In Pen & InkOld School

Fiat-Abarth 850 TC: Η διάσωση του θρύλου…

Το τμήμα Heritage της Stellantis ανέλαβε να διασώσει ένα από τα πλέον σπάνια και με ιδιαίτερη ιστορία δείγματα του έργου του ιδιοφυούς Carlo Abarth.

Τον Φεβρουάριο του 1961, ο Carlo Abarth, πραγματοποίησε μια από τις πλέον επιτυχημένες μετατροπές της καριέρας του. Με αφετηρία το ταπεινό Fiat 600 D δημιούργησε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατέκτησε δεκάδες διακρίσεις. To FiatAbarth 850 TC αποτέλεσε κορυφαίο δείγμα της εφευρετικότητας και του αγωνιστικού πνεύματος του Abarth, ο οποίος δεν δίστασε να εφαρμόσει ανορθόδοξες τακτικές ώστε να πετύχει τον τελικό του στόχο.

Το τμήμα Heritage της Stellantis που σαν σκοπό του έχει τη διάσωση και προβολή της ιστορικής κληρονομιάς των ιταλικών μαρκών του ομίλου, εντόπισε και απόκτησε ένα σπάνιο FiatAbarth 850 TC, το οποίο βρισκόταν επί δεκαετίες εγκαταλελειμμένο, με τελικό στόχο οι έμπειροι μηχανικοί του να το επαναφέρουν στην αρχική του λάμψη.

Οι μηχανικοί και τεχνίτες του Officine Classiche είχαν εξαιρετικά δύσκολο έργο, με δεδομένο ότι τα ίχνη του χρόνου και της εγκατάλειψης είχαν αφήσει έντονα το στίγμα τους σε κάθε σημείο του αμαξώματος, του εσωτερικού και των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου.

Στην έκθεση Rétromobile στο Παρίσι, η Abarth και το τμήμα Heritage παρουσίασαν το αυτοκίνητο, στο οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί η ανακατασκευή, έτσι ώστε το κοινό να έχει την ευκαιρία να δει από κοντά ένα σπάνιο δείγμα της ιστορίας της μάρκας και παράλληλα να διαπιστώσει το εξαιρετικό ταλέντο και επαγγελματισμό που χαρακτηρίζει το προσωπικό του Officine Classiche.

Η μοναδικότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου δεν εξαντλείτε στην προσπάθεια διάσωσής του, αλλά φέρνει στο προσκήνιο και μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία…

Η μετατροπή του Fiat 600 D από τον Abarth αύξησε τον κυβισμό του κινητήρα από τα 767 κ.εκ. στα 847 κ.εκ. και σε συνδυασμό με μια σειρά αναβαθμίσεων (υψηλότερη συμπίεση, αγωνιστικός εκκεντροφόρος, καρπυρατέρ της Solex, κ.α.) εκτόξευσαν την απόδοση από τους 29 στους 52 ίππους στις 5.800σ.α.λ.

Στη συνέχεια ο Carlo Abarth αναβάθμισε το σύστημα πέδησης αντικαθιστώντας τα εμπρός ταμπούρα με δίσκους και έδωσε μια ιδιοφυή λύση σε ένα από τα αδύνατα σημεία του 600 D. Επίσης, το τοποθετημένο ψυγείο νερού δίπλα στον κινητήρα στο πίσω μέρος δεν είχε ποτέ επαρκή τροφοδοσία με κρύο αέρα, έτσι ο Abarthδημιούργησε ένα ψυγείο νερού/λαδιού το οποίο το τοποθέτησε στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλάζοντας τη σχεδίαση του αυτοκινήτου και δίνοντας το χαρακτηριστικό ρύγχος στο 850 TC.

Τέλος το ανοικτό κάλυμμα του κινητήρα δεν βελτίωσε απλά περαιτέρω την ψύξη, αλλά δημιούργησε και ένα αποδοτικό σπόιλερ, ακόμα ένα δείγμα του καινοτόμου πνεύματος του Abarth. Με αυτό τον τρόπο το «ταπεινό» Fiat εξελίχθηκε σε ένα ευέλικτο, ελαφρύ και γρήγορο αγωνιστικό αυτοκίνητο, το πρώτο της μάρκας που έλαβε τον τίτλο “Turismo Competizione”. Όμως, εκτός από τις επιτυχίες στους αγώνες, το συγκεκριμένο 850 TC που διέσωσε από την καταστροφή το τμήμα Heritage της Stellantis, γνώρισε επιτυχίες και σε ένα πολύ διαφορετικό πεδίο. Υπηρετώντας στο σώμα δίωξης λαθρεμπορίου της Ιταλικής Αστυνομίας, χρησιμοποιήθηκε για ελέγχους και καταδιώξεις, καταφέρνοντας -όπως και στους αγώνες- να επιβληθεί σε φαινομενικά πολύ ισχυρότερους αντιπάλους.

Related posts
In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

Αγωνιστικά Πορτρέτα: Αντώνης Στιβαχτάρης

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Σαφάρι: Με τα Snorkel σε «πρώτο πρόσωπο»…

In Pen & InkManuscriptsΧρήστος Κίτσος

R.I.P: Kenjiro Shinozuka [20/11/1948 - 18/03/2024]

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!