Η Aprilia RSV4 αποτελεί σημείο αναφοράς για την ιταλική φίρμα όσο αφορά στις σπορ προδιαγραφές και τις επιδόσεις. Εμπειρία που αποκτήθηκε στις πίστες και μεταφέρθηκε ατόφια σε μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, για να προσφέρει στον αναβάτη της, την ίδια συναρπαστική αίσθηση που προσφέρουν οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες που προετοιμάζονται από την Aprilia Racing.
Ασύγκριτη σε σχεδιασμό και εφαρμοσμένη τεχνολογία, η RSV4 διαθέτει έναν κινητήρα 65° V4 που πρώτη φορά τοποθετήθηκε σε εργοστασιακή supersport μοτοσυκλέτα παραγωγής. Διαθέτει, επίσης, ένα πλαίσιο απόγονο μιας δυναστείας που έχει κατακτήσει 18 τίτλους και 143 αγώνες Grand Prix στην κατηγορία 250 GP, ενώ είναι εφοδιασμένη με τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα για τη διαχείριση του κινητήρα και τη δυναμική απόδοση της μοτοσυκλέτας.
Η Aprilia RSV4 1100 Factory, το νεότερο μοντέλο αυτής της επαναστατικής σειράς παρέχει εκπληκτικές επιδόσεις που συνδυάζονται με πλαίσιο και αναρτήσεις αγωνιστικών προδιαγραφών και με ένα πακέτο ηλεκτρονικού ελέγχου που ενισχύει ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.
Εστιασμένο στην αποκλειστικότητα αυτού του μοντέλου, το Κέντρο Σχεδιασμού της Aprilia εργάστηκε σκληρά για να κάνει την RSV4 1100 Factory μοναδική και ασυναγώνιστη ακόμη και στα χρώματα, δίνοντας μεγάλη προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Για τα γραφικά επιλέχτηκε ένα ελκυστικό κατάμαυρο ματ στυλ, το οποίο βελτιώνει την ήδη πανέμορφη εμφάνιση του δύο δοκών αλουμινένιου πλαισίου και του ψαλιδιού. Με δεδομένες τις εκπληκτικές επιδόσεις της RSV4 1100 Factory, η Aprilia παρουσιάζει για πρώτη φορά αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ μιας μοτοσυκλέτας παραγωγής, χάρη στην εξέλιξη που έγινε από την Aprilia Racing στο πρωτότυπο RS-GP, από όπου προέρχονται.
Με την παρουσίαση της RSV4 1100 Factory, η Aprilia κάνει πραγματικότητα τις κορυφαίες επιδόσεις που αναζητά ο αναβάτης και τις συνδυάζει με τον μοναδικό χαρακτήρα και τον ασύγκριτο ήχο του κινητήρα V4 από το Νοάλε. Αφού έφτασε το ορόσημο των 201 ίππων για μοτοσυκλέτα παραγωγής το 2017, ο V4 της Aprilia φτάνει σε ένα νέο σταυροδρόμι εξέλιξης, με κυβισμό που ανεβαίνει στα 1078 κ.εκ. Η απόφαση γι’ αυτή την αλλαγή είχε ως βάση τα σχόλια των ειδικών και του κοινού, από την εμπειρία τους με αυτό τον κινητήρα στην Tuono V4, τη sport naked έκδοση της RSV4 που ανέβηκε από τα 1000 στα 1100 κ.εκ. το 2015.
Ο κυβισμός του κινητήρα της RSV4 1100 Factory επετεύχθη μέσω νέων εμβόλων με διάμετρο που ανέβηκε από τα 78 στα 81 χιλιοστά. Η διαδρομή των 52.3 χιλιοστών παρέμεινε ίδια με του κινητήρα 1000 V4 που συνεχίζει να διαθέτει η RSV4 RR. Η σχέση συμπίεσης 13.6:1 επίσης παραμένει ίδια. Για να βελτιωθεί η λίπανση που παρέχει το υγρό κάρτερ, τοποθετήθηκε νέα αντλία λαδιού με μεγαλύτερη ροή. Η θερμοκρασία των εμβόλων μειώθηκε χάρη στη χρήση διπλού ψεκαστήρα λαδιού. Το σύστημα χρονισμού παρέχει βελτιωμένο χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής, ενώ η μετάδοση έχει μακρύτερη σχέση για την 5η και την 6η σχέση. Το σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού πλέον, χρησιμοποιεί μηχανισμό υποστήριξης της πεταλούδας γκαζιού με πιο αεροδυναμικό προφίλ και βελτιώνει την ρευστοδυναμική διαπερατότητα. Η μονάδα διαχείρισης 7SM της Magneti Marelli διαθέτει νέα ειδική χαρτογράφηση με περιοριστή στροφών στις 13.600 σ.α.λ. Παρέχει μέγιστη ισχύ 217 ίππων στις 13,200 σ.α.λ., που θέτει νέα δεδομένα στην κατηγορία. Και η μέγιστη ροπή όμως επωφελείται από αυτές τις αλλαγές, ανεβαίνοντας σε όλο το φάσμα των στροφών κατά 10% περισσότερο από τον κινητήρα 1000 κ.εκ. Πλέον αγγίζει τα 122 Nm στις 11.000 σ.α.λ.