In Pen & InkOld School

Fiat Uno: Έγινε 40 ετών και η Fiat μας θυμίζει την διαφήμιση που άλλαξε τα δεδομένα…

Το FIAT Uno αποτελεί ένα ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, αφού εκτός από την έξυπνη σχεδίαση, η δημιουργικότητα της ομάδας της FIAT δεν εξαντλήθηκε μόνο  στο ίδιο το αυτοκίνητο, αλλά και σε μία ξεχωριστή διαφήμιση που πριν από 40 χρόνια τάραξε τα νερά στο χώρο της επικοινωνίας, όσο και γενικότερα στο χώρο του αυτοκινήτου…

Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της FIAT. Και γι’ αυτό η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία -εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και την εξέλιξη του αυτοκινήτου- επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Camaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των Η.Π.Α.

Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984.

Εξίσου ρηξικέλευθη ήταν και η διαφημιστική του καμπάνια, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε για αυτό λόγο σατιρικά στοιχεία, όπως εξηγεί και στο παρακάτω video, ο κ. Roberto Giolito, σχεδιαστής και επικεφαλής του τμήματος Heritage της Stellantis.

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η FIAT αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο, GiorgioForattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά,  ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.

Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno.

Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε FIRE, σύνολο που λανσαρίστηκε με το UNO και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης.

Αντίστοιχα ο κομψός πιγκουίνος τόνιζε την αναβαθμισμένη ποιότητα και τη φινέτσα του σχεδιασμένου από τον Giugiaro αμαξώματος. Τέλος το γουρουνάκι-κουμπαράς εστίαζε στην οικονομία καυσίμου, αλλά και στο συνολικά χαμηλό κόστος χρήσης που προσέφερε το Uno.

Η καμπάνια είχε εξαιρετική απήχηση και συνετέλεσε στην τεράστια εμπορική επιτυχία που γνώρισε το Uno, ενώ η περίπτωση αυτή αποτελεί ένα από τα ιδανικά παραδείγματα στην ιστορία της διαφήμισης, όπου η αρτιότητα ενός προϊόντος συνδυάστηκε με μια εξίσου άρτια καμπάνια επικοινωνίας μεγιστοποιώντας το αποτέλεσμα σε επίπεδο εικόνας και εμπορικής επίδοσης.

Με την παραγωγή του να διαρκεί από το 1983 έως και το 1995, το FIAT Uno αποτέλεσε μια τεράστια επιτυχία στην Ιταλία και στο εξωτερικό με 9 εκατομμύρια πωλήσεις!

Η πλούσια ιστορία του ξεκίνησε με την εντυπωσιακή του παρουσίαση στις Η.Π.Α. το 1983, ενώ σήμερα -40 χρόνια μετά- συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τα αυτοκίνητα πόλης απολαμβάνοντας απήχηση σε παγκόσμιο επίπεδο.

Related posts
FeaturesHotIn Pen & Ink

AUTO ATHINA 2024: Όλα όσα αξίζει να δείτε στη μεγαλύτερη Έκθεση της Ελλάδος...

In Pen & InkManuscriptsMotorsportWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Ακρόπολις: Ο «δικός μας» αγώνας…

In Pen & InkOld School

Ford Capri: Η ιστορία του θρυλικού κουπέ…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!