Moto NewsNews

Honda CBR600RR: Το σωστό 600άρι επιστρέφει!

Το μεσαίου κυβισμού «κόσμημα» της Honda στη supersport κατηγορία, το CBR600RR, επιστρέφει στην Ευρώπη, έτοιμο να ξεδιπλώσει τις δυνατότητές του στο δρόμο αλλά και την πίστα…

Το 600RR σταμάτησε να έρχεται στην Ευρώπη από τις αρχές του 2017, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίστηκε από τις supersport μοτοσυκλέτες στα «γυμνά» και adventure μοντέλα.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, η αγάπη του κοινού στράφηκε εκ νέου στη σπορ κατηγορία μεσαίου κυβισμού και το μοντέλο επέστρεψε το 2021 στην Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη, ενώ τώρα (επιτέλους) έφτασε η στιγμή να το ξαναδούμε και στην Ευρώπη.

Ας μην ξεχνάμε ότι το CBR600RR έχει γράψει τη δική του, χρυσή, ιστορία στα 600άρια τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και ελληνικό επίπεδο, αφού ποιος μπορεί να ξεχάσει πόσα από αυτά κυκλοφόρησαν (και κυκλοφορούν ακόμα) στους ελληνικούς δρόμους και πίστες. Έτσι, η επιστροφή του όχι μόνο αποτελεί είδηση, αλλά και ευχάριστη έκπληξη για τους λάτρεις της φτερούγας.

Η επιστροφή του στην ευρωπαϊκή αγορά ανακοινώθηκε στην πρόσφατη Έκθεση Μοτοσυκλετών EICMA (δες εδώ), ενώ το σωστό 600άρι ετοιμάζεται τώρα και για την αντίστοιχη επιστροφή του στην ελληνική αγορά, η οποία προγραμματίζεται για τις αρχές του επόμενου έτους.

Το νέο 600RR ξεχωρίζει τόσο για τη νέα -και άκρως σπορ- εμφάνισή του, όσο και για τον εξελιγμένο κινητήρα και το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών που προσφέρει, με σκοπό να κάνει ακόμα και τους πιο άπειρους αναβάτες ικανούς να σημειώνουν εντυπωσιακούς χρόνους σε οποιαδήποτε πίστα, με γνώμονα πάντα την οδηγική απόλαυση.

Αρχίζοντας από την εμφάνιση, η σχεδίαση της CBR600RR εξασφαλίζει εντυπωσιακή εμφάνιση και παράλληλα προσφέρει δύο σημαντικές αναβαθμίσεις στον τομέα της απόδοσης: ως μία πλήρως εξοπλισμένη μοτοσυκλέτα δρόμου, πετυχαίνει τον χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας στην κατηγορία, 0,555 (με τον αναβάτη σε αγωνιστική στάση σώματος), ενώ τα αεροδυναμικά πτερύγια (winglets) βελτιώνουν την ευστάθεια της μοτοσυκλέτας κατά την είσοδο στις στροφές και την ικανότητά της να στρίβει κατά την επιτάχυνση.

Για να τα πετύχουν αυτά οι σχεδιαστές, εφάρμοσαν όσα είχαν μάθει από την παραγωγή της CBR1000RR-R Fireblade και νωρίτερα από την προερχόμενη από το MotoGP, RC213V-S, εστιάζοντας στη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας στο κέντρο.

Ως αποτέλεσμα αυτής της σχεδιαστικής προσέγγισης, οι μοντέρνοι, εξαιρετικά συμπαγείς προβολείς LED, τα φλας και η μονάδα του ABS είναι ελαφρύτερα σε σύγκριση με το παρελθόν, ενώ η θέση οδήγησης έχει επίσης γίνει σκόπιμα πιο ευέλικτη για χρήση στο δρόμο αλλά και την πίστα, με το κάλυμμα του ρεζερβουάρ να βρίσκεται 10 χλστ. χαμηλότερα, επιτρέποντας στον αναβάτη να γίνεται ένα με τη μοτοσυκλέτα στις υψηλές ταχύτητες, για βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση.

Συνεχίζοντας με τον κινητήρα, αυτός είναι ένας, τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας (599 κ.εκ.) με 16 βαλβίδες και 2ΕΕΚ, που αποδίδει 121 ίππους στις 14.250 σ.α.λ. και ροπή 63 Nm στις 11.500 σ.α.λ.

Για την επίτευξη της ισχύος σε τόσο υψηλές στροφές, τα υλικά που χρησιμοποιούνται στους εκκεντροφόρους, τα ελατήρια των βαλβίδων και το στροφαλοφόρο άξονα, έχουν αναβαθμιστεί εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αντοχή και υποδειγματική διαχείριση των δυνάμεων αδράνειας στις υψηλές στροφές, ενώ η διάμετρος και η διαδρομή είναι 67 x 42,5 χλστ., με σχέση συμπίεσης 12.2:1.

Κάθε στοιχείο της εισαγωγής, των θαλάμων καύσης και της εξαγωγής έχει εξελιχθεί, από την τελευταία φορά που η CBR600RR κυκλοφόρησε στην Ευρώπη. Για την παροχή επαρκούς  ποσότητας αέρα στις υψηλές στροφές, η διάμετρος του σώματος ψεκασμού είναι 44 χλστ., τη στιγμή που η διαδρομή που ακολουθεί ο αέρας από το εσωτερικό της πεταλούδας γκαζιού μέχρι τις βαλβίδες εισαγωγής, έχει διαμορφωθεί έτσι, ώστε να επιτρέπει την ιδανική λειτουργία ολόκληρου του αυλού, ελαχιστοποιώντας την πτώση πίεσης στην πλευρά της εισαγωγής.

Ταυτόχρονα, ο συνδυασμός της ομαλής ροής εισαγωγής και του Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού Throttle By Wire (TBW) παρέχει ομαλό έλεγχο του γκαζιού, κυρίως στο μερικό του άνοιγμα από την πλήρως κλειστή θέση, τη στιγμή που σε συνεργασία με τη Μονάδα Μέτρησης Αδράνειας (IMU) έξι αξόνων της Bosch υπάρχουν τρία default προφίλ οδήγησης, καθώς και δύο USER modes με δυνατότητα παραμετροποίησης της ισχύος (Engine Power), του φρένου του κινητήρα (Engine Brake), του Wheelie Control και του HSTC εννιά επιπέδων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη.

Επιπλέον των παραπάνω, το πακέτο ηλεκτρονικών περιλαμβάνει και τα Cornering ABS, Electronic Steering Damper (HESD) και Rear Lift Control, τη στιγμή που στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει και quick shifter που προσφέρει (με ρύθμιση αίσθησης τριών επιπέδων) ταχύτατες αλλαγές σχέσεων, με μειωμένο χρόνο διακοπής της παροχής καυσίμου κατά τις αλλαγές και αστραπιαία, ομαλή παροχή ροπής αμέσως μετά την αλλαγή.

Αυτά όλα, σε συνδυασμό, με το αλουμινένιο πλαίσιο διπλής δοκού, το σύστημα ανάρτησης (πιρούνι Showa Big Piston USD 41 χλστ. εμπρός και πίσω αμορτισέρ της Showa με μοχλικό Pro-Link), τις τετραπίστονες δαγκάνες με τους δίσκους των 310 χλστ. και την έγχρωμη οθόνη TFT που διαθέτει προγράμματα Street, Circuit και Mechanic, καθώς επίσης και ένδειξη Shift Up και χρονόμετρο γύρου, δίνουν στο μεσαίου κυβισμού «κόσμημα» της Honda τα εφόδια για να γράψει ακόμα μια χρυσή σελίδα στην ιστορία του.

Οι «πρώτες σειρές» αυτής της ιστορίας θα ξεκινήσουν να «γράφονται» από τις αρχές του 2024, όταν και θα είναι διαθέσιμο το 600RR στην ελληνική αγορά, με τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη να διαθέτει τη νέα supersport μοτοσυκλέτα της Honda σε δύο αποχρώσεις: στη διακριτική Matt Ballistic Black Metallic και στην υποβλητική Grand Prix Red HRC TriColour, που αποτελεί το διαχρονικό, «πολεμικό» χρωματισμό της Honda Racing Corporation (HRC).

Ταυτόχρονα, θα διατίθενται μαζί και τρία πακέτα Γνήσιων Αξεσουάρ της Honda, με τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Racing Pack

Το πακέτο αυτό υπογραμμίζει την αγωνιστική καταγωγή και το σπορ χαρακτήρα της CBR600RR. Το καπάκι πλήρωσης λαδιού περιλαμβάνει λογότυπο HRC, το κάλυμμα ρεζερβουάρ (με σχεδιασμό τύπου carbon) φέρει λογότυπο CBR και οι διακοσμητικές λωρίδες τροχών φέρουν τρίχρωμο φινίρισμα HRC και αγωνιστικό λογότυπο Honda, τη στιγμή που ένα κάλυμμα σέλας (μονόσελο) αντικαθιστά τη σέλα του συνεπιβάτη και διατίθεται σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα.

  • Comfort Pack

Το πακέτο αυτό απογειώνει τη supersports εμπειρία, καθώς προσφέρει μια λειτουργική τσάντα σέλας (Rear Seat Bag) που είναι ειδικά προσαρμοσμένη στο κωνικό σχήμα της σέλας του συνεπιβάτη. Διαθέτει χωρητικότητα 15 λίτρων (που μπορεί να αυξηθεί έως και 22 λίτρα) και είναι πάντα σταθερή κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, χάρη στο ειδικό σύστημα προσάρτησης. Επιπλέον, τα θερμαινόμενα γκριπ πέντε επιπέδων παρατείνουν τη θερινή σεζόν για ευχάριστη οδήγηση ακόμα και σε χαμηλές θερμοκρασίες, ενώ μια θύρα φόρτισης USB-C αυξάνει την άνεση.

  • HRC Race Kit

Η HRC ανέπτυξε ένα Race Kit για την CBR600RR που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα, τις επιδόσεις στις στροφές και ταυτόχρονα εξοικονομεί βάρος. Είναι διαθέσιμο μόνο ως πλήρες κιτ και προορίζεται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα, αφού όλα τα στοιχεία που αφορούν την οδική ασφάλεια έχουν επιμελώς αφαιρεθεί και τοποθετούνται τα εξαρτήματα του κιτ της HRC, όπως ECU, πλεξούδα καλωδίωσης, φλάντζα κυλινδροκεφαλής, μεγαλύτερο ψυγείο, αγωνιστική εξάτμιση, μπροστά/πίσω ανάρτηση και νέοι δίσκοι φρένων.

Τεχνικές προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Υγρόψυκτος 16-βάλβιδος DOHC, εν σειρά τετρακύλινδρος
Κυβισμός (cm³) 599cc
Αρ. βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Διάμετρος ´ διαδρομή (mm) 67mm x 42.5mm
Σχέση συμπίεσης 12.2:1
Μέγιστη ισχύς 121 Ps (89kW) στις 14.250 σαλ.
Μέγιστη ροπή 63Nm στις 11.500 σαλ.
Επίπεδο θορύβου Lurban – 74dB, Lwot – 77dB
Χωρητικότητα λαδιού κινητήρα 3.4L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου 18L
Εκπομπές CO2 128 g/km
Κατανάλωση καυσίμου 18.2km/L (5.5L/100km)
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εκκίνηση/ Μίζα Ηλεκτρική
Χωρητικότητα μπαταρίας 12-9.1Ah YTZ10S
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη Υγρός πολύδισκος υδραυλικός
Τύπος κιβωτίου Χειροκίνητο 6-τάχυτο
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Αλουμινένιο διπλής δοκού
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (L x W x H) 2.030mm x 685mm x 1140mm
Διαστάσεις 1.370mm
Γωνία κάστερ 24 o 06’
Ίχνος 100mm
Ύψος σέλας 820mm
Απόσταση από το έδαφος 125mm
Βάρος (πλήρες υγρών) 193kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι  Showa 41mm Big Piston USD, διαδρομή 120mm.
Πίσω Πλήρως ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ της Showa που λειτουργεί μέσω μοχλικού Pro-Link. Διαδρομή άξονα 128mm
ΤΡΟΧΟΙ
Διάσταση εμπρός ζάντας 17M/CxMT3.50
Διάσταση πίσω ζάντας 17M/CxMT5.50
Ελαστικό εμπρός 120/70ZR17M/C DUNLOP Roadsports2
Ελαστικό πίσω 180/55ZR17M/C DUNLOP Roadsports2
ΦΡΕΝΑ
ABS 2-κάναλο ABS
Εμπρός Πλευστοί δίσκοι 310mm με δύο ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες
Πίσω Δίσκος 220mm με μονοπίστονη δαγκάνα
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Όργανα TFT-LCD
Σύστημα προστασίας HISS
Προβολέας LED
Πίσω φωτιστικό σώμα LED
Quickshifter Ναι

Related posts
Auto NewsNews

Νέο John Cooper Works: Ντεμπούτο στο Nürburgring για το γρηγορότερο Mini παραγωγής!

Moto NewsNews

City's Art 2024: Επιτυχημένο το ξεκίνημα...

Auto NewsNews

Η Land Rover αναβαθμίζει τον πετρελαιοκινητήρα στο νέο Defender…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!