρόκειται για αυτοκινητόδρομο, είτε για επαρχιακό δίκτυο, το νέο Compass κινείται με την άνεση ενός premium αυτοκινήτου, με ελάχιστους θορύβους στο εσωτερικό και εξαιρετική απορρόφηση των ανωμαλιών από το σύστημα ανάρτησης.

Το μόνο που δε θα αρέσει σε κάποιους είναι η -δικαιολογημένα αυξημένη- κατανάλωση καυσίμου, η οποία ακόμα και με ιδιαίτερη προσοχή δύσκολα περνά σε μονοψήφιους αριθμούς, ενώ αν δεν προσέξει ο οδηγός το πόσο πατάει το δεξί του πόδι, τα 12 λίτρα/100 χλμ. έρχονται και ξεπερνιούνται εύκολα…

…αλλά και εκτός δρόμου

Συνεχίζοντας στις εκτός δρόμου διαδρομές, το Compass δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, με την τετρακίνηση να δουλεύει υποδειγματικά καθώς εμπλέκεται άμεσα, ενώ χάρη στην πολύ «κοντή» πρώτη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων και της υψηλής απόστασης από το έδαφος (20 εκ.) δύσκολα θα βρεθεί κάτι αδιάβατο στο πέρασμά του, αρκεί ο οδηγός να συμβιβαστεί με το πλαστικό τελείωμα του μπροστινού προφυλακτήρα και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Bridgestone Dueler H/P Sport) που προορίζονται κυρίως για ασφάλτινη χρήση…

Τα ωραία πράγματα κοστίζουν

Μπορεί η Jeep να «εξευρωπαΐστηκε», ωστόσο η υψηλή ποιότητα κατασκευής και οι αυξημένες ικανότητες εντός και εκτός δρόμου έχουν και το ανάλογο κόστος. Το μεσαίο SUV της Jeep προσφέρεται βέβαια σε πληθώρα επιλογών, με την αρχική τιμή της βασικής έκδοσης (Sport) με τον κινητήρα βενζίνης των 140 ίππων και την κίνηση στους δύο τροχούς να ξεκινάει από τις 24.900 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση με τον κινητήρα πετρελαίου των 120 ίππων και -επίσης- την κίνηση στους εμπρός τροχούς από τις 28.900 ευρώ.

Όσοι τώρα επιθυμούν την τετρακίνηση, θα πρέπει να καταβάλλουν το ποσό των 31.900 ευρώ για την έκδοση με τον 1.400άρη βενζινοκινητήρα και τους 170 ίππους (σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής), το ποσό των 34.800 για την έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και τους 140 ίππους, ενώ για την πιο σκληροπυρηνική έκδοση (Trailhawk) με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα, τους 170 ίππους και την τετρακίνηση Jeep Active Drive Low που περιλαμβάνει και «αργά» απαιτείται το ποσό των 42.300 ευρώ.

ΥΠΕΡ: Ποιότητα κύλισης, Κύρος, Εμφάνιση, Ηχοσύστημα, Χώροι επιβατών, Σύστημα τετρακίνησης

ΚΑΤΑ: Εργονομία, Θήκες για μικροαντικείμενα, Κατανάλωση, Τιμή, Ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, Πλευρική στήριξη καθισμάτων, Ηλεκτρικό χειρόφρενο

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.4T

Καύσιμο                                                            Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       1.368

Κύλινδροι                                                       4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                             170/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                250/2500

Θέση                                                        Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                 2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                  72,0 x 84,0

Σχέση συμπίεσης                                              9,8:1

Κιλά/ίππο                                                            9,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                  Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                              Γόνατα με εγκάρσιους και διαμήκεις βραχίονες

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                  Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                 Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                      Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                               2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                            11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                Αυτόματη τετρακίνηση

Κιβώτιο                                                Αυτόματο 9 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       18×8,0J

Υλικό                                                             Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                            Bridgestone Dueler H/P

Διάσταση ελαστικών                                225/55 R18

Ρεζέρβα                                                 Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             4394x1819x1635

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2636

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1540

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1540

Απόσταση από το έδαφος(χλστ.)                 198

Γωνία προσέγγισης(μοίρες)                         16,8

Γωνία φυγής(μοιρές)                                     31,7

Βάρος(κιλά)                                                    1568

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                            438

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 9,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                        200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                            6,9

Μέση τιμή δοκιμής                                       10,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                  13,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                 8,1

Αυτονομία(χλμ.)                                           508

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                       60

Εκπομπή CO2                                                160

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                        31.900

Αυτοκινήτου δοκιμής                                36.300

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!