MotorsportOther RacesRace News

East African Safari Classic Rally 2023

The World’s Greatest Safari Rally…

To Classic Safari προέρχεται από τον αρχικό αγώνα Safari Rally του WRC, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1953, χρονιά που έγινε η στέψη της Βασίλισσας Ελισάβετ Β’. Γρήγορα πήρε και αυτό από την αίγλη του αρχικού αγώνα γίνοντας ένας από τους πιο διάσημους και συγχρόνως πιο σκληρούς αγώνες ανά τον κόσμο, προσελκύοντας όλους τους μεγάλους οδηγούς αλλά και τις εργοστασιακές ομάδες…

Από το 2003, το East African Safari Classic Rally, διοργανώνεται ως ξεχωριστή εκδήλωση για να αναβιώσει το πνεύμα του αρχικού Rally Safari και να προσελκύσει – ικανοποιήσει τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.

Από τις 9 έως τις 18 Δεκεμβρίου διοργανώθηκε φέτος το Safari Classic Rally. Ο αγώνας είχε έδρα όπως κάθε χρόνο το Nairobi, την πρωτεύουσα της Κένυας. Ο αγώνας είχε εννιά σκέλη και 24 ειδικές διαδρομές. Ειδικές διαδρομές με μήκος από 32.03 χλμ. η μικρότερη, έως 120.86 χλμ. η μεγαλύτερη (!), με συνολικό μήκος ειδικών τα 1.634,22 χλμ., ενώ το συνολικό μήκος του αγώνα με τις απλές διαδρομές έφθασε τα 2.594,67 χλμ.!

Ένας πραγματικός αγώνας που θύμισε τις παλιές καλές εποχές των Ράλλυ, στον οποίο 63 πληρώματα δηλώσαν συμμετοχή. H εκκίνηση δόθηκε από το μαγευτικό θέρετρο Vipingo Ridge, ενώ αντίστοιχα ο τερματισμός έγινε στο Leisure Lodge Beach Golf club στην παγκοσμίου φήμης παραλία Diani, στην ακτή της Κένυας.

Νικητές του αγώνα ήταν οι Ιταλοί Eugenio Amos – Paolo Ceci με Porsche 911. Οδήγησαν γρήγορα και με στρατηγική, κέρδισαν έξι ειδικές διαδρομές και πήραν την πολυπόθητη νίκη.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισαν οι τοπικοί Baldev Chager – Gareth Dawe επίσης με Porsche 911. Κέρδισαν μόνο δύο ειδικές διαδρομές, ήξεραν όμως τις κακοτοπιές λόγω εντοπιότητας (που είναι πολλές σε έναν τέτοιο αγώνα) και ήταν και οι μόνοι που κινήθηκαν στους ρυθμούς των νικητών, παίρνοντας τελικά την 2η θέση, περίπου 11 λεπτά πίσω τους.

Μια άλλη Porsche 911 από τις πολλές που συμμετείχαν στον αγώνα (27 σε αριθμό) τερμάτισε στην 3η θέση της γενικής, με πλήρωμα τους Kris Rosenberger – Nicola Januschke. Τα τρία πρώτα αυτά πληρώματα ήταν αντίστοιχα και πρώτα στην κατηγορία 4.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1

Η κατηγορία 1 ήταν τοπική υπόθεση αφού και τα τρία πληρώματα του βάθρου ήταν από την Κένυα. Πρώτοι τερμάτισαν οι Nish Lakhani – Teeku Patel με Datsun 510 SSS, στην δεύτερη θέση οι Glen Edmunds – Lloyd Destro με ένα Skoda 130 LR και τρίτοι οι Asad Anwar – Rob Warmisham με Toyota Levin.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 2

Στην κατηγορία 2, κατάφερε και τερμάτισε μόνο πλήρωμα. Και αυτό τοπικό από την Κένυα, οι Eric Bengi – Gatimu Mindo με Opel Kadett E Gsi 16V.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3

Η κατηγορία 3 ήταν υπόθεση της Ford αφού από τα 15 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή τα 13 οδηγούσαν Ford Escort (11 MK I και 2 MK II). Υπήρχε ένα πλήρωμα με Datsun Violet GT από τον μακρινό Καναδά και ένα με Opel Ascona A με γυναικείο πλήρωμα από την Τσεχοσλοβακία (Olga Lounova – Lilia Khousnoutdinova).

Εδώ είχαμε νικητές από τη Μεγάλη Βρετανία. Πρώτοι τερμάτισαν οι Iain Dobson – Hurry Stubbs με Ford Escort RS 1600 MK I. Οδήγησαν από την αρχή γρήγορα και πήραν την νίκη, αλλά και την 9η θέση στη γενική κατάταξη. Δεύτεροι τερμάτισαν οι τοπικοί Farhaaz Khan – Keith Henrie με Ford Escort MKI και τρίτοι οι επίσης τοπικοί Shakeel Khan – Assad Mughal επίσης με Ford Escort MK I.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 5

Και στην κατηγορία 5 τερμάτισε μόλις ένα πλήρωμα. Οι Βέλγοι Bart Vanhaverbeke – Steven Vyncke με Mercedes-Benz 500 SLC.

Στον αγώνα είχαμε και ελληνική συμμετοχή! Αυτή του συμπατριώτη μας Ιορδάνη Σερδερίδη, που με συνοδηγό τον Gregoire Munster, οδήγησαν μια Porsche 911 SC με το Νο10 στις πόρτες της.

Η συμμετοχή είχε την τεχνική υποστήριξη της BMA Autosport Vintage. Τερμάτισαν στην 18η θέση της γενικής κατάταξης και στην 15η της κατηγορίας 4.

O συμπατριώτης μας ήταν άτυχος. Μέχρι και την 15η ειδική διαδρομή στο τέλος του 6ου σκέλους τα πήγαινε πολύ καλά, ήταν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης. Από εκεί και έπειτα όμως αντιμετώπισε διάφορα μικροπροβλήματα στο 7ο σκέλος, δέχθηκε και μια ποινή χρόνου 4 ωρών στο 8ο σκέλος και τελικά κατρακύλησε στην 18η θέση.

Κλείνοτας, αξίζει να αναφέρουμε τις δηλώσεις του Patrik Sandell (Σουηδός οδηγός που πέρασε από το WRC, από το 2005 έως και το 2012. Πρωταθλητής στο Junior WRC το 2006 με Renault Clio S 1600), ο οποίος σχολίασε τα εξής: «Νόμιζα ότι έτρεχα σε αγώνες ράλλυ. Αποδείχθηκε μετά απ’ αυτή την εμπειρία μου, ότι δεν έχω τρέξει ποτέ σε ράλλυ»…

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Eugenio Amos – Paolo Ceci                                 Porsche 911
  2. Baldev Chager – Gareth Dawe                             Porsche 911
  3. Kris Rosenberger – Nicola Januschke              Porsche 911 SC
  4. Bonamy Grimes – Martin Rowe                          Porsche 911
  5. Ian Duncan – Jaspal Matharu                              Datsun 280 Z
  6. Patrice Perche – Julien Saunier                         Porsche 911 SC
  7. Andrew Siddall – Gary McElhinney                   Datsun 260 Z
  8. David von Schinkel – Frederik von der Esch       Porsche 911
  9. Iain Dobson – Harry Stubbs                     Ford Escort RS 1600 MK I
  10. Michael Holmqvist – Emil Axelsson          Porsche 911 Carrera RS
Related posts
MotorsportRace News

Με 50 συμμετοχές το 44ο Ολυμπιακό Ράλλυ!

MotorsportOther RacesRace News

Κυπ. Αναβάσεων Β. Ελλάδος: 2ος Γύρος - Ανάβαση Κορύλοβου [11 - 12 Μαΐου 2024]

HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Πορτογαλίας: Η αρχή του τέλους για το Group B…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!